Loading...
nl

Dromen ik onthoudt ze elke dag

Amber
Amber jul 18 '08
Ik zag dit onderwerp en moest even reageren.

Ik droom elke nacht en onthoudt het ook bijna altijd wat ik heb gedroomt.
Ik droom de meest uit een lopende dingen.

Maar ik vind het vreemd dat ik meestal altijd nog kan vertellen wat ik precies heb gedroomt.

Is dit een veel voorkomend iets want de mensen bij mij in de buurt hebben dat allemaal niet.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 18 '08
Volgens mij komt dat niet veel voor. Je bent de eerste die ik hoor die alles nog steeds weet en ook onthoudt.
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Oh ik heb dat ook. Fijne eigenschap!
Lena
Lena aug 29 '08
hoe komt dat dat je ze makkelijk onthoud?
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Ik heb geen idee. Wat denk je zelf?
nikskeuh
nikskeuh aug 31 '08
Het ligt er bij mij aan, als ik wakker wordt en ik begin meteen mijn dag te overlopen dan vergeet ik meteen wat ik heb gedroomd.
Maar als ik als eerste terug aan de droom denk dan weet ik het weer.
Als het een mooie droom is schrijf ik die meestal ook op.
Is fijn om naderhand dan nog eens te lezen en dan herinner ik het me net zo goed als films die ik bv. heb gezien.
Tis ook vaak dat ik tijdens de dag spontaan een stuk uit mijn droom herinner, zomaar.
Ik heb al korte stukjes gezien in mijn dromen van vorige levens en vaak weet ik mijn stemming van de komende dag, dromen hebben geen geheimen voor me wink.

Het is fijn dat je ze heel makkelijk herinnert Amber smilemisschien hebben je dromen ook bepaalde boodschappen voor jou, wie weet..
Lena
Lena aug 31 '08
Origineel bericht van: Hurby
Ik heb geen idee. Wat denk je zelf?


trainen smile? oefenen?

maar heb geen behoefte hierin, ik lees overal dat dit goed is voor je en dat je veel over jezelf kunt leren,blijkbaar ik niet want ik zie het nut er niet van in.
ik begrijp dat als je het makkelijk afgaat en overkomt op een natuurlijk wijze en je kunt er wat mee,is het weer een ander verhaall
ik heb gewoon niks met dromen denk ik smile

behalve dagdromen,staren, fantaseren over, maar als ik slaap dan slaap ik gewoon.
Beschermengel
Beschermengel aug 31 '08


Dagdromen is ook een soort dromen..je bent dan even in een andere werkelijkheid! maar is wel waar...dromen kunnen je helpen via symbolen.

Ik dagdroom ook heel vaak..even weg uit de gewone wereld..heerlijk!
Maris1976
Maris1976 aug 31 '08
Ik vind dromen heerlijk, ik hou van dromen, zelfs mijn nachtmerries kan ik van genieten. Ik droom veel, ik droom elke nacht, ik kan de volgende dag ook navertellen wat ik heb gedroomd en krijg dan weer dat droomgevoel terug. Jaren geleden 2 droomboeken gekocht en toendertijd veel mee gedaan, niet veel aan gehad, ik verklaar tegenwoordig zelf mijn dromen. Ik droom ook dingen uit de toekomst, vriendinnen die zwanger zijn en het zelf niet weten, dromen over mijn overleden vriendin die dan hoop ik dan contact met me zoekt.
Kortom, ik heb veel aan mijn dromen en ik kan niet zonder.

Maris
Ashley
Ashley aug 31 '08
Ik droom ook heel erg veel! S'nachts en overdag. Ik werd vaak gillend wakker ik hade dit heel vaak ik zag heel vaak hele enge dingen. Pas geleden ook weer ik wilde me ogen dichtdoen om te gaan slapen maar het elke keer als ik dat deed zag ik hele enge mensen die heel boos naar me keken. Dat vond ik zo eng toen had ik maar besloten om maar niet te gaan slapen. De volgende nacht kon ik wel weer goed slapen. Ik weet echt niet wat ik dan zie, maar het is heel eng. Overdag zit ik vaak te dagdromen ik denk over van alles na. Heel de dag door. Soms moet iemand me echt een paar keer roepen voordat ik uit me gedachtes kom best raar eigenlijk. Op school had ik dat ook vaak dat was niet zo best. Zeker niet als je lerares daardoor boos op je word en zegt je moet wel opletten hoor! Maar ik kan er gewoon niks aan doen. Dat dromen zit gewoon in me en zal ook niet zo snel uit me verdwijnen.
X-Ashley
Lena
Lena sep 1 '08
ja beschermengel ik denk wel dat je ze kunnen helpen als de symbolen leert te herkennen. smile

en ongetijfeld is het ook een verwerken waar je overdag misschien niet bij stil staat. je onderbewuste.
Beschermengel
Beschermengel sep 1 '08
Schrijven jullie de dromen ook op? ...vaak als je terug kijkt zie je er een boodschap in..het is mij toen ( c.a. 12 jaar geleden) aangeraden om ze op te schrijven wat ik ook doe..niet allemaal maar alleen de heldere dromen.

En Ashley als je enge mensen ziet vlak voordat je gaat slapen kun je jezelf in een piramide van licht zetten of gewoon jezelf in het licht zetten en vraag aan je gids of hij je wilt helpen je zult zien dat de enge gezichten verdwijnen. ze kunnen niets doen hoor! en ja dagdromen dat is moeilijk af te leren ..haha

Ja Maris..ik droom ook af en toe van mensen die zijn overgegaan..dit zijn mijn favorieten dromen! ben altijd heel erg blij dan s'morgens en kan er weer even tegen.

Ja Lena als je de symbolen herkent dan zie je er hulp in! alleen je moet ze wel leren kennen ..vandaar ik ze opschrijf anders vergeet ik het weer. Dus ga het proberen..echt iedereen droomt! sommige zeggen dat ze niet dromen..maar je bent het niet bewust dan dat je droomt ..want je hoofdje staat niet stil hoor s'nachts haha
Lena
Lena sep 1 '08
laughnee dat denk ik ook niet,heb karin en jou hier gevolgd met het lezen van dromen, als ik een mooie of lelijke heb dan vraag ik hem aan jullie te lezen,ja je moet met de symbolen wel kunnen werken,maar laat het ook wel graag over aan de experts wink
Beschermengel
Beschermengel sep 1 '08

Wat leuk! dat je ons hebt gevolgd!

oke is goed ...liever een mooie droom winknee hoor maak niet uit (gelukkig heb ik eigenlijk haast nooit enge dromen ..vroeger wel hoor maar tegenwoordig zijn ze best wel leerzaam.
Lena
Lena sep 1 '08
nu nog even wachten op de droom :),maar zal m,n best doen om er in ieder geval 1 te onthouden.
Stardust
Stardust sep 12 '08
Veel dromen komt meest voor als er problemen/ conflikten zijn.
Wordt het wat rustiger in het leven dan droom je minder of onthoudt ze niet zo indringend.
Het is zeker niet gebruikelijk dromen te onthouden, de meeste mensen herinneren die niet of sterker, beweren nooit te dromen. Nog erger zijn de sceptici die menen dat dromen onzin zijn. Alleen wie dromen niet begrijpt kan zoiets beweren. In een tijd heb ik er duizenden opgeschreven en kon er ook vele honderden onthouden. Nu is die vloed wat opgehouden. Je leert er wel veel mee en wie weet is dat de reden waarom ik nu redelijk leuk met droomverklaringen om kan gaan. Symboliek is echter een terrein waar je nooit op uitgestudeerd raakt. Boeiend dat wel.
Dromen kunnen belangrijke boodschappen bevatten, maar soms is het ook niets. Belangrijke boodschappen worden echter herhaald.
liesanne
liesanne sep 12 '08
Kunnen dromen ook een voorspellend karakter hebben, hoe kijk jij daar tegenaan?
Stardust
Stardust sep 12 '08
Liesanne

Zeker kunnen dromen voorspellend zijn, ik ken daar vele voorbeelden van, van de meest onbenullige details, tot werkelijk ingrijpende drama's of levensomstandigheden. Soms grijpen ze tientallen jaren vooruit. Het is bijvoorbeeld bekend dat kinderen dromen kunnen hebben die hun hele leven schetsen al zal dat zelden worden verstaan. Mensen die ernstig ziek zijn of terminaal (al dan niet bewust) kunnen bijna helderziend worden. Het is of het laatste doek op een kier staat. In het werk van Elisabeth kübler Ross vind je frappante inzichten van mensen die intuïtief hun einde kennen of aanvoelen. Kinderen kunnen soms in hun tekeningen een einde schetsen van bijvoorbeeld een vlinder.
Dromen kondigen soms inderdaad het einde aan.

Maar laat ik je niet bang maken lieverd, meestal heeft dat een andere betekenis en er bestaan zoveel voorspellende soorten dromen.
Het is mij nogal eens overkomen dat ik symbolisch een scene zie in een droom en dat die de volgende dag werkelijk wordt.
Soms weet ik gewoon wat er gebeuren zal.
Ik geloof erin dat de geest soms heel exact iets weet, maar dat het bijna moet condenseren in het leven. Waarom? Dat vraag ik mij vaak af. Vooral als het om onbeduidende dingen gaat. Maar het levert wel bewijs dat het absoluut geen toeval kan zijn.
Maar ja, naast de zinvolle, bestaan er ook veel onzinnige dromen.

Liefs en geen onrust he?
Beschermengel
Beschermengel sep 12 '08


Zo droomde ik gisteren dat ik kon leviteren!...ik zweefde langzaam omhoog en bewoog mijn armen als vleugels ..zo zweefde ik langs iedereen heen...heerlijk vondt ik het.

Dit droom ik wel meer...en kan het altijd goed onthouden!
Stardust
Stardust sep 12 '08
Beschermengel

Vliegen in dromen is best leuk. Zolang het geen uitvlucht wordt is er geen bezwaar. Je kunt in dromen rustig van een hoog dak springen, keurig zwevend kom je dan op je beentjes terecht.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki