Loading...
nl

nieuw

Maris1976
Maris1976 aug 8 '08
Hoi Ik ben Maris 31 jaar en ik heb 3 kinderen. Ik woon samen met mijn vriend in Den Bosch.
Ik heb dit jaar de diagnose adhd gekregen, maar slik geen ritalin, omdat ik mijn creatieve, impulsieve kanten niet kwijt wil. Ik wil voelen en niet afgevlakt worden.

Wel wil ik van de storm in mijn hoofd af. Ik word er bijna dol van.

Ik heb zelf het idee dat mijn zoontje en ook ik iets van HSP zijn, we zijn erg gevoelig.

Bedankt voor het lezen smile
Groetjes Maris
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 8 '08
Hallo Maris,
Welkom op Merudi. Weet je ook waarvan de storm in je hoofd komt en wat ervaar je?
Maris1976
Maris1976 aug 8 '08
Hoi, bedankt voor het welkom heten.
De storm kan ik omschrijven als een wirwar van gedachten die alle kanten opgaan, het voelt heel vol vanbinnen, alsof ik kan ontploffen. Ik kan daardoor heel druk worden en chaotisch. Ik krijg teveel prikkels van buiten af en kan die niet verwerken, het blijft maar doorgaan vanbinnen. Ik droom daardoor ook ontzettend veel en heftig en word bijna elke ochtend moe wakker.

Ik kan dingen niet goed loslaten, heb geen uit/aanknop voor mijn gevoel. Zoiets is het ja....

Liefs Maris
Maris1976
Maris1976 aug 8 '08
Oja, ik ga nu ff de site uitpluizen, heb net 2 foto's geplaatst bij het lezen van foto's, weet niet of dat onbeschoft overkomt, net lid en meteen eisen stellen..hihi

Fijne avond smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 8 '08
Dat is niet onbeschoft hoor, en eigenlijk vrij veel voorkomend wink. Wat ik begrijp uit jouw verhaal is dat jouw energie balans niet in orde is en ik zou denken dat er wel veel in kan, maar weinig uit. Probeer eens een paarse steen bij je te dragen om zo je derde oog wat meer te openen.
Maris1976
Maris1976 aug 8 '08
Een paarse steen, waar kan ik die kopen en op welke plek kan ik hem het beste dragen?

Ik heb de diagnose adhd gekregen, deze heeft vele overeenkomsten met hsp, alleen hsp wordt vele malen positiever benadert dan adhd waar ze je meteen met pillen willen volpompen om je af te vlakken.

Ik ben me een beetje aan het inlezen over nieuwetijdskinderen, hoe interessant allemaal, ook de nieuwe wereld, ik vind het best eng allemaal, maar ik heb mijn hele leven een gevoel, heb die ook uitgesproken dat er iets staat te gebeuren, een gek gevoel is dat, komt van binnenuit. Is dat normaal?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 8 '08
In den bosch heb je vast wel stenen winkeltjes, dus google weet vast wel raad hiermee wink. Eigenlijk zou je hem op je derde oog moeten doen, maar dat is zo lastig. Ik zou dan voor een kettinkje om je nek gaan. En vertrouw op je gevoel bij het uitzoeken van een steen. Je voelt vanzelf welke de juiste is.

Ik zie inderdaad wel een relatie met hsp en adhd, het is maar net waar je je op richt.

En ja hoor, je gevoel is helemaal normaal smiledus welkom bij jezelf wink.
admin
admin aug 11 '08
Hoi Maris, toevallig woon ik ook in Den-Bosch en ben een enorme kristallen-fan.
Als je vragen hebt, kom maar op!
Ik weet wel een paar goede stenenwinkels voor je te vinden.

Liefs,

Karin
Maris1976
Maris1976 aug 11 '08
Hoi Karin, wat leuk dat je ook in Den Bosch woont. Misschien hebben we elkaar ooit al eens gezien.
Oeh, fijn dat jij een adres hebt van en stenenwinkeltje, ik zat al aan de malle heks te denken, maar of ze daar stenen hebben weet ik niet zeker.

liefs Maris
Lena
Lena aug 11 '08
Origineel bericht van: Maris1976

Ik heb dit jaar de diagnose adhd gekregen, maar slik geen ritalin, omdat ik mijn creatieve, impulsieve kanten niet kwijt wil. Ik wil voelen en niet afgevlakt worden.

Hallo Maris,
de keuze heb je al gemaakt smileheb je enig idee hoe je je zou kunnen ontspannen
op zulke momenten?(storm door je hoofd)
Maris1976
Maris1976 aug 11 '08
Hoi Lena, bedankt dat je mijn stukje gelezen hebt.

Ik heb totaal geen idee hoe ik dit gedeelte moet aanpakken, ik ervaar het als een struikelblok, als een negatief element in mijn leven, want mede door mijn "storm" kan ik ook heel ongeduldig zijn en af en toe snauwerig tegen mijn vriend en kinderen. Ik kan niet tot 10 tellen reageer heel dierlijk/instinctief. Verschrikkelijk vind ik dat.

Ik heb een soort van woede bij me, mijn hele leven lang al overigens. Geen reden voor die woede. Wel al vaak hulp gezocht, medicatie geslikt en nu is er iets duidelijks uitgekomen bij de psych, waardoor ik me voel hoe ik me voel af en toe.

De storm in mijn hoofd verdwijnt trouwens als ik overschreeuwt wordt door bijvoorbeeld naar een muziekconcert te gaan. Dan is het ff rustig in mijn hoofd, omdat het overstemt wordt.

Ook als ik s'avonds even lees voor ik ga slapen kan ik me ontspannen, maar overdag ben ik zo druk in mijn hoofd dat ik moe ervan ben....en dan die impulsieve ongeduldige kanten van me...bah...
Lena
Lena aug 11 '08
je zou zeggen dat die woede toch ergens vandaan moet komen ook al is er geen rede voor,jammer dat je nog niet weet waardoor.
maar het onderkennnen er er vanaf willen is altijd een eerste stap.je wordt geprikkeld door iets maar wat?(toch die woede?)door je supergevoeligheid,zoekt dit een uitweg.heb je alleen de reguliere kant bekeken of ook al de alternatiefe kant verkent?
en muziek overdag op het moment dat het stormt,een mp-3 speler met oordopjes aanzetten? overdag een moment van rust zoeken?(terugtrekken en een boek lezen).
lastig hoor probeer wat mee te denken,maar misschien zijn hier wel mensen die je verder kunnen helpen wink
hoop dat de storm gaat liggen.
op momenten dat je voelt dat je ongeduldig wordt hier goed bewust naar kijken,en het tot 10 tellen gaan afdwingen? of ben je gewoon niet te stoppen dan?
Maris1976
Maris1976 aug 11 '08
Ik ben dan niet meer te houden, tis niet zo dat ik me zo de hele tijd voel hoor, dat zou ongezond zijn voor de sfeer in huis, maar in tijden van stres of als er ergens druk op staat, dan wordt het wel gestimuleerd.

Tot 10 tellen duurt te lang want zo'n bui van mij is zeg maar al bij -10 geexplodeert.

Tegenwoordig loop ik weg als ik me zo voel en ga ik naar mijn kamer om af te koelen, maar helemaal onderdrukken lukt dus niet.

Mijn moeder vond me vroeger al een druk kind met veel woede en driftaanvallen. Het heeft er dus eigenlijk altijd ingezeten en het is een soort eigenschap van me geworden.

Verder ben ik ook heel lief hoor....hahah
gast
gast aug 11 '08
Hi Maris, welkom hier op het forum.

Heb je al eens geprobeerd de storm te laten zijn wat het is. Ik bedoel, een storm zoals we die in ons klimaat kennen moet ook even uitrazen en dan is er weer ruimte voor beter weer.
Kreeg je vroeger wel de kans om uit te razen of werd er nadrukkelijk op gewezen dat het ongewenst gedrag was.
Ik krijg nl het idee dat je het te graag wilt onderdrukken voor de lieve vrede in huis. Dit werkt meestal averechts en wordt de storm alleen maar door aangewakkerd en kan het uitgroeien tot een orkaan.
In het echt is het ook zo dat stormen groter worden door het warme water waar ze overheen gaan. Ze worden dus gevoed door warmte.

Maar misschien is het helemaal niet zo hoor, maar dan nog is het enige dat je er zelf aan kunt doen is het te accepteren zoals het is. Dit ben je en hoort bij jou op dit moment. Het kan alleen veranderen als je het geaccepteerd hebt. En die verandering gaat vanzelf omdat je er gewoon niets aan kunt doen.
admin
admin aug 11 '08
Ik snap exact wat je bedoelt Maris, mijn zoon Tony heeft ongeveer exact hetzelfde aan mij verteld als wat jij hier neerschrijft.
Mijn zoon Tony is twaalf jaar en is gediagnostiseerd met ADHD, NLD, PDD-NOS en gilles de la tourette. Gelukkig heeft hij al deze vormen van autisme in een lichte vorm en is hij naast zijn autisme ook nog hoogbegaafd.
Op zich best een indrukwekkend rijtje, toch functioneert Tony prima op een normale christelijke basisschool.
Hij heeft wel een rugzak op school, dat betekent dat hij gedurende het hele schooljaar word begeleid door iemand die specifiek is gericht op alle dingen die tegen of juist voor dat ene kind kunnen werken, zodat dat kind alle mogelijkheden krijgt aangereikt om optimaal te kunnen functioneren.
Echt een perfect gegeven, Tony gaat met hulp van deze man met sprongen vooruit.

Wat echter het belangrijkste is dat ik schrijf,
ik ben geen voorstander van medicijnen, toch onderschat ik ook niet hun werking. Soms heb je ze nodig, soms kan het ook met kruiden, aanpassingen voeding, vitaminen, mineralen. Soms kunnen medicijnen zelfs een enorm verschil in je manier van leven maken.
Antidepressiva, je voelt je watterig, vlak, emotieloos, kortom geen prettig gevoel, ik heb ze ook jaren geslikt, ik weet hoe rot dat kan voelen.
Ritalin wat jij benoemt, kan de groei beinvloeden, kan slaap stoornissen geven, eetproblemen..noem maar op, voldoende argumenten lijkt mij om niet onvoorbereid aan te beginnen en niet te lichtzinnig over denken.
Mij is jaren geleden geadviseerd om met Tony met ritalin te starten vanwege zijn ADHD, ik heb hier niet in toegestemd, ten eerste omdat ik ADHD niet zie als een ziekte die moet worden behandeld en ten tweede, het is niet mijn lijf, het is van Tony en zolang dit medicijn niet als levensreddend bedoelt is, gaat dit dus echt niet zijn lijf in. Ik heb besloten om te wachten tot Tony zelf kon beslissen of hij deze medicijnen wilde slikken of niet. Ik heb voordat wij naar de arts gingen, die het medicijngebruik van Tony zou begeleiden, vooraf met Tony alle voors en tegens besproken op een voor hem begrijpelijke manier. Voor volwassenen is het al moeilijk genoeg om al die supersonische termen uit elkaar te houden, laat staan voor een autistische jongen van 11 jaar. Tony was na het gesprek overtuigd dat hij het toch wilde proberen en de arts beloofde hem vooral veel oog te houden op zijn groei (was erg belangrijk voor hem, het gesprek vooraf was echt goed voor hem, de slimmerd wist het haast beter dan de dokter, lol). Affijn Tony is dus begin dit jaar begonnen met het slikken van ritalin, zoals hij het mij steeds heeft verteld en nog verteld zal ik proberen zoveel mogelijk in zijn eigen woorden weer te geven, wellicht rinkelen er dan meer bellen voor jou.
"mam vroeger, zag ik de bomen niet, ik zag alles wat bewoog, maar wat stil stond zag ik niet...".
"Mam vroeger was het altijd herrie in mijn hoofd en nu kan ik weer nadenken, ik kan lezen zonder herrie en ik kan zelfs weer nadenken over een som!".
"Mam in de vakantie hoef ik eigenlijk geen medicijn van jou, eigenlijk wil ik het wel want dan is ook het spelen makkelijker, dan word ik niet boos omdat het dan te druk is".

......

Begrijp me goed, ik maak absoluut géén reclame voor ritalin, ik ken alle gevolgen die het gebruik van ritalin kunnen veroorzaken.
Toch is het een goed medicijn voor degenen waarbij het echt aanslaat, Tony heeft totaal geen last van wat voor bijwerking dan ook, hij groeit prima en is op school met sprongen vooruit gegaan. Ik heb weer een gelukkig kind met een boost aan zelfvertrouwen. We zijn er nog niet, maar hij kan weer lachen en is de onrust kwijt.
Ik geloof niet dat je dit stormen moet laten zijn, dit zijn stormen die niet te snappen zijn als je ze niet kent, dit zijn stormen waar je inderdaad van gaat grauwen en snauwen, je hebt af en toe de stilte nodig, iedereen.

Dit verhaal is niet om je ook maar enige kant op te trekken, het is gewoon mijn verhaal, ik hoop dat het iets voor je kan doen, zoniet dank je wel voor je lange adem, lol.

Liefs,

Kaat
admin
admin aug 11 '08
Oh en by the way, de Malle heks is weg, wel zit er een super heksen winkel in de stad genaamd "Suanfra". Ze hebben ook een site op het internet. Op de helftheuvelpassage zit een reformwinkel en ook daar verkopen ze stenen, ze hebben een redelijke voorrad maar kunnen praktisch alles bestellen. Je hebt dan je stenen binnen een paar dagen. Deze mensen hebben echt veel kennis van stenen en kristallen.

Oh en Nims, Amethist werkt zeer goed op je derde oog maar is geen goede steen voor mensen met veel hoofdpijnklachten.
Een Amethist kan deze klachten namelijk soms verergeren.
Dus het is belangrijk om te weten waar stenen goed voor zijn maar ook zeker waar ze een negatieve invloed op kunnen hebben.

xxx

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 12 '08
Precies smileen laat die nou toevallig net paars zijn wink

Dus ik denk dat je een amethist moet nemen laugh.
admin
admin aug 12 '08
laugh
Maris1976
Maris1976 aug 12 '08
Hoi, bedankt voor je reactie.
Ik heb geen idee hoe mijn ouders op mij reageerden, ik weet eigenlijk vrij weinig van mijn kindertijd.

Ik weet dat mijn moeder ook zo'n beetje als mij is, dus ik heb het van geen vreemde.

Ik kan niet accepteren dat ik af en toe bot uit de hoek kom en impulsief reageer, dit voor mijn kinderen, die wil ik een fijne jeugd geven, zonder stres.
Maris1976
Maris1976 aug 12 '08
Hoi Karin, dat winkeltje op de HH ken ik, ben er al vaak geweest om leuke dingetjes te kopen, ik zal binnekort eens een bezoekje brengen en gaan informeren over stenen.

Ow en dat de Malle heks weg is wist ik niet...moet toch eens vaker de stad in, moet wel op de hoogte blijven he?? tongue

Liefs Maris
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske