Loading...
nl

wat zou jij doen?

gast
gast sep 17 '08
Na het lezen van een e-mail die ik vandaag ontving ging er door mijn hoofd; wat zou jij doen als je in een vorig leven echt heel erg bruut bent vermoord door iemand. Zou je die persoon opzoeken in je volgend leven (als je je daar van bewust bent dan hè) en hem/haar een koekje van eigen deeg geven?
Delen:
Anne
Anne sep 17 '08
Misschien is het wel zo dat je in dit leven die persoon ook om je heen hebt die jou ''bruut heeft vermoord'' bijv en ben je nu beste vrienden met die gene..
Of misschien heb je die gene in dit leven ook om je heen en mag je hem niet en doen jullie altijd gemeen tegen elkaar..
Maris1976
Maris1976 sep 17 '08
nee ik zou die persoon niet bewust opzoeke, waarom?? Degeen weet er toch niks meer van en wie weet is het wel een lief schattig meisje... nee ik zeg, laat het verleden het verleden.
gast
gast sep 17 '08
Maris; er van uitgaande dat niet alleen jij maar ook die andere persoon hun vorige leven zouden herinneren.

Dus als ik jullie nu goed begrijp zouden jullie de persoon wel vergeven voor wat ze gedaan hebben omdat ze nu in een ander leven zijn.
nikskeuh
nikskeuh sep 17 '08
Origineel bericht van: gast
wat zou jij doen als je in een vorig leven echt heel erg bruut bent vermoord door iemand. Zou je die persoon opzoeken in je volgend leven (als je je daar van bewust bent dan hè) en hem/haar een koekje van eigen deeg geven?


Waarom zou je in hemelsnaam die persoon opzoeken en zoiets doen?
Wie weet welke rollen jij hebt gespeeld in je vorige levens?
Iedereen is ooit al eens: moordenaar, slachtoffer, hoer, pimp, ga zo maar verder... geweest.
Laat het verleden rusten en concentreer je op het hier en nu.

veel liefs
nikskeuh
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 17 '08
Nee dat zou ik zeker niet doen. Ten eerste schiet je er niets mee op en ten tweede wordt je nooit zomaar bruut vermoord. Er is namelijk altijd een les te leren uit dit feit. Waar twee mensen vechten, hebben er ook twee mensen schuld. Alles is verbonden, dus ook in jullie vorige leven.
nikskeuh
nikskeuh sep 17 '08
n@nn!, ik heb deze er maar bijgezet, tzijn misschien maar vier dingen maar het is maar algemeen.
Net zoals nims zei, je speelt verschillende rollen als ziel (die kies je zelf), je leert eruit, en hebt dan een "rugzak" aan ervaringen na een tijd.
Ik zie niet echt iets als negatief of positief, het is er gewoon, de dualiteit is er en kan het best in balans zijn.

groetjes
nikskeuh
nikskeuh sep 17 '08
Origineel bericht van: n@nn!
toch klinkt het zo negatief als ik dat rijtje lees. een hoer en een pimp, dat zijn beroepen. moordernaar en slachtoffer zijn dat niet. je had dan evengoed kunnen kiezen voor moordenaar, slachtoffer, baas en secetaresse ofzo.


Je kan het als beroepen zien maar ik zie het eerder als levenservaringen.

Waarom wordt iemand een hoer?
Is ze gedwongen, moet ze het misschien met haar leven bekopen als ze het niet doet?
Misschien heeft de persoon in kwestie een kind om op te voeden, haar man heeft haar in de steek gelaten en ze heeft geld nodig voor de huishuur, belastingen, voeding en voor het kind.
Ze wil niet in de prostitutie gaan maar heeft het geld nodig.
Sommigen kiezen er ook voor.

Tgaat erom dat de ziel er talrijke ervaringen mee opdoet.
Pak nu het eerste voorbeeld dat ik nam dat ze onder druk staat door bv. een pimp.
In dit leven is ze dan onderdanig geweest en heeft ze in die angst geleefd (dat is misschien de les/ervaring waarvoor ze als ziel gekozen heeft).

Nu heb ik de hele tijd over de prostitutie gesproken maar ik nam het gewoon als voorbeeld.

groetjes
gast
gast sep 17 '08
Origineel bericht van: NiMS
Nee dat zou ik zeker niet doen. Ten eerste schiet je er niets mee op en ten tweede wordt je nooit zomaar bruut vermoord. Er is namelijk altijd een les te leren uit dit feit. Waar twee mensen vechten, hebben er ook twee mensen schuld. Alles is verbonden, dus ook in jullie vorige leven.


En als het gaat om een 3 jarige die door 2 10 jarige bruut wordt vermoord? Telt dat dan ook nog? Of moeten die 2, door buitenstaanders (oordelaars), ter dood veroordeeld worden? Of mogen ze dit als een les zien?
gast
gast sep 17 '08
Origineel bericht van: nikskeuh
Origineel bericht van: n@nn!
toch klinkt het zo negatief als ik dat rijtje lees. een hoer en een pimp, dat zijn beroepen. moordernaar en slachtoffer zijn dat niet. je had dan evengoed kunnen kiezen voor moordenaar, slachtoffer, baas en secetaresse ofzo.


Je kan het als beroepen zien maar ik zie het eerder als levenservaringen.

Waarom wordt iemand een hoer?
Is ze gedwongen, moet ze het misschien met haar leven bekopen als ze het niet doet?
Misschien heeft de persoon in kwestie een kind om op te voeden, haar man heeft haar in de steek gelaten en ze heeft geld nodig voor de huishuur, belastingen, voeding en voor het kind.
Ze wil niet in de prostitutie gaan maar heeft het geld nodig.
Sommigen kiezen er ook voor.

Tgaat erom dat de ziel er talrijke ervaringen mee opdoet.
Pak nu het eerste voorbeeld dat ik nam dat ze onder druk staat door bv. een pimp.
In dit leven is ze dan onderdanig geweest en heeft ze in die angst geleefd (dat is misschien de les/ervaring waarvoor ze als ziel gekozen heeft).

Nu heb ik de hele tijd over de prostitutie gesproken maar ik nam het gewoon als voorbeeld.

groetjes


Tsja, en welke les kun je hier uit leren; hoe je je ziel kunt verkopen aan de duivel wink
nikskeuh
nikskeuh sep 17 '08
.. aan de duivel? tongue
neejj smile

Hoe gevangen je je eigenlijk ook voelt, ik denk dat je ziel altijd "vrij" is.
gast
gast sep 17 '08
Je moest eens weten wink

Maar je hebt gelijk, de ziel is vrij maar dat beseft niet iedereen zich omdat de meeste mensen vanuit hun ego leven en daardoor die ziel aan banden legt.
gast
gast sep 18 '08
Ik weet niet of hoeren verkrachtingen tegen kunnen houden. Ze vullen wel een bepaalde behoefte op die er al bijna net zo lang is als de mensheid. Het is niet voor niets het oudste beroep.
Ik zal ze nooit veroordelen maar zou het mooi vinden als ze niet meer nodig zouden zijn. Maar dat geld ook voor de dokter, de advokaat, politieagent, soldaat, minister, rechter, enzovoort.
Maar zolang het nog allemaal nodig is.........wie weet veranderd het nooit smile
admin
admin sep 18 '08
Als die persoon zich dat nog kon herinneren en ik ook zou ik zeker verhaal gaan halen. Niet uit wraak of om die persoon een hak te zetten want het is immers een vorig leven, maar ik zou het wel verder uit willen diepen ja.
Volgens mij is het oudste beroep moeder en huisvrouw overigens.. smile
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 18 '08
De dingen zijn precies goed zoals ze zijn, dus als dit de tijd van prostituees is dan zal dat wel goed zijn. Alles heeft een betekenis die we pas écht begrijpen als het zover is.

Wat als ik de koningin was, wat als ik een zwerver was? Punt is, dat weet je pas wérkelijk als je ervoor staat, omdat je dan pas werkelijk die gevoelens en die omstandigheden ervaart. Iedereen heeft bijvoorbeeld een beeld bij wat je zou voelen als je bijvoorbeeld een dierbare verliest of van een kind zou bevallen. Het woordje zou geeft de veronderstelling aan. Pas wanneer je er wérkelijk voor staat voel je en reageer je vanuit dat moment en die omstandigheden en meestal is alles dan ineens compleet anders dan je dacht.

Ik mag i.i.g. hopen dat ik in staat zal zijn te praten, te begrijpen en te vergeven, zodat we beiden iets achter ons kunnen laten.
Harmonie
Harmonie sep 18 '08
En als de moordenaar uit een vorig leven je zoon is, wat dan?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 18 '08
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: NiMS
Nee dat zou ik zeker niet doen. Ten eerste schiet je er niets mee op en ten tweede wordt je nooit zomaar bruut vermoord. Er is namelijk altijd een les te leren uit dit feit. Waar twee mensen vechten, hebben er ook twee mensen schuld. Alles is verbonden, dus ook in jullie vorige leven.


En als het gaat om een 3 jarige die door 2 10 jarige bruut wordt vermoord? Telt dat dan ook nog? Of moeten die 2, door buitenstaanders (oordelaars), ter dood veroordeeld worden? Of mogen ze dit als een les zien?

Daar kunnen wij toch helemaal niet over oordelen, of wel dan?
Stel je nou eens voor dat jij in je vorige leven 1 van die 2 10-jarige bent geweest. Wat dan?
gast
gast sep 18 '08
Origineel bericht van: Karin
Als die persoon zich dat nog kon herinneren en ik ook zou ik zeker verhaal gaan halen. Niet uit wraak of om die persoon een hak te zetten want het is immers een vorig leven, maar ik zou het wel verder uit willen diepen ja.


Maar wat wil je dan uitdiepen? De reden? Of iets anders?

Quote:
Volgens mij is het oudste beroep moeder en huisvrouw overigens.. smile


Wel jammer als je het moederschap als werk ziet winkWaarom niet als hobby?
gast
gast sep 18 '08
Kan iemand een nieuw leven krijgen tijdens dit leven of is dit leven eenmalig en moet je eerst fysiek dood gaan om een werkelijk ander leven te krijgen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 18 '08
Je kan ieder moment een nieuw leven krijgen / beginnen. Een nieuw lichaam echter niet.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki