Loading...
nl

De ander ver-staan

Thomas A
Thomas A aug 23 '08
Nee, niet iedereen ver-staat een ander. Toch kun je heel ver komen door voor-al jezelf heel goed te kennen en hoe wonderlijk; het kennen van hetzelf geeft al heel snel meer be-grip voor een ander, hoe anders deze persoon ook is.
Je ergeren aan een ander b.v. zegt ook iets over een onbegrepen stuk in jezelf, hoe lastig het ook is om dit te onderkennen. Met veroordelen is het al weinig anders. Er is hier op Merudi al heel veel over dit aspekt geschreven.

Hoe dan ook het brengt een mens absoluut verder door er moeite voor te doen om een ander te leren verstaan. Het vergroot je wereld enorm en geeft meer en meer inzichten in de motieven van anderen, maar ook eigen motieven leer je zo te spiegelen aan die van anderen.

Voor mij was het niet gemakkelijk de ergernissen van anderen te leren zien als eigen pijnpunten, wat deze toch echt wel waren. Ook het veroordelen stoppen was een soms erg lastige weg (en soms nog trap ik erin). Terugkeer naar onbevangenheid hielp mij enorm trouwens.............

Delen:
Lena
Lena aug 23 '08
thomas je hebt het mooi verwoord ver-staan
ik zie het zo
het is voor een ieder voor ons een pad die we gaan,en niet alle paden zijn hetzelfde smile
mooi als je jezelf al heel goed kent, niet veroordeelt, niet ergert en de ander kan ver-staan.helaas is dit nog niet de werkelijheid van alle dag.
wat hier zich afspeelt is verbazing alleen maar.
laat de mens de mens zijn
laat de mens leren
laat de mens in zijn waarde en heb respect
laat het zijn
alle lessen in dit leven worden je gegeven en aan jou om ze te leren toch.
met hier en daar een richting aanwijzer die we allemaal wel eens nodig hebben
eenvoudig eigenlijk wink
admin
admin aug 23 '08
Nee niet alle paden zijn hetzelfde, maar je kunt wel stukjes met anderen meewandelen, dat maakt het ver-staan wel makkelijker.
Lena
Lena aug 23 '08
meewandelen of kunnen meewandelen
ver-staan of kunnen ver-staan
Thomas A
Thomas A aug 23 '08
liefde en empatie.........
Lena
Lena aug 23 '08
als je ze herkent ,mooie eigenschappen in een mens wink
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 23 '08
Blablablabla...tok..tok..tok..tok...lekker bezig met zelfverheerlijking ´jongens´?
gast
gast aug 23 '08
Haha, Pacho, jij niet hè wink
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 23 '08
Wat mij betreft niet hoor gast, maar blijkbaar is dat jouw visie op mij? Is ook goedjes hoor..
gast
gast aug 23 '08
Ik schaam me er niet voor om er voor uit te komen dat ik mezelf verheerlijk, en met mij de wereld om me heen. Het is hier ook maar weer net wat je onder ver-heer-lijken ver-staat wink

In mijn ogen ben je mens, niets anders.
admin
admin aug 23 '08
En mens zijn is heerlijk toch? laugh
gast
gast aug 23 '08
smile
Lena
Lena aug 24 '08
Origineel bericht van: Pacho
Blablablabla...tok..tok..tok..tok...lekker bezig met zelfverheerlijking ´jongens´?


het is maar hoe jij dit ziet
deze uitleg vind ik boeiender
http://groups.msn.com/HSPs-HoogSensitievePersonen/zelfverheerlijking.msnw
gast
gast aug 25 '08
laugh
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 25 '08
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: Pacho
Blablablabla...tok..tok..tok..tok...lekker bezig met zelfverheerlijking ´jongens´?


het is maar hoe jij dit ziet
deze uitleg vind ik boeiender
http://groups.msn.com/HSPs-HoogSensitievePersonen/zelfverheerlijking.msnw


O.., maar die vorm heeft wel wat hoor grin, dat heeft de persoon in kwestie dan ook helemaal vanuit zichzelf ontdekt en beschreven. Maar verheerlijking over de rug van mensen die zich kwetsbaar op durven stellen en jezelf als zogenaamd helper een beter gevoel te geven (lees je eigen ego op te krikken) vind ik persoonlijk wat minder confused

Inhoudsloos nagebrabbel waar ik persoonlijk dan ook echt niet warm voor loop.

Het is inderdaad slechts hoe ik het zie. Dat jij daar niets mee doet en alles afketst wat ook maar een beetje persoonlijk wordt, moge duidelijk zijn, maar het lucht mij iig lekker op dat gewoon eens uit te spreken. Dus laat maar waaien.. grin
gast
gast aug 25 '08
Niet iedereen is zo perfect en er is nog veel te leren.
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 25 '08
Vond je het toch lastig mijn imperfectie, gewoon mijn inperfectie te laten zijn en het niet op jezelf te betrekken? grin
gast
gast aug 26 '08
Nee hoor, ik betrek het niet op mijzelf, het is gewoon zo voor het gros van de mensen.
Lena
Lena aug 26 '08
Origineel bericht van: Pacho
[Inhoudsloos nagebrabbel waar ik persoonlijk dan ook echt niet warm voor loop.


het is maar hoe jij dit ziet smile
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 27 '08
Ach Lena, we weten toch wel ´beter´? grin
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki