Loading...
nl

Die stomme buurvrouw....

**Angela**
**Angela** aug 21 '08
die ik er van verdenk dat ze mij anoniem heeft aangegeven bij Soc. Zaken, heeft gisteravond tuinafval in MIJN tuin gegooit, en dat is de 2e keer!!!!!!!!!
Ikke kwaad.......... mad
Maar wist op dat moment niet wat te doen..........
Vanmorgen zag ik ze met haar hond lopen en even later stond ze in de achterdeuropening een sigaretje te roken.....
Ik trok de stoute schoenen aan en deed het raampje boven open en vroeg Buurvrouw, waarom kom je niet praten als er iets is? Waarom gooi je tuinafval in mijn tuin??
Zo kinderachtig.........
Ze zei niks, ze stapte alleen een stap achteruit en deed net of ze er niet was...........
Ik ontplofte bijna........rende de trap af en naar buiten.......Ik riep dat ik mij echt niet liet wegpesten en dat ik zeker niet meer zo labiel ben als in Tilburg, dat ze echt niet meer moest doen, dat ik er werk van ging maken en dat ze gewoon jaloers was en zo........ blabla
Vanmiddag ging ik met de hond naar buiten en wie zat er op het stoepje voor de voordeur een sigaretje te roken, met de buurvrouw van de andere kant??? Over die buurvrouw heeft ze tegen mij een hoop shit verteld, en nu zat ze juist daar met haar een sigaretje te roken........ik ontplofte weer.....
Zegt ze heel fijntjes: Maar buurvrouw, ik wist niet eens dat je het tegen mij had, je liep zo te schreeuwen.....JAJA.
Ik zei dat ze haar tuinafval niet in mijn tuin moest gooien dat dat erg associaal is! Weet je wat ze toen zei???????????? Dat het van mijn kruipplant af kwam en dat ik geen geld hoefde te betalen voor de container en zij wel.........(Ik krijg vrijstelling voor de gemeentelijke belastingen) Ik zei dat ik de rotzooi die van haar boom afkomt toch ook niet in haar tuin gooi, blablabla, en dat ik er werk van ga maken, dat ze niet zo afgunstig moet doen enz, enz......

Deed het natuurlijk weer helemaal fout, maar daar zakt toch je broek van af?????????? Haar groencontainer zit nooit vol, omdat ze eigenlijk geen tuin heeft, alles is betegeld, dus ze betaald er niet méér voor.........Als ze het gewoon met mij had overlegd, had ik het misschien nog wel overdreven gevonden, maar zeker geen nee gezegd.
Maar volgens mij is haar doel gewoon om mij over de zeik te helpen, meer niet!

En waarom???? IK heb haar niks misdaan!
confused
Delen:
funnygirl
funnygirl aug 21 '08
hmm sommige mensen,gunnen de ander het licht in de ogen niet,
ik ken je dus niet,maar uit je verhaal te lezen heb je het een en ander meegemaakt,en dat maakt jouw een uniek persoon die daar heel veel van heb geleerd,waarschijnlijk weet je buuf dat ook,en ziet nu een stabiele vrouw staan die weet wat ze wilt!

en geniet van het leven,sommige mensen kunnen daar niet zo goed tegen dat het goed gaat met de ander hihihihi

moet nu aan een gezegde denken wat mijn oma altijd zei,,
mensen zien je liever door een strondkar overreden worden dan een mooie koets,

wees jezelf en ga er boven staan,jij bent een uniek mens waar de ander mischien wel een beetje jaloers op zijn

heel veel liefst sandra
Ayasha
Ayasha aug 21 '08
Angela, welk voordeel zit er voor haar in als ze jou naar de zeik helpt?
Lena
Lena aug 21 '08
het mag jou goed gaan maar vooral niet beter wink
**Angela**
**Angela** aug 21 '08
Tja, ik denk het ook Lena......... confused

Toen ik daar kwam wonen heeft ze over alle buren wel wat shit verteld, ik wist dus echt niet meer hoe ik tegen die mensen moest doen........ frown

Nou wilde ik al niet veel met of van "buren" en deze buurvrouw is ook nooit bij me binnen geweest, het contact dat we hadden ging via de tuin......
Ik had haar ook uitgelegd waarom....... blush
Ik vertelde wel gewoon waar ik mee bezig was en zo, en dacht dat er best wel een aardig contact uit kon groeien..... blush

Maar een tijdje geleden ging ze aan haar kant van de schutting, bouwplastic ophangen, van die donkergroene.......zo deprimerend, en toen praatte ze ook niet meer met me........ confused

Ondertussen had ik met de andere achterburen wel een leuk contact opgebouwd en ging ik ook mee naar het paard van de achterburen, mocht er op rijden enz.
Ik durf zelfs al in hun keuken koffie te gaan zitten drinken, een hele overwinning van mij......
En dat kan ook jaloezie hebben opgewekt bij haar........ crazy

Een paar jaar geleden heeft ze namelijk de vader van de achterbuurman, die naast elkaar wonen, aangegeven bij de Belastingen omdat ze zwartwerkers in dienst zouden hebben.......daar hadden ze in de tuin grapjes over gemaakt en dat had ze gehoord........ cool

Het zou me ook niks verbazen als ze meer van die streken geflikt heeft, bij andere buren........... frown

Zij gunt een ander schijnbaar niks.......terwijl ze een leuke, 2e man heeft en dat gaat volgens mij prima, ze hebben een leuke kennissenkring en gaan veel in verband met de hobby van de buurman, samen weg, naar motorraces enz. Ze is al wel 20 jaar thuis met reuma, als ze rustig aan doet, gaat het goed zei ze tegen mij........... smirk

Maar, ik ga morgen mijn contactpersoon bij de gemeente bellen en vragen wat we hier aan kunnen doen, samen om de tafel, praten........of zo! coolwinkcrazy
**Angela**
**Angela** aug 21 '08
Origineel bericht van: Kath

Kath.........dat ga IK haar niet vragen hoor.........
enne, volgens mij zijn er mensen die dat doen, ook al worden ze er zelf slechter van.......... confused
Ik bedoel door ruzie en zo.........
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 21 '08
Voed je nu die ruzie zelf ook niet een beetje op deze manier? En ach hoe het ook in elkaar zit, zij weet ook vast wel dat ze jou het meeste heeft door verder niet te reageren. Ik zou zeggen pak een schep (als het er op past?), bel aan en vraag vriendelijk of je het vuil in haar container mag doen omdat het vast en zeker per ongeluk in jouw tuin terecht is gekomen. Met je allervriendelijkste gezicht en een fijne dag gewenst, als je weggaat natuurlijk. Je bent zo hard op weg met je regressietherapie, het wordt wellicht tijd hier ook eens boven te gaan staan en de eer aan jezelf te houden? grin
liesanne
liesanne aug 21 '08
Angela, deze situatie lijkt me heel vervelend........
Ik heb (helaas) ook met moeilijke situaties met buren te maken gehad, en ik weet hoe je dat je leven kan verstoren....

Wat me opvalt is dat jij aan 'mindreading' lijkt te doen, jij noemt een heleboel dingen van jouw buurvrouw die je toch eigenlijk niet echt weet of kan weten?
Wij kunnen onzelf helemaal gek maken met de beelden die we van anderen hebben, maar die helemaal niet hoeven kloppen.

En ja, sommige mensen veranderen misschien niet zo snel, maar onze eigen houding, daar hebben we toch zelf ook invloed op.
Thomas A
Thomas A aug 22 '08
Die buurvrouw toch...........
Ayasha
Ayasha aug 22 '08
Origineel bericht van: **Angela**
Origineel bericht van: Kath

Kath.........dat ga IK haar niet vragen hoor.........
enne, volgens mij zijn er mensen die dat doen, ook al worden ze er zelf slechter van.......... confused
Ik bedoel door ruzie en zo.........

Denk persoonlijk dat jij het er van maakt. smile
gast
gast aug 22 '08
Angela, laat je niet zo op de kast jagen. Als je buurvrouw denkt dat ze je kan pesten door tuinafval in je tuin te gooien heeft ze nog gelijk ook. Je reageerd als een stier op een rode doek. Gooi dat afval gewoon in je eigen container, wat maakt het uit. En blijf gewoon net zo doen tegen je buurvrouw als hoe je zelf zou willen dat zij doet tegen jou. Probeer niet dingen in te vullen die er niet zijn. Profiteer juist in positieve zin van dit voorval en kijk in jezelf wat er los komt aan emoties en waar dit vandaan komt (onzekerheid, minderwaardigheid, etc)
Niet makkelijk omdat je het idee zult hebben dat de verkeerde (voor straf) naar zichzelf moet kijken omdat jij niet degene bent geweest die iets gedaan heeft. Maar neem van mij aan dat dit juist een heel mooi kado is die je van je buurvrouw krijgt. Namelijk de mogelijkheid om jezelf te leren kennen.
**Angela**
**Angela** aug 22 '08
Pancho, ze reageerde juist wel!
Door te zegen dat het van mijn kruipplant kwam, wat onder de schutting door groeit en dat IK geen geld hoef te betalen voor de container en ZIJ wel.........

Ik zou eens een beetje meer overhouden als zij denkt dat goed voor me is........ confused
**Angela**
**Angela** aug 22 '08
Liesanne, die dingen van de buurvrouw heeft ze e zelf verteld en/of heb ik kunnen constateren door hoe zij over de anderen in de buurt praatte toen ik er een half jaar geleden kwam wonen........
wink
**Angela**
**Angela** aug 22 '08
Wat bedoel je Kath??

Zoek ik ruzie?? blush

Sorry, maar als iemand je aangeeft bij Soc. Zaken en dan daarna 2 x tuinafval in mijn tuin gooit 's avonds, terwijl ze eerst poessielief tegen me deed........

dan denk ik dat ze ruzie met mij zoekt, en dat wil ik juist niet!

Daarom bel ik ook naar de gemeente, naar mijn contactpersoon, om te vragen hoe we dat op kunnen lossen.

De laatste keer dat ik zelf iets probeerde op te lossen kreeg ik meteen een trap tegen mijn bovenbeen en een maand later 7 a 8 klappen op mijn hoofd met een klomp (30-5-2001)
Dus ik sta nu echt niet te springen om aan te bellen en te vragen hoe we dit samen op kunnen lossen....... confused

Ik heb al genoeg aan de triggers die ik constant krijg... frown
**Angela**
**Angela** aug 22 '08
Origineel bericht van: gast
Angela, laat je niet zo op de kast jagen. Als je buurvrouw denkt dat ze je kan pesten door tuinafval in je tuin te gooien heeft ze nog gelijk ook. Je reageerd als een stier op een rode doek. Gooi dat afval gewoon in je eigen container, wat maakt het uit. En blijf gewoon net zo doen tegen je buurvrouw als hoe je zelf zou willen dat zij doet tegen jou. Probeer niet dingen in te vullen die er niet zijn. Profiteer juist in positieve zin van dit voorval en kijk in jezelf wat er los komt aan emoties en waar dit vandaan komt (onzekerheid, minderwaardigheid, etc)
Niet makkelijk omdat je het idee zult hebben dat de verkeerde (voor straf) naar zichzelf moet kijken omdat jij niet degene bent geweest die iets gedaan heeft. Maar neem van mij aan dat dit juist een heel mooi kado is die je van je buurvrouw krijgt. Namelijk de mogelijkheid om jezelf te leren kennen.

Ik weet het, gast, ik reageerde helemaal verkeerd!!
Maar ja, zover ben ik ook nog niet hè, dat ik in zo'n situatie kalm kan blijven en net doen of mijn neus bloedt........ confused
Ik weet ook dat uit deze situatie veel kan leren, maar zou jij het leuk vinden als er zomaar uit het niets een buurvrouw zo tegen je ging doen?? Ze weet alles van wat er in Tilburg gebeurd is en ik was zo naief om te denken dat zij mij daarom juist een beetje zou ontzien............ blush

Maarre, als ik van de gemeente te horen krijg dat ze wel vinden dat ik samenwoon, en ik de uitkering terug moet betalen en niks meer krijg..........kan ik dan bij jullie terecht????????
Gaan jullie dan collecteren om mij een inkomen te verschaffen????

Nee!

Dus, mag ik opkomen voor mijn eigen belangen aub??
Ik doe het misschien helemaal verkeerd, maar ja, ik ben niet perfect hè! crazy
**Angela**
**Angela** aug 22 '08
Ik heb net met mijn contactpersoon van de gemeente gesproken......... crazy

PPPPPfffffffffffffff, hij weet 't ook niet, ik moest maar bij de politie informeren of ze daar een wijkagent hebben of bemiddelaar, die met haar wil gaan praten! confused

Van je buren moet je het hebben, zei hij nog, en wenste me sterkte, pppfffffffffffffff smirk
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 22 '08
Pancho, ze reageerde juist wel!
Door te zegen dat het van mijn kruipplant kwam, wat onder de schutting door groeit en dat IK geen geld hoef te betalen voor de container en ZIJ wel.........

Ik zou eens een beetje meer overhouden als zij denkt dat goed voor me is........ confused

Kijk Angela, dat is wat er gebeurd je haalt een ding uit wat er gebeurd of gezegd wordt, waarin je je gesterkt voelt bij je strijd te blijven, maar ik schreef nog iets..

Origineel bericht van: Pacho
Je bent zo hard op weg met je regressietherapie, het wordt wellicht tijd hier ook eens boven te gaan staan en de eer aan jezelf te houden?

Waarom laat jij je dan niet wél van je goeie kant zien ipv in de verdediging te gaan? Met verdedigen hou je wel degelijk de strijd in stand..

Verzin iets leuks en merk welke verbazing je daarmee teweeg brengt, heb even geduld mensen zijn niet direct om, voed haar strijd iig niet...het zal iig jezélf een fijner gevoel geven, door geen slachtoffer te zijn, maar jezelf als een goed mens te laten zien, die je bent grin.

Valt er werkelijk iets te vechten Angela, of valt er ook iets te winnen?

Alleen dáár wens ik je sterkte mee, politie erbij halen heeft weinig nut, maakt de dingen alleen maar erger, omdat je door hen in te schakelen meteen al signalen afgeeft dat je in gevecht bent.
**Angela**
**Angela** aug 22 '08
Jeetje.......... frown

ik ben net ook een keer naar de regressietherapie geweest, en meteen moet het maar prima gaan...... confused

Bij jullie gaat zoiets natuurlijk altijd van een lijen dakje, jullie doen niks fout en weten altijd precies hoe te reageren op zo'n idioot mens!

Nou IK niet! crazy
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 22 '08
Ach lief mens, dat zegt toch ook niemand? Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd..het is allemaal niet zo zwart wit in de wereld..tenminste geloof ik.. blushgrin
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 22 '08
Bij jullie gaat zoiets natuurlijk altijd van een lijen dakje, jullie doen niks fout en weten altijd precies hoe te reageren op zo'n idioot mens!

Waarom zou je toch steeds naar anderen kijken? Dan weer je buurvrouw, dan weer ons. Kan je je energie niet beter ergens anders voor gebruiken?

Klagen is namelijk geen energie die daadwerkelijk iets opleverd. "Doen" daarentegen weer wel.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420