Loading...
nl

Bijzondere droom

Pisces
Pisces okt 10 '08
Hallo,

Ik wil graag mijn droom aan jullie voorleggen omdat sommige zaken mij niet helemaal duidelijk zijn.

Ik was in een soort van christelijk centrum. Mensen waren gemoedelijk en ik voelde me hier helemaal thuis. We stonden allemaal rondom een soort van salontafel waarop een grote man lag die dood was. Hij leek gewoon levend, maar toch was hij er niet meer. Zijn vrouw was ernaast aanwezig, maar niet d.m.v. haar lichaam, maar haar gezicht stond op de achterkant van een boek. Ze had haar ogen dicht. De kleuren waarmee ze ingetekend was, waren erg mooi. Ik keek naar haar gezicht en voelde dat ze er ook gewoon nog was, terwijl ze helemaal niet aanwezig was, maar alleen in dat boek was.

Mensen ruimden daarna artikelen op die her en daar verspreid lagen, onder andere meerdere schalen op elkaar met daarin een groot houten kruis. Ik keek verder door de ruimte en er lagen papieren vellen waarop getekend was. Ik keek op het papier langs de tafel waar ik liep en zag een gezicht waarop de tekening tevoorschijn kwam als het licht erop scheen en zag het gezicht dat weerspiegelde op het papier, wederom met erg mooie kleuren, maar het gezicht leefde en haar ogen keken me aan en volgden me. Ik vond het heel normaal en ze voelde familiair.

De laatste tekening waarop ik keek hing aan de muur. Wederom dit gezicht, alleen met een groot verschil. De kleuren waren hetzelfde, ook het gevoel wat erbij hoorde, alleen hier kwam een soort van "demon" uit haar hoofd die haar verliet. De "demon" was niet levensvatbaar en er was totaal geen angst bij het kijken hiernaar, misschien zelf een vanzelfsprekendheid dat dit zo gebeurde.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat dit inhoudt?

Bedankt en groet,
Bert
Delen:
admin
admin okt 11 '08
Dat je wordt duidelijk gemaakt dat er leven is na de dood?
Vooral het boek zegt je dat, zegt mijn gevoel, je voelde dat ze er gewoon nog was.
Ook de laatste tekening laat je dit zien, alleen maakt die je opmerkzaam op het feit dat niet alle entiteiten even gezellig zijn.
Maar dat je ook geen angst hoeft te hebben.

Vreemd want ik hoor ook dat je wél in leven na de dood gelooft?
Dus waarschijnlijk zit ik er weer eens mijlenver naast.
proost
proost okt 12 '08
Je voelde je thuis in dat christelijke centrum.
Volgens mij is de dode man op de salontafel Jezus, lichamelijk gestorven maar geestelijk levend, en de vrouw erbij is de moederkerk, die mystiek met hem verbonden is. Dat in dat boek was betekent haar geestelijke aanwezigheid in dat boek, de bijbel.
De schalen op elkaar met daarin een groot houten kruis betekent dat het lijden voorbij is, het kruis is leeg, en de schalen zijn ook leeg, want anders waren ze niet opgestapeld, wat betekent dat iedereen zijn/haar eigen schaal met (geestelijk) voedsel tot zich genomen had. Het gezicht kwam te voorschijn, zat blijkbaar in het papier en stond er niet alleen op getekend. Het leefde.
Wat het verlaten van een 'demon' uit het hoofd van die vrouw betreft betekent dat een verlaten van iets kwaadaardigs uit haar denken zonder dat dat pijn doet of angst aanjaagt. Je schrijft tenminste over "vanzelfsprekend" dat dit zo gebeurde.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Pisces
Pisces okt 12 '08
Hoi Karin,

Voor een deel klopt je droomuitleg: er is leven "na de dood". Dit sluit mooi aan op de uitleg van Proost, want dat is precies zoals het bedoeld is en wat aansluit bij mijn situatie en ik heel goed herken, nu dit zo beschreven staat.

Bedankt!
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 12 '08
Eigenlijk vind ik het een heel logische droom, tenminste als je er van uit gaat dat we onstoffelijk nooit sterven. Demonen is naar mijn idee meer iets aards, een donkere of negatieve gedachte gedachte die oplost of transformeert in onze overgang naar het onstoffelijke.

Het gevoel dat ik er bij heb is dat je nogal opgevoed bent met allerlei vastomlijnde ideeen over het geloof en wat er gebeurd als je dood gaat en dat je daar nu zelf je eigen antwoorden in aan het vinden bent. In weze is dat een soort afsterven van oude ideeen en ´aangeleerde´ of ´aangepraatte´ angsten (demonen) in jou.
Pisces
Pisces okt 12 '08
Wat dat betreft is het inderdaad een logische droom, net zoals een 'demon' iets donkers of negatiefs symboliseert, dit is inderdaad een archetype.

Ik ben niet echt opgevoed met heel erg vastomlijnde ideeen, wat ik me voorstellen dat je dat denkt als je naar de droom kijkt. Juist zijn de ideeen van een andere me heel erg opgedrongen en dat ben ik aan het loslaten: inderdaad, aangeprate angsten over hel, slechtheid en zwart/wit.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 12 '08
Origineel bericht van: HCJ
Wat dat betreft is het inderdaad een logische droom, net zoals een 'demon' iets donkers of negatiefs symboliseert, dit is inderdaad een archetype.

Ik ben niet echt opgevoed met heel erg vastomlijnde ideeen, wat ik me voorstellen dat je dat denkt als je naar de droom kijkt. Juist zijn de ideeen van een andere me heel erg opgedrongen en dat ben ik aan het loslaten: inderdaad, aangeprate angsten over hel, slechtheid en zwart/wit.


Ha, ja daar zeg je iets waar ik even aan voorbij ging, die invloed hoeft natuurlijk helemaal niet vanuit onze opvoeding te komen. Soms is het wel een voortvloeisel daarvan maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.

Je schrijft over opgedrongen ideeen die je aan het loslaten bent. Het is iets moois als je dat ziet en in jezelf terug kunt vinden. ´Wat in mij heeft dat toegelaten? Wat gebeurde er..in mij?´ Eigenlijk is dit dus een hele mooie droom die iets zegt over het vinden van je eigen kracht.

grin
Pisces
Pisces okt 12 '08
Klopt.

Precies, ik denk ook dat ik het misschien zo kan "vertalen". De man die dood op tafel ligt 'symboliseert' het logische, rationele, dat wel leeft, maar niet de bovenhand meer heeft. Het boek, de vrouw is het spirituele, het gevoel waar men tegenwoordig veel over leest en leeft: het spirituele. Zij heeft nog niet de bovenhand voor mij: luisteren naar je intuitie. Daarnaast is ze springlevend, niet alleen bij mij, maar bij iedereen. Daarnaast zie ik dat ze kijkt naar mij: zo van "zie je mij" en ik ben me er bewust van. Ik ga naar mezelf luisteren. Precies zoals jij het ook omschrijft.

laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki