Loading...
nl

Reuma

Rybcia64
Rybcia64 sep 20 '08
hallo,
ik ben ziek 18 maanden,en heb ik reuma.Ik heb overaal pij in mij licham soms kan ik niet uit de bed.Maar omdat ik positief denk elke keer sta ik op.Uiteendelijk ik ben bang dat komt de dag waar kan ik me helemaal niet op.Deze gedachten vil ik snel kweet maar ze komet terug..als plaag.Ik vraag God voor hulp dat alleen kan ik positief denken dat Hij help mij dat slechte gedachten blijven buiten van mij aura.Ik heloof Hem en gaat goed.Hij is mij licht,hart,ogen,sterikte wat krijg ik.Soms...vraag mij waarom moet ik ziek zijn....
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 20 '08
Hoi,

Ik heb even gekeken voor je naar de geestelijke achtergrond van Reuma:

Gewrichtsreuma: Diepe kritiek op autoriteit Zich sterk op de kop gezeten voelen.
Reumatiek: Een gevoel slachtoffer te zijn. Gebrek aan liefde. Wrok. Chronische bitterheid.

Om hier wat mee te kunnen zijn de volgende affirmaties:
Ik ben mijn eigen autoriteit. Ik hou van mezelf en ik waardeer mezelf. Het leven is goed.

en

Ik kreëer mijn eigen ervaringen. -Wanneer ik van mezelf en anderen hou, en mezelf en anderen waardeer, worden mijn ervaringen beter en beter.

Misschien kun je er iets mee?
gast
gast sep 20 '08
Ah die diepe kritiek op autoriteiten klopt zeker wel bij mij. (heb al jaren fibromyalgie en gewrichtsklachten) Maar dat ik me op mijn kop gezet voel?! Nou nee, wel dat ik af en toe het idee heb dat ik 180 graden andersom geschapen ben. Maar misschien is dat wel hetzelfde, haha wink
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 20 '08
Rybcia, het raakt me, dat je zoveel vertrouwen koestert in God, ik vind zo´n sterk geloof iets geweldigs op zich. Maar ik begrijp ook dat het soms zwaar voor je is.

Ik neem aan dat je met artsen al naar alle mogelijkheden hebt gekeken en dat je medicatie krijgt of onder behandeling staat?

Vergeef me mijn brutaliteit en voel je zeker niet verplicht te reageren hoor grin. Maar wat ik mij afvroeg toen ik je berichtje las, is hoe jouw relaties eruit zien? Dan bedoel ik niet alleen de liefdesrelatie, maar ook de relatie met familie en vriendschappen. Ik voel namelijk niet alleen lichamelijk (reumatische) moeheid, maar ook geestelijk moeheid. Innerlijke ingehoudenheid, afwachtendheid en gereserveerdheid, alsof je niet helemaal loskomt uit bepaalde (familie) patronen, alsof je daarin vastzit en jij je niet helemaal laat zien, maar je snel aanpast. Ik heb de indruk dat wanneer je daar meer jezelf in leert te zijn, je meer eigen weg volgt en je gewoon uitspreekt en je gevoelens uitspreekt, precies zoals ze zijn, je iig meer energie zult voelen. Al heeft het soms gevolgen voor de band die je met sommige mensen dacht te hebben. Zoiets doe je ook niet even, maar ik heb het idee dat de frisse wind door je relaties heen mag.Ik denk dat de energie die je zult voelen, heel welkom is met jouw reuma.

Ook vraag ik me af of je al naar alternatieve geneeskunde hebt gekeken?

Sterkte!

Pacho

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki