Loading...
nl

Moeder natuur..onze wonderlijke wereld!

Delen:
nikskeuh
nikskeuh okt 7 '08
Jij houdt wel van ijsberen, niet? smiletzijn mooie dieren alleen spijtig dat ze aan het uitsterven zijn.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 7 '08
Origineel bericht van: nikskeuh
Jij houdt wel van ijsberen, niet? smiletzijn mooie dieren alleen spijtig dat ze aan het uitsterven zijn.

grin

Ja absoluut, ik vind ze prachtig, net als paarden, honden, katten, dolfijnen en mantaroggen. Ik zou deze ijsbeer alleen niet durven ´knuffelen´ zoals deze husky hierboven, ze kunnen je in twee bewegingen doden. Fantastisch wat daar gebeurd, in ogenschouw genomen dat de husky aan de ketting ligt en geen kant op kan als het er op aan komt.

Het is inderdaad heel jammer dat ze met uitsterven bedreigt worden, gelukkig blijkt volgens de laatste Canadese onderzoeken de afname mee te vallen, men heeft gezien dat in andere gebieden de populatie juist weer aan het groeien is. Het heeft de aandacht van allerlei organisaties, net als meer flora en fauna, we hebben zo´n mooie natuur en zo´n mooie planeet. Zolang de natuur de ruimte krijgt, kan de natuur zijn eigen balans herstellen.

Tis bijna net als bij mensen hè tongue
gast
gast okt 7 '08
Klein detail; het zal eerder een Malamute zijn dan een Husky. Maar dat het een vertederend gezicht is is zeker. Er staat alleen niet bij dat de ijsbeer misschien wel in gevangenschap is opgegroeid. Weet je ook waar deze foto's gemaakt zijn en het verhaal erachter?
nikskeuh
nikskeuh okt 7 '08

Persoonlijk vind ik tijgers erg mooie dieren, alleen zou ik er toch niet te dicht bij komen. Tzijn niet echt de katjes om zonder handschoenen te pakken eh wink

Mja, je hebt gelijk er zijn veel mooie dieren, ik bewonder ze.
gast
gast okt 7 '08
Iets dat ik altijd wel erg grappig gevonden heb is dat in de dierenwereld de mannetjes meestal het mooiste uiterlijk hebben. Dit in vergelijking met de mensen wereld waarin de vrouw zich meestal opmaakt en mooi maakt om de mannen te versieren. Omgekeerde wereld dus, haha.
admin
admin okt 7 '08
Grappig dat je de roggen noemt Bezoeker, weinig mensen zullen dat zeggen.
Ik heb ooit met reuze roggen gezwommen in Australie, of dat ook manta's waren weet ik niet meer, wel dat ik enorm onder de indruk was! Ze waren net zo groot als ik!
Lena
Lena okt 7 '08
olifanten indrukwekkend smile
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 7 '08
Oeps, ik zie het inderdaad gast. Dit is geen beer die in gevangenschap heeft geleefd.

Waanzinnige momentopname van die tijger! Inderdaad geen knuffeldiertjes. Ik moet daar altijd aan denken als ik de knuffelbeesten hier in huis zie liggen. Tijgers, ijsberen, beren, alsof je ze zo zou kunnen aaien eek.

oooooo....Karin, nu ben ik toch helemaal niet jaloers zeg! blushRoggen zijn fascinerend, zoals ze bewegen, voor mij zijn het een soort reuzevogels van de zee, zoveel gratie, zoveel rust, adembenemend schouwspel. Gaaf zeg, hoe kwam je daar nu toch zo tussen verzeild?

En deze zijn heel trouw aan hun partner en familie.

admin
admin okt 8 '08
Dat was eigenlijk per ongeluk Bezoeker laugh
ik was aan het snorkelen op het Bariere rif en ze kwamen onder mij zwemmen, zomaar.
ik heb daar ook tussen krokodillen gezwommen brr..maar dat hoorde ik pas achteraf, ik heb ze niet gezien. Geen grote zoutwaterkrokodillen hoor ander was ik nu niet hier!
Oh en tussen de buffels liggen slapen, nou ja slapen...

Prachtig die olifanten!

liesanne
liesanne okt 8 '08

liesanne
liesanne okt 8 '08
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 8 '08
@Karin, wat een magisch moment moet dat geweest zijn!

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad, al droom ik nog van mantaroggen (de pijlstaart slaan we maar over wink) in Thailand toen ik lag te snorkelen en manlief zo´n 20 meter onder me aan het duiken was. Ik voelde ineens dat er iets achter me was. Hingen er roerloos twee trompet vissen vlak boven me. Ik wist toen niet wat voor een vissen dit waren en ik schrok even van hun snuit (hoewel ik niet bewoog voelden ze mijn schrik, ze verschoten direct een stukje, in het water zijn trillingen zonder geluid blijkbaar ook een belangrijk deel van de communicatie), maar ze doen niets en ze bewegen en vormen zich schijnbaar met je mee. Op zo´n moment is er een voelen of een anders soort communicatie tussen jezelf en de vissen heel bijzonder.

@Liesanne, móói die cameleon en dat roodborstje..prachtige foto´s!
gast
gast okt 8 '08
Hoezo kunnen katten en honden niet samen leven? Donna is helemaal gek op Sam en Dai op Midas, maar Donna en Dai ook wel een beetje op elkaar.

@Karin; snorkelen hier in de carib is ook heel mooi. Je waant je gewoon in een aquarium als je je hoofd onderwater steekt. Maar die grote manta's ben ik nog niet tegen gekomen. Er schijnen wel grote roggen te zijn maar die heb ik nog niet gezien. Ik denk dat ik me rot schrik als ik er wel eentje tegen kom. Onderwater is alles zo veel groter nog dan boven water.
admin
admin okt 8 '08
Oh nou ben ik jaloers Sylvia, Ga jij ook wel eens snorkelen?
Duiken met flessen heb ik alleen nog maar in Nederland gedaan.
Scholletjes en zo zijn best leuk maar als je eenmaal op een koraalrif hebt gezwommen is dat toch minder mooi.

Super dat roodborstje! Wat een lief koppie!
Heeft een van jullie wel eens met dolfijnen gezwommen? Dat zou ik zooo graag eens doen.

Wat ook veel indruk op mij maakte was toen mijn rode kat moest bevallen, ik moest bij haar blijven zitten, als ik opstond liep ze mee, dus verplicht een hele dag in de hoek van de voorzolder gelegen. Het mooie ( of eigenlijk op dat moment niet) was dat een van de kittens er wel uit kwam maar de nageboorte niet, ik heb toen de telefoon onder mijn kin geklemt en heb strikt de aanwijzingen van de dierenarts gevolgd en heb de kleine kunnen redden.
Ik voelde me heel vereerd dat mijn kat mij mijn gang liet gaan en zich liet helpen terwijl ik haar echt zeer heb gedaan.

Mijn katten komen zelden of nooit bij mij op schoot, geen idee waarom.

Mijn favorietje, Luna..

Samen met haar grote vriend Freggle

En nee, ze is niet scheel, lol
nikskeuh
nikskeuh okt 8 '08
@ gast en karin: oohh, die foto's zijn echt lief.
Karin kan jij met je katten gaan wandelen? Aangezien ze op een foto precies een band of iets dergelijks om hebben.
En dat schootzitten dat ligt ook van kat tot kat denk ik, sommige katten doen het spontaan zelfs bij vreemden anderen bij niemand.
Bevallingen zijn erg mooi om mee te maken smilemaar soms duurt het echt uren..

Hier ook een paar foto's van mijn engeltjes tongue

De grijze hebben we hier thuis al zo'n halfjaartje, Kira, ons meisje (maar wel erg veel jongenskuren), de andere kattin is Panter en haar hebben we al zo'n vier jaar, muizen zijn echt niet veilig bij haar!

veel liefs
en ook veel plezier met al je troetels
gast
gast okt 8 '08
He leuk al die foto's van onze eigen engeltjes laugh
Mooie ogen hebben ze Karin.

Ja snorkelen is hier een algemene bezigheid als we naar een baai gaan. Nu gaan we niet zo heel vaak maar goed, als we gaan is dat wel één van de activiteiten. En als we klaar zijn met de zeilcursus gaan we ws duiken (padi) want het is hier zo mooi onder water dat we dat zeker niet mogen missen.
Hier een link naar de foto's die een buurman van ons gemaakt heeft. Dit is dus bijna allemaal rond Curacao gemaakt.
http://mp.photoshelter.com/user/barrybbrown
admin
admin okt 8 '08
Oke ...ik ben nu officieel echt heeeel vet jaloers!
En ik vind het mooi om te zien hoe jij daar woont, heb je toevallig een logeerkamer????
Nee geintje joh, maar wat een mooie foto's zeg! (kwijl)

Ja ze hebben een tuigje om, dat is bij het oude huis.
Mijn buren hadden gedreigd mijn katten te gaan vermoorden en hebben ze met stenen bekogelt, dus vandaar.
Fijn dat ik daar weg ben, in mijn nieuwe tuin komt een grote buitenren voor de poezels. Past makkelijk en hij is al bijna klaar.
Och weet je en zo heeft de buurman ook geen kattenkeutels tussen zijn begonia's... Das niet echt fris en heel vervelend denk ik als je zelf geen kattengek bent.
Er komen boomstammen in en hangmatten, stukje overdekt en stukje open.
Nee die hebben het echt wel goed!
Soms denk ik wel eens stiekem om terug te komen als kat, lol
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy