Loading...
nl

wat betekent dit?

mause
mause jul 21 '06
ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar ik lig weleens op bed en net voordat ik dan in slaap val wordt ik heel licht. het is dan net of ikga zweven. maar zie mezelf niet liggen of zo hoor. het is wel een heel fijn gevoel.
Delen:
LPChip
LPChip jul 22 '06
Ik denk dat je je voorbereiding naar het dromenrijk merkt.

Zoals je misschien weet, verlaat je je lichaam als je gaat slapen. Hoe de details allemaal precies zijn weet ik niet, maar je kan voordat je gaat slapen ineens het gevoel hebben alsof je door je bed heen valt en dan wakker schrikken of zoals jij beschrijft je heel licht voelen.
mause
mause jul 22 '06
ik weet het niet wat het is, maar het voelt lekker, dus dan zal het wel goed zijn. vreemd eigenlijk wat je lichaam en geest allemaal kunnen doen he. ik verbaas me er elke keer weer over.
LPChip
LPChip jul 23 '06
Zeker. Al is het je geest vooral waar de meeste verbazing over is. Niet eens zo zeer je lichaam.
Debiorah
Debiorah jul 27 '06
Ik ken t gevoel! :)Maar dit gevoel roep ik ook vaak zelf op. Is het bij jou ook zo'n onderbuik gevoel btje zoals in de achtbaan maar dan heel zachtjes?
Nou zo is het bij mij ongeveer wel. Vaak als ik lig te relaxen beeld ik me in dat ik zweef door de lucht en over de wereld kijk. Als ik glij door de lucht voel ik de luchtstroming gaan en voel me heerlijk vrij. :D
Probeer het maar eens!

[Kiss]Deborah
Charlie
Charlie jul 28 '06
ik heb het ook voor dat ik in slaap val maar ik kan dan dus ook mezelf en mn partner zien liggen. en om het nog vager te maken is het mij zelfs een keer gelukt dat toen hij en ik bijna sliepen ik ook in zijn "ziel" zat en mn eigen "ziel" ook zag. en ons dus allebei zag liggen. gr. carolyn
mause
mause jul 28 '06
hoi deborah.
ik weet niet precies hoe ik het gevoelmoet omschrijven, maar het is een heel fijn gevoel net of je heel licht bent en zo weg kunt zweven. ik ga het zeker proberen om het te doen als ik relax, kijken of ik dan ook het gevoel kan opwekken dat ik kan vliegen.

hoi carolyn.

inderdaad jij gaat nog een stukje verder.dat kan ik niet, tenminste niet dat ik weet. vond je het de eerste keer niet eng?

bedankt voor jullie reacties.

groetjes.
Charlie
Charlie jul 28 '06
ik vond het niet eng vooral ook omdat ik het zelfs kan op bijv. een moment dat ik gewoon wakker ben overdag en een gesprek heb met mn partner. ik kan het denk ik altijd als ik dat wil. het gaat dan wel alleen een beetje moeilijker dan voor dat ik in slaap val. Ik weet niet hoe ik dit bij mezelf ontdekt heb, maar het is echt mooi om dat te kunnen. gr. carolyn
mause
mause jul 30 '06
lijkt mij ook wel. mar denk dat ik de eerste keer toch echt wel zou schrikken.
LPChip
LPChip jul 31 '06
Als je uittreedt, merk je dan eerst nog een bepaald gevoel? of gebeurd het zo maar?

Steeds als ik bij de grens kom, lijkt het alsof ik flauw ga vallen. Dit gevoel krijg ik ook als ik aan het mediteren ben, maar ik durf niet verder te gaan. Hebben jullie dit ook? Een soort van overweldigend gevoel?
mause
mause jul 31 '06
ik heb niet het idee dat ik echt uittreedt. ik voel me heel licht worden net of ik ga zweven, maar dat gebeurt volgens mij niet.
Charlie
Charlie aug 4 '06
ik heb dus wel het gevoel dat ik dan uittreed en dus ook als ik gewoon op de bank een gesprek heb met mn partner dat ik dan ineens heel stil ben en dus ook uittreed. verder niets engs of zo, maar gewoon jezelf eens zien en ook zien hoe je kan reageren in zo n situatie. ik doe het afgezien van voor het slapen meestal ook bewust.

gr. carolyn
Kiwa
Kiwa aug 7 '06
Soms, voordat ik in slaap val maar heel erg relax lig, lijk ik mijn benen en andere lichaamsdelen niet echt meer te voelen, dan lijk ik (mijn geest) een beetje te zweven. Het is soms een beetje een vreemd gevoel, ik lijk helemaal geen verbinding te hebben en m'n benen lijken soms wel te stikken van onbeweeglijk- of relaxheid. Als jullie me snappen .

Dan nog zoiets, wat ik er graag wil bijzetten: juist voordat ik diep in slaap val (ik weet eigenlijk niet of ik slaap of niet), heb ik soms een droom, waarin ik iets doe. Dan val ik langzaam (in mijn droom) en als ik bina de grond raak schrik ik erg hard wakker. Ik lig gewoon in bed, mijn hart die sneller klopt van schrik en kan ik weer in slaap vallen.
Ik heb dit vaker.
LPChip
LPChip aug 7 '06
Wat jij beschrijft lijkt meer op Astraal reizen. Ik heb hier het een en ander over gelezen, en komt neer dat je uit je lichaam treedt om zo naar een bepaalde plek te gaan. Het vallende gevoel is denk ik het terug treden in je lichaam.

Ik heb zelf geen ervaring met astraal reizen, dus weet het niet zeker.
Debiorah
Debiorah aug 7 '06
Dat vallende gevoel heb ik eigenlijk mijn hele leven al gehad. Maar heb dan niet echt het bewuste gevoel dat ik uittreed. Misschien gaat het ook wel onbewust :S
En mause heb je het al geprobeerd?
Wat ik doe noemen ze volgens mij ook wel visualiseren, en dat heb ik eigenlijk ookal mn hele leven gedaan. Mensen zeggen vaak tegen me dat ik een grote fantasie heb maar daardoor heb ik ook weinig nodig om gelukkig te zijn.
Ik ga bijv. al vanaf mn 13e niet meer op vakantie,wat voor veel mensen onvoorstelbaar is.
Natuurlijk zijn er veel dingen in de wereld die ik wel graag zou willen zien. Maar doordat ik kan genieten van de kleine dingen en in gedachten vaak reis heb ik niet het gevoel dat ik wat mis. :)
mause
mause aug 7 '06
ik heb het wel geprobeert, maar kan me niet genoeg relaxen. mediteren heb ik ook wel geprobeert, maar het lukt me op de of andere manier niet om alles los te laten. ben een denkertje en heb af en toe het idee dat mijn hersenen overuren maken. zelfs als ik slaap heb ik niet het idee dat ik totaal alles loslaat. heel vermoeiend af en toe. ik ga wel eens gewoon rustig zitten bij bv. het kanaal. hihi. ander water hebben we hier niet in de buurt. en meestal ben ik na die tijd wel een stuk rustiger. ook als ik een rot periode heb zoek ik mijn rust bij water. moet wel zeggen dat ik op het moment weinig tijd voor mezelf heb. heb sinds een half jaar een kleine meid, die nogal wat aandacht op eist. ze hebben me ook al eens geadviseert om in een goene omgeving te gaan zitten om te relaxen, maar dat werkt ook niet bij mij. moet nog ff mijn draai hierin zien te vinden. maar net voor het slapen gaat het goed.
blijf het proberen.
mause
mause aug 7 '06
trouwens ik heb wel een levendige fantasie en vroeger kon ik ook lekker wegdromen ( dagdromen). heb ook vaak dat voordat ik ga slapen iets denk en dat ik daar over ga dromen, net of ik mijn dromen zelf regiseer. raar maar af en toe wel fijn.
LPChip
LPChip aug 7 '06
Ik heb dit ook. :)

Ik kan ook erg goed dingen visualiseren, en over fantasie gesproken, denk niet dat ze kunnen meten hoeveel fantasie ik heb :)

Ik was vroeger ook een dagdromer, en kon dat zo'n beetje overal wel doen. Als ik me verveelde, dan was het *poef* en ik was aan het dagdromen, aan het fantaseren over weet ik wat al niet...

Ik doe dit nog steeds, maar nu in gecontroleerde omstandigheden. Bijv. voor ik ga slapen loop ik altijd de dag na, en als ik een probleem tegen gekomen ben of gewoon iets dat mij opgevallen is, dan ga ik daar lekker over fantaseren. Soms vind ik oplossingen voor bepaalde problemen.
mause
mause aug 8 '06
op het moment is dat allemaal wat minder bij mij. maar zal wel weer komen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki