Loading...
nl

Foto-lezing

Lena
Lena okt 8 '08
De meest reacties na een foto-lezing zijn duidelijk,mensen zijn onder de indruk wat er over hun vertelt word.
Wat ik me nu afvraag is heeft het je na een tijd ook veranderd?
Kijk je anders,voel je anders?
Mijn eigen foto is nu ongeveer een jaar geleden gelezen,en ben ik nog hier op het forum aanwezig,en persoonlijk kan ik zeggen dat ik meer tot leven ben gekomen.
Had nooit gedacht dat het zo,n verandering in mijn leven zou worden.
Is het meer bewust worden?
Daarom ben ik ook benieuwd hoe jullie dit ervaren hebben.
Delen:
Maris1976
Maris1976 okt 8 '08
Niet alleen het foto-lezen, maar ook dit forum in zijn geheel heeft me anders leren nadenken, de mense die hier komen zijn erg bijzonder en speciaal.
Ik voel me hier enorm thuis, ik ben nog lerende, heb het gevoel dat ik hier nog enorm veel kan leren.

Maar over het fotolezen kan ik zeggen dat ik bezig ben om mijn grenzen te bewaken en wat vaker rust neem. En dat voelt allemaal heel fijn, er wordt minder over me heen gelopen en ik ben duidelijker naar mensen toe.

Liefs Maris
Thomas A
Thomas A okt 8 '08
Dat werkt goed he Maris, je grenzen bewaken. Mooie kant ervan is dat je ook beter andermans grenzen leert zien en dat geeft veel betere verstandhoudingen en zelfs een meer bezielde communicatie. Ook merk je dat je veel meer respect krijgt van je omgeving en leren anderen daar ook weer van.

Fotolezen kan veel aspekten die je zelf lastig ziet verhelderen. Maar de belangrijkste stap nemen mensen die gelezen willen worden zelf. Simpelweg door de stap te zetten en zich te durven laten lezen. Anders gezegd, door zich open te stellen en dat laatste is het belangrijkste lijkt mij.
Lena
Lena okt 8 '08
fijn maris,
zelf had ik nooit gehoord van hsp ed,domweg het bestond voor mij helemaal niet
ben blij dat ik er nu meer van begrijp en daardoor ook mijn gedrag smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 8 '08
En Thomas, jouw foto is ook gelezen hier, wat zijn jouw ervaringen erover?
Thomas A
Thomas A okt 8 '08
Ha, (dikke glimlach!)

mijn reactie illustreer ik met een heel kort stukje van mijzelf van een paar jaar terug;

Op een dag stapte een oude man met een jong meisje de winkel binnen. Zij stelden zich voor als opa en kleindochter. Hij vertelde mij dat zij over een paar dagen 16 zou worden en daarom van hem een ring mocht uitzoeken. We besteedden de nodige aandacht aan het uitzoeken van een ring en toen deze na enige tijd was gevonden, zochten we aan de toonbank een gepaste verpakking. Ik pakte de ring in en de charismatische maar toch ook wel gereserveerde oude man richtte na enige stilte het woord tot mij en sprak; “Meneer Stevens, u kunt in de zielen van mensen kijken”. Verbaast en met open gevallen mond keek ik hem aan en wilde hem vragen hoe hij dat kon zien, maar bedacht me in een onderdeel van een seconde, als ik dat kan, dan kan een ander dat ook. Ik stelde hem daarop een vraag, “mijnheer mag ik u vragen wat u bij professie geweest bent?” Hierop antwoordde hij, “Ik ben mijn hele leven psychiater geweest”.

Ik vond het heel bijzonder wat de lezers aan mij konden zien. En alhoewel de verschillende lezingen niet erg op elkaar leken, klopten de lezingen wel. Daar hoefde ik niet met mijn fantasie iets van te gaan maken, om het kloppend te laten zijn. Van jou NiMS vond ik 'de indiaan'erg sterk. Dat speelde vanaf mijn jongste jaren en is altijd levend gebleven, tot op de dag van vandaag. (in mijn tent lagen 2 bogen; altijd vuur voor de tent, op de stokken van de tarp stonden 2 geweistangen van het damhert.......enz)

In het bijzonder heeft de lezing van Bezoeker mij geraakt. Behalve een paar duidelijke 'tools'voor mij in deze lezing, raakte zij mij midden in mijn hart (ziel). Als aan de grond genageld heb ik mijn eigen zieleroerselen gezien binnen deze lezing. Mijn eigen zielsbeleving stond in dit verhaal. Dat was vet schrikken en ook zo vertrouwd. Maar dat een ander dat kon zien????

En dan te bedenken dat jullie destijds vroegen mijn foto te willen lezen, nadat ik er al zoveel had gelezen..........

Big smile

Thomas

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki