Loading...
nl

Pacho´s inspirtatie wandje..

Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 23 '08
Inspiratie is een heerlijke levensenergie waarmee we elkaar op een positieve manier van binnen kunnen aanraken.

Eigenlijk vergeet ik heel vaak iets op te schrijven dat in me opkomt of ik neem niet de tijd daar even goed voor te gaan zitten. Ik heb ook niet één bijzondere interesse, het zijn er eigenlijk veel te veel, dus in één topic is het moeilijk te ´vangen´.

Merudi is een bron van inspiratie voor mij, het is vandaar dat ik dit hier vraag. Dus als de jullie, beheerders en forumleden, het ok vinden zou ik hier ook heel graag wat inspiratie willen delen en mijn inspiratiewandje hier op het ´overige forum´ wat willen behangen met gedachtensprongen, spreuken, inzichten, wensen, belevenissen, bijzondere afbeeldingen, bijzondere gebeurtenissen, dromen, gedichten, schilderijen, tekeningen etc...

Spreekt het je niet aan? Blader gewoon verder of kleur zelf een wandje in, zet wat inspirende dingen van jezelf neer om te delen..

Ik hoor het wel of ik van start mag gaan of als jullie het niet nodig vinden.

Pacho

Delen:
Thomas A
Thomas A jul 23 '08
Doen Pacho, gewoon neerzetten dat wandje..........
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 23 '08
Zeker doen! Ben benieuwd wat er op jouw wandje komt te hangen.
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 23 '08
Origineel bericht van: Thomas A
Doen Pacho, gewoon neerzetten dat wandje..........


Origineel bericht van: NiMS
Zeker doen! Ben benieuwd wat er op jouw wandje komt te hangen.


Dank jullie wel, super grin

Het is meteen ook een inspirtatie wandje geworden zie ik cool
admin
admin jul 23 '08
Ja leuk!
gast
gast jul 23 '08
Pacho, zijn dat foto's van je eigen familie?
Ziet er leuk uit.
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 23 '08
Origineel bericht van: gast
Pacho, zijn dat foto's van je eigen familie?
Ziet er leuk uit.


cool

Leuke foto hee. Nee hoor het is helaas geen familie, maar ach wat maakt het uit, zijn we niet allemaal familie?

Kom hier zus laughtongue
gast
gast jul 24 '08
Ja je hebt helemaal gelijk. Vroeger zei ik het al vaak als er ergens weer een ruzie was o.i.d. uiteindelijk stammen we allemaal van Adam en Eva dus waarom niet gewoon als één grote familie leven. (dan wel een familie die geen ruzie heeft met elkaar)
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 24 '08
Origineel bericht van: gast
Ja je hebt helemaal gelijk. Vroeger zei ik het al vaak als er ergens weer een ruzie was o.i.d. uiteindelijk stammen we allemaal van Adam en Eva dus waarom niet gewoon als één grote familie leven. (dan wel een familie die geen ruzie heeft met elkaar)


grin

en ik wil een knuffel terug cry
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 24 '08

´..kom..het is tijd om op te staan..de hoogste tijd om waker te worden...tijd om aan de slag te gaan..´

Normaal gesproken zou ik dan meteen aan een slaperig hoofd en een nog veel te warm en comfortabel bed denken.

Maar ´wakker worden´ heeft nu ook een hele andere betekenis gekregen. Ik dacht ineens weer aan het eerste contact met de lichtsfeer van een paar jaar geleden, toen het harde geklap en lichtflitsen me midden in de nacht wakker maakte (nee, het was zeker geen droom, ik was klaarwakker). De tijd was aangebroken om te ontwaken, tijd om op te staan, de hoogste tijd de nieuwe tijd binnen te gaan en te doen waar ik (net als ieder) voor gekomen was. Op ´..kom..van het licht ..´ na, waren het nagenoeg dezelfde woorden..en ze klonken waarschijnlijk net zo ver weg als voor de persoon die nog lekker lag te slapen, net als mijn bewustzijn. Het heeft mijn leven sindsdien ook ingrijpend veranderd.



gast
gast jul 24 '08
Origineel bericht van: Pacho
Origineel bericht van: gast
Ja je hebt helemaal gelijk. Vroeger zei ik het al vaak als er ergens weer een ruzie was o.i.d. uiteindelijk stammen we allemaal van Adam en Eva dus waarom niet gewoon als één grote familie leven. (dan wel een familie die geen ruzie heeft met elkaar)


grin

en ik wil een knuffel terug cry


Hughughug. Zo genoeg wink
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 24 '08
Origineel bericht van: gast
Hughughug. Zo genoeg wink



Lief!!!! Dank je wel grin
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 24 '08




Spiegelbeeld.

Vanmorgen keek ik naar mezelf in de spiegel.

´Goh, je bent een beetje ouder geworden..´, zei ik tegen mezelf. ´..zie ik daar niet een rimpel komen, en daar, en daar..´ Ik bekeek mijn gezicht, nek en haren en nam op wat ik aan rimpels en oneffenheden zag.

Toch deerde het me niets, want ik keek naar mijn ogen en ik zag ze glimmen zoals ze nooit eerder zo gedaan hebben als ze nu doen. Ik zie een open en heldere blik en om die ietwat minder elastische huid ligt toch echt een glanzend laagje.

Ik moest even denken aan mensen die zo´n moeite hebben met ouder worden, zich bewust zijn van hóe ze lachen en hun kin altijd hoog, speciale cremetjes en kussentjes om maar vooral geen onderkin te ontwikkelen. Soms zie ik uitgeputte en matte wezens, moe van het vechten en van hun race tegen de klok. Wellicht schuilt daar ook een oordeel in, maar wat ik bedoel is dat het eigenlijk heel fascinerend is om te zien wat we onszelf soms aandoen, als we daar van een afstandje naar kijken.

Pfff, gelukkig heb ik geen moeite met ouder woren, integendeel zelfs. Ik voel me ontzettend dankbaar. Mijn lichaam past dan wellicht gewoon bij mijn leeftijd, van binnen voel ik me soms nog net een kind. En mijn onbevangenheid wil ik ondanks mijn vele valpartijen toch nog echt niet kwijt.

Natuurlijk heb ik zo ook mijn dingen waar ik me veel zorgen over zou kunnen maken, of me bezig kunnen houden met alles wat ik achteraf anders had willen doen. Ik zou me bezig kunnen houden met mensen die mij helemaal niet zo leuk vinden als ik zelf, me bezig kunnen houden met mijn lijf dat veroudert, me bezig kunnen houden wat ik allemaal verkeerd doe of wat er mis gaat in mijn leven. Toch doe ik dat niet.

Soms laten we onbewust ons zelfbeeld nog wel eens afhangen van hoe anderen ons zien, maar zijn wij het niet zelf die ons zelf aan de ander laten zien?

Ik heb helemaal geen zin (meer) om me druk te maken over wat anderen van me vinden. Waarom zou ik? Ouder worden heeft dus ook zijn voordelen. Ik kijk nu anders naar de dingen. En ook al gaat het niet vanzelf, mijn ´fouten´ heb ik mezelf allang vergeven en ik probeer mijn oneffenheden te zien zoals ze zijn, oneffenheden. Niets meer en niets minder. Ik ben toch ook maar een mens die mag leren?

En al vind ik het soms nog lastig om in aanwezigheid van anderen te zeggen of te schrijven, ik doe het lekker toch, want het is van waarde.

Als ik in de spiegel kijk zie ik echt een leuk en waardevol mens, geen standaard modelplaatje, maar wel een sterke en warme persoonlijkheid. Ik wordt zelf warm in mijn hart als ik dat zie en voel. Ach, noem het ego of andere vervelende dingen waarmee we onszelf en dus anderen onderuit kunnen halen, kan mij het schelen grin. Waarom zou ik dat niet gewoon hardop zeggen? Waarom zou ik me aanpassen aan een cultuur of maatschappij waar we dat niet durven, niet doen of niet gewend zijn.

Ik zie iig iemand om van te houden, iemand om te koesteren, een mooi mens.

Ik hou van mij en daarom hou ik ook van jou.

Welcome world!

En jij? Als jij in de spiegel kijkt, wat zie je dan, wat voel je dan?


inneke
inneke jul 24 '08
Heel inspirerend Pacho, het is mijn diepe wens ook zo naar mezelf te kunnen kijken. Ik hoop dat ik later, veel later een levendig stralend krachtig vrouwtje wordt (krimpen zal ik en ik ben al maar 1.56 ;-))met lang grijs haar. De weg ernaartoe zal ik nog hard mogen evolueren want ik heb tegelijkertijd heel veel angst om oud te worden. Het is heel idioot en oppervlakkig, maar ik merk dat mijn zelfbeeld wil vasthouden aan fris, jong en aantrekkelijk. Mijn blik is erg naar buiten gericht. Mijn vertrouwen in 'binnen' is groeiende...
admin
admin jul 24 '08
Pacho wat schrijf je toch leuk!
Zelf ben ik al over de helft zoals men dat noemt en ja soms baal ik best wel een beetje dat de boel gaat inzakken. Maar dat is meer omdat ik nog niet oud wil zijn dan dat dat met uiterlijk te maken heeft.

Leuk zo'n wandje!
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 27 '08
Origineel bericht van: inneke
Heel inspirerend Pacho, het is mijn diepe wens ook zo naar mezelf te kunnen kijken. Ik hoop dat ik later, veel later een levendig stralend krachtig vrouwtje wordt (krimpen zal ik en ik ben al maar 1.56 ;-))met lang grijs haar. De weg ernaartoe zal ik nog hard mogen evolueren want ik heb tegelijkertijd heel veel angst om oud te worden. Het is heel idioot en oppervlakkig, maar ik merk dat mijn zelfbeeld wil vasthouden aan fris, jong en aantrekkelijk. Mijn blik is erg naar buiten gericht. Mijn vertrouwen in 'binnen' is groeiende...


Wat een heerlijke reactie, gewoon rechtstreeks, kaboem uit je hart. Daarmee inspireer je mij ook weer, dank je wel mooi mens.
En weet je, gelukkig is ons energethisch lichaam vele malen groter dan ons stoffelijke lichaam. Ik ben stoffelijk 1.77, maar eh zijn we energethisch dus even groot, gaaf he?!
Knuffel voor je oprechtheid en liefde

Origineel bericht van: Karin
Pacho wat schrijf je toch leuk!
Zelf ben ik al over de helft zoals men dat noemt en ja soms baal ik best wel een beetje dat de boel gaat inzakken. Maar dat is meer omdat ik nog niet oud wil zijn dan dat dat met uiterlijk te maken heeft.
Leuk zo'n wandje!


Ontzettend lief Karin! Ja ini-mini bikini´s gaan vanzelf over in iets stevigere push-ups. We hebben vandaag de dag zoveel dingen om ons zelf een beetje op te kleuren en ik zie daar geen kwaad in, zolang je lichtje van binnenuit blijft schijnen. Wat vind je dan niet leuk aan ouder worden?
Knuf!

Pacho
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 27 '08
Verandering

Ai, wat heb ik me daar soms tegen verzet en nog steeds, al geef ik het niet graag toe naar mezelf. Ik vind verandering lang niet altijd gemakkelijk, het vraagt flexibiliteit en beweging en dat ik bereid ben te aanvaarden dat niets zeker is. Maar wat houdt ik soms graag vast aan de door mij verworven zekerheden, die telkens weer blijken geen enkele zekerheid te zijn. Het enige wat ik zeker weet is dat verandering nodig is, nodig om verder te kunnen groeien, nodig om verder te ontplooien en een groter lichtje te zijn.

Ik verander dus maar niet meer wat ik niet kan of hoef te veranderen en ook niet eens het recht toe heb. Ik geef me over aan de stroom van het leven en accepteer dat ik dat soms lastig vind, maar pluk de vruchten die het voortbrengt.

Ik ben de verandering die ik soms meen in een ander te zien maar de reflectie is van mijn eigen stilstand. Ik aanvaard de vergankelijkheid van het leven.

Ieder heeft zijn eigen momenten van veranderingen in een eigen tempo, dus laten we elkaar die ruimte proberen te geven.

Verandering is slechts beweging en heeft groei tot gevolg.

Langzaam is groei en snel is groei en wie ben ik om het anders te willen? Het is veilig, het is the essence of life..

Isn´t it wonderful?!

Pacho



admin
admin jul 27 '08
Wat ik niet leuk vind aan ouder worden?
Ja daar gaat mijn ego weer, lol.
Wie moet nu de wereld redden als ik er niet meer ben?

Nee dat is niet het voornaamste, maar hoe ouder je wordt hoe sneller de tijd gaat en ik wil en heb nog zo verschrikkelijk veel te doen.
Ik wil nog zoveel zien en soms voelt het of ik tijd tekort kom.
Ik vind het persoonlijk zo fijn als ik mensen kan raken en gewoon zoals ik al vaker schreef een lichtje zijn, ik zie mijn lichtje niet graag doven.
Niet omdat ik bang ben om dood te gaan, wel voor het proces maar niet voor het feit zelf. Ik weet waar ik heen ga dus dat geeft me geen angst. Maar ik heb nog zat jaren hoop ik.
Acheliah
Acheliah jul 27 '08
jammerdat we niet konden kiezen hoe oud je wilde zijn Het enigste wat ik niet over zou willen doen zijn mijn kinderen en mijn vriend de rest wel
**Angela**
**Angela** jul 30 '08
Overdoen, of anders......nee, zoals het nu is, is goed! blush

Van alle dingen leert men, dus ook van de verdrietige of enge dingen. Gelukkige momenten en trauma's.....ze hebben allemaal een doel. wink

Maar ik ben zo moe van al die ellende, ik wil mijn energie niet meer verspillen door alles weer recht te moeten breien........elke hobbel kost me zo veel energie.....en dat heb ik niet meer zoveel als vroeger, nu ik 50 jaar ben...... confused

Ik weet dat ik nu de neiging heb TE SNEL te willen gaan........Maar ik heb al zo lang gesukkeld en gezocht naar de juiste manier, ik wil nu eens resultaten zien! smirk

Volgende week mijn eerste sessie van de Regressietherapie.......ik hoop dat ik dan in een stroomversnelling kom, met mijn verwerkingsproces en heling, met als doel:

Weer mezelf worden!!!! grin
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki