Loading...
nl

L.O.A.

gast
gast sep 11 '08
Omdat het al zo lang geleden is dat de topic over de Law of attraction hier open was zal ik een nieuwe openen omdat ik het toch nog steeds een interessant gegeven vind.
Struinend door de video's van desteni-productions op youtube ben ik gestuit op deze video over de L.O.A. Hier komt dus in naar voren wat ik altijd al gedacht had over deze L.O.A. Ben benieuwd wat jullie hier van vinden:

Delen:
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 11 '08
Ik werd in het vorige filmpje steeds een beetje afgeleid door wat ik voelde bij deze jonge spreker en die heb ik daardoor eerlijk gezegd niet helemaal afgekeken. Deze wel.

Boeiende uiteenzetting, kan me er ook wel in vinden als je uit gaat van negatieve en positieve polariteit die elkaar in stand houdt. Geeft inderdaad weer eens een andere kijk op The Secret. Erg treffend vond ik het stukje waarin hij uitlegt dat hoe positiever en groter de kracht die je aantrekt, hoe groter de kracht waarin je het negatieve in jezelf onderdrukt.

Goed idee om de L.O.A. weer eens naar boven te halen gast.
grin
gast
gast sep 11 '08
Nu ben ik toch wel benieuwd wat je voelde bij dat meisje.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 11 '08
Tjeempie, ik kon het er niet uithalen en switchte steeds tussen jongen en meisje, nog steeds trouwens (fysiek bedoel ik dan ook). Samengevat kreeg ik er een beetje een moe en depri gevoel bij. Erg fragiel, kwetsbaar, couveuse, zwakke weerstand, eenzaamheid, moeilijk kunnen genieten van het leven, moeilijk kind kunnen zijn. Bij ouder (s)Instabiliteit, depressie, communie, wiet, algeheel gevoel van zwakte.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 12 '08
Ik vind haar erg iritant vertellen, en erg jammer dat ze een auto-cue gebruikt (kijk maar hoe haar pupillen van links naar rechts bewegen). Ik kan mijn aandacht er niet bijhouden.
gast
gast sep 12 '08
Nee ik geloof niet dat ze een auto-cue gebruikt. Ze kijkt af en toe wel naar links (vanuit haar gekeken).

Hebben jullie ook nog naar wat ze zegt geluisterd? Want aan uiterlijke vooroordelen hebben we niet zo veel, of wel soms.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 12 '08
Nee niet die punten dat ze wegkijkt, maar als je goed naar haar ogen kijkt, dan bewegen ze heel licht heen en weer, zoals je ook een nieuwslezer op TV ziet doen.

En ik kan mijn aandacht er niet bijhouden van hoe ze het verteld, dus haak iedere keer weer af. Vind het veel te "nep" overkomen helaas. Ik weet niet wat het is.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 12 '08
Origineel bericht van: gast
Nee ik geloof niet dat ze een auto-cue gebruikt. Ze kijkt af en toe wel naar links (vanuit haar gekeken).

Hebben jullie ook nog naar wat ze zegt geluisterd? Want aan uiterlijke vooroordelen hebben we niet zo veel, of wel soms.


Even goed terug lezen, ik gaf slechts antwoord op je vraag wink

Origineel bericht van: bezoeker
Boeiende uiteenzetting, kan me er ook wel in vinden als je uit gaat van negatieve en positieve polariteit die elkaar in stand houdt. Geeft inderdaad weer eens een andere kijk op The Secret. Erg treffend vond ik het stukje waarin hij uitlegt dat hoe positiever en groter de kracht die je aantrekt, hoe groter de kracht waarin je het negatieve in jezelf onderdrukt.
gast
gast sep 12 '08
Jaja Pacho dat had ik gelezen. Maar je zegt ook iets over dat andere filmpje waarbij je moeite had om het te horen en uit te kijken door alles wat je ervoer buiten wat er gezegt werd om.

Maar ik wil je natuurlijk wel bedanken voor je antwoord op mijn vraag. Het is jou beleving en dat respecteer ik ondanks dat het misschien niet zo lijkt.
Mijn reactie hierboven komt ook grotendeels dat ik steeds meer merk dat vaak de boodschap gemist wordt door het teveel waarde hechten aan en bekijken van het jasje, snap je wat ik bedoel?
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 12 '08
Weet je gast, ik snap je punt wel hoor. Echter, de bron van informatie is niet onbelangrijk. Zoals Nims ook aangaf, is er iets ´onechts´ aan. In mijn ogen al vanaf heel jongs af aan ingegeven, vandaar dat ik het kind in deze totaal mis.

Maar nogmaals in deze tweede boodschap zaten een paar dingen die me wel iets zeiden. De andere kon me gewoon niet boeien, voor mij een signaal dat ik er niets mee kan, heb toch tot halverwege ergens geprobeerd te kijken en heb em toen afgezet. Ik denk dat het heel belangrijk is te luisteren naar je intuitie.

Dus als jouw intuitie zegt dat je er wel iets mee kunt, is dat wat belangrijk is en maakt het de boodschap niet minder waardevol als een ander daar iets anders bij voelt. Absoluut niet zelfs.

Hoe ben je hier eigenlijk aan gekomen?

grin
inneke
inneke sep 12 '08
Ik heb veel filmpjes van haar bekeken en heb het gevoel dat ze erg goed kan acteren. In een paar filmpjes (o.a. over Moeder Theresa )valt ze uit haar rol en ja ze leest af.
DAt doet op zich niets af aan de boodshap, maar het is toch ook niet moeilijk om aan die boodschap te komen als je veel leest, internet, filosofeert...?
Ik kreeg na een aantal filmpjes een heel ongemakkelijk somber en duister gevoel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 12 '08
Ik vind haar een erg triestige uitstraling hebben.
gast
gast sep 12 '08
Maar om even niet naar de uiterlijkheden van de boodschapper te kijken; deze boodschap is denk ik wel heel belangrijk. Geen enkel individu staat alleen in deze wereld, alles is verbonden. Alles is energie en alle energie is positief en negatief. De natuur is continu in werking om het evenwicht te bewaren tussen de negatieve en de positieve kant. De mens zorgt voor de onbalans door gedachten en uitvoeringen. Een kleine onevenwichtigheid is nodig om de continuiteit te waarborgen want als het stil komt te staan is er geen 'leven'. Nu een groot deel van de mensheid alleen interesse heeft voor het positieve (o.a door de secret), omdat dit een meer bevredigend gevoel opleverd, wordt de negatieve kant ook geactiveerd. Puur omdat het niet anders kan dan dat de natuur weer het evenwicht wil herstellen. Wat er allemaal onder negatief en positief (als energie)valt kunnen wij uiteindelijk niet eens weten want dat wat wij als positief en negatief zien is een product van onze ervaring en niet wat het IS. Het is dus onze eigen invulling.
Met dat gegeven is het dus ook voor ons nooit te zien van te voren of iets dat we wensen positief of negatief ervaren zal worden en welke uitwerking het op het leven in totaal heeft.
Dus is het dan wel zo verstandig om iets als de "secret" uit te voeren? Je weet nooit wat de uitwerking ervan is in het grote geheel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 12 '08
Aangezien je nooit weet wat de uitwerking is, waarom zou het dan niet verstandig zijn? Tenslotte zijn er net zoveel argumenten voor als tegen, en uiteindelijk weet je het niet, dus kan je er weinig anders van maken.
seppe
seppe sep 12 '08
volgens mij is de L.O.A.;
Je kan ofwel lagere energie/trillingen naar je toe trekken of hogere trillingen/energiën.
Wij ervaren hogere energiën als positief omdat deze beter passen bij ons wezen.
De lagere trillingen worden aanzien als zwaar en dus negatief.
Je kan er moeilijker iets langdurig positief mee manifesteren.
Als je eenmaal in de hogere trillingen bent heb je geen behoefte naar wat de lagere trillingen jouw brengen; alcohol, drugs, geld, macht, ... .
Dus heb je geen behoefte meer aan zulk een sterke negativiteit.

Dus wat je naar je toetrekt geeft geen onbalans langs een andere kant.
De hogere energien geven gewoon mogelijkheid tot manifestaties die beter bij jezelf passen.

In de hogere trillingen kan je toch ook perfect in balans blijven?

Ik voel mij ook niet goed bij "Destini". Ik ken de filmkes al langer en heb ze nooit iets gevonden.
inneke
inneke sep 12 '08
Gast, je weet niet wat de uitwerking is op het grotere geheel, oké. Maar de enige optie die ik dan zie is: niks doen, vooral geen verandering bewerkstelligen, vooral niks doen om je eigen situatie te veranderen. Dan mag je enkel tevreden zijn met de situatie zoals die is en that's it. Ik stel het zwart/wit, maar ik denk dat je ook te ver kunt gaan in het relativeren. Zo kun je ook voorbij de essentie gaan.
gast
gast sep 12 '08
Ja Inneke, ik begrijp wat je bedoeld. Ik denk ook niet dat het verstandig is om nu helemaal niets te doen want het heeft ook een functie. Nl je bewust worden van wat er in je wereld gebeurd, dat jij daar zelf verantwoordelijk voor bent hoe je die ervaart. Dus is het niet dat je niets meer kan doen maar dat je wel bewust bent wat je doet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 12 '08
Ik vraag me af waarom je eigenlijk denkt dat er altijd een balans moet zijn. Waarom mag er geen algehele verhoging van de grondtrilling zijn? Evolutie is toch vooruitgang?
sarina
sarina sep 13 '08
Tip-hint, lees het boek 'what the bleep do we know' of kijk naar de film...... Dat zal een hoop verhelderen.
gast
gast sep 13 '08
Nee Nims, het gaat er niet om dat er altijd een balans moet zijn, het kan alleen niet anders als dat de natuur altijd weer die balans wil herstellen.
Ik zeg ook niet dat het willen hebben van positiviteit verkeerd is maar dat het tot gevolg heeft dat het negatieve er ook bij komt kijken om de balans te herstellen. Wat je vaak ziet is dat mensen de verantwoordelijkheid hiervoor niet op zich willen nemen, door het te accepteren. Vaak wordt de 'schuld' bij anderen gelegt want zij wilde toch alleen het positieve.

Een potje geld kan maar één keer verdeeld worden. Als iemand meer uit het potje haalt om iets positiefs voor zichzelf te bewerkstelligen blijft er minder over voor de rest wat uiteindelijk leidt tot een negatieve ervaring voor de laatsten die een leeg potje vinden. Het zal die eerste dan een worst zijn want die heeft toch zijn positieve ervaring gehad en dat die ander nu negatieviteit ervaart is vast door eigen toedoening.
Oké het is een beetje een plastisch voorbeeld maar zo zou je het ook kunnen zien met andere vormen van energie.
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki