Heb jij dan even E 30.000 voor me???
En weer een baan??
En mijn kinderen weer terug??
Jaja, dat kan ikzelf alleen maar.............
Dat is niet niets en erg naar voor je. Het zal ook niet zeker gemakkelijk voor je zijn.
Toch heb ik ook het nodige meegemaakt in mijn leven en me in situaties bevonden waarvan ik dacht ´dit komt nooit meer goed´. Uiteindelijk heb ik daar wel iets van geleerd.
Wanneer we ons verzetten tegen datgene wat gebeurd, zal de weerstand alleen maar groter worden en positieve veranderingen ebben dan vér weg naar achter de horizon. Wanneer we ons, hoe moeilijk ook, proberen over te geven aan de situatie die op dat moment is zoals die is en proberen te aanvaarden wat er gebeurd, komen er positieve veranderingen en oplossingen op je pad. Oplossingen die we zelf nooit hadden kunnen bedenken.
Dus ja, dat heb je goed, jij bent die enige er iets aan kan doen, het is niemands schuld, een ander is nooit verantwoordelijk voor ons eigen leven. Zelfs al wordt ons iets aangedaan, dan nog is het onze eigen weg daar mee om te gaan, hoe moeilijk ook.
Probeer ergens je vertrouwen te vinden en zoek geen schuldige, hoe begrijpelijk ook, het levert je helemaal niets op.
Heb vertrouwen in jezelf ondanks alles.
Liefs,
Pacho, die het hier even bij gaat laten