Loading...
nl

discussies op het forum

dragon
dragon jul 21 '08
Hoi allemaal,

Ik kan het niet laten jullie iets te vragen.

Ik lees met enige regelmaat de posts op het forum en ik zie dat er soms behoorlijk heftige discussies ontstaan.

Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie motief is om (heftig) te discussieren.
En eigenlijk wil ik het nog breder trekken en jullie vragen wat jullie beweegreden is om op een/dit forum te posten.

Ik zal er zelf ook eens over nadenken, want ik heb mijn antwoord op mijn eigen vraag ook niet zo 1-2-3 klaarliggen.

Dus... wordt vervolgd van mijn kant.
ik ben benieuwd naar jullie reacties....
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '08
Voor mij is het omdat er veel wordt geleerd uit een discussie met anderen. Wie vragen stelt, kan veel leren en wie nadenkt over de antwoorden leert nog meer.

Daarbij is het juist de bedoeling van een forum om erop te discussieren, dus ik vind het niet verwondelijk dat het dan hier ook gebeurd laugh.
dragon
dragon jul 21 '08
Ok, misschien moeten we eerst helder zien te krijgen wat de definitievan een discussie is.

Ik kan me wel vinden in je antwoord Nims. Ik houd zelf ook wel van discussie om er van te leren, ideen uit te wisselen, met ander visies kennis te maken, ed. Maar waar en wanneer vloeit een discussie over in een soort strijd om het gelijk, wanneer is het niet meer hoofdzakelijk een uitwisseling van gedachtes, wanneer wordt het persoonlijk of persoonlijk opgevat. En waar stopt het dan en is het eigenlijk wel zo belangrijk wat iemand/ik/wie dan ook vindt of denkt.

Als er discussies zijn, heb ik namelijk de neiging er vol in te gaan "ja leuk, denk ik dan", om in sommige gevallen te denken "en dan, boeien, wat maakt het eigenlijk uit".
Soms stel ik liever vragen, dan dat ik in discussie ga, hoewel ik mezelf er wel eens op betrap dat ik niet altijd een vraag stel met het zuiver motief om kennis op te doen, maar eigenlijk een stelling inpak in een vraag om een bepaalde reactie of een inzicht te ontlokken.

Euhm, ik zit nu eigenlijk gewoon een beetje hardop te denken... tongue
Lena
Lena jul 21 '08
goede vraag dragon

wanneer ontstaat er eigenlijk een discussie is hierbij ook een vraag misschien
en zoals Nims al aangeeft waar veel mensen samen komen krijg je ook veel meningen en veel uitspraken maar kun je dus je kiezen je neem er aan deel of niet( en soms beland je zomaar er midden in :D)
persoonlijk ga ik ze niet uit de weg je leert er zeker van smile
dragon
dragon jul 21 '08
Hoi Lena10,

bedankt!
Lena
Lena jul 21 '08
gewoon dicht bij jezelf blijven en soms een kritische blik naar binnen werpen smile
admin
admin jul 21 '08
Ik geloof dat ik niet zo'n goeie ben in heftige discussies blush
Meestal trek ik het mij teveel aan en schiet gelijk in de verdediging of in de aanval.
Op zo'n manier wordt discusieren lastig.
Wat Lena zegt is een hele goeie, ook af en toe naar binnen kijken en tot tien tellen.
Ik ben zelf een enorm gevoelsmens en pittige discussies (dan bedoel ik tegen het bekvechten aan) zetten mij direct in een emotionele achtbaan.

Maar dat wisten jullie al... laugh
Acheliah
Acheliah jul 21 '08
daaromis het mss juist goed ze te voeren
admin
admin jul 21 '08
Nee hoor lieve Dieneke, in sommige dingen ben ik gewoon niet zo goed en dat is oké smile
Acheliah
Acheliah jul 21 '08
Maar ik ben ook niet zo goed hoor we hebben nu eenmaal slimme en minder slimme mensen maar je bent zeker niet minder. Ik bedoelde met mijn zin "daarom is het mss juist goed ze te voeren"dat je het mss wel kan leren toch? Je moet je alleen niet alles zo persoonlijk aantrekken dat is vindt ik je minder sterke punt maar voor de rest ben je oké hoor. smile

XXX Dieneke
Lena
Lena jul 21 '08
je kunt er ook voor kiezen om gewoon niet mee te doen, omdat het niet iets goeds met je doet wink
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 21 '08
Origineel bericht van: Lena10
gewoon dicht bij jezelf blijven en soms een kritische blik naar binnen werpen smile

Is het toch niet voor niets geweest allemaal, zijn er werkelijk dingen op zijn plek gevallen smile
Lena
Lena jul 21 '08
zou je denken??
admin
admin jul 22 '08
Ik denk dat het je juist sterk maakt als je juist je zwakke kanten kent.
Ik trek het me vaak aan, maar dat is niet altijd persoonlijk, ik ben gewoon een zeer gevoelig mens en dat valt niet te veranderen.
Of dat een zwakke kant is? Ik denk het eigenlijk niet.
Lena
Lena jul 22 '08
smilemooi gezegd karin je moet zelf je beste vriend zijn
en laten we wel wezen niemand is alleen maar sterk en/of zwak
admin
admin jul 22 '08
Als het om chocolade gaat ben ik een erg zwak mens laugh
Lena
Lena jul 22 '08
ja ik ook maar geeft wel een lekker gevoel laugh
sarina
sarina jul 22 '08
Ik vind discussieëren erg prettig, omdat je daardoor heel goed de ander én jezelf leert kennen. Zeker als je veel op het forum schrijft. Als je de discussie aangaat laat je een stukje van jezelf zien. Je spiegelt jezelf aan (de mening van) de ander. Daardoor dwing je jezelf om naar binnen te kijken. Hoe voelt iets, waarom voelt het zo voor jou.... Door dit proces te delen met anderen (discussie) geef je anderen de gelegenheid zich ook weer te spiegelen. Heel waardevol dus.....

Ik merk zelf dat ik enorm ben gegroeid door met jullie mijn gedachten en gevoelens te delen, en deelgenoot te zijn geweest van jullie gedachten en gevoelens.....

Dus, vooral blijven discussieëren met z'n allen.....
Lena
Lena jul 22 '08
Sarina zo voel en ervaar ik het ook.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie