Loading...
nl

De 4 elementen

silke
silke sep 3 '08
Element Aarde

Het element aarde komt astrologisch terug in drie dierenriemtekens, te weten Stier, Maagd en Steenbok, en wat deze drie tekens met elkaar gemeen hebben is praktische zin, ze zijn concreet en houden niet van onzin.




Element Water

Het element water komt astrologisch overeen met de gevoelstekens Kreeft, Schorpioen en Vissen. Water doorstroomt alles, water bevrucht alles, zonder water is er geen leven, is alles dor en verstard




Element Vuur

Uit het woord vuur kun je de eigenschappen van enthousiasme en geestdrift al afleiden. Vuur is het principe van levensenergie en psychologisch is het het principe van de wil.




Element Lucht

Dit element dat ons allemaal verbindt hoort bij de hartchakra en astrologisch bij de dierenriemtekens Tweelingen, Weegschaal en Waterman.

niet iedereen kan zich vinden in zijn bijhorende element
maar toch is het altijd wel interessant
Delen:
nikskeuh
nikskeuh sep 3 '08
Bij vuur staan geen sterrenbeelden frown
Ik ben nl. boogschutter (vuur) wink
admin
admin sep 4 '08
Volgens mij zijn er 5 elementen, ik mis ether nog smile
silke
silke sep 4 '08
ether ? dat wist ik niet. ik dacht altijd dat het er 4 waren. Kan je daar wat uitleg over geven Karin ? als je wilt natuurlijk wink

en nikskeuh de elementen die niet bij vuur staan zijn dus de overige elementen zoals booschutter dus en ook leeuw enz
admin
admin sep 5 '08
Ja hoor Silke, doe ik vanavond, nu moet ik zo weg, laatste dagje en dan weekend!
admin
admin sep 6 '08
In wicca zijn er 5 elementen: ether, water, aarde, lucht en vuur. Allemaal zijn ze heel belangrijk (stel je 's voor dat er één van deze elementen niet zou zijn) en worden ze gezien als de vijf "beschermers" van de cirkel die getrokken wordt bij een ritueel. Ze hebben allemaal hun eigen windstreek en betekenissen. Iedereen heeft ook een eigen element die speciaal bij diegene zelf past. Dat kan afhankelijk zijn van je sterrenbeeld, je eigenschappen of omdat je gewoon heel veel van bijv. vuur of water houdt...

Geest.
Geest staat vaak voor het paranormale. Als helderziendheid. Maar geest staat ook voor liefde, schuld en gevoelens.
Geest-mensen zijn vaak paranormaal begaafd.
De "ether" (geest) zit wel overal, in het midden en eromheen. Overal.

Water.
Water staat voor liefde, dromen en emoties.
Water-mensen zijn vaak erg flexibel en kunnen zich makkelijk aanpassen aan hun omgeving.
Water ~ westen ~ herfst ~ avond

Aarde.
Aarde staat voor het vertrouwen, en ook voor zelfvertrouwen. Het vertegenwoordigt de Godin die haar vruchten, de oogst ieder jaar weer schenkt.
Aarde-mensen zijn vaak rustig en kunnen heel goed luisteren.
Aarde ~ noorden ~ winter ~ nacht.

Lucht.
Lucht staat vaak voor de vrijheid. De vrijheid dat je overal waar je heen wilt heen kan gaan.
Lucht-mensen zijn vaak best druk en met van alles bezig.
Lucht ~ oosten ~ lente ~ ochtend ~

Vuur.
Vuur staat voor warmte en gezelligheid. De zon staat voor de God, die vaak als salamander wordt afgebeeld.
Vuur-mensen weten vaak goed wat ze willen en dát zal dan ook gebeuren. Vuur ~ zuiden ~ de middag ~ de zomer.

Het pentagram
Het pentagram, één van de belangrijkste voorwerpen voor wiccans. Zoals je wel kan zien hoort bij elke punt één van de vijf elementen. Het pentagram wordt vaak gedragen als het symbool van heksen.

http://wiccamagie.websitemaker.nl/wicca/940619

Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 6 '08
Leuke site! Met welk element voelt ieder van jullie zich het meest verbonden?
silke
silke sep 6 '08
Bedankt voor de informatie Karin. Vond ik erg erg interessant.
Ik ben lucht van element en daar pas ik ook het beste bij. Misschien daarom dat ik later graag airhostess wil worden. laughIk vlieg zo graag. Ik geniet dan van inderdaad de vrijheid de ruimte en van de wolken. Ik voel me dan zo open. Kheb ooit eens overwogen om als hobby parachutiste te worden net als mn vader maar dat is wel een beetje een riskante hobby. (Heb ik van mijn vader meegekregen ;))
gast
gast sep 6 '08
Haha, airhostess. Is dat het zelfde als stuwardes?
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 6 '08
Dan heb je het goede beroep te pakken en wie weet komt het parachute springen er nog eens van. Als het hart eenmaal graag wil, zal het vast wel eens gebeuren grin

Ik vond nog een leuke testje, eigenlijk heel kort, weet niet of het direct veel zegt hoor, wel leuk om te doen misschien..

http://www.quizlet.nl/quiz/204981/welk-element-ben-jij-/

Ik ben deze, geest.
gast
gast sep 6 '08
Haha, ik ben lucht. Altijd al geweten; ben onzichtbaar wink
admin
admin sep 7 '08
Ik ook, gebakken lucht, hahaha
Lena
Lena sep 7 '08
ja karin ik heb ooit gezegd er is meer tussen hemel en aarde,en kreeg van jullie jou antwoord wink
smilemaar ik doe mee ben ook lucht
gast
gast sep 7 '08
Luchtig gezelschap dus wink
nikskeuh
nikskeuh sep 7 '08
Volgens de test ben ik het element lucht maar ik kan me er eigenlijk niet zo echt in vinden.
admin
admin sep 8 '08
Ik geloof niet zo in die testjes, zeker als het zo weinig vragen zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat er bij mij met een uitgebreidere vragenlijst een heel andere uitkomst is.
silke
silke sep 9 '08
hier is iedereen precies lucht, dat kan ook niet kloppen. Wel altijd leuk om te proberen
airhostess is inderdaad hetzelfde als stewardes wink
nikskeuh
nikskeuh sep 10 '08
Ik vind die testjes ook onbetrouwbaar, wel eens leuk om te doen maar daar blijft het ook bij dan. smile
Emuca
Emuca mrt 5 '09
Ik ben er van overtuigd dat je element en je sterrenbeeld absoluut niet overeen horen te komen. Elke ziel heeft een element die, naar mijn mening, is overgeven door de zielverwanten die je je zielouders zou kunnen noemen.

Meestal kan iedereen zelf wel zeggen wat zijn of haar element is, omdat je je daarbij het fijnst voelt. Het kan je kracht geven. Ik denk dat je element in het hiernamaals best wel belangrijk is.

Sorry dat ik dit oudere topic omhoog trap, geen idee of dat hier wel of niet mag, maar ik vind elementen een boeiend iets, ook omdat ik er wel iets vanaf weet. smileZelf ben ik, als ik met iemand praat, in staat om iemand zijn element te zeggen... Wat soms best wel grappige reacties oplevert.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '09
Oude topics weer actief maken mag zeker!

Als ik denk aan mijn element zou ik water zeggen. Nou ben ik ook een kreeft dus in mijn geval komen ze wel overeen. Misschien wel leuk als iedereen eens zijn/haar gevoels-element geeft en zijn/haar sterrenbeeld.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki