Loading...
nl

Mijn persoonlijke ervaring met regressietherapie!

**Angela**
**Angela** aug 11 '08
Nou, ik ben afgelopen donderdag voor de 1e sessie Regressietherapie, in Gieten geweest.............



Was erg heftig, maar voelde heel goed daarna!



Ik moest het eerst even laten bezinken voor ik het op kon schrijven.
Ik hoop dat ik het duidlijk kan opschrijven, zodat jullie er iets van snappen........
Bij eventuele onduidelijkheden: Gewoon vragen!!!!



Na even wat administratieve dingen geregeld te hebben, vroeg Ria mij om te gaan gronden. (Had maar 2 slokken koffie op, dus de volgende keer zorg ik dat ik die op heb, VOOR ik ga gronden, hahahahahahhahaha.)
Nu heb ik een cursus Meditatie gedaan en wist dus hoe dat moet. Het ging dan ook prima. Met een mooi verhaaltje over een strand en een ligstoel in de zon bracht ze me eigenlijk heel snel in trance, ik was dus nog helemaal bij, maar erg op mezelf gericht, ook naar binnen!



Ze vroeg me wat ik het eerst wilde loslaten en ik antwoordde spontaan: Mijn buik!
Ze vroeg me hoe ik me die voorstelde en ik vond een silliconenborst wel een mooi vergelijk.........stevig maar wel soepel.
Ze vroeg me om die even goed en bewust te voelen en dan in een doos of kist te leggen, en er naar te kijken.
Ook vroeg ze me waar hij voor stond, die buik...........
Ik zei: als bescherming, een buffer!
Ze vroeg of ik die nog nodig had en ik zei NEE!
Ik wil hem kwijt.........dus legde ik hem denkbeeldig in de kist naast mij.



Als vanzelf kwam er spanning en pijn in mijn nek, links en ook mijn schouder voelde niet lekker aan.........het trok helemaal door naar mijn hand! Voor ik er erg in had, hadden we het over Bo, mijn overleden paard. Ik moest huilen want ik heb veel verdriet, dat ze mij niet erbij gelaten hebben toen ze hem lieten inslapen, ten onrechte trouwens! Ik ben daar ook heel boos om, maar dan tegen C. mijn dochter en R. haar vriendin, die volgens mij de aanstichtster van dat kwaad is! Ria liet me met behulp van een kussen doen, wat ik gedaan zou hebben om Bo bij me te houden toen ze hem meenamen om te doden! Ik trok met mijn linkerarm de kussen heel stevig tegen me aan, ik vocht letterlijk om hem te behouden! Daarna voelde mijn onderarm nog niet lekker en Ria vroeg me of ik de personen die het gedaan hebben niet had willen duwen of slaan???????? Nu is slaan niet mijn ding, maar wegduwen, ja, dat had ik wel willen doen........zei ik! Dus ging zij op een bureaustoel met wieltjes zitten en zei me dat ik haar zo hard mogelijk van me af moest duwen .........na een paar keer proberen lukte het mij om al mijn woede erin te leggen en ik duwde haar bijna door de raam naar buiten, hahahahahahahaha. De pijn was daarna zo goed als weg................Van Ria moest ik die ook in de kist leggen en er afscheid van nemen..............
Toen bleek dat mijn linkersleutelbeen ineens pijn ging doen en Ria vroeg me of ik dat gevoel kon thuisbrengen..........Tja, hij heeft een keer aan het halstertouw staan trekken omdat hij er tussen uit wilde...........en omdat de situatie erg gevaarlijk was had ik met al mijn kracht aan dat halstertouw gehangen met mijn linkerarm...........resultaat: de volgende dag een pijnlijk sleutelbeen en schouder!!!!! Ze liet het me voor doen en ook die pijn ging weg en kon ik in de kist leggen daarna..........



Tussendoor moest ik telkens in die strandstoel zitten en me bewust zijn van de warmte van de zon, die aan alle kanten op mij scheen.........Ik werd er telkens heel erg ontspannen door! Dan gingen we weer verder!!!!







(Ik sla dit even op, en ga straks verder.................doei!!)
Delen:
Lena
Lena aug 11 '08
.........Ik werd er telkens heel erg ontspannen door! Dan gingen we weer verder!!!!


mooi dat dit zo,n effect kan hebben hoor!
bijzonder om mee te kunnen lezen ook.
stap voor stap dan maar smile
jammer dat je geen koffie kan drinken dan.
admin
admin aug 11 '08
klinkt goed Angela!
Knap dat jouw therapeut zo op jouw intuitie vertrouwd!

Maar goed het was toch ook jouw intuitie die jou steeds vertelde dat je dit moest gaan doen....?

Ik ben echt blij voor je dat het zo goed is gegaan!
**Angela**
**Angela** aug 12 '08
Hihihi, ik zorg dat ik de volgende keer de koffie al op heb VOOR ik ga gronden............

Het was erg apart, ik was daarna ook mijn boosheid en verdriet kwijt. Tenminste..........het is veranderd, .........normaler zou ik haast zeggen! blush

Ik ga verder nu.............

1e sessie (2)

Toen ik alle pijn kwijt was, kwam er een man in mijn gedachten, een soort van zigeuner.......zo kwam hij bij mij over! Ik ken hem al, hij schijnt een van mijn gidsen te zijn of zo..........hij was er ook toen ik een reading kreeg om te kijken waarom ik nu maar 5 uur slaap per nacht.......Hij bewaakt en beschermt mijn "jeugdige ik van zo'n jaar of 6"! Een meisje met rode laarsjes, die de laatste keer aan het schommelen was in een appelboom!
Nu stond hij naar me te kijken en ik sprong, ook in zigeunerkleding, op een paard en galoppeerde weg........hij was trots op me, zag ik aan zijn gezicht! Ria zei me dat ze een vlag zag met rood, wit en blauw, maar niet de Nederlandse.........zegt me niks.........Ook dacht ze meer aan Mexico ipv zigeuners......ze vroeg ook of hij zo'n leren cowboyhoed droeg met een gekruist bandje door de rand en ik moest daar met JA op antwoorden!!!!!!!!! Ik zag het duidelijk! Ik voelde ook duidelijk dat hij mijn vader was........en hij was trots op mij, en dat voelde goed!!!!!!!!Dus toch een tipje van de sluier opgetilt van een vorig leven! Daar komt je liefde van paarden vandaan, zei ze.......(Inderdaad, dat vroeg ik me al af, want in onze familie is er niemand waar ik dat van kan hebben meegekregen.)

Ik ging weer in mijn strandstoel zitten en koesterde mij in de warmte van de zon........Ik huilde, maar dan van opluchting en blijdschap. Ik voelde me heerlijk.......er was iemand trots op MIJ!

Ria vertelde me dat er vanaf de zee een bootje aan kwam varen met MIJ erin.........de moeder...ze vroeg me, of ik voelde wat ze meebracht? Ik zei zorg en bescherming........Ze komt naast je in het zand zitten, zei Ria........voel je het goed? Omhels haar en begroet haar! ...en ik deed het!......Nu komt er weer een bootje, maar nu met een lachende JIJ........Zij ziet alles positief, zei ze! Ook zij komt naast je zitten in het zand en wil je begroeten........doe maar! Het voelde heerlijk, ik voelde de liefde voor mezelf naar binnen stromen!
Weer kwam het bootje, maar nu met een IK die hoop en vertrouwen
uitstraalde........en weer omhelsde ik mijzelf, en voelde het fijn! Opeens kwam van achter mijn strandstoel het meisje met de rode laarsjes.......Ria vroeg me waar ik het eerst aan dacht, en ik zei puurheid en eerlijkheid.......Ze knikte en vroeg of ik het kind in mezelf wilde koesteren door het op mijn schoot te trekken.......Ik deed het en het voelde zooooooooooooo goed! Ik had zo nog heel lang kunnen blijven zitten...........Maar Ria vroeg me of ik in de kist wilde kijken.........of ik de dingen die ik daar in had gestopt, ook kwijt wilde??? Uit de grond van mijn hart zei ik JA!
Wat lag er ook alweer allemaal in???
De buffer die me moest beschermen........
De boosheid om de onbegrepen dood van Bo, mijn paard.....
Het verdriet waar ik aan onderdoor ging en ik me in baadde....
De pijn van het falen dat ik hun niet had kunnen tegenhouden........
Maar ook het verzet.......lag er bij........het verzet tegen alles wat niet ging zoals ik wilde....zoals IK vond dat het had moeten gaan..........

Ik zat erbij en ik keek ernaar.........

En al die gevoelens waren weg........uit mij!
Ik voelde me vredig en gelukkig......
Ik voelde berusting en vertrouwen in de toekomst, het onbekende, door mij niet te regelen!!!!

Toen vroeg Ria mij de strandstoel op te vouwen en naar huis te gaan.............

Ik was heerlijk ontspannen en ik dronk een vol glas water leeg.......Ik droogde mijn wangen en lachte wat bibberig naar Ria.........Ze vroeg hoe ik me voelde en ik zei: goed, en opgelucht!

Ze vertelde me dat ik een fijne client was om mee te werken, want ik kon volgens haar heel goed naar binnen kijken, naar wat ik voelde, en toch erbij blijven..en het goed verwoorden.....Dat komt misschien omdat ik al jaren bezig ben met dit soort dingen, .......meditatie en zelfhypnose en zo......

Na een nieuwe afspraak gemaakt te hebben, stond ik weer buiten en liep ik naar het centrum om de bus te nemen.....ik liep op luchtkussentjes, hihihihi.
Later toen ik thuis was, heb ik heerlijk op de bank liggen slapen.......het was een verkwikkende slaap, waar ik blij uit wakker werd!!!!

Ik vind het jammer dat ik pas volgende maand weer kan komen......Ria heeft vakantie nu.......... smile
**Angela**
**Angela** aug 12 '08
Origineel bericht van: Karin
klinkt goed Angela!
Knap dat jouw therapeut zo op jouw intuitie vertrouwd!
Maar goed het was toch ook jouw intuitie die jou steeds vertelde dat je dit moest gaan doen....?

Ik ben echt blij voor je dat het zo goed is gegaan!


Mijn therapeute "zag" soms meer als ikzelf......ze moest af en toe wachten omdat ze het anders al eerder gezegd zou hebben als ik, hihihihi. Ik moet ook geen fantasieen uit mijn duim gaan zuigen, want ze heeft het dan meteen door......... blushMaar daardoor kan zij wel zien dat ik goed onder woorden kan brengen wat ik voel en zie, en dat hebben veel clienten niet, zei ze....... wink
**Angela**
**Angela** aug 12 '08
Raar........... confused

Tijdens het nalezen kom ik er achter dat ik het eerste stuk van de sessie gewoon vergeten was........... blush

Ze vroeg me of ze een persoonlijke vraag mocht stellen????
Ik zei ja...
Ze vroeg of ik, naast mijn 2 in leven zijnde dochters, nog ooit zwanger was geweest??
Ja, zei ik, ik heb voor ik zwanger werd van de jongste volgens mij........2 miskramen gehad in de eerste dagen na de bevruchting. Ik had daar vrede mee, want dan zullen de vruchtjes wel niet goed zijn geweest..........

Ze zag een soort van wolkje boven me, met 2 gaatjes er in.
Ze vertelde me inderdaad 2 zieltjes te zien......
Ze zijn altijd bij me..........
Ik was blij.........nu zijn er tenminste nog 2 "kinderen" die wel graag bij me zijn............
Het gaf me een gevoel van rust........
Een gevoel van: het komt inderdaad allemaal wel goed.
Een weten............
Toen ik zei dat mijn vader en schoonbroer ook altijd bij me zijn en me helpen.....zei ze dat die er NIET waren op dat moment, hahahahahaha.
Ze zijn er alleen op momenten dat ik ze echt nodig heb....
Misschien dus binnenkort NIET meer.......
Dat weten, maakte me niet verdrietig, in tegendeel.....

Toen pas, vroeg ze mij me te gaan gronden.......... wink
Acheliah
Acheliah aug 12 '08
Ik heb het ook willen doen maar helaas is het een duur grapje en hoe weet je of je bij de goede terecht komt.

XXX Acheliah
**Angela**
**Angela** aug 12 '08
Tja, ik heb een Persoons Gebonden Budget en omschrijf het als Coaching! wink

Tijdens de intake en de diverse telefoongesprekken hadden Ria en ik allebei al wel door dat het zou klikken......anders begint zij er ook niet aan! grin

Je gevoel zegt al veel hoor............... blush
Maris1976
Maris1976 aug 12 '08
Ja he, dat let mij ook om zoiets te doen, de prijs frown

Maar ja, wie weet ooit in de toekomst Acheliah?

Angela, het lijkt mij een hele bijzondere ervaring smile

Liefs Maris
Maris1976
Maris1976 aug 12 '08
Angela, ik krijg binnekort ook een pgb en dan mag ik kijken wat ik nodig heb om structuur in mijn leven te brengen, wat apart dat je dan ook voor zoiets mag gaan smile
**Angela**
**Angela** aug 12 '08
Hoi Maris,

ik heb een budget voor Activerende en Ondersteunende begeleiding!
Als je op het contract gewoon zet dat ze Regressietherapie geeft, mag het NIET!
Ik heb met haar afgesproken dat we het coaching noemen, want dat is het toch eigenlijk ook???? blush
En dan mag het ineens wel....... wink
Maris1976
Maris1976 aug 12 '08
Ik ben er nog niet helemaal in thuis hoor, zo'n budget, ik weet alleen dat alles vergoed kan worden, bedankt voor de tip trouwens smile
**Angela**
**Angela** aug 12 '08
Je mag niks waar "therapie" bij komt kijken..... confused

Maar een therapeut mag zich altijd een Personal Coach noemen en wat hij doet altijd Coaching.......... grin

Je buurman mag dat zelfs....... wink

Heb je iets of iemand gevonden waar JIJ van denkt dat het jou vooruit kan helpen, aarzel niet om die termen te gebruiken, want ze zijn bij het CIZ nogal star!
Als je eerst gaat informeren en namen noemt, noteren ze dat misschien en dan gaat het feest niet door........ confused

Bedenk goed wat voor JOU het beste is om vooruit te komen........er zijn zoveel mogelijkheden, ik zag door de bomen het bos ook bijna niet meer..........Ben hier in Groningen al een half jaar aan het zoeken geweest, ppppfffffffffffffff. Maar ja, hier zijn ook veel minder mogelijkheden als in Brabant!!! confused
Lena
Lena aug 12 '08
Het was erg apart, ik was daarna ook mijn boosheid en verdriet kwijt. Tenminste..........het is veranderd, .........normaler zou ik haast zeggen

heel fijn angela,wat mooi om mee te kunnen lezen,blijkbaar kun je je goed openstellen smile
**Angela**
**Angela** aug 12 '08
Ja, gelukkig wel....... smile

Dan zal ik er ook eerder mee klaar zijn........... wink

Maar dat is ook een proces van jaren geweest, dus tel dat erbij............pppfffffffffffffffff. confused

Het word tijd, vind ik zelf............ blush
liesanne
liesanne aug 13 '08
Origineel bericht van: angela
Ik zat erbij en ik keek ernaar.........

En al die gevoelens waren weg........uit mij!


Toelaten en waarnemen.... prachtig toch hoe dát werkt!

Ik vind het interessant om te volgen Angela , ik ben zelf niet echt bekend met regressietherapie....
**Angela**
**Angela** aug 20 '08
Daarom wil ik dit ook delen Liesanne..... wink
Ik ontdekte dat er veel mensen zijn die er een heel ander, verkeerd, beeld van hebben.........en er eigenlijk veel baat bij zouden hebben het ook te ondergaan...... wink
**Angela**
**Angela** aug 20 '08
Ik zou nu wel willen dat mijn vriend elke avond gewoon bij me kon zijn, heb zijn armen soms erg hard nodig, om me heen.... cry

Ben met tijden erg onstabiel en onzeker, moet me dan echt gronden en op het strand wanen, anders kruip ik tegen de muren omhoog.......Triggers, huilbuien, onrustige nachten, ik ben er zo moe van............

Kan ook vaak niet op Internet want de verbinding is erg slecht....... confused

En daar komt nog bij:

De oma van mijn vriend ligt in het ziekenhuis, ze hebben maandag ontdekt dat ze darmkanker heeft........Ik hoop dat het snel gaat, anders kan het heel pijnlijk gaan worden voor haar. Ze durven namelijk niet meer te opereren, dan wordt ze waarschijnlijk niet eens meer wakker.......
Met haar benen (ader verplaatst van het ene been naar 't andere) hebben ze dat risico al genomen en het ging net goed..........een staaroperatie pasgeleden, deden ze onder plaatselijke verdoving, geloof ik.........
Vrijdag doen ze een scan om te kijken of het is uitgezaaid, maar als je bloed verliest, inwendig, dan is het toch al erg zat lijkt me...........
Ze is 2 januari jarig en zou dan 90 jaar worden, een hele leeftijd al hè??

Moet echt het huiswerk van Ria goed doen, anders vlieg ik alle kanten uit.......... confused
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 20 '08
Wat leuk om jouw ervaring met regressie te kunnen lezen en ik blij voor je dat je er de eerste keer al meteen zoveel uit hebt kunnen halen. Ik hoop trouwens niet dat de mensen van CIZ dit lezen grin, maar wat goed dat je het toch zo aangepakt hebt. Jij wist direct wat je nodig had en het werkt dus blijkbaar ook heel goed. Complimenten daarvoor!

Wellicht kun je nu of later ook nog eens aangeven waar mensen op zouden kunnen letten, als ze een goeie therapeut(e) zoeken..
**Angela**
**Angela** aug 20 '08
Origineel bericht van: Pacho
Wat leuk om jouw ervaring met regressie te kunnen lezen en ik blij voor je dat je er de eerste keer al meteen zoveel uit hebt kunnen halen. Ik hoop trouwens niet dat de mensen van CIZ dit lezen grin, maar wat goed dat je het toch zo aangepakt hebt. Jij wist direct wat je nodig had en het werkt dus blijkbaar ook heel goed. Complimenten daarvoor!

Wellicht kun je nu of later ook nog eens aangeven waar mensen op zouden kunnen letten, als ze een goeie therapeut(e) zoeken..


Hahahahaha, die mensen van CIZ weten dan toch niet wie ik ben, ik schrijf toch verder geen gegevens van mezelf........ wink

Enne, meteen wist ik het ook niet hoor......ben al lang aan het zoeken hoor......... blush

En tja, ik heb het al ergens anders gezegd ook, een goede therapeut is toch een kwestie van ervaringen vragen aan anderen en je gevoel.....Want al heeft iemand de beste diploma's, dan nog zouden ze een slechte therapeut voor iemand kunnen zijn......... frown
Het moet klikken en ik moet zeggen dat ik niet een van de gemakkelijkste clienten ben en was......... smirk
Hihihihi
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki