Loading...
nl

Geven en nemen op Merudi

Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 27 '08
Origineel bericht van: Lena10
smirkwil je me nu iets duidelijk maken of opdringen??

Nee hoor, ik ga er vanuit dat als het je niet past in mijn reactie, je wel naast je neer zult leggen. We reageren hier immers allemaal, niets meer en niets minder.

Maar weet je, stel jezelf die vraag eens en bekijk eens objectief of dat misschien iets is wat je zélf doet en je teruggereflecteerd ziet in de ander. Moeilijk inzicht, maar machtig mooi. Zo kunnen we onszelf wérkelijk dingen leren en verder groeien.

Ik hou van jou Lena, want ik hou van mezelf, klinkt gek he?

Delen:
Lena
Lena jul 27 '08
Origineel bericht van: Pacho

Nee hoor, ik ga er vanuit dat als het je niet past in mijn reactie, je wel naast je neer zult leggen. We reageren hier immers allemaal, niets meer en niets minder.

Maar weet je, stel jezelf die vraag eens en bekijk eens objectief of dat misschien iets is wat je zélf doet en je teruggereflecteerd ziet in de ander. Moeilijk inzicht, maar machtig mooi. Zo kunnen we onszelf wérkelijk dingen leren en verder groeien. ken uzelf was het toch?? als je mij wat meer gelezen had, wist je allang dat ik kijk en leer smile

dit zijn jou gedachten smile
Volgens sommigen
Origineel bericht van: Pacho

Maar weet je, stel jezelf die vraag eens en bekijk eens objectief of dat misschien iets is wat je zélf doet en je teruggereflecteerd ziet in de ander. Moeilijk inzicht, maar machtig mooi. Zo kunnen we onszelf wérkelijk dingen leren en verder groeien. ken uzelf was het toch?? als je mij wat meer gelezen had, wist je allang dat ik kijk en leer smile

Dat zegt toch niemand. Ik reageer slechts op wat je hier en nu schrijft, slechts één aspect. Hier en nu.

dit zijn jou gedachten smile

Dat is álles, behalve gedachten hoor wink
Volgens sommigen
Lena, lena toch..ik heb je op dit forum al vaker een antwoord op een vraag aan een ander forumlid zien geven. Je reageerde dan meteen nogal veroordelend als iemand er voor koos niet meteen op jouw vraag te reageren. Je schreef dan dingen als..´of is die vraag te moeilijk voor je?´ met allerlei icoontjes erachter die lieten zien dat je er nogal om moest lachen..

Ik zie dat je zélf een aantal vragen nog steeds niet beantwoord hebt. Zie jij óók wat er gebeurd? (dat was ook de vraag trouwens). Neem jij jezelf dan wel serieus? Of blijf je veilig van achter een stevig muurtje stoeien met enkel mentale woorden? Natuurlijk niets kan jou raken, en op het ene woord leggen we gewoon weer een ander, het is immers vol maar o zo leeg want er spreekt geen enkel gevoel uit..

Mijn zegen heb je hoor..als dat is wat jij wilt.

Weet bij deze, dat ik het erg jammer vind. Niet dat je er iets mee zou moeten hoor, maar zoiets kan me echt even raken weet je en daar leer ik dan weer van..

Dus dank je wel Lena
Lena
Lena jul 27 '08
Graag gedaan Pacho
Volgens sommigen
Dat kale antwoord was te voorzien lena..maar tis goed hoor.
Lena
Lena jul 27 '08
smile
Acheliah
Acheliah jul 27 '08
Uitgekibbeld damens (grapje) op naar het volgende hoofdstuk smile
Volgens sommigen
Origineel bericht van: mama4ever
Uitgekibbeld damens (grapje) op naar het volgende hoofdstuk smile

grin

Confrontaties zijn boeiend en brengen ons soms meer inzichten dan wanneer we het altijd met elkaar eens zouden zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 27 '08
Ik vind het eigenlijk wel interessant wat Pacho hier aandraagt, want inderdaad gebeurd het wel vaker (en niet alleen bij lena, dus laten we het weer even wat centraler houden), dat er verwacht wordt dat op iedere vraag maar een antwoord komt, terwijl vragen aan die persoon zelf, vaak geeneens antwoord krijgen. Ik vind dat zelf vrij egoistisch eigenlijk. Ik vind geven en nemen erg belangrijk in een eerlijke relatie. Enkel nemen, of enkel geven is volgens mij totaal niet gezond.

Dus vraag jezelf eens af, geef ik veel aan Merudi, of neem ik veel van Merudi, of is het 50-50? Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.
liesanne
liesanne jul 29 '08
Ik snap niet goed wat -geven en nemen- met wel of niet antwoorden op een vraag te maken heeft..... geef je nou zoveel als je antwoordt of neem je als je niet antwoordt?

Zolang ik hier nu 'meeloop' ervaar ik Lena als iemand die veel reageert, vraagt, meedenkt, vraagtekens zet en juist veel aan anderen denkt ook, (hoe vaak opende ze niet een gefeliciteerd-topic!!) Ik herken bovenstaande niet.....
dragon
dragon jul 30 '08
om je vraag met een vraag te beantwoorden... en hoe ervaar je het zelf dan Nims?
Lena
Lena jul 30 '08
Origineel bericht van: NiMS
Ik vind geven en nemen erg belangrijk in een eerlijke relatie. Enkel nemen, of enkel geven is volgens mij totaal niet gezond.

Dus vraag jezelf eens af, geef ik veel aan Merudi, of neem ik veel van Merudi, of is het 50-50? Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.

Nims,sta je er wel eens bij stil dat je je dit helemaal niet hoeft af te vragen in een eerlijke relatie?
Want waarom zou je iets op een weegschaal moeten leggen? smirk
inneke
inneke jul 30 '08
vind ik ook Lena.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 30 '08
In een eerlijke relatie inderdaad niet. Maar wat betekend eerlijk in dit geval?
Lena
Lena jul 30 '08
had je de vraag van dragon nog gezien Nims?
Lena
Lena jul 30 '08

kun je dit verduidelijken Nims over welke relatie hebben we het hier?
jij kwam toch met een vraag?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 30 '08

Uh, nu volg ik het niet meer.

Origineel bericht van: lena
Nims,sta je er wel eens bij stil dat je je dit helemaal niet hoeft af te vragen in een eerlijke relatie?
Want waarom zou je iets op een weegschaal moeten leggen?

Wat bedoel je hier met een eerlijke relatie?
dragon
dragon jul 30 '08
.. gaan we nu allemaal alleen nog maar vragen stellen... prik prik, hihiihihihihi
Lena
Lena jul 30 '08

Uh, nu volg ik het niet meer.

Origineel bericht van: lena
Want waarom zou je iets op een weegschaal moeten leggen?

Wat bedoel je hier met een eerlijke relatie?

Ik vind het eigenlijk wel interessant wat Pacho hier aandraagt, want inderdaad gebeurd het wel vaker (en niet alleen bij lena, dus laten we het weer even wat centraler houden), dat er verwacht wordt dat op iedere vraag maar een antwoord komt, terwijl vragen aan die persoon zelf, vaak geeneens antwoord krijgen. Ik vind dat zelf vrij egoistisch eigenlijk. Ik vind geven en nemen erg belangrijk in een eerlijke relatie. Enkel nemen, of enkel geven is volgens mij totaal niet gezond.

hier was je toch naar benieuwd, hoe wij dit ervaren?
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420