Loading...
nl

Ratten en een hondje

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 9 '08
Deze droom had ik vanochtend en ik weet dat hij erg belangrijk moet zijn. Ik begrijp hem alleen niet zo goed dus ik hoop dat jullie mss meer inzicht hierin hebben?

Het begint met dat ik een ratje uit zijn kooi pak (wij hebben ratten als huisdieren). Ik aai hem, en ineens wordt ik gebeten in mijn vinger. Ik begrijp dat niet en ik kijk eens goed naar de rat. Ik zie dat het helemaal niet mijn rat is, maar een andere. Ik vraag me af hoe dat kan, en bedenk me, dat we misschien wel wilde ratten in huis hebben.

Ik ren naar boven en loop mijn slaapkamer in (dit is in het echt mijn oude slaapkamer van mijn geboortewoning). Ik kijk daar onder het bed, en zie ineens allemaal ratjes lopen. Er zitten jonkies bij en volwassen ratjes etc. Ik denk meteen, eigenlijk moeten we daar ook voor zorgen alleen ik wil voorkomen dat het er steeds meer worden.

Ik heb nog steeds de rat in mijn handen en ik heb ook latex handschoenen aan. Hij bijt me in mijn vingers en ik zie het bloed door de latex handschoenen heenkomen. Ik pak het hoofdje van de rat en probeer hem fijn te knijpen om hem dood te maken. Dat lukt half, en omdat ik dat ook weer zielig vind, sla ik hem maar met zijn kop tegen de televisie aan om hem helemaal dood te maken.

Dan wil ik stoppen dat het er meer worden en pak ik een paar jonge ratjes op. Ik stop ze in een schoenendoos die open is, en zie dat mijn vriendin er ook een aantal heeft ingelegd. Ik zie dat er al redelijk wat jonge ratjes inzitten. Ik pak weer een volwassen rat op, en ik pak zijn hoofdje vast en breek zijn nek. Hij is direct dood, en hoeft niet te lijden.

Ik vraag me af wat we met al die ratjes moeten. Op dat moment geeft mijn vriendin een heel jong en bruin hondje aan me. Hij zit vol met bruine krullen. Deze springt eigenlijk direct op mijn arm en begint me te knuffelen. Ik vind het een heel leuk beestje en begin hem te aaien.

Ik sta nu opeens buiten en zet het hondje in een kar. Ik twijfel of we hem wel moeten houden, maar ik vind hem toch wel erg lief en leuk. Dus ik zeg nog tegen mijn vriendin, als jij hem uitlaat vind ik het prima. Ik aai hem nog een paar keer, en is echt een super lief beestje.

Toen werd ik wakker.
Delen:
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 9 '08
Ha die Nims,

Ik ben niet goed in dromen uitleggen, dus ik hoop dat iemand anders je een uitleg kan geven.

Als ik heel letterlijk lees zijn er invloeden van buitenaf die jullie leven wat overhoop halen en je probeert beiden uit alle macht er iets aan te doen. Jij door de invloeden letterlijk de kop in te drukken en je vriendin door de aandacht af te leiden.
Jij staat daardoor voor een keuze.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 10 '08
Ook al ben je niet goed in uitleggen geloof ik wel dat het inderdaad is wat er op het moment speelt. Ik ben alleen benieuwd of er nog een dieper boodschap achter zit, of dat het gewoon een uiting van wat er speelt, is.
admin
admin okt 10 '08
Waarom zou je in je droom de beestjes dood maken waar je normaal in wakkere toestand veel van houd?
En ik denk dat je oude slaapkamer ook meespeelt.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 10 '08
Origineel bericht van: Karin
Waarom zou je in je droom de beestjes dood maken waar je normaal in wakkere toestand veel van houd?
En ik denk dat je oude slaapkamer ook meespeelt.



Gosh, Karin daar zeg je inderdaad iets essentieels! grin

De wakkere toestand staat wellicht voor je bewuste toestand?
En komt dit alles voort uit een situatie uit je jeugd en je wilt voorkomen dat het toeneemt. Ook ontstaat er een keuze in deze situatie, uit het feit dat je de ratjes dood wil maken zou je op kunnen maken dat je dit niet meer wilt, je wilt dat het stopt. Toch komt er een nieuwe impuls die je afleid van de ratjes (uit de oude situatie en die je niet meer wilt) en ondanks dat je twijfelt stem je er onder voorwaarden toch mee in.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 10 '08
Ja daar kan ik me ook wel in vinden Karin en Bezoeker. Inderdaad wil ik dat e.e.a. stopt, en komt er blijkbaar iets anders voor in de plaats. De vraag is alleen wat, en hoe. Maar dat zal de tijd wel leren denk ik.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 10 '08
Ik kan daar helaas niet objectief in zijn, omdat ik al wat meer van je weet inmiddels. Ik hoop dat iemand anders eens in wil voelen op jouw vraag. Wat is het dat je mag loslaten, of wat wil je dat er stopt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 10 '08
Helaas wil ik dat op dit moment niet hier zeggen.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 10 '08
Niet jij...iemand hier met een goeie ingeving wink
inneke
inneke okt 10 '08
er komt altijd iets anders in de plaats van wat we loslaten...maar omdat dat 'iets anders' er nog niet is is het eng om iets te stoppen.
Da's mijn bedenking :-)
admin
admin okt 10 '08
Origineel bericht van: Karin
Waarom zou je in je droom de beestjes dood maken waar je normaal in wakkere toestand veel van houd?
En ik denk dat je oude slaapkamer ook meespeelt.



Gosh, Karin daar zeg je inderdaad iets essentieels! grin

De wakkere toestand staat wellicht voor je bewuste toestand?
En komt dit alles voort uit een situatie uit je jeugd en je wilt voorkomen dat het toeneemt. Ook ontstaat er een keuze in deze situatie, uit het feit dat je de ratjes dood wil maken zou je op kunnen maken dat je dit niet meer wilt, je wilt dat het stopt. Toch komt er een nieuwe impuls die je afleid van de ratjes (uit de oude situatie en die je niet meer wilt) en ondanks dat je twijfelt stem je er onder voorwaarden toch mee in.


Ja daar kan ik me ook wel in vinden Karin en Bezoeker. Inderdaad wil ik dat e.e.a. stopt, en komt er blijkbaar iets anders voor in de plaats. De vraag is alleen wat, en hoe. Maar dat zal de tijd wel leren denk ik.

Ik heb even de hele boel gecopieerd, anders raak ik in de war.
Het heeft te maken met thuis, je ouderlijk huis, niet het huis maar de tijd dat je daar woonde, jouw jeugd dus.
Er is iets vanuit vroeger wat jou nog steeds erg stoort, en het wordt eigenlijk steeds erger, je bent er veel mee bezig, volgens mij kun jij daar met je lief enorm goed over praten.
Zij laat je zien hoe het ook kan mede daardoor stoor jij je steeds meer aan dat ene. Volgende keer trek jij wellicht de deur gewoon dicht, de ratjes blijven leven, maar jij loopt gewoon met je vriendin weg en gaat samen met het hondje wandelen.
De droom verteld je al wat je terugkrijgt en je hebt het al. Zodra jij je dat realiseert heb jij geen last meer van die ratjes.

Dit is puur oppikken wat er binnen vliegt en ik ben eigenlijk waanzinnig nieuwsgierig of dit klopt met jouw gevoel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 10 '08
Nee eigenlijk klopt dit niet met mijn gevoel. Het zou mss iets te maken kunnen hebben met een vorig leven van me, en niet mijn ouderlijk huis, want er is op dit moment echt niets dat mij stoort aan mijn ouderlijk huis.

Waar ik veel mee bezig ben, praat ik eigenlijk niet echt over. Op dit moment is het meer een beetje doelloos ronddolen.
admin
admin okt 11 '08
Ik bedoelde niet je huis, Nims smile
Wellicht heeft iemand anders een beter gevoel over deze droom smile
inneke
inneke okt 11 '08
Ja dromen over je oude slaapkamer/ ouderlijk huis heeft naar mijn idee echt wel te maken met herinneringen uit de jeugd. Dat hoeven geen grote kwetsuren te zijn, maar er zijn altijd wel dingen die een grote indruk maken op een kind en een rol blijven spelen als volwassene.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 11 '08
Ik denk eerder een kwetsuur uit mijn vorige leven wink. En dat dat mijn ouderlijk huis voorstelt. En dat heeft een enorme indruk op mij achter gelaten waarvan ik weet dat het speelt en belangrijk voor me is.
admin
admin okt 11 '08
Wellicht moet je het loslaten eens los laten?
Laat je meedrijven op de golven en ga waar de stroom je brengt.
(gossie, ik kan me voorstellen dat dit wazig overkomt).
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 11 '08
Wie weet. Ik ga inderdaad kijken waar de stroom mij brengt. In ieder geval bedankt voor al jullie reacties. Mocht iemand nog wat achterliggende droom betekenissen weten, over ratten, hondjes, handschoentjes en doodmaken dan hoor ik die graag laugh.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 12 '08
Haha tegelijk! Misschien deze ook nog.. wink

Hond
Een droom over een valse hond wijst op tegenstanders en ongeluk. Als een hond je vriendelijk gezind is, wijst dat op de aanwezigheid van voordeel en vrienden. Dromen over een hond met goede eigenschappen geeft aan dat je geobsedeerd zult raken door grote rijkdom. Dromen dat een jachthond je achtervolgt wijst erop dat je voor verleiding zult bezwijken, waar je mogelijk aan onderdoor gaat. Dromen van kleine honden geeft aan dat je gedachten en ideeën van een plezieriger karakter zullen zijn..

Rat
Ratten in je droom duiden op gevoelens van twijfel, schuld en/of jaloezie. Je hebt onwaardige gedachten die je voor jezelf houdt, maar je van binnen opvreten. Het kan natuurlijk ook een metafoor zijn voor een rat (als persoon) in je omgeving.

Lees hier verder..
admin
admin okt 12 '08
laugh
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki