Loading...
nl

Het aanpassen van posts

admin
admin jul 21 '08
Oké, Na het volgen en lezen van dit alles wil ik als niet begaafd in het één of het ander wel eens reageren. Wij als normale mensen die hier zitten op dit forum stellen vragen over onszelf en willen uiteraard weten wie al dan niet een gave heeft. Wie de persoon achter de tekst is.Nu lijkt me dit niet meer mogelijk doordat er stukken worden verwijdert terecht of onterecht maakt mij niks uit. Maar wat ik ervan denk is vrij simpel.Waarvan zijn jullie begaafden bang? Enkel van een macht die hoger of sterker is?Hoe kunnen wij vertrouwen schenken als leek als jullie stukken wegnemen?Stukken waaraan wij de persoon achter de tekst kunnen leren kennen. Zijn jullie bang?Bang dat iemand meer kan of waarheid zegt? Jullie praten over kwetsende woorden. Wat kwetst? Enkel de waarheid toch? Nu ja ik wou weten wie wel of niet een gave bezit zodat ik mezelf kan blootgeven aan die persoon om mijn problemen te helpen oplossen.Maar dat lukt niet op deze manier.Als ik niet mag weten wie wie is dan kan ik niet oordelen of die persoon mijn vertrouwen waard is. Ik beheer zelf meerdere fora en ja soms zijn er harde woorden. Maar deze blijven er staan met terechtwijzing bij.Maar zo kunnen andere leden zien wie er achter welke posting zit en wat ik als beheerder ervan denk. Verwijderen is echter problemen vergroten want als je niet weet tegen wie je bezig bent komt het probleem steeds terug. Is het te kwetsend dan maar verwittiging sturen. En bij volgende verwijderen van forum. Maar niets aanpassen of verwijderen want zo weet niemand wie wat zegt en waarom. Geef kritiek maar onderbouw die steeds met jouw versie.Zo heeft iedereen de kans zijn visie te geven. En ja probeer dit dan wel op eerlijke en oprechte manier zonder kwetsend te zijn.Hoewel dat niet altijd mogelijk is. Wat ik ook vind dat niet echt kan is dat mensen met gave moderator of beheerder zijn in dit geval aangezien deze bewust of onbewust zichzelf gaan beschermen. Neem gewone mensen voor onderhoud fora.Mensen met klare kijk erop .Die kunnen onbevooroordeeld zien wat wel en niet kan. Mvg Erwin
Delen:
Thomas A
Thomas A jul 21 '08
Tja Erwin, Paradijs is meerdere malen gewaarschuwd voor haar beledigend en haatzaaiend verhouden alvorens gekozen is voor (deels) verwijderen van delen tekst. (lees een de voorwaarden voor deelname aan dit forum) ook is zij persoonlijk verwittigd (pb) Het heeft met angst weinig van doen, meer met acceptabele communicatie.............
Ayasha
Ayasha jul 21 '08
Beste Tornado, in een ander topic bleek dat men wilde dat er ingegrepen werd indien berichten te persoonlijk werden. Het enige wat wij verwijderen zijn echte persoonlijke aanvallen. Alles wat niet puur persoonlijk kwetsen is blijft gewoon staan. Bovendien, hoe weet jij of wij haar niet verwittigd hebben? Gevraagd hebben het aan te passen? wink

En hoe wil je op een forum voor mensen met een gave (imo heeft iedereen een gave) een beheerder zonder gave of zonder interesse voor gaves aanstellen?
Op een forum met zo'n specifiek thema als dit forum heb je vaak alleen maar mensen die om een of andere reden nauw betrokken zijn met dat thema. wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '08
Hoi Tornado,

Ieder forum heeft zo weer zijn eigen regels en dingetjes. Dit geldt ook voor Merudi. Hier zijn meerdere moderators en mede-leden die prima in staat zijn om te beoordelen wat wel en niet kan. Als wij oordelen dat zoiets kwetsends is geweest voor andere leden, dan kun je er ook vanuit gaan dat dit inderdaad zo het geval is.

Wij geven altijd iedereen de gelegenheid om zich te verantwoorden voor zijn / haar daden, maar als die persoon daar niet voor kiest, en ondanks verschillende waarschuwingen er niets aan wilt doen, zijn wij echt genoodzaakt om hierop in te grijpen.

Terechtwijzingen vind ik niet goed om en-publiek te doen. Bij terechtwijzingen neem je even iemand apart en spreek je het uit. In dit geval hebben wij als moderator team dat ook gewoon gedaan.

Ik vraag me wel af waarom je denkt dat we bang zijn? Wij zijn in het geheel niet bang, alleen wij staan persoonlijke vete's niet toe aan het openbare forum.
Lena
Lena jul 21 '08
Thomas het was wel selectief hoor smirk
dat verwijderen.
Ayasha
Ayasha jul 21 '08
Lena hoe bedoel je die als ik vragen mag? smile
admin
admin jul 21 '08
Hoi, Ik heb enkel mijn mening gezet.Wat me opvalt is dat sommigen onrechtstreeks aanval inzetten.Lees maar eens tussen de lijntjes door. Ik bescherm niemand maar op deze manier kunnen wij leken niemand achter de teksten leren kennen.Ik ben gewoon mezelf en zeg dan ook enkel wat ik aanvoel bij het lezen van dit alles. Ik kan idd niet weten dat ze of hij via pm is verwittigd. Maar verwijderen is verdoezelen naar ons toe wie die persoon echt is. Hoe kunnen wij dan weten wie deze persoon echt is? Indien te persoonlijk hebben jullie het recht hoor maar plaats dan eerst openbaar de reden waarom jullie het niet pikken. Zodat ook wij een klare kijk op de zaak hebben. Nu door het verwijderen van deeltjes tekst word alles onduidelijk. Waarom is paradijs in aanval gegaan? Met welke woorden als reactie op wat? Kan ik niet zien want het is weg.Heeft ze dan een gave of is ze te cru?? Mij een raadsel. Was ze rechtuit en te hard oké dat kan mss niet. Maar is wel beter als wat ik nu zie tussen de regels bij sommigen. Nu kunnen jullie dit ook aannemen als aanval. Maar is het niet is enkel mijn mening op wat ik zie en lees. Ja iedereen heeft een gave maar of interesse ervoor.Maar als beheerder of mod zelf met je gaves bezig zijn dan stel je jezelf altijd beschermend op naar jouw gave.En kan je niet oordelen zonder jezelf te willen beschermen.Iemand die enkel interesse toont daarentegen kan dat wel want die gaat geen foto lezen of toekomst visie verkondigen. Die kan vrij en onbevooroordeeld ingrijpen. Nu ja dit was dan ook enkel mijn visie hierop hoor. Hou het nu maar lekker leuk ontopic. Want het wijkt wel heel ver af nu. Groetjes Erwin
Lena
Lena jul 21 '08
Origineel bericht van: Kath
Lena hoe bedoel je die als ik vragen mag? smile

Nims heeft reacties van paradijs op hem verwijderd
prima hoor hij is nu eenmaal de beheerder

alleen vraag ik me af waarom het wel toegestaan is om naar anderen hier zo te mogen uithalen? smirk
JulienMoorrees
Ik heb zoveel mogelijk weggehaald van iedereen op iedereen. Heb daarbij dus niet gelet op personen, alleen op wat er gezegd is. Het is dus niet toegestaan Lena, dus als er ergens nog iets staat dat niet hoort, druk dan op de "Meld aan moderator knop".

Waarom zou je niet zelf de verantwoordelijk voor een schoon forum willen nemen?
Acheliah
Acheliah jul 21 '08
Tornado ik vindt wel dat je gelijk heb zo leer je andere niet kennen. Daarbij lees je maar de helft van het bericht. Ze grijpen te snel in en voelen zich te snel aangevallen hier de laatste tijd. Iedereen mag zijn mening geven (vrijheid van meningsuiting) of het kwetsend is naar de persoon toe kan alleen beoordeeld worden door de persoon in kwestie. We moeten ons eigen niet zo snel aan gevallen voelen of druk maken. Mij stoort het ook vreselijk als je je mening geeft en hij blijkt ineens weg te zijn. Zo als toen met Ikben iedereen had het gelezen behalve ik zelf kreeg er niet eens de kans voor. En kon ook niet reageren. Maar ff op Tornado ergens geef ik je gelijk. Zoalng het niet uit de hand loopt.

XXX Dieneke
Lena
Lena jul 21 '08
Origineel bericht van: NiMS
Ik heb zoveel mogelijk weggehaald van iedereen op iedereen. Heb daarbij dus niet gelet op personen, alleen op wat er gezegd is. Het is dus niet toegestaan Lena, dus als er ergens nog iets staat dat niet hoort, druk dan op de "Meld aan moderator knop".

Waarom zou je niet zelf de verantwoordelijk voor een schoon forum willen nemen?

laughomdat ik niet die moderator knop in handen heb
maar goed even voor de goede orde ik kon er wel om lachen wat het mij aanging.
maar zag wel dat anderen het er moeilijk mee hadden

dus iedereen weer een les geleerd druk op de moderator knop als het je tever gaat smile
JulienMoorrees
Maar de persoon in kwestie (die dus beledigd werd) heeft zelf ons laten weten dat het niet kon. Dat is voor ons dus reden genoeg om in te grijpen.

Vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid handelen.
Lena
Lena jul 21 '08
Origineel bericht van: NiMS
Vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid handelen.

duidelijk dan toch?
admin
admin jul 21 '08
Goed, Mijn laatste woorden.Als persoon er om vraagt in te grijpen dat kan heel simpel voor andere lezers.Zet gewoon een reply van moderaters ik pik dit niet kan je dit aanpassen of verwijderen. Moet niet meer zijn maar dan weten wij het dat het de persoon in kwestie is die het vraagt. Wat mij betreft zijn het nu mods die gewoon ingrijpen zonder vraag van andere. Ten eerste geschreven woorden worden dikwijls verkeerd gelezen. Ten tweede vrije meningsuiting en vrij handelen zijn idd verschillend maar kan je niet opmaken uit geschreven tekst. Ten derde jullie hebben een gave? Of denken ze te hebben ?Of doen ze te hebben? Kan ik niet over oordelen.Zeker niet op deze manier van halve teksten en reacties op verwijdert gedeelte. Nu is het zo dat ik serieus met problemen zit en via deze weg een oplossing zocht. Nu ben ik eruit dat het niet kan hier.Toch niet op deze manier.Ik ben gewoon eerlijk hierin. Val niemand persoonlijk aan maar geef men mening erover. Maar lees bij sommigen eens dieper dan tekst die er staat en dan zal je het mss begrijpen. Veel aanvallen gebeuren tussen de regels door. Dit als extra:lees alles eens goed door blijkbaar word er hier veel aangepast om welke reden?? Zet dat er dan AUB bij is duidelijker voor iedereen. Veel succes aan allen verder. En bezin eer ge begint zowel in woorden als in daden. Groetjes en verder enkel nog lezend lid. Erwin
Ayasha
Ayasha jul 21 '08
Vond je eerdere reactie niet helemaal fair Lena, Nims heeft nl voor zover ik kan zien, alle kwetsende reacties proberen weg te halen, niet alleen van paradijs. smileDat is gewoon een besluit dat genomen is uit een vorig topic.

Origineel bericht van: Tornado
Hoi,
Ik heb enkel mijn mening gezet.Wat me opvalt is dat sommigen onrechtstreeks aanval inzetten.Lees maar eens tussen de lijntjes door.
Ik bescherm niemand maar op deze manier kunnen wij leken niemand achter de teksten leren kennen.Ik ben gewoon mezelf en zeg dan ook enkel wat ik aanvoel bij het lezen van dit alles.

Je kan iemand prima leren kennen zonder dat die persoon iemand moet kwetsen.

Quote:
Ik kan idd niet weten dat ze of hij via pm is verwittigd. Maar verwijderen is verdoezelen naar ons toe wie die persoon echt is.
Hoe kunnen wij dan weten wie deze persoon echt is?
Indien te persoonlijk hebben jullie het recht hoor maar plaats dan eerst openbaar de reden waarom jullie het niet pikken.
Zodat ook wij een klare kijk op de zaak hebben.

Je mag er van uit gaan dat de persoon meerdere malen verwittigd is. Hoe bedoel je openbaar de reden plaatsen? We hebben in een topic over dit forum gemeld dat we strenger gingen zijn op persoonlijke aanvallen en die desnoods gewoon uit berichten halen. smileWanneer iets verwijderd word "omdat het niet geapprecieerd word" mag je er van uit gaan dat het al een zeer persoonlijke aanval was.

Quote:
Nu door het verwijderen van deeltjes tekst word alles onduidelijk.
Waarom is paradijs in aanval gegaan? Met welke woorden als reactie op wat?
Kan ik niet zien want het is weg.Heeft ze dan een gave of is ze te cru?? Mij een raadsel.
Was ze rechtuit en te hard oké dat kan mss niet. Maar is wel beter als wat ik nu zie tussen de regels bij sommigen.
Nu kunnen jullie dit ook aannemen als aanval.

Je kan duidelijk boven aan zien op welk bericht ze reageerde. Zie naast het onderwerp de [Re: naam van forum lid] winkgezien paradijs altijd aparte berichtjes plaatst, kan je duidelijk zien op wie ze reageert. Ik zie dit niet als aanval, eerder als onbegrip, en dat begrijp ik dan weer. (volg je nog? :D) vandaar mijn uitleg even.

Quote:
Maar is het niet is enkel mijn mening op wat ik zie en lees.
Ja iedereen heeft een gave maar of interesse ervoor.Maar als beheerder of mod zelf met je gaves bezig zijn dan stel je jezelf altijd beschermend op naar jouw gave.En kan je niet oordelen zonder jezelf te willen beschermen.Iemand die enkel interesse toont daarentegen kan dat wel want die gaat geen foto lezen of toekomst visie verkondigen. Die kan vrij en onbevooroordeeld ingrijpen.

Waarom? Dat hangt geheel van je karakter af. Bovendien, wat hebben gaves te maken met persoonlijke aanvallen? Zulke aanvallen gaan zelden over een bepaalde gave. Het is niet omdat je iets kan (nogmaals: iedereen heeft gaves!) dat je elke aanval voelt als een persoonlijke aanval op jouw kunnen. Als jij kan goed kan tekenen mag je toch ook moddereren op een tekenforum? Het is toch logisch dat je mensen die iets afweten van het thema die verantwoordelijkheid geeft? Wij zijn niet alleen om topics te sluiten en reacties te verwijderen maar ook om leden via pm te helpen indien zij dat vragen. smileStel dat jij er niets van af weet en een lid komt vragen wat er met een bepaald onderwerp (vb orbs) bedoelt word. Wat zeg je dan als mod? sorry, dat moet je aan de leden vragen? Ik denk niet dat het hebben van gaven bij eender welke mod hier het "werk" dat we horen te doen beinvloed. smile

Quote:
Nu ja dit was dan ook enkel mijn visie hierop hoor.
Hou het nu maar lekker leuk ontopic. Want het wijkt wel heel ver af nu.
Groetjes
Erwin

hihi nu niet meer laugh
Lena
Lena jul 21 '08
Origineel bericht van: Kath
Vond je eerdere reactie niet helemaal fair Lena, Nims heeft nl voor zover ik kan zien, alle kwetsende reacties proberen weg te halen, niet alleen van paradijs. smileDat is gewoon een besluit dat genomen is uit een vorig topic.

het is mij best hoor verschil van mening of kijken naar dan maar?? smile
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Tornado

Dit als extra:lees alles eens goed door blijkbaar word er hier veel aangepast om welke reden?? Zet dat er dan AUB bij is duidelijker voor iedereen.

Als je goed kijkt staat er bij mijn aanpassingen altijd de bewerkreden ingevuld, dus het is niet onduidelijk hoor, waarom iets aangepast wordt. Daarnaast is het zo dat juist het laten staan van ongewenst gedrag, als een lap op een rode stier werkt wink. En dat was ook wat er gebeurde. Voordat je het weet springen de reacties over en weer en gaat het van verontwaardiging over naar agressie.
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
Bulls eye...
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
Ik heb tegen jou gezegd Nims, dat je je handtekening moet veranderen,

Daar staat dat niemand in het Paradijs wil wonen...op deze manier vervloek je je site...en komt er nooit iemand.......

Als je niet wil luisteren is dat jou verantwoordelijkheid verder.
Het is enkel goed bedoel, ik wil geen mensen doden, eerder tot leven wekken...en laten opstaan..

Wat jij doet is het paradijs zo gesloten houden voor een ieder die er werkelijk naar verlangt..

Ben je bang dat je je site op moet doeken als het paradijs werkelijk doorbreekt of aanbreekt..

Pas op met wat je schrijft en zegt....je creeërt je eigen wereld.
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
Bouw geen schuld meer op, want het komt op je eigen hoofd terecht.
Dat wilde ik nog zeggen...ga voor wie je bent en streef naar de waarheid en naar werkelijke Vrede..
Heb je kinderen..

Die probeer je toch ook op te voeden tot volwaardige mensen en daar hoort soms een standje bij, daar hoort de waarheid bij.
In liefde ....
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske