Loading...
nl

Droom: onder water leven en lichtschijnsel

Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 11 '08
Ik ben altijd wel gefascineerd door wat mensen dromen, juist omdat ik ze me vrijwel nooit kan herinneren. Ik heb wel eens vaker een pen en papier naast mijn bed gelegd, me voorgenomen me mijn dromen eens te herinneren. Maar niets. Ik ben alleen ooit eens ´wakker´ gemaakt ´s nachts, wat wel een hele bijzondere ervaring was en heb ook wel eens ´uittredingen´ vroeger. Maar geen droom. Ik val en slaap en wordt wakker zo het lijkt.

Inmiddels zo´n 20 jaar geleden ben ik wel overdag eens in slaap gevallen en had ik wel twee dromen die ik me zeer zeker wél kon herinneren, tot in het kleinste detail. Eén droom heb ik voor mezelf direct helder kunnen de krijgen, de andere nog steeds niet zo;

Ik was onder water in een diepblauw/groene zee, het was werkelijk prachtig en ik kon gewoon ademen onder water en het leek wel of het zonlicht zich mengde in het water. Het gaf een zilver/goud licht door de kleur van het water heen. Ik was daar samen met iemand die ik kende, een oudere wijze man, uit een andere sfeer. We communiceerden telepathisch. Op een gegeven moment kwamen er prachtige felblauwe lichtstralen uit mijn ogen. Ik kan de kleur niet eens omschrijven, maar ze maakte een geweldige indruk op me. Een soort combinatie van UV en kobalt, heel sterk en scheen meters ver. Maar het was niet de bundel licht, ook niet zozeer het feit dat het uit mijn ogen kwam, maar de intensiteit van die kleur onbeschrijflijk mooi!

Daar vlak achter was nog iemand in het water en ik vond het vreemd dat ik zijn gezicht niet kon zien.Ik wist toen alleen dat het een man was. Achteraf denk ik dat dat mijn vader was, die ik me nooit kon herinneren omdat hij overleden is toen ik kind was en ik geen foto´s van hem had. Het was dan ook alsof zijn gezicht letterlijk uitgegumd was. Wat ook in ´real life´ gebeurde omdat ik niet over hem mocht praten.

Later op die dag zag ik opnieuw die bijzondere blauwe kleur, maar dan wérkelijk aanwezig in mijn huis. Het was in de nok van de zolderkamer waar ik aan het schilderen was en het raakte me direct weer met dezelfde intensiteit als in die droom. Het ontroerde me opnieuw, de tranen stroomden over mijn wangen.

Wie herkend hier iets in of kan me dit uitleggen?
Delen:
Stardust
Stardust sep 11 '08
Bezoeker

Onder water verkeren is in het onbewuste ondergedompeld zijn.
Mystiek gezien is het het zielewater.
Daar ontmoet je dan als in de geesteswereld ook overledenen.
Dat je het ook overdag meemaakte betekent dan je een werkelijke mystieke ervaring had. De ongewoon mooie heldere kleuren zijn typerend voor de Astrale wereld. Dus ja ik geloof echt dat je een zeer bijzonder ervaring had die een onuitwisbare indruk maakt. Dergelijke ervaringen overtuigen je als geen woorden ooit kunnen van het bestaan van een geestelijke wereld.
Koester het dus maar. Geen gezicht hebben betekent nog geen identiteit hebben. Dat kan ook inhouden dat je vader niet bewust genoeg is. Verder is de man de Oude Wijze Man, een innerlijke gids/ archetype. Je ogen stralen licht uit als kegels van bewustzijn.
Heel aparte en voor mij gevoel authentieke droom.
Je kunt leren dromen te onthouden. Neem je sleutels voor, als ik daar of daar over droom dan wil ik bewust dromen. Dat werkt heus als je het herhaalt. Niet te veel switchen maar geduldig posthynotisch suggereren. Een andere truc is de wekker zetten meerdere keren. Meestal sleep je er een herinnering aan een droom uit. Iedereen droomt of hij dat nu wel of niet weet.

Groetjes
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 11 '08
Goh, wat je over mijn vader zegt klopt, alsof hij ook niet bij me kan komen, ook niet aan de andere zijde, hij wil wel, maar dat hoeft helemaal niet, omdat zijn liefde zo ook heel voelbaar is. Ik ga daar straks nog iets mee doen. Ik weet niet of ik dat kan met die sleutels, maar ik ga de komende tijd eerst proberen de wekker eens ergens te zetten tussen 2.30 en 4.00. Dank je wel voor je verhelderende antwoord.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki