Loading...
nl

Blijf altijd jezelf!

nikskeuh
nikskeuh sep 21 '08
Blijf altijd jezelf, temidden van chaos en drukte, in al je liefdesrelaties en je verhoudingen met anderen.
Onthoud wie je werkelijk bent en waarvoor je staat.
Blijf trouw aan de weg die je gekozen hebt.
Let goed op en begin niet te schipperen.

Het is aan jezelf om trouw te blijven aan jezelf en je weg.
Zo zorg je voor een vervuld leven.
Niemand anders kan dit voor je doen.
Als we onze eigen behoeften respecteren, profiteert iedereen daarvan mee en wordt de wereld een betere plaats.

Weten en respecteren wie we zijn is een belangrijk aspect van onze persoonlijke groei naar liefde voor onszelf en onze aarde.

All as one,, nikskeuh
Delen:
Helma
Helma sep 21 '08
Zonder het topic naar me toe te willen trekken, geeft me bovenstaande het gevoel alsof het een klein beetje voor mij is geschreven. Dank je wel Nikskeuh: mooie boodschap, en van grote waarde!
nikskeuh
nikskeuh sep 21 '08
Fijn dat je iets aan hebt hiddenwings wink

Voor mij geen "meelopen met de kudde" meer.
Ik ben het beu.
Jammer dat je dan niets meer betekent in de maatschappij.
Maarja wie zijn zij dan weer om te zeggen hoe en wat ik moet zijn.
admin
admin sep 21 '08
Sinds wanneer zijn wij niets meer als wij niet meelopen met de kudde?
gast
gast sep 21 '08
Nikskeuh, ik geef je helemaal gelijk als je zegt dat je in alles jezelf moet zijn en vooral trouw zijn aan jezelf. Maar hoeveel mensen weten werkelijk we ze zijn. Heb je al eens heel goed gekeken naar alles waar je in geloofd jezelf te zijn in hoevere dit is beinvloed door je omgeving. Heb je werkelijk zelf ontdekt hoe de wereld is en daar je eigen verhaal in geschreven? Ik dacht nl altijd het zelfde als hier boven. Mensen moesten me maar nemen wie ik was totdat ik werkelijk naar mijn eigen doen en laten ging kijken en zag dat er wel heel veel van anderen bij zat. Dingetjes die er gewoon in geslopen waren waarvan ik niet eens wist waarom ik dat eigenlijk deed. Ik kwam er achter dat ik wel heel erg vastgeroest was in bepaalde patronen. Pas toen ik die ging ontleden voor mijzelf kon ik eruit gooien wat ik niet meer wilde en op mijn eigen manier naar de wereld gaan kijken.

Het is voor mij dus niet meer zo dat ik niet met de kudde mee wil lopen, ik loop gerust een stukje mee, maar wel op mijn eigen manier en dan ben ik niet eens te beroerd mezelf af en toe aan te passen aan die groep maar ik verbind mij er niet meer mee. (heb ik overigens nooit echt gedaan ik was altijd eentje die rechts ging als de rest links wilde)
In deze wereld zijn, niet van deze wereld.
Helma
Helma sep 22 '08
Helaas draai ook ik met de mallemolen mee: en ik vind het niet erg om bij de kudde te horen. Wel vanuit mijn eigen visie, wetende dat ik eigenlijk deze manier van leven verafschuw. Ik werk in de zorg, en zie het hard achteruit hollen. In mijn functie is het keihard werken, en dan nog krijg ik het niet af. Ik moet over werken, maar krijg het niet uitbetaald, want het geld is op: de directeur van Philadelphia is ontslagen, want zijn loon is te hoog (vergelijkbaar met balkenende). Tijd voor tijd, zeggen ze dan. Ja, en wanneer moet ik dat dan opnemen? Enig idee???

Nee, ik loop wel mee, maar absoluut niet van harte. Ik weet ook niet of ik dit leuk vind en volhou.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 22 '08
@Tjeempie Wings, getverderrie, dat is me ook wat eek, is dat toch niet Philadelhia, de organisatie voor mensen met een beperking? Want die staan al wat langer bekend om dit soort problematiek. Laat je maar niet te lang gebruiken, dat verdiend niemand, jij ook niet. Ik weet nog wel een stichting in Arnhem, ik weet niet of ze daar op dit moment iemand kunnen gebruiken maar is een fantastisch leuk sfeertje daar.

@Kan iemand me vertellen hoe dat er uitziet en hoe dat voelt, jezelf zijn?
Helma
Helma sep 22 '08
Dankjewel bezoeker, voor het meedenken: ja, Philadelphia is een grote stichting, met 11.000 cliënten met een verstandelijke beperking, met 9.000 medewerkers. Het geld is op, en er gaan koppen rollen. Zoals je eigenlijk overal in de zorg hoort.

Dank voor de tip, maar Arnhem is te ver weg voor mij. Op dit moment zit ik 2 euro onder bijstandsniveau, met de baan die ik nu heb: door veel te reizen zou ik het financieel niet langer redden. Maar dank voor het meedenken.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 22 '08
Graag gedaan, als me nog iets anders invalt hoor je het hoor.
Sterkte met al die toestanden daar! Liefs
gast
gast sep 22 '08
Hé Helma, je hebt toch net een opleiding gedaan. Kan je daar niet wat meer mee doen dan alleen bij Philadelphia werken? En in Ermelo zit daar niet 's Herenloo? Hebben ze daar niets? Of is dat ook te ver weg?
Helma
Helma sep 22 '08
Ermelo zou te doen zijn: ik vraag me wel af, met hetoog op mijn prikkelverwerking, of ik wel het goeie beroep gekozen heb. Men zegt wel dat vrouwen 1000 dingen tegelijk kunnen, maar mij lukt dat niet: op mijn werk ben ik vaak met vier of vijf dingen tegelijk bezig, en dat lukt vaak wel, maar niet altijd. Ik ben zoekende en malende momenteel...
Misschien moet ik weer gaan roken ;-)
inneke
inneke sep 22 '08
of naar buiten gaan, de natuur in, of dansen of een massage krijdgen of geven of... iets waardoor je terug in je lijf zakt. Antwoorden vind je niet in een malend hoofd, maar in het vertrouwen van je buik.

Aldus sprak Inneke de zeurpiet laugh
Helma
Helma sep 22 '08
Dankjewel Inneke! Is geen zeuren: je zegt een heel waar ding. Een malend hoofd, inderdaad, en ik voel, als ik nu naar mijn buik toe ga, dat ik niet ver van een enorme huilbui afzit. Bah.

(heb ook altijd wel last als de herfst begint hoor, dus neem mij maar met een flinke pot zout vandaag)
admin
admin sep 22 '08
Kom ik weer met mijn potje St.janskruidthee...
Probeer het eens Helma.
nikskeuh
nikskeuh sep 22 '08
Origineel bericht van: Karin
Sinds wanneer zijn wij niets meer als wij niet meelopen met de kudde?


Hey karin, dit is het gevoel wat ik precies heb, je moet er goed uitzien (slank dus), je kent het wel het stereotype dat de media voorsteld als perfectie..
Wie op zijn dertigste nog geen gezin en huis heeft wordt soms nogal scheef bekeken.
Dit zijn maar voorbeelden.

Zo is het hoe ik het toch zie, mja wie ben ik eh smile
darmee dat ik liever niet met di onzin meedoe die volgens de maatschappij "moet", het leven is te kort om je daar zorgen om te maken.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 22 '08
Met interesse heb ik de reacties hierboven even gevolgd, ik geloof namelijk niet dat je in deze maatschappij niet jezelf zou kunnen zijn.

Ik denk dat de ideaal beelden of hoge verwachtingen door iedereen (dus zowel ´voor´ als ´tegen´) die ze maar wil zien en serieus neemt in stand worden gehouden. Immers ook door te reageren tégen een tendens of vanuit een aangenomen gedachte, geef je het in feite al een bestaan, omdat je het ziet en erkent.

Ik heb een en ander meegemaakt en ik heb naast de dingen waar ik wel trots en gelukkig mee ben ook genoeg om mij voor te schamen. Ik ben in een kleine gemeente terecht gekomen waar men altijd alles weet en ziet en anders de buurman van de buurvrouw en die zijn achternicht wel. Zo kan men altijd wel een reden vinden om een scheve conclusie te trekken, hoe de waarheid ook is (als die al bestaat wink). Maar is dat zo erg? Is ook dat niet van voorbijgaande aard? En zijn de mensen die conclusies trekken over anderen niet meestal mensen die dat vooral doen naar zichzelf? Ze zeggen wel eens ´eerlijk duurt het langst´ maar ik geloof meer dat authenticiteit het langst duurt wat een uiting van oprechtheid is. wink

Zelfs onder authenticiteit verstaat ieder weer iets anders, maar voor mij is het zoiets als jezelf trouw blijven, keuzes maken die goed voelen en je ´plussen´ en ´minnen´ kennen en aanvaarden.

Het geven van een uitleg is ook zoiets dat echt niet aan iedereen besteed is, waarom zouden we iets uit hoeven leggen? Alleen als dat goed voelt is dat wellicht positief, maar laat mensen maar gissen of zelfs invullen. Als er problemen zijn mag je verwachten dat de ander zo volwassen zal zijn naar je toe te komen. En tja, zo niet, jammer, gemiste kans voor de ander werkelijk te weten! We hoeven er niet naar te kijken, niet naar te gissen en het ook niet in te vullen. Hoe het ook is, het is de beleving van de ander en de beleving van onszelf, die lang niet altijd overeen hoeven te komen.

Er is zo´n oud gezegde: Doe wat je wilt, kletsen doen ze toch. Juist reden om gewoon te doen wat we zelf goed vinden lijkt me! Zolang we achter onze eigen keuzes staan is het goed en heb je als het nodig is vanzelf een antwoord of geen antwoord winkklaar . Als we gelukkig zijn met onze plussen en minnen, onszelf begrijpen en dat uitstralen zullen er nog steeds mensen bestaan die onze keuzes niet kunnen begrijpen. Maar zolang we dit niet voeden, er niet op in gaan kan men anders dan accepteren, want de enige die werkelijk iets over ons leven te zeggen heeft zijn we nog altijd zelf.

Ik weet niets in vergelijking tot wat er te weten valt en anderen ook niet, dus ´why bother?´

Voelt best wel ok hoor grin
inneke
inneke sep 23 '08
Absoluut! Energie over om te genieten van wie je bent en je leven te leven ipv gericht te zijn op wie of wat ons niet erkent in ons zijn...
nikskeuh
nikskeuh sep 23 '08
Origineel bericht van: Bezoeker
Er is zo´n oud gezegde: Doe wat je wilt, kletsen doen ze toch. Juist reden om gewoon te doen wat we zelf goed vinden lijkt me!


Iemand vertelde mij ooit: "Wie oordeelt is niet in staat tot leven." en "Roddelen en alles wat er omheen hangt is totaal onbelangrijk, is omdat ze je interessant vinden."

Ik vind het wel kloppen ergens..
Lena
Lena sep 23 '08
[quote=nikskeuh
Iemand vertelde mij ooit: "Wie oordeelt is niet in staat tot leven." en "Roddelen en alles wat er omheen hangt is totaal onbelangrijk, is omdat ze je interessant vinden."

Ik vind het wel kloppen ergens.. [/quote]

wat ik ook heb moeten leren helaas het mag je goed gaan als het je maar niet beter gaat.er zijn mensen die boven je willen staan ,gelukkig geldt dit niet voor ware vrienden.
jalouzie is sommige ook niet vreemd...........
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 23 '08
Origineel bericht van: inneke
Absoluut! Energie over om te genieten van wie je bent en je leven te leven ipv gericht te zijn op wie of wat ons niet erkent in ons zijn...


Zit ik een heel verhaal op te hangen en jij zegt hetzelfde gewoon in één prachtige, volledige zin. eek

Ik sluit me voor 100% bij aan bij wat je zegt.

grin
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki