Loading...
nl

Het gekwetste kind..............

Thomas A
Thomas A aug 17 '08
Tja en dan wil ik weer eens iets opzoeken en kom dan ook deze toch wel bijzondere benadering van Bradshaw tegen............. In een wereld vol hypothesen en benaderingen toch wel een erg mooie vind ik zelf;

http://www.mandala.be/psychotherapie/bradshaw.htm
Delen:
Thomas A
Thomas A aug 17 '08
Ja ik ben ook gek op die man zijn benadering. Nagy is trouwens ook iemand die ik echt goed vind in een beetje begrijpelijke benadering en ook heel erg praktisch.

Ik zocht naar Onthechting toen ik het gekwetste kind tegenkwam.........

Gaby Stroecken ken ik niet, maar ga er zo even naar googlen.
Thomas A
Thomas A aug 17 '08
Nou Nanni, voor wel een boek om te willen lezen ja.........


De stem van het jonge kind - Gaby Stroecken
Titel: De stem van het jonge kind
Auteur: Gaby Stroecken
ISBN: 9026927649
Info: Dit boek is een aanklacht en een pleidooi. Het is een aanklacht tegen het ondergeschikt maken van de belangen van kinderen aan die van volwassenen. Het is een pleidooi voor de (emotionele) rechten van kinderen, ook nog niet geboren kinderen en zuigelingen. De auteur, Vlaams maatschappelijk werkster en psychotherapeute, pleit voor natuurlijke (dat wil zeggen niet door fertiliteittechnologie geassisteerde) verwekking, natuurlijke (thuis)bevalling, borstvoeding en vooral ook belangeloze beschikbaarheid van de moeder - en later ook de vader - voor de zuigeling en het jonge kind. Het raamwerk van het boek wordt gevormd door een omvattende theorie c.q. analyse dat in onze samenleving het kind niet meer een eigen legitieme plaats heeft, maar ondergeschikt is aan de behoeftebevrediging van volwassenen. Dit zou de oorzaak zijn van toenemende suïcidaliteit, depressiviteit en angststoornissen bij jongeren. Een met passie geschreven boek, hier en daar langdradig en niet vrij van gelijkhebberigheid en dogmatisme. De hoofdstelling is evenwel belangwekkend: vanuit het kind bezien is de wereld (inclusief het gezin) geen veilige plaats.


liesanne
liesanne aug 17 '08
Ik heb het boek 'Wanneer koesteren Hoop betekent; de helende kracht van het kind in jezelf', van John Bradshaw hier in de kast staan..... wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki