Loading...
nl

Allen Eén

Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 6 '08
In 2000 beloofden alle wereldleiders tijdens een VN-top armoede en ongelijkheid de wereld uit te helpen. Deze belofte is verwoord in 8 millenniumdoelen. Een prachtige en unieke belofte, die in 2015 gehaald moet zijn. De stemmen van EEN worden gebruikt om regeringsleiders aan deze belofte te houden.

Wereldwijd werkt EEN samen met campagnes in 122 landen, waaronder ONE met Bono in de Verenigde Staten. In Nederland zijn al meer dan 50 organisaties EEN.

EEN vraagt jou om je stem te geven tegen armoede. Dat doen we in Nederland, dat doen we in Duitsland, dat doen we in Amerika - en dat doen we in 122 landen wereldwijd, met 8 concrete doelen.

1. Een wereld zonder honger

2. Goed onderwijs voor iedereen

3. Gelijke kansen voor iedereen

4. Minder kindersterfte

5. Minder moedersterfte

6. Bestrijding van Aids en Malaria

7. Schoon drinkwater

8. Eerlijke wereldhandel

Lees verder of breng je stem uit onderstaande site.

www.een.nl
Delen:
gast
gast aug 6 '08
Hoe komt het toch dat ze zulke goede voornemens hebben en tegelijker tijd het tegenovergestelde uitvoeren!

Ik weet wel hoe het komt, maar daar moeten ze zelf achter komen, helaas.
Volgens sommigen
Bedoel je deze organisatie?
gast
gast aug 6 '08
Ik bedoel al dit soort voornemens, of het nu organisatie x of regering y is het maakt niet uit.
Volgens sommigen
Ken je deze organisatie? Ik bedoel heb je er slechte ervaringen mee?

Ik begrijp ergens wel wat je bedoeld hoor, van grote plannen komt niet altijd 100% terecht op de plaats waar het bedoeld is. Toch hebben hulporganisaties ook geleerd, kijk maar naar de grootscheepse actie van de slachtoffers van Afghanistan en de Tsunami, daar is behoorlijk wat concrete hulp geboden die een wezenlijk verschil heeft gemaakt. Er gaan steeds meer mensen, als ze zich dat kunnen permitteren zélf naar de plaats van bestemming om te kijken of de hulp daadwerkelijk op gang komt. Ook Eén is daar hard mee bezig. En weet je, ook al is het 5 stappen vooruit en 2 stappen terug, dan hebben we er toch 3 gezet.
gast
gast aug 6 '08
Nee Pacho, dat bedoel ik niet. Het gaat er niet om of een organisatie werkt of niet.
Het kan niet van zo'n organisatie afhangen omdat het een algemeen mentaliteits kwestie is.
Het is afschuiven van de eigen verantwoordelijkheid van de mens en daarmee de mensheid in z'n totaliteit.
Heb je het stukje van het evangelie van Maria Magdalena gelezen?

Het is niet de uiterlijke wereld die aangepakt moet worden het is de innerlijke. De balans in de wereld kan alleen van binnenuit hersteld worden.
Natuurlijk is het goed als er hulp geboden wordt bij het opruimen en herstellen van de schade bij natuurrampen ed. Maar het voorkomen ervan, dus het overbodig maken van deze hulp, kan alleen als de mensheid weer in balans is. En om die balans te herstellen moeten we toch de natuur zijn gang laten gaan want dat is de enige die weet wat er in onbalans is, wij absoluut niet ookal denken sommige mensen daar anders over.
Volgens sommigen
Hey gast, ik begrijp je visie hierin en dat zo inderdaad mooi zijn als we daar al waren. Tot die tijd wil ik toch graag concreet iets betekenen voor mensen die hulp nodig hebben, want zijn we uiteindelijk niet allen één? Dus door te helpen helpen we elkaar.

Ik heb de passage van Maria Magdalena gelezen en wil je bedanken voor het plaatsen, want ik speelde al eerder met de gedachte het eens te lezen. Wat me er wel in aanspreekt is je richten op je zelf, je eigen heling, wat jij ook bedoelde in je motivatie hierboven. Het tegenstrijdige in dit evangelie is dat Jesus een oprechte en sterke intentie had om de werkelijke essentie in ieder mens aan te raken en daardoor iets te betekenen. En is dat niet wat we doen als we helpen?

Nah, het blijft doen wat je zélf van binnen goed voelt..

Leuke avatar trouwens smile
**Angela**
**Angela** aug 6 '08
Ik heb me wel meteen geregistreerd, met foto en al....... blush

Alleen snap ik niet hoe ik die banners ergens kan plaatsen..... confused
gast
gast aug 6 '08
Als je je realiseerd dat alles één is, hoe kan dan het ene deel van het geheel het andere helpen?
Is dat niet een beetje hetzelfde als dat iemand die in het water valt zichzelf aan de haren eruit probeert te trekken?

Natuurlijk moet je doen wat je denkt dat goed is, de waarheid daarover komt vanzelf.
seppe
seppe aug 6 '08
Ik denk dat je met "wij zijn allen één" het best een lichaam kunt nemen als eenheid en wij als bv de cellen.
De ene cel is als de andere cel en er zijn meerdere cellen met dezelfde taak maar geen enkele cel is dezelfde.
Wat er dus op neer komt dat de ene cel de andere cel kan helpen.
Pas als wij elkaar gaan aanvullen/helpen en ons lichaam (moeder aarde) goed onderhouden kunnen wij (als groepsbewustzijn) iets van een eenheid beginnen zien/begrijpen denk ik.
gast
gast aug 6 '08
De ene cel werkt samen met de ander in een natuurlijke symbiose als het in balans is. Zo werkt het ook met de aarde ja. Maar zolang wij denken daar iets aan te kunnen doen zorgen we alleen maar voor meer onbalans. Wanneer de mens (lees= het denken/ego) in staat is om alles los te laten dan is de natuur in staat haar balans terug krijgen. Maar omdat we dat niet doen, en ons overal mee blijven bemoeien, zal het niet lukken en blijft de "ellende" in de wereld en wordt die alleen maar erger.
Maar misschien heeft dit uiteindelijk ook wel een doel, net zo goed als hormonen ons lichaam soms ontregelen om iets te kunnen laten veranderen.
Dus misschien zijn wij wel een hormoon voor de aarde wink

Oké, gewoon doorgaan dan maar.
Volgens sommigen
Origineel bericht van: **Angela**
Ik heb me wel meteen geregistreerd, met foto en al....... blush

Alleen snap ik niet hoe ik die banners ergens kan plaatsen..... confused

Hey Angela,
Wat dapper om je foto erbij te plaatsen, ik heb je al voorbij zien flitsen grinFijn, dat je ook je stem hebt uitgebracht, hoe meer stemmen, hoe meer Eén werkelijk voor elkaar kan krijgen. Stemmen is nu eenmaal wat de (wereld) politiek vraagt. Ik heb even naar de banners gekeken maar ik weet ook niet precies hoe ik dat zou moeten doen. Ik denk dat het de bedoeling is die code te selecteren en dan te knippen en te plakken op de plaats waar je em wilt zetten.
Liefs, Pacho
Volgens sommigen
@Seppe, da hedde nog es schon weergegeven, dank je wel, enne ik hoop jou natuurlijk ook ergens in de galerij tegen te komen he grin

@Gast, naar aanleiding van je reactie vroeg ik me eigelijk of dit dan betekend dat je ook nergens meer voor naar de dokter gaat en de natuur zijn gang laat gaan?
gast
gast aug 6 '08
Sta er ook eens bij stil dat de volgende keer dat je een loonsverhoging wil hebben dat daardoor de voedsel prijs ook weer omhoog gaat.
Volgens sommigen
Daar wil ik best open over zijn hoor, ik heb precies genoeg om van te leven en daar wil ik ook in delen waar ik kan. Ik heb een periode helemaal niets gehad, dus niets. Daardoor heb ik kunnen voelen wat het is om niets te hebben, en zelfs als is dat niets vergeleken bij de mensen die dagelijks in hongersnood leven, is die ervaring wat me nu juist zo dankbaar maakt en maakt dat ik ook graag een hand uitsteek, een hand die ook heb gekregen. Ik besef nu nog veel meer dat dát er toe doet, de rest is vergankelijk.
**Angela**
**Angela** aug 6 '08
Origineel bericht van: Pacho

Hey Angela,
Wat dapper om je foto erbij te plaatsen, ik heb je al voorbij zien flitsen grinFijn, dat je ook je stem hebt uitgebracht, hoe meer stemmen, hoe meer Eén werkelijk voor elkaar kan krijgen. Stemmen is nu eenmaal wat de (wereld) politiek vraagt. Ik heb even naar de banners gekeken maar ik weet ook niet precies hoe ik dat zou moeten doen. Ik denk dat het de bedoeling is die code te selecteren en dan te knippen en te plakken op de plaats waar je em wilt zetten.
Liefs, Pacho

Ach, als Wendy van Dijk ook haar foto durft te plaatsen, waarom ik dan niet???? wink
Het is wel een erg lange code............. confused
Ik had het geprobeerd, maar niks lukte....... cry

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske