Loading...
nl

Ik ben geen moderator meer.

Ayasha
Ayasha sep 7 '08
Even een uitleg topic waarom ik stop met modden en vanwaar de puntjes in mijn nick enz. smile

De eerlijke reden? Die gaat niet zo graag gelezen worden vrees ik. Toen ik hier in het begin op het forum kwam, was het allemaal heel puur. Mensen geloofde in hun gaven máár wisten ook dat er nog een realiteit was. Wetenschap. Die ons al zoveel heeft opgebracht en waar rekening mee gehouden moet worden. Zij zagen het paranormale als de prachtige aanvulling in het leven die het is.

Geleidelijk aan begon men bij mij op MSN al meer te zweven (de paar forumleden die ik op msn heb) en ben ik daar al de boot af gaan houden. Ben me meer gaan bezig houden met het echte leven. Dingen realistischer gaan bekijken want ik als ik heel scherp naar mezelf keek, zag ik dat ik net zo naief bezig was op een gegeven moment.

Ik ben hier op het forum blijven moddereren. Maar omdat ik veranderde, veranderde mijn modden ook wat zeker op het einde voor de nodige kritiek zorgde. Ben nu niet het type dat zich veel aan trekt van kritiek tenzij deze opbouwend is wink

Ik ben al heel lang aan het denken over stoppen met modden. Heb ook een paar keer aan NiMS kenbaar gemaakt dat ik vond dat er meer realisme moest zijn. Dat er niet meer gedacht word aan het feit dat dingen ook gewoon wetenschappelijk te verklaren zijn. Ik werd met een sussend "het zal wel niet zo erg zijn" weer op pad gestuurd.

Het forum voor klachten is de druppel geweest. Ik doe hier niet aan mee. Lichamelijke klachten moeten onderzocht worden. Hier op het forum zitten géén mensen wiens gave zo sterk is dat ze iemand echt van dienst kunnen zijn. En zij die het wel zijn, zijn te realistisch om er ook daadwerkelijk aan te beginnen want die kennen de "consequenties" winkDat laatste stukje realisme dat hier was. "als ik pijn heb ga ik naar de dokter" is bij deze verdwenen. Want het is mooi uitgelegd dat het niet bedoelt is voor serieuze klachten, maar wie kan daar beter over oordelen dan een dokter? Ik heb in een topic zeer bot en extreem gereageerd in een poging ogen te openen. Sorry daar voor Maris. Desalniettemin zijn dat opties waar men rekening mee moet houden. Ik blijf er bij, lichamelijke klachten kunnen gelinkt zijn aan het mentale van de mens, máár dan moet eerst ál het lichamelijke uitgesloten zijn. Dan moet je lichaam binnenstebuiten gekeerd zijn. Als ze dán niets vinden, kan je er aan denken hier op het forum te reageren. Maar dat gebeurt niet. Dit is nl makkelijker, veiliger. En nu het nog nieuw is zal het nog meevallen maar wacht nog maar een paar maandjes. smileDan zal ik nog wel eens komen kijken hoe het er aan toe gaat.

Bij deze dus de reden waarom ik stop met modden en ook een tijdje met posten als gewoon lid.En neen Pacho en NiMS, er zitten geen zaken van mijn priveleven bij. Daar gaat het tegenwoordig nl beter dan ooit. Jammer dat jullie beide dat er meteen bijhalen, terwijl geen van beide me kent.

Ik word dus stille meelezer en hoop met heel mijn hart dat het niet gaat zoals ik verwacht. wink

NiMS, fijn met je samen te werken voor zo lang het weer duurde, krijg stil aan het idee dat het niet "ment to be" is wink

Silke, jammer dat ik niet echt met jou kan samen werken maar ben er zeker van dat je het goed gaat doen!

Ik zal overigens hier wel nog reageren voor mensen die met vragen zitten of me simpelweg nog iets willen zeggen wat hen van het hart moet. smile
Delen:
Lena
Lena sep 7 '08
Kath,kan alleen maar zeggen jammer.
forums, dit is het eerste waar ik terecht ben gekomen.
ervaringen een heleboel.
realisme en met beide benen op de grond staan,is voor ieder mens heel belangrijk.
jezelf kennen en weten waar je staat,waar jou grenzen liggen ook belangrijk.
de verantwoording is simpel,als mensen niet sterk in hun schoenen staan,zoekende zijn,kunnen ze makkelijk slachtoffer worden van verkeerde adviezen.
heb er zelf ook vaak opgewezen hier,blijf integer bij wat je doet en zegt.wijs mensen door en hou het overzichtelijk, duw mensen niet maar loop met ze mee zo ver je kan.
zeker op het internet wie heb je voor je,wees niet naief.

je stelling is duidelijk als je klachten hebt,ga je naar de dokter.
maar er is nu eenmaal ook de spirituele,homeopatische enz wereld.
maar artsen zijn nu eenmaal ook niet alwetende,maken ook fouten en zien dingen over het hoofd.
dus wat doe je als je iets hebt wat niet overgaat?
wetenschappelijk kan al een heleboel,maar niet alles.
wat voor mij ook als een paal boven water staat is ga naar de dokter daar ligt de start,en wat daarna volgt doe jezelf.
soms met aanwijzingen of tips van iemand anders,de verantwoording ligt altijd bij jou.
moet ook altijd denken aan het verhaal van sylvia millecam,en daar een kater van overgehouden.

en geloof het of niet jouw standpunten worden wel degelijk goed gelezen hier,maar soms kun je een verschil van mening hebben.
en geloof ook dat hier nog genoeg mensen zijn die de realiteit niet uit het oog verliezen wink
Thomas A
Thomas A sep 7 '08
Jammer hoor Kath. Ik was altijd erg gecharmeerd van je rakende manier van bij anderen doordringen en beeldend kunnen verwoorden. Stil vraag ik me af waardoor je dit nu even niet meer opbrengt. Wat is dat in jou?

Ik lees je antwoord pas later want ik rijd over een paar minuten naar zuid-Limburg.

liefs en goeds
Ayasha
Ayasha sep 7 '08
Kan je me, als je terug bent, even uitleggen wat je bedoelt met "waarom ik dit even niet meer op breng". Bedoel je daarmee ivm het feit dat ik even niet meer ga/wil reageren? smileBedankt voor het compliment Thomas, je weet dat ik altijd respect heb gehad voor jou en dat zal ook zo blijven. smileIk zie je graag bezig.

Lena: Meningsverschillen kunnen er zijn inderdaad, en ik maak mijn standpunt meestal ook vrij bruut duidelijk. Maar ik denk dat ik gewoon even "niet geschikt" ben hier voor. Ik weet dat artsen niet alles kunnen maar ik weet ook dat mensen zich vaak te veel inlaten met de alternatieve manier. IPV gewoon naar een arts te gaan die het probleem kan oplossen voor het erger word. smileIk hoop van harte dat men realiteit niet uit ogen verliest, het is zo mooi... smile
gast
gast sep 7 '08
Wijs
admin
admin sep 7 '08
Goede beslissing denk ik.
Ik zal je wel missen.
Maris1976
Maris1976 sep 7 '08
Ik snap wel een beetje wat je bedoeld dat iets lichamelijks onderzocht moet worden, tuurlijk, ik ben niet naief en ik sta met beide benen op de grond, ik denk dat de meeste mensen hier heel wijs zijn en hun gevoel volgen, als er iets lichamelijks niet klopt dan ga je naar de dokter, tenminste dat mag ik hopen. Ik wil wel uit mezelf spreken trouwens, want ik weet niet in hoeverre en wanneer mensen met lichamelijke klachten naar de dokter gaan en waar die grens ligt.

Ik ken je niet zo goed, maar ik hoop je snel weer te zien smile

Maris
sarina
sarina sep 8 '08
Hoi Kath, ik heb eerlijk gezegd wat gemist denk ik (zal zo even wat grasduinen in de topics), maar dat je stopt als moderater vind ik jammer. Ik hoop dat je zonder te 'modderen' toch nog je zegje wilt blijven zeggen op dit forum, want ik heb je bijdragen tot nu toe erg gewaardeerd. Het wetenschappelijke en spirituele hoeven elkaar niet uit te sluiten, en het is fijn als er wat evenwicht is op het forum. Blijf vooral zo eerlijk als je tot nu toe was, en ik hoop toch nog (vaak?) van je te horen.....
Helma
Helma sep 8 '08
Hoi Kath. Nu lees ik je pas. Na dit topic voor de 2e keer te lezen, begrijp ik wat je bedoelt. Soms is het goed om rationeel naar zaken te kijken als bij bijvoorbeeld lichamelijke klachten en dergelijke: gelukkig sluit het één het ander niet uit. Maar is het ook niet telkens schipperen soms? Als klein voorbeeld hoop ik dat ik het volgende mag aangeven: mijn jongste dochter heeft een chronisch darmprobleem. Volgens de kinderarts zal ze daar voorlopig last van blijven houden. Het verstopt zitten hangt samen met een trage darm, en ook familiair is ze belast. Toch denk ik daarnaast, en dat bemerk ik ook, dat het tijdens spanningen (zoals nu: nieuwe school, net ongesteld e.d.) verergert. De één roept: zie je wel, het zit tussen je oren, de ander roept, nee, ze is een nieuwetijdskind, en extra gevoelig door haar PDD-nos! Weer anderen verwijzen enkel naar het lichamelijke.
Ach, zoals ik al zei, het één sluit het ander niet uit. Keuzes maken is soms verrekte lastig, en daarom stop ik daar liever mee. Mijn dochter is zoals ze is, of het nou puur en alleen lichamelijk is, of ook psychisch. Het boeit me niet zo, zaak is dat ze er mee leert te dealen.

Zo ook de mensen hier op het forum. Waarom perse willen verklaren hoe het nou precies zit? Maak de keuze die voor jezelf goed voelt. Of dat nou met reiki is, of bij je huisarts: trek je eigen plan!

Dank, Kath, voor je tegenwicht hier op het forum. Ik hoop, dat je het zult blijven doen, want dat houdt de zaak wat meer in balans. Het is soms goed, om rationele mensen naast spirituele mensen te zetten: het zorgt voor pittige en indringende gesprekken waar we van kunnen leren, en dat is toch waarvoor we hier zijn!

Een stevige knuffel van Helma.
dragon
dragon sep 8 '08
Hey Kath,

ik hoop je toch nog op dit forum tegen te komen hoor, juist om het puur te houden!
admin
admin sep 8 '08
Hé Kath, ik heb spijt van mijn korte berichtje naar jou toe.
Het komt heel koud en kil over en dat is niet mijn bedoeling.
Ik ben het met de anderen eens dat juist het tegengas wat jij zo goed kan geven soms irritant en voor mij stekels (soms) deed opzetten, wel heel goed is voor dit forum. Niet omdat sommigen te zweverig zouden worden, maar jouw woorden zetten mij en wellicht ook anderen wel regelmatig weer stevig op de grond.
Toch kan ik wel heel goed met jouw uitleg meegaan, ik snap wat je bedoelt en op sommige punten heb je wel gelijk. Toch vind ik dat wij hier behoorlijk nuchter kunnen reageren en zijn we lang niet zo zweverig als je op andere fora ziet en ik heb er genoeg gezien!
Net als de anderen hoop ik toch af en toe je wipneus nog even te zien.
Dank je wel voor je openheid en ook al waren we het dan niet altijd eens, ik ga je zeker missen!

Liefs,

Karin

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki