Loading...
nl

Het paradijs

Paradijs
Paradijs jul 18 '08
Op de Nieuwe aarde vind iedereen zijn soulmate weer terug en word het als voorheen, een Paradijs..

Paradijs..
Delen:
gast
gast jul 18 '08
Terug naar het paradijs of naar een nieuw paradijs?
Het tweede lijkt mij geloofwaardiger want niemand kan weer terug in zijn moeder kruipen. Tenzij we weer terugvallen in het zwarte gat waar we uit ontstaan zijn.
Paradijs
Paradijs jul 18 '08
Naar de nieuwe aarde bedoel ik hé..

Groetjes.

Paradijs.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '08
Toen het nog utopia heette?
Paradijs
Paradijs jul 19 '08
In een ver verleden geheel in het begin was het een paradijs,
Maar de mens verpestte het...

De nieuwe mens doet dit niet, en schept mee aan een vredig Paradijs..zonder vernietiging, enkel opbouw.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '08
Waarom verpesste de mens dit? Alles gebeurd zoals het moet gebeuren, dus ook de lering uit de ellende.

Het paradijs is een plek waar iedereen van droomt, maar waar niemand zou willen wonen.
admin
admin jul 19 '08
Het paradijs is in mijn ogen nog steeds op Aarde, maar das mijn persoonlijke mening.
Paradijs
Paradijs jul 19 '08
Hallo Karin.

Inderdaad het Paradijs is op Aarde..

Het is maar net wat je er als mens zelf van maakt..

Ben je in de LIefde, kom je in een paradijs, het paradijs terecht.
Het is eigenlijk heel simpel..

Liefde is de sterkste die er is..
Als de mensen elkaar liefhebben als zichzelf..kom je vanzelf in een Paradijs, van Naastenliefde terecht..
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '08
Ik heb een paar keer het paradijs voorbij zien komen en vroeg me af, wat hier nu eigenlijk mee bedoeld wordt.

Komt er een paradijs, was er een paradijs, is de nieuwetijdse wereld een paradijs? En wat is nu precies het paradijs? Is dat een wereld zonder oorlog, honger? Bestaat er geen kwaad meer, maar alleen maar goed?

Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken.
Paradijs
Paradijs jul 19 '08
Hallo Nims..

Het paradijs, is prachtig mooi, veel glans, allemaal mooie mensen, die voor eeuwig jong en jeugdig blijven.

Mensen laten elkaar daar in hun waarde en ieder doet zijn eigen ding.
NIemand is jaloers en we genieten allen van elkaars talenten.
Iedereen is Uniek en er heerst harmonie.
En er is veel licht en glans, heerlijke geuren en kleuren, iedereen is er vrij.
Er is geen kwaad meer omdat iedereen de ander lief heeft als zichzelf.
Vriendschap en pure liefde heerst er.
Alles word met elkaar gedeeld en er is genoeg voor iedereen.
Voor mij mag het beginnen dat Paradijs.

Hoe ziet het er voor jou uit, ik bedoel jij hebt het voorbij zien komen.
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 19 '08
Origineel bericht van: NiMS
Ik heb een paar keer het paradijs voorbij zien komen en vroeg me af, wat hier nu eigenlijk mee bedoeld wordt.

Komt er een paradijs, was er een paradijs, is de nieuwetijdse wereld een paradijs? En wat is nu precies het paradijs? Is dat een wereld zonder oorlog, honger? Bestaat er geen kwaad meer, maar alleen maar goed?

Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken.


Soms heb ik een paradijselijk gevoel als ik een gevoel van liefde, geluk en innerlijke rust door me heen voel stromen. Ik voel het als ik geniet van het leven, ik voel het als ik naar de prachtige witte orchideeen kijk die hier nu naast me op tafel staan, ik voel het als ik een ´spirit´, gids of iemand uit de astrale sfeer ontmoet, ik voel het in grote en kleine alledaagse dingen.

Ergens ben ik blij dat gevoel er mag zijn maar niet constant is, want daardoor ben ik me steeds weer bewust van die liefde. Daar zal ik mens voor zijn om dat zo te ervaren.

Ik geloof niet zo in eeuwige (fysieke) jeugd en dat hebben we mi ook helemaal niet nodig zolang we hier op aarde-school zitten. Echter ik geloof wel in het eeuwig leven van de ziel en het kind in ons dat altijd springlevend is, wil groeien en graag gehoord wil worden.

Omdat ik hier nog zoveel mag leren kán ik nog niet volledig verlicht zijn, maar soms kan ik wel een gevoel van verlichting ervaren. Dat is als het ware een zucht van verlichting, die je gek genoeg ook hoort als iemand ´over gaat.

Ik geloof dat wanneer we volledig verlicht zijn, we een paradijselijke ervaring zullen hebben (en delen).


Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 19 '08
P.s. het woord paradijs is oud, maar niet zo oud als velen denken.

Oorsprong van het woord paradijs

Het woord paradijs werd voor zover dat is na te gaan voor het eerst gebruikt doorde oosterse historicus Xenophonus,
die daarmee de prachtige parken van de Perzische koningen en vorsten beschreef. Het oud-Perzische woord voor paradijs is paridoeza,in het Grieks vertaald als Peri(eromheen)teichos(een muur). Uit het vroeg indisch is dit paradesa: para is over, voorbij en desa is land, dus het buitenland.
Het paradijs werd vroeger gezien als een exotisch land. Het woord paradijs heeft dus van oorsprong geen religieuze betekenis.

Lees verder..

http://www.sjaweitenberg.com/Pages/paradijs3.htm
Kamizja
Kamizja jul 20 '08
Gevoelsmatig zegt pardijs mij eeuwige gelukzaligheid... maar voor nu lijkt het me een beetje saai, haha, dr gebeurt verder niks.. nee, net zoiets als verlicht zijn: staat ook nog niet op de agenda bij mij. Ik heb nog veel te ervaren en te leren. Ik geloof wel dat je eigen houding in het leven bepaalt wat je aantrekt in je leven, zoals een soulmate :-) Heb er onlangs 1 gevonden en ben daar erg dankbaar voor, het helpt me verder op mijn pad. Maar pas op met dat te willen vasthouden uit angst het te verliezen: als een vlinder op je hand die je verplettert als je deze stevig vast wilt houden... de vlinder blijft zolang het voor jou nodig is en dan moet je in liefde los kunnen laten. Er zijn meer soulmates voor een mens weggelegd, denk niet dat ik op het punt sta mn tweelingziel te ontmoeten en het paradijs in te vliegen, nee, zal nog heel wat rondjes op de aardkloot draaien. Enjoy the ride...
Paradijs
Paradijs jul 20 '08
Ja goede reis, beste persoon, dat je aan mag komen op je bestemming en de Liefde mag gaan ervaren.

Want als ik dit zo lees, heb jij dat nog niet gedaan.
Welke angsten binden jou nog, zodat je niet vrij kunt zijn..

Ik wens je bevrijding, en verlichting, en Liefde, die je brengt op de plek, die voor jou is aangewezen.
Ayasha
Ayasha jul 20 '08
Ook hier klinkt het vrij saai. Het doet me een beetje denken aan hare krishna... (of hoe je het ook schrijft, die sekte) Daar was het ook allemaal vrede en liefde en weet ik wat smileEn die moesten zich bezig houden met 36 poppetjes drie keer per dag aan te kleden. Dus zo boeiend zal het niet geweest zijn.
Nee nee, grapje. Maar toch, ik denk dat het paradijs helemaal niet zo'n paradijs is. Imo doet het een mens alleen maar goed om eens echt boos te zijn, of echt verdrietig, het laat je voelen dat je nog leeft...Het zijn gevoelens die er bij horen en waar we mee moeten leren omgaan, waarom zouden we die in een paradijs niet meer mogen voelen?
Paradijs
Paradijs jul 20 '08
Omdat het Paradijs enkel liefde is..er komt geen pijn en verdriet meer voor, ziektes en dood zijn verdwenen.

Daar waar liefde is, is enkel schoonheid en acceptatie van elkaars zijn.

En saai, is het absoluut niet, het is puur genieten, en pure vrijheid voor ieder wezen..

Er is geen haat meer, de dieren en mensen accepteren elkaar..
Saai is het er echt niet, het is 1 groot feest, van dans zang en muziek, lekker eten, en genieten..
Noem jij dat saai..
Nee het paradijs zit vol leven....

Eeuwig leven..
In het paradijs voel je juist intens, alles is 1000 maal mooier en intenser, kortom puur genieten en voor altijd vakantie gevoel.
Heerlijk..
Kamizja
Kamizja jul 20 '08
Origineel bericht van: Paradijs
Ja goede reis, beste persoon, dat je aan mag komen op je bestemming en de Liefde mag gaan ervaren.

Want als ik dit zo lees, heb jij dat nog niet gedaan.
Welke angsten binden jou nog, zodat je niet vrij kunt zijn..

Ik wens je bevrijding, en verlichting, en Liefde, die je brengt op de plek, die voor jou is aangewezen.


O, maar de liefde ervaar ik wel hoor... thank god .... alleen leven we nog steeds in een wereld van dualiteit, dus pijn en angst horen er ook gewoon nog bij, voor mij iig, en dat ik ooit ergens aankom waar alles goed is... I know ... maar nog niet, nog niet... ik leer en ervaar nog alle aspecten van het aardse bestaan en zal ook voor anderen door mijn eigen worsteling een inspiratie zijn om de weg naar hun licht te vinden, dat is mijn taak, eerder stap ik niet op, voor we allemaal door de poort kunnen, ik ben een poortwachter, dat begrip ken je denk ik wel als ik zo lees waar jij je in verdiept... niet meer en niet minder en bovenal een mens, nog 12 poorten te gaan... hou vol en leef je leven
Paradijs
Paradijs jul 20 '08
Hai beste poortwachter. Kadmizja.

Dan moet je weten dat ik door alle poorten ben gegaan en in het al ben beland.

Fijn dat jou taak poortwachter is, maar let dan wel goed op, ik ben voorbijgekomen...

Welke poort stond je.
Lena
Lena jul 20 '08
negeren................ laugh
Paradijs
Paradijs jul 20 '08
Je stond bij de poort negeren...

Haha...jammer voor jou, maar ik ben het negeren voorbij...beste
Kamizja, ik ben zo snel als de wind, ongrijpbaar.

Ze waait, maar waar komt zij vandaan, ze is voelbaar, maar niet vast te pakken..
Kortom zij waait waar zij waaien wil en waaien moet.

Weg met vuil en stof, hier komt de wervelwind.....zij die reinigt.
Zij die voorbij negeren gaat, omdat negeren haar niet kent en zij negeren niet...
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki