Loading...
nl

angsten en vorige levens

nikskeuh
nikskeuh aug 27 '08
Ik weet niet echt waar ik het kan plaatsen dus doe ik het hier maar.

Iedereen heeft wel angsten, en soms weten we niet waarom we die hebben, waar komen ze vandaan?

Ikzelf heb een heel lijstje (niet dat ik er trots op ben)
angst voor vuur (zelfs een simpele aansteker), hoogtevrees (mij zie je niet in een vliegtuig),...
Voor zover ik me kan herinneren heb ik dit soort angsten altijd al gehad.

Er zijn een paar mensen die me steeds vertellen dat dit kan komen door gebeurtenissen van vorige levens.
Maar hoe kan je deze angsten 'healen' als het ware? smirk
Khoop dat iemand hierop kan reageren..

Groetjes x
nikskeuh
Delen:
Maris1976
Maris1976 aug 27 '08
Ik lees ff mee, ik heb ook bepaalde angsten, angst om te stikken, ik voel een letterlijke druk om mijn keel heen en angst voor vliegtuigen, luchtbalonnen dat soort gevaartes....
Lena
Lena aug 27 '08
[quote=nikskeuh]
Iedereen heeft wel angsten, en soms weten we niet waarom we die hebben, waar komen ze vandaan?

Er zijn een paar mensen die me steeds vertellen dat dit kan komen door gebeurtenissen van vorige levens.
Maar hoe kan je deze angsten 'healen' als het ware? smirk

Groetjes x
nikskeuh[quote]

ja ik heb ze ook,maar nu niet altijd meer zo sterk aanwezig.
vorige levens is een verklaring ,ik weet het niet
je onderbewuste vind ik ook nog niet zo gek.
waarom komen ze tevoorschijn?
en is er iemand zonder angst in zijn leven?

wat ik ervaren heb is dat het gedachten zijn, je denken die een spelletje met je voert
hoe kom je ervan af?,zelf heb ik er hulp bij gehad,want het was niet leefbaar
en door veel gesprekken te voeren ben ik 99% er vanaf.
als ik er nu tegen aanloop is het makkelijker de manier om te helen,is denk ik heel persoonljk,wat voor de een werkt,helpt een ander niet altijd.
fdsajkl
fdsajkl aug 28 '08
Origineel bericht van: nikskeuh

Maar hoe kan je deze angsten 'healen' als het ware? smirk
Khoop dat iemand hierop kan reageren..

Groetjes x
nikskeuh

Het lijkt misschien paradoxaal dat mensen die last hebben van allerlei angsten en andere blokkades juist vaak wat oudere zielen zijn dan diegenen die nergens last van hebben, maar dat is het eigenlijk niet. Hoe meer je hebt meegemaakt, des te meer ervaring je hebt opgedaan, maar ook des te meer blokkades, inclusief angsten. Je bent er misschien niet trots op, maar wat op punt A een negatief aspect lijkt, is op punt B - een tijdje later - juist de basis voor je positiviteit.

Angsten accepteren en er mee leren leven is natuurlijk onzin. Het voelt aan als een dikke ondoordringbare muur waar je onmogelijk langsaf of overheen kunt komen, elke keer als je er mee wordt geconfronteerd. In het verleden zou zoiets minstens duizenden jaren duren om te overwinnen; elke keer weer confronteren en een klein stapje verder. Maar tegenwoordig, waarbij iedereen spreekt over energetische transformaties en dergelijke, kunnen zulke blokkades in principe verwijderd worden in een handomdraai.

Misschien heb je zelf deze mogelijkheid al, maar zo niet, dan zou ik eens op zoek gaan naar een Thèta-Healing beoefenaar. Hierbij worden oude 'programma's', zoals angsten, maar ook overtuigingen en vloeken, verwijderd en herplaatst met nieuwe, beter werkende programma's. Zie het als een aanpassing van je DNA.

Succes ermee.
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 28 '08
Origineel bericht van: nikskeuh
Ik weet niet echt waar ik het kan plaatsen dus doe ik het hier maar.

Iedereen heeft wel angsten, en soms weten we niet waarom we die hebben, waar komen ze vandaan?

Ikzelf heb een heel lijstje (niet dat ik er trots op ben)
angst voor vuur (zelfs een simpele aansteker), hoogtevrees (mij zie je niet in een vliegtuig),...
Voor zover ik me kan herinneren heb ik dit soort angsten altijd al gehad.

Er zijn een paar mensen die me steeds vertellen dat dit kan komen door gebeurtenissen van vorige levens.
Maar hoe kan je deze angsten 'healen' als het ware? smirk
Khoop dat iemand hierop kan reageren..

Groetjes x
nikskeuh


In een vorig leven ben ik van alles geweest, ik heb er wel allerlei dingen van gevoeld en gezien. Ook lijk ik steeds meer mensen tegen te komen die ik al ken.

Er zijn allerlei dingen waardoor we ons dit afvragen. Ik had bijvoorbeeld niets met baby´s begreep totaal niet waarom mensen over kinderwagens heen hingen en wat ze daar nu toch zochten. Ik schaamde me dat ik dat niet zo voelde en wilde graag weten hoe dat kwam, want ik was wél gek op kinderen als ze ouder waren.

Het antwoord van een paragnost die ik kende:´Jij bent een zuster geweest die in een weeshuis werkte. Je was ontzettend begaan met alle kindjes en het deed je veel verdriet wat hen overkomen was. Je bent heel oud geworden. Vanuit je ervaringen daar, heb je het nu even geen interesse in kleine kinderen´ Ok, ik was zoekende en ik vond het antwoord best aanvaardbaar. Voor mezelf accepteerde ik, ik heb er kennelijk niet zo veel mee.

De afgelopen tien jaar ben ik het meer in mezelf gaan zoeken en heb ontdekt dat ik van mezelf hou zoals ik ben, ik ben daarin allerlei dingen van vroeger tegengekomen (en nog wel eens, maar dat is niet meer zo groot ;)) Ik heb gekeken naar mijn jeugd en gevoeld en gezien dat ik kennelijk op een zeer ongewenst moment ben geboren en mijn moeder alles te veel was, zij kon zelf het leven maar moeizaam aan. Ze zei later toen ik ouder was, dat ze mijn broer en mij liever niet had willen hebben en dat ze een hekel aan me had. Helaas zei ze dat ook echt om te kwetsen, ze wilde vat op me krijgen die ze aan het verliezen was. Een vreemd soort jaloezie die ik nu ik zelf moeder nog steeds niet en alleen nog maar minder begrijp. Het klinkt misschien gek, maar weet je hoe opgelucht ik was, dat ze dat toch zei? Natuurlijk had ik dat als kind wel gevoeld. Je begrijpt het al, ik begon in die periode daarna ook door te krijgen dat ik bang was dat mensen een hekel aan me hadden. Natuurlijk beinvloedde dat mijn houding naar mensen en het gevoel dat ik bij iemand had.Ik wilde bijvoorbeeld graag door iedereen aardig gevonden worden, ik kon niet omgaan met mensen die me niet zo aardig vonden, want dat herinnerde me aan die oude pijn. Doordat dit naar boven kwam in de opmerking van mijn moeder ging ik er naar kijken en kon ik het juist aanvaarden, ik kon dus wel degelijk vertrouwen op mijn gevoel.

Ik heb het haar immidels allang vergeven en voorzover dat uberhaupt kan losgelaten. Ik begrijp de omstandigheden waar zij voor stond. Op haar eigen manier heeft ze haar best gedaan. Ik heb mezelf daarna laten zien dat ik er wél mag zijn. Het is een beetje als opnieuw leren lopen.

Nú vind ik baby´s fantastisch leuk, kan er uren meer pruttelen en kletsen. Ik ben er ook niet meer zo mee bezig en het medium schap heb ik voorlopig gelaten voor wat het is, iets dat ik altijd wilde worden. Iig nu even niet, ik zie er gewoon minder het nut van in.

Wat ik er mee wil zeggen is, misschien is het niet nodig om naar een vorig leven te kijken, het kan natuurlijk helpen, maar het kan ook een omweg zijn die juist veel vraagtekens oplevert en je daarbij nog steeds niet aan de werkelijke angst of gevoelens toekomt.

Waar het vooral om gaat is naar je dieperliggende gevoelens te kijken. Ga naar binnen door als je onrustig bent en voel eens wát je nu eigenlijk voelt. Beschrijf het voor jezelf zodat je er zicht op krijgt. Waaròm voel ik me verdrietig, boos, verward, onrustig of afwezig? In angsten kom je nooit de blije dingen tegen, daar zijn het angsten voor. Maar het wil niet zeggen dat die er op andere momenten in je leven niet zijn grin. Maar richt je hiervoor puur op wat je voelt.

Er zijn mensen die ernstig ziek worden omdat ze hun angsten niet uitgewerkt krijgen, er wel bij willen, maar er niet bij kunnen. Brandon Bays is een voorbeeld van iemand die van een kankergezwel zo groot als een basketbal binnen zes weken op innerlijke kracht is genezen. En zij was een zeer ervaren levenscoach, iemand die veel ervaring had met healing, mediumschap etc. en had al miljoenen mensen over de hele wereld geholpen. Toch kreeg zij juist dit gezwel en zat er bij haar ook nog van alles weggestopt en daar is ze naar gaan kijken. Simpel voelen en aanvaarden, liefst samen met iemand (die observeert en vragen stelt) kijken naar die angst, naar zo´n moment terug gaan en jezelf vragen ´wat voel ik?´ ´en wat nog meer?´ ´en wat nog meer´.. eerst voel je niet zo veel en dat wordt steeds heviger, totdat je uiteindelijk, klinkt absurd, maar is echt zo, vreugde en tenslotte stilte tegenkomt.

Sorry, is een beetje lang geworden, maar wellicht kun je er toch iets mee?
Lena
Lena aug 28 '08
mooi verhaal Pacho,je kunt jezelf helen smile
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 28 '08
Dank je wel smile
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 28 '08
Ik moet wel zeggen dat ik toen ik 20 was met een medium in contact kwam en ik kon me nooit het gezicht van mijn vader herinneren, hoewel ik dat niet had uitgesproken. Heeft zij me aangemoedigd op zoek te gaan naar zijn zus. Zij zou foto´s hebben. En dat had ze en ook dat heeft me wel degelijk verder geholpen. Dus mediums hebben zeker wel nut. Alleen bij vorige levens zet ik vandaag de dag wel mijn vraagtekens, ondanks dat ik wel wat van heb gezien, heeft het me nooit iets nuttigs opgeleverd. Alsmede het kijken in de toekomst wat mij betreft niet de bedoeling is. Keuze zouden wat mij betreft vòlledig open moeten blijven, zodat ieder mens die voor zichzelf, zonder beinvloeding kan maken.
Lena
Lena aug 28 '08
een mooie kijk op.
de verantwoording is ook groot en integriteit is denk ik heel belangrijk
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Redelijk goed punt; het is niet altijd belangrijk om te weten waar dingen vandaan komen, zolang je je problemen maar kunt oplossen. Voor jezelf dan.
Persoonlijk heb ik altijd de drang om alles wat ik tegenkom te begrijpen; ik zie zulke dingen als een kans om meer inzicht te verkrijgen en de grote bonus natuurlijk is dat je er vaak anderen mee kunt helpen.
liesanne
liesanne aug 29 '08
je verhaal raakt me, Pacho......bedankt voor het delen....

Quote:
Wat ik er mee wil zeggen is, misschien is het niet nodig om naar een vorig leven te kijken, het kan natuurlijk helpen, maar het kan ook een omweg zijn die juist veel vraagtekens oplevert en je daarbij nog steeds niet aan de werkelijke angst of gevoelens toekomt.


Ja, daar gaat het om hè, het naar binnenkijken...
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 29 '08
Ja, dat is em grin, ik ben benieuwd welk stuk je raakte. Weet je trouwens nog dat je me laatst ergens iets vroeg over vergeving? Dit is er een deel van, hoewel er natuurlijk meer facetten zijn geweest winkLiefs,
inneke
inneke aug 29 '08
Ik denk dat het op zoek gaan naar vorige levens ook een manier kan zijn om niet NU de confrontatie aan te gaan, om niet nu je wonden te helen. Het kan onze nieuwsgierigheid, sensatiehonger, fantasie, gevoel van speciaal te zijn stimuleren...Er zijn talloze manieren om de verantwoordelijkheid voor jezelf zoals je nu bent te ontwijken. En ook dat is weer heel menselijk.
Lena
Lena aug 29 '08
je kunt het misschien uitstellen? maar niet ontwijken
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 29 '08
De dingen die belangrijk voor ons zijn kunnen we zeker niet ontwijken, ze blijven ergens om ons heen cirkelen en komen op allerlei manieren terug, net zo lang totdat we het ons daadwerkelijk bewust zijn en kunnen oplossen voor onszelf. En dan komt er weer het volgende. grin
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Karma he.
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 29 '08
Origineel bericht van: Hurby
Karma he.


Haha ja zoiets, al is ook dat weer subjectief wat je daar weer onder verstaat. De naam doet er voor mij niet zo toe hoor, al begrijp ik wel dat het proces je boeit. grin
nikskeuh
nikskeuh aug 31 '08
Karma..
soms toch moeilijk te begrijpen.
Je kan karma overkrijgen van anderen (bv. je ouders), en dat snap ik dus niet?
Goh, heb ik ooit begot waar ergens gelezen.
kvind het maar raar allemaal..
Hoe kun je nu karma 'over'krijgen van iemand anders smirk
gast
gast sep 1 '08
Via je genen. Je bent half je vader en half je moeder.
fdsajkl
fdsajkl sep 1 '08
Karma is de emotionele schade van een negatieve ervaring die zich manifesteert als een last op je schouders. Deze karmische schuld draag je wanneer je de oorzaak bent van deze blokkade bij iemand anders. Dit is dan te herstellen op de manier zoals Bezoeker uitlegde. De ontvanger van deze schade heeft in feite ook karma opgelopen, maar dan op een andere manier. Deze ontvanger heeft waarschijnlijk een hekel gekregen aan de veroorzaker, en zal hem/haar moeten vergeven. Dit is overigens praktisch niets vergeleken met wat de oorzaker heeft goed te maken. Merk op dat diegenen met karmische schuld vaak onmogelijk gelukkig kunnen worden in het leven voordat ze deze schuld hebben afgelost. Het is iets wat keer op keer weer terugkomt.

Wat gast bedoelt is een blokkade; dit is wat anders. Als ik jou iets negatiefs aan doe, krijg ik een karmische schuld op mijn nek. De klap die jij krijgt door deze aandoening manifesteert zich als een blokkade, angst bijvoorbeeld.
Deze blokkade kan inderdaad op genetische manier doorgegeven worden. De karmische schuld zelf niet; je hebt natuurlijk niets te maken met de onverwerkte verhouding tussen andere personen.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki