Loading...
nl

oorontsteking en buisjes

Deva Nymf
Deva Nymf jul 15 '08
Geliefd Forum
Graag had ik advies over het volgende:Mijn zoontje Jordy van 4 1/2 jaar heeft regelmatig last van oorontsteking en heeft daardoor vocht achter zijn trommelvliezen waardoor hij slecht hoort.Hij is nu ruim 1jaar onder behandeling bij een antroposofisch arts van het consultatieburo MIRA,helaas zonder rezultaat.Mijn ex-partner,en vader van Jordy,is al die tijd meegaand geweest,ondanks zijn scepticie,maar zijn geduld is nu op,hij wil nu dat er door een KNO-arts buisjes worden geplaatst.
Ikzelf ben hier geen voorstander van,omdat ik meer vertrouw op het zelfgenezend vermogen van mijn zoontje(in het verleden heeft hij al heel wat ziektes overwonnen,en is hier ieders keer weer sterker uitgekomen)Jordy is een Indigo kind,ik als moeder ben me bewust van zijn "spiegelend" vermogen,en zijn gaves in helderhorend/heldervoelendheid,en zijn intuïtieve ontwikkeling hierin,zijn vader is hier niet "mee bezig",en naar mijn inzien handelt hij meer vanuit zijn angst.
Mijn inzicht omtrent zijn slechthorendheid heeft volgens mij te maken met zijn ontwikkeling van zijn 6echakra(3de oog)wat in verbinding staat met helder horen en zien,ik ben dit sinds kort aan het behandelen met Magnified Healing,en meditaties met Engel Michaël,Jordy vraagt hier ook om als hij oorpijn heeft.
Ik vind het nu heel moeilijk dat zijn vader die operatie wil doordrukken,en geen geduld meer heeft in andere behandelingen.
Hebben jullie misschien een advies voor mij?
Misschien dat ik nog bepaalde dingen over het hoofd zie,alle suggesties zijn welkom!
Alvast bedankt,ook namens Jordy
Liefdevolle groetjes van Monique
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '08
Hallo Deva,

Oorpijn en ontstekingen hebben als geestelijke achtergrond altijd Kwaadheid en frustratie. Ze hebben een verlangen om niet te willen horen wat er gebeurd. Hun angst voor wat er gebeurd, zorgt voor de infectie.

Om hier uit te komen moet er een ander patroon bij je zoontje worden ingebracht die ervoor zorgt dat het wereldje van je zoon weer veilig wordt. Hiervoor zou je de volgende affirmatie voor hem kunnen gebruiken.

Misschien moet je hem wat simpeler maken, zodat hij hem zelf iedere dag kan opzeggen:

"Goddelijke vrede en harmonie omringen me en huizen in mij. Ik ben een oase van vrede en liefde en vreugde. Alles is goed in mijn wereld."

Door dit te herhalen, ga je vanzelf de negatieve geestelijke gedachte herprogrammeren.

Veel sterkte en ik hoor graag hoe je erover denkt.
Debiorah
Debiorah jul 16 '08
Hi Monique!
Wat vervelend voor Jordy/zijn omgeving dat hij zo'n last heeft. Ik moet zeggen dat ik het bijzonder vind om te lezen op welke manieren jij hem helpt. Begrijpelijk dat er een meningsverschil kan ontstaan met je 'sceptische' man. Wat ik mij afvraag is wat betekend het precies om onder behandeling te staan van de antroposofische arts? Ik kan me daar geen voorstelling van maken...

Ik voel zeer zeker wat voor jou argumenten en gevoelens maar ook denk ik dat het belangrijk is om te kijken wat er fysiek aan de hand is. Is het bijvoorbeeld medisch nodig om buisjes te plaatsen? Zou daarmee alles opgelost zijn?

Tegelijk vraag ik me af wat Jordy zelf vind, het klinkt misschien gek om dit aan een 4jarige te vragen maar ik geloof dat jij daar niet veel moeite mee hebt. Misschien is het een idee om dit met zijn drieen te bespreken...Jordy kan dan misschien aangeven hoe hij zich voelt door jou behandelingen en die van de arts. Is er misschien iets waarvan Jordy denkt dat het helpt?
Zijn er misschien homeopathische middelen die Jordy op een natuurlijke manier kunnen ondersteunen?

Ik weet ik heb je alleen meer vragen gegeven ipv antwoorden maar misschien kan het je helpen...Ik zou het fysiek in ieder geval niet uitsluiten, lichaam geest & ziel.
Acheliah
Acheliah jul 16 '08
Mijn zonen hebben ook buisjes gehad en na verloop van tijd is dat niet meer nodig. Het heeft mijn kinderen enorm geholpen want ook zij hadden qua spraak een achterstand en je moet doen wat het beste is voor je kindje. Het beste met je keuze niet is zo pijnlijk als buisjes en ja ze gaan er beter van horen

XXX Dieneke
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 16 '08
Ai, oorontstekingen zijn enorm pijnlijk, ik kan het mezelf herinneren van vroeger.

Wat Nims daarover zegt kan ik dan ook absoluut beamen en volledig plaatsen aan mijn eigen oorontstekingen van toen.

Kan het in jullie geval te maken hebben met de frustratie die tussen en bij jou en je ex leeft. Wat heel begrijpelijk is natuurlijk.

Waarom doe je niet beide? Dus voorlopig toch buisjes (wat om te beginnen voor jullie al een bron van frustratie over dit onderwerp wegneemt) en meteen ook de affirmatie die Nims gegeven heeft? Je blijft daarbij trouw aan je geloof in het zelfgenezendvermogen, maar maak gebruik van wat ondersteuning van de medische wetenschap.

Sterkte ermee hoor.
admin
admin jul 16 '08
Ook mijn zoon heeft buisjes gehad, wat een opluchting was dat voor hem!
Ik geloof absoluut in het zelfhelend vermogen van de mens, maar soms is medisch ingrijpen noodzakelijk.
Als ik jou was zou ik van beide situaties de voors en tegens op papier zetten en dat voor jezelf tegen elkaar afwegen.
Soms zijn wij als "grote"mensen heel erg tegen medicijnen en medisch ingrijpen, ik ben daar ook een van.
Als voorbeeld zal ik mijn zoon Tony even benoemen, Tony is (net als mijn twee andere zoons) autistisch, jarenlang heb ik het gebruik van ritalin tegengehouden omdat ik persé wilde dat hij daar zelf in zou meebeslissen, het blijft immers vreemde rommel in je lijf en dat ga ik er zomaar niet inpompen, zeker niet in een groeiend lijfje.
Toen Tony afgelopen april 12 jaar werd heeft hij zelf mogen beslissen en sinds die tijd gaat hij met sprongen vooruit!
Tony krijgt de ritalin niet voor ADHD maar voor zijn concentratie. Op zijn rapport is hij met alle vakken (ja echt alle!) 1 punt vooruit gegaan. Nu vind ik achten en negens niet zo belangrijk, maar zijn zelfvertrouwen heeft er een enorme boost van gekregen!

Succes in je beslissing!
Acheliah
Acheliah jul 16 '08
Het beste met je keuze niet is zo pijnlijk als buisjes en ja ze gaan er beter van horen


Deze zin is fout het moet zijn * Niets is zo pijnlijk als oorontsteking * daarbij kan oorontsteking levens gevaarlijk zijn want als het echt naar binnen slaat krijg je hersenvliesontsteking. Mijn oom heeft dat ook gehad en is nu doof al van kinds af aan.
Lena
Lena jul 16 '08
hallo Deva Nymf

mijn zoon had als klein kind een paar keer oorontsteking,
na 2 jaar tobben moesten zijn amandelen van neus en keel eruit.
ik dacht nou dat hebben we gehad dan.
maar toen kreeg hij om de haverklap oorontstekingen.
mijn huisarts was op dat moment bevriend met een collega die net een praktijk voor homeopatie geopend had,mijn zoon heeft 2x zgn korreltjes(dit is dan een medicijn helemaal gericht op jou kind) gehad en daarna nooit meer oorontsteking gehad, misschien weet je huisarts ook een vertrouwd adres voor homeopathie en probeer het is uit.
buisjes vind ik een allerlaatste poging als niet helpt.
Deva Nymf
Deva Nymf jul 16 '08
Bedankt Lena voor je tip!
Mijn zoontje heeft idd een homeophatisch arts,ik zal snel een afspraak met haar maken,voordat zijn vader al een operatie gepland heeft!
Mijn mening is ook dat je pas operatief gaat ingrijpen als iets chronisch is,en je al het andere al hebt geprobeerd.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '08
P.s. laat je man ook dit onderwerp lezen, zodat jullie allebei begrijpen wat er bedoeld word, en er ook samen achter staan.
Deva Nymf
Deva Nymf jul 16 '08
Bedankt Nims voor je inzicht en deze prachtige affirmatie!
Ik zal zeker met hem gaan praten,en gaan kijken wat er speelt in zijn wereltje.
Uit ervaring weet ik dat affirmaties ook heel goed werken als je ze zegt als je kind slaapt,dat doe ik al sinds zijn geboorte.
liefdevolle groet van Monique
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '08
Graag gedaan! Veel success ermee.
Deva Nymf
Deva Nymf jul 17 '08
Jeetje nanni,heftig zeg je hele leven al!!
Ikzelf heb er,gelukkig nog nooit last van gehad,dus ik kan er niet over mee praten,mijn ex daarintegen wel,vandaar ook zijn angst.
Maandag ga ik met m'n zoontje naar een klassiek homeopaat,en we maken ook weer een afspraak met de KNO arts.
Ik ben ervan overtuigt dat ons zoontje ons voor een reden heeft uitgekozen,het spiritueele van mij,en het aardse van mijn ex,dus we proberen allebij de kanten,ééntje moet goed zijn voor zijn klachten!
Ik houd je op de hoogte,misschien dat jij er wat aan hebt,wens je heel veel sterkte!
groetjes Monique
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 17 '08
Tuurlijk heb ik gelijk nanni winkjij weet dondersgoed dat jij moeite hebt met luisteren smile. Het is toch niet voor niets dat jij af en toe aan wat dingetjes herinnert moet worden?
admin
admin jul 18 '08
Zou het niet juist de combinatie van het aardse en het spirituele zijn Deva Nymf?
Deva Nymf
Deva Nymf jul 20 '08
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Gelukkig zijn mijn ex en ik tot een compromis gekomen,hij gaat de medische kant "bestuderen",en ik de spirituele...gelukkig kunnen wij goed naar elkaar luisteren om zo tot de juiste beslissing voor Jordy te komen.
De affirmatie van Nims vind hij super!!! en ik "vaar" er ook goed bij,laat deze affirmatie toch voor ons allemaal werken,óók onze jongste zoon Aaron lacht breeduit als hij huilt en ik de affirmatie zeg! Mega bedankt dus Nims!
En zo te zien heeft het hier op de site ook weer wat mensen tot denkstof geholpen....zo gaat dat....life goos on,tralalalie,tralalala.
Morgen naar de homeopaat....ik heb ook met Jordy gesproken wat we allemaal van plan zijn met hem,en dat hij uiteindelijk mag kiezen,het is zijn lijf,en ik ben ervan overtuigt dat hij,ondanks zijn jonge leeftijd,altijd de goede beslissing zal nemen.Ik vertrouw erop dat de volgende gehoortest véél beter zal zijn door dit 'bewustzijnproces'wat wij gestart zijn!
Namens iedereen bedankt en tot horens...hahaha
Monique en Jordy
**Angela**
**Angela** jul 20 '08
Origineel bericht van: NiMS
Tuurlijk heb ik gelijk nanni winkjij weet dondersgoed dat jij moeite hebt met luisteren smile. Het is toch niet voor niets dat jij af en toe aan wat dingetjes herinnert moet worden?


Sorry, maar waarom heb ik dan NOOIT oorpijn?????????
Als er iemand is die telkens te horen krijgt, dat ik niet luister, ben ik het wel.............. blush
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 20 '08
Deze opmerking zegt eigenlijk dat je dus wel luisterd angela winkanders had je het niet gehoord laugh.
**Angela**
**Angela** jul 20 '08
Neeeeeeeeeeeeeee, ik lees! wink


Hhahahahahahahaha,

Nu even serieus...........ik zeg zo vaak dat ik wel luister, maar "de mensen" vinden van niet!
Ik denk heel snel en weet ook vaak wat ze willen zeggen, en dan laat ik ze niet uitpraten..........Dat is het probleem! confused
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 20 '08
Maar als je het probleem weet, heb je vaak geen lichamelijke klachten nodig om het onder ogen te zien. Lichamelijke klachten komen vaak voor als het genegeerd wordt, en steeds erger wordt. Je lichaam begint dan vanzelf te schreeuwen om meer.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki