Loading...
nl

piercings en tatoeages

Lena
Lena aug 26 '08
nikskeuh,een navel piercing denk er wel aan dat je naar een goed adres gaat.mijn dochter heeft er ook een laten zetten in mei van dit jaar,maar helaas is er toch een ingekapselde ontsteking opgetreden,de huisarts raadde haar aan om het niet meer in te doen maar ja! gelukkig gaat het bij heel veel wel goed hoor, maar hou er toch rekening mee, heb zelf twee oorringetjes aan de bovenkant van 1 oor laten plaatsen maar heb ze onlangs er ook moeten uithalen nadat ik ook ontsteking kreeg bij mijn oog zelfs.
dus ik denk dat het dan door je lichaam niet geaccepteerd wordt hoe goed je ze ook verzorgd.
de tongpiercing heb ik gelukkig nog even weten tegen te houden voor nu, ik moet er niet aan denken dat dit ook niet zou lukken brrrrrrr.
Delen:
admin
admin aug 26 '08
Wenkbrouwpiercing, navelpiercing, neuspiercing, tongpiercing, alles heb ik uitgeprobeerd en allemaal zijn ze ook weer eruit gegaan. Met een piercing kun je energiebanen in je lijf doorbreken waardoor je eventueel lichamelijke klachten zou kunnen krijgen. Daarbij gaan die dingen inderdaad heel vaak ontsteken (vooral bij een tongpiercing is dit heel pijnlijk). Ik raad het je echt af, het kan heel mooi staan en heel stoer, maar de negatieve kanten wegen (voor mij persoonlijk) veel zwaarder.
Bijvoorbeeld de navelpiercing, het ziet er zo onschuldig uit, je wil niet weten hoe vaak ik met dat kreng aan allerlei uitsteeksels ben blijven hangen, broekriem, ring, ketting, meerdere malen tot bloedens toe.
Zoals Lena al zei, het gaat vaak goed, maar als het mis gaat dan gaat het meestal goed mis.
Lena
Lena aug 26 '08
nou zal mijn dochter jou verhaal ook even laten lezen karin,en hoop echt dat ze het uit haar hoofd laat,maar ja, ma heeft niet zoveel invloed meer grin
ze is nu onderweg van turkije naar huis met een oorontsteking en moet ze zo gaan vliegen,dan zijn die moeder gevoelens weer in opperste staat tongue
en zal haar tevens dan maar proberen over te halen om die uit haar oor ,zij heeft er nog 1 boven -in,die ook te verwijderen
nikskeuh
nikskeuh aug 27 '08
Nu begin ik meer en meer te twijfelen..
Dat er heel wat mis kan gaan heb ik ook al bij een nicht van mij gezien. Ze had een ferme ontsteking gekregen na het laten zetten van een navelpiercing, het zag er niet erg fraai uit, deed veel pijn zei ze en het duurde erg lang eer het genezen was.
Ach, kzal er nog eens heel erg goed over nadenken, als ik het na een lange tijd nog altijd wil zal ik het misschien overwegen.

Lena: k'heb een oorbel bovenaan in men oor. Kheb er nooit enige last van ondervonden, ook niet bij het laten plaatsen ervan, voelde niets.

Nims: kheb al een soort van yoga-oefening gevonden (nog niet geprobeerd)
Mag ik jullie voorstellen aan 'De boot' oftewel 'Navasana'



groetjes xx
nikskeuh
Lena
Lena aug 27 '08
we zijn langs de huisarts geweest voor de oorontsteking,en gelijk nog maar de navelpiercing bekeken smile

ze mag hem houden!!!

maar hou het gewoon goed in de gaten na het plaatsen.
fijn dat je je oorringetjes nog heb, heb zelf overwogen om het door een piercer te laten doen en niet meer bij een juwelier,maar twijfel toch nog.
Ayasha
Ayasha sep 9 '08
He dames, even een kleine goedbedoelde hint van mij dus neem het niet fout op. Wanneer er een ontsteking "onder" je huid zit (dus rond je piercing maar onder je vel) mag je het juweeltje dus onder geen enkele voorwaarde er uit halen. Beide "exits" zullen dan toegroeien met gevolg dat je een ontsteking hebt die niet weg kan. Echter het moet ergens naar toe dus dan breekt ie naar binnen uit, en dan heb je een pak meer problemen en meer pijn. smile

Een dokter is overigens sowieso géén goede raadgever. Als je problemen hebt met je piercing ga dan naar een goedgekeurde piercingshop. Zij zullen je zeggen wat je het beste kan doen. Een piercingwondje is nl heel anders dan de gewone wonde die een dokter kent en moet bijgevolg ook heel anders behandeld worden. In principe maak je een gat in je lichaam dat niet mag toegroeien en je steekt er nog eens een lichaamsvreemd materiaal in. Dat zijn twee grote struikelblokken voor het lichaam. Het is dus heel logisch dat je imuunsysteem er een ontsteking op zet. (poging tot het lichaamsvreemde materiaal te verwijderen). Bij goede verzorging doet dit welliswaar pijn maar kan het weinig kwaad. Als je lichaam merkt dat dat niet "werkt" zoekt het een andere manier. Het vormt een "buisje" rond de lichaamsvreemde stof. Dat noemt men een "fistula". Het is dus eigenlijk een soort litteken weefsel dat zich rond je piercing vormt. Hierdoor geneest je "wondje" dus zonder dat de piercing er uit moet. Eens dit buisje gevormd, geeft de piercing geen problemen meer.

Om die vorming te bevorderen zijn er een aantal do's en dont's!

Don'ts:
-te veel aan de piercing prullen (beschadigt het al gevormde "buisje")
-met ongewassen handen "voelen" (de meeste bacteriën zitten op je handen, liefst je handen wassen met een anti-bacteriele zeep zoals oa unicura)
-draaien met de piercing (maak je de fistula steeds mee stuk)
-zalf erop smeren (daarin komen allerlei "vuiltjes" vast te plekken die vervolgens in je wondje kruipen, bovendien sluit je het wondje daarmee af van zuurstof.)
-te vaak proper maken (daarmee maak je de huid rondom "stuk")

Do's:
-twee keer per dag met antibacteriele of PH neutrale zeep wassen en góed afspoelen bij het douchen! Zorgen dat er absoluut geen zeeprestjes achter blijven)
-eventueel zoutbadjes van Zeezout! (geen keukenzout, daarin zitten stoffen die niet goed is voor je piercingwondje) met warm water (zo warm mogelijk maar niet te warm, anders verbrand je je!) er zijn speciale "bekertjes" waarmee je de verhoudingen juist kan krijgen, deze kan je normaal vragen in je piercingshop. Te veel zout is nl niet goed, en te weinig heeft geen effect)
-niet te veel aan prullen, gewoon met rust laten! Korstjes laten zitten! Dat is een natuurlijke reactie van het lichaam. Korstjes die weg "mogen" gaan er wel af bij het voorzichtig schoon maken van de piercing! Niets forceren!)

Wil je de piercing toch niet meer, wacht dan tot de ontsteking weg is voordat je het juweeltje uit doet zodat je deze niet inkapselt. Denk er aan: de ontsteking móet weg! Dan dus maar liever úit je lichaam! En dat kan enkel als er ook een uitgang is. Haal je de piercing er uit en groeit het dicht, dan haal je dus ook meteen de uitgang weg.

En denk er aan, een navelpiercing is een van de piercings met de lángste genezingstijd. De gemiddelde genezingstijd ligt tussen de 6 en de 9 maanden maar in sommige gevallen ook op een jáár! Wissel dus niet van sierraad voor die periode. Daarmee irriteer je de wonde enkel. Zorg dat je altijd titanium juweeltjes hebt. Coated juweeltjes (vb zwarte) kúnnen wel goed gaan MITS de piercing volledig genezen is. Anders kunnen de stoffen die in de coating zitten je wondje irriteren en gaat het ontsteken. Wil je lang plezier van je piercing, heb er dan ook geduld mee! Geef hem minimum 9 maanden om zéker te zijn dat ie genezen is! Wil je toch sneller, vraag dan eerst aan je piercer (een goede! Niet bartje van op de hoek, eentje die goedgekeurt is en goede recensies heeft) wat hij of zij er van denkt.
gast
gast sep 9 '08
Tsja, je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom je zo'n piercing wilt hebben terwijl je lichaam daar helemaal niet op zit te wachten. Een ontsteking is nu eenmaal het spreken van ons lichaam om iets dat niet in ons hoort eruit te werken.
Het is dus gewoon je lijf verraden door je eigen geest. Hoe ziek ben je dan wel niet wink
Ayasha
Ayasha sep 9 '08
Je lijf verraden zal wel meevallen. Iemand ziek noemen voor piercen vind ik al evenzeer nogal extreem uitgedrukt maar goed. Ieder zijn mening. Echter, voor die discussie kun je beter een ander topic openen lijkt me gast. Vind je ook niet?
Maris1976
Maris1976 sep 9 '08
aaah man, een navelpiercing, echt een afrader hoor, ik heb hem ook gehad, ik was 19 en erg naief, ik heb een jaar met een ontstoken navel gelopen voordat ie heelde.

En verder ieder zijn ding met piercings, je leeft maar 1 keer dit leven en mag dat dan ook op je eigen manier?
Ayasha
Ayasha sep 9 '08
Is heel normaal bij een navelpiercing Maris smile(dat jaar) zoals ik al zei, een piercing met de langste helingstijd winkalleen weinig mensen denken goed na over een toch erg moeilijke piercing.
silke
silke sep 9 '08
tjah. Ligt het er ook niet voor een groot deel aan waar je hem laat zetten. Of die persoon die hem zet wel hygienisch genoeg te werk gaat.
Ayasha
Ayasha sep 9 '08
Piercings onsteken áltijd, je natuurlijke reactie van je lichaam is om de lichaamsvreemde stof te verwijderen dmv ontsteking winkVerzorg je hem dan niet goed, stoot je lichaam hem af en kamp je met uitgroeien. (iets waar vooral navelpiercings zeer gevoelig voor zijn omdat het een surface piercing is)

Die van mij is op dit moment ook ontstoken. Heb hem welliswaar wat geholpen door een stom foutje shockedToch is hij door een goede (bekende) shop gezet. wink
admin
admin sep 10 '08
Mijn navelpiercing is nooit erg ontstoken en was binnen een half jaar genezen, Je moet je wél aan al de voorwaarden houden die Kath schreef. Hygiene staat voorop bij piercings. het grootste probleem is denk ik dat mensen te snel willen wisselen en daarbij niet stilstaan dat ze een vreemd voorwerp in een wond stoppen. Ze wisselen te snel. Mijn tongpiercing is enorm gaan ontsteken omdat ik die te schoon hield, hierdoor gingen niet alleen de kwaaie bacterien maar ook de goede dood en dan gaat het mis, geloof me dat doet gruwelijk zeer! Was ook geen slimme zet van mij, eten gaat bijna niet dat rotding schiet steeds achter je tanden en met praten klink je superzot. Ik weet nu wél wat ik kan zeggen als mijn kinderen zo'n ding willen, ik geloof niet dat ze het zouden willen proberen.
Ik ben het met Sylvia eens dat veel mensen zo'n piercing laten schieten uit rebellie.
nikskeuh
nikskeuh sep 10 '08
Ik vind een navel- en neuspiercing heel erg mooi maar ik denk niet dat ik er een laat schieten.
Heb schrik voor ontstekingen of dat ik ergens aan blijf haken.
Ayasha
Ayasha sep 10 '08
Ik zou navel en tong sowieso niet laten schieten := Dat doet dan misschien minder pijn, maar de kans op uitgroeien en ontstekingen is zooooooveel groter!
Maris1976
Maris1976 sep 10 '08
Nu ik wat ouder ben heb ik al mijn piercings eruit gehaald, behalve die van mijn tong, die is mij niet tot last. Op een gegeven moment vond ik me toch te oud ofzo voor piercings, vind dat echt voor jonge grieten. Maar da's mijn mening. wink
silke
silke sep 10 '08
nu dat het fotolezen van nikki overgegaan is naar het onderwerp piercings heb ik hier een nieuw onderwerp aangemaakt smile
silke
silke sep 10 '08
Wat ik ook erg mooi vindt is een kleine tatoeage op mijn schouderblad in de vorm van een roosje of een chinees teken. Maar omdat je huid slap wordt naarmate je ouder wordt zal het niet meer mooi zijn en heb ik dat idee maar weggelaten smile
admin
admin sep 10 '08
Ja Kath en met schieten gaan ze vaak ook scheef...

Hi hi Maris ik heb mijn tongpiercing op mijn 38e laten zetten, hoezo kinds, lol.
Maar je hebt wel gelijk, daarom heb ik ze er ook uitgehaald, het voelde heel vreemd om zo op het schoolplein te staan tussen al die verstandige brave moeders. ik voelde me heel rebels toen smilehet was voor mij meer afzetten naar de buitenwereld. Zo van :"oh mag dat niet?"Let maar eens op!
En zoals dat dan vaker gaat met rebels gedrag krijg je later spijt en mag je op de blaren zitten.
Het is overigens wel zo dat de tongpiercing degene is die het snelst geneest, maar zover ik heb begrepen ook 1 van de gevaarlijkste omdat er meerdere grote aders door je tong heen lopen.
admin
admin sep 10 '08
Grappig, ik heb me dat wel eens afgevraagd.
In mijn rebelse tijd (is die al over dan??) heb ik meerdere tatous laten zetten. Meerdere keren heb ik me afgevraagd hoeveel lol de zustertjes later zullen hebben als ze mij onder de douche moeten zetten...
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki