Loading...
nl

Taak in het leven van.......

gast
gast jul 12 '08
Nims, je zei in een andere topic dat jij met een speciale opdracht hier gekomen bent. In die topic was het off-topic vandaar dat ik deze topic open om jou verhaal te kunnen horen.
Wil/kan je het met ons delen?
Delen:
admin
admin jul 12 '08
Sylvia zal bedoelen "op deze wereld".
gast
gast jul 12 '08
Ja Karin, bedankt voor de opheldering.
Lena
Lena jul 14 '08
Origineel bericht van: gast
Nims, je zei in een andere topic dat jij met een speciale opdracht hier gekomen bent. In die topic was het off-topic vandaar dat ik deze topic open om jou verhaal te kunnen horen.
Wil/kan je het met ons delen?


ja een mooi topic gast, hebben wij wel enig idee van onze taak???
wat zou dat wezen voor jou gevoel????
Ayasha
Ayasha jul 14 '08
Iedereen is hier met een speciale opdracht. Dat zou zeker jij met je ruimdenkend zijn moeten weten gast.

Ieder heeft zijn eigen doel in het leven, iets wat hij of zei "moet" bereiken/leren.

Dat is voor weinige echt helemaal duidelijk maar toch voeren we het allemaal correct uit. Omdat het diep in ons binnenste "geschreven" staat. smilehet is een gevoel waardoor je je laat leiden. Jij zal andere dingen doen en zeggen dan NiMS omdat jouw opdracht anders is gast. smileen ik zal op mijn beurt weer andere dingen doen en zeggen.... smile
Lena
Lena jul 14 '08
Nims mag eerst laugh
daar zat ik eigenlijk ook op te wachten,maar het kan zijn dat hij dit niet wil delen wat ok is natuurlijk
gast
gast jul 14 '08
Ja Kath, je hebt helemaal gelijk. En dan vooral in dit zinnetje:
Quote:
Dat is voor weinige echt helemaal duidelijk maar toch voeren we het allemaal correct uit.

Ik weet dat iedereen een opdracht/taak heeft in dit leven maar dat is mi niet door ons (= het ik) te kennen omdat het uit de oorsprong van ons zijn komt. We (= het ik) kunnen alleen terug kijken naar wat er is geweest in ons leven en daar onze conclusies uit trekken.
Mijn vraag aan Nims was daarom ook eigenlijk een beetje uit nieuwsgierigheid ontstaan want ik zou wel eens willen weten hoe iemand zijn taak omschrijft die denkt te weten wat die taak is.
Ik kan het je niet vertellen want dan zou het alleen een heleboel giswerk/verzinsels worden.
Het ware leven is mi niet in woorden te vangen en door niemand te bepalen omdat het met alles samen hangt. Ik kan alleen maar meegaan op de stroom van het bestaan en af en toe mijn hand uit steken om iets van richting te veranderen maar uiteindelijk komen we allen op hetzelfde punt uit.

Maar misschien zijn er toch mensen die wel weten wat hun taak is en daarom ben ik heel benieuwd hoe ze die omschrijven.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 14 '08
Omdat het blijkbaar meerdere mensen bezig houdt winkzal ik maar aftrappen met de taak die ik heb gekregen toen ik mijn voetjes weer op deze planeet zette. Uiteraard is het niet mijn enige taak, en zitten er ook neventaken aan vast, dus ik houdt het simpel met mijn primaire taak.

Mijn taak is het beste te begrijpen voor de mensen die de film "pay it forward" hebben gezien. Kort gezegd betekend het, doordat je 2 mensen helpt, en die weer 2 mensen helpen, en die weer 2 mensen helpen, je al heel snel enorm veel mensen indirect helpt. Het gebruiken van dit mechanisme is een belangrijk instrument dat hoort bij mijn taak. Ik moet namelijk die mensen proberen te "sturen" die het meeste in staat zijn om andere mensen daarnaa weer verder te sturen. Dit sturen is niet zomaar, maar heeft als grondslag de nieuwe mens te worden op zo'n efficient en snel mogelijke manier. Ik heb verschillende manieren om mensen te raken zodat ze open staan voor het worden van een nieuw mens. Door deze effectief in te zetten zie je al heel snel de transformatie ontstaan die dan naar anderen wordt doorgegeven.

Begrijpelijk genoeg?
Kamizja
Kamizja jul 14 '08
ja, dat herken ik, het 100 apen fenomeen.... al klinkt dat misschien wat oneerbiedig ;-)

een taak lijkt mij nogal abstract, iets als "verbinden en transformeren" in mijn geval, veel specifieker kan ik het niet omschrijven en dat terwijl je je mee laat voeren door de stroom van het leven, want als je daar tegenin gaat zwemmen, kom je nergens meer aan toe... ik spreek uit ervaring

ben net een relatie van 22 jaar met 2 kids aan het loslaten omdat blijven niet meer constructief is, en niet in mijn levensloop past, maar het doet me een pijn, jongens (offtopic sorry of toch niet? het weerhoudt me mijn taak uit te voeren tenslotte omdat iets in stand houden dat nergens meer heen gaat al je energie opslorpt)

hartegroet
Lena
Lena jul 15 '08
Nims ik vind het wel een mooie gedachte,mensen verder helpen
gast
gast jul 15 '08
Quote:
ja, dat herken ik, het 100 apen fenomeen.... al klinkt dat misschien wat oneerbiedig ;-)


Het verschil met de apen is alleen dat die de ervaring over brengen op elkaar via het collectief bewustzijn(dus via een zuiver kanaal zonder dat die aap daar zelf ook maar iets meer voor doet dan alleen ervaren)
De mens denkt dat hij actief degene moet zijn die de ander iets leert wat hij zelf ontdekt heeft. En dat is nu net geen zuiver kanaal omdat die altijd filters in zich heeft. Beter zou zijn de mensen te leren hun kanalen te openen zodat ze weer op het collectief bewustzijn zijn aangesloten. (maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je dat bedoeld)
Debiorah
Debiorah jul 16 '08
Ik denk dat verbinden en transformeren goede woorden zijn om een verriumd collectief bewustzijn te bereiken.
Acheliah
Acheliah jul 16 '08
Ik vraag me af wat mijn taak is smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '08
Maaruh, Gast, ik heb je vraag beantwoord en had er eigenlijk wel een reactie op willen krijgen wink. Heb jij die ook?
Centaine
Centaine jul 16 '08
Origineel bericht van: NiMS
doordat je 2 mensen helpt, en die weer 2 mensen helpen, en die weer 2 mensen helpen, je al heel snel enorm veel mensen indirect helpt.


Hey Nims
Het lijkt me eigenlijk evident dat je elkaar helpt. Daarom dat ik me afvroeg welke verschillende taken er nog zijn zodat ik me daar een beeld kan vormen. Wat ik wel erin lees is dat de vorm van helpen kan verschillen zoals - ik noem hier bekende mensen - Prinses Diana (inzet tegen de landmijnen), Moeder Theresa (mensen in armoede helpen in calcutta).

En hoe kunnen wij onze taak herinneren? Waarom weet jij het wel en ik niet?

Groetjes
Centaine
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '08
Waarom jij het niet weet en ik wel, kan ik natuurlijk niet voor je beantwoorden. Wel kan ik je vertellen welke taken er allemaal zijn. De meeste taken liggen wel een beetje vast met het soort nieuwe tijdse mens dat je bent:

Indigo's: http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/4_4_de%20indigo%20kinderen.htm
Kristalmens: http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/4_5_de%20kristal%20kinderen.htm
Sterrenkindren: http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/4_6_1_waarom%20zijn%20ze%20hier.htm
Blauw sterrenkinderen: http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/4_7_1_waarom%20zijn%20ze%20hier.htm
en
De engelmens: http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/4_waarom%20zijn%20ze%20hier.htm
gast
gast jul 16 '08
Origineel bericht van: Debiorah
Ik denk dat verbinden en transformeren goede woorden zijn om een verriumd collectief bewustzijn te bereiken.


Het allesomvattende bewustzijn is er al en hoeft niet verruimd te worden omdat alles er al is. Het is alleen de zeepbel waarin we zitten die moet knappen om het ook te kunnen ervaren.
Debiorah
Debiorah jul 16 '08
Ik vind al deze stukken erg mooi nims maar ik twijfel altijd over mijzelf...in welke categorie val ik nu eigenlijk...
Nieuwetijdskind ja ok..maar ik herken ook veel in mezelf van de indigo en kristalkinderen...

Ik heb namelijk zelf ook sterk het gevoel dat ik eerder als indigo hier ben geweest, rond de 60er jaren...ik kan mezelf daardoor niet echt een plaats/naam geven.
Wel denk ik dat mijn taak in dit leven licht in het hartverbinden van mensen, het zorgdragen voor elkaar en elkaar in het licht van de schepping te bekijken...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen dit zien, ik zie nims bijvoorbeeld wel als engelmens...
Zou jij of iemand anders dat weten of iets over kunnen zegggen?
gast
gast jul 16 '08
Ik heb de film helaas niet gezien Nims. Maar het principe van 2 mensen helpen en die ook weer 2 mensen helpen is wel een olievlek principe. Waar het mij om gaat is de manier waarop je die mensen helpt. Help je die door brood te geven of leer je ze zelf ploegen, zaaien, oogsten, dorsen, malen, kneden, bakken, eten en delen?
Debiorah
Debiorah jul 16 '08
Quote:
Het allesomvattende bewustzijn is er al en hoeft niet verruimd te worden omdat alles er al is. Het is alleen de zeepbel waarin we zitten die moet knappen om het ook te kunnen ervaren.


Dat zou ook kunnen gast, ik vind dat zeker een goede verwoording. Voor mij komt het op hetzelfde neer, verruimd is voor mij een woord om dat proces te beschrijven. Omdat ik het zie al een verruiming van het bewustijn van mensen. Gezien ze zich nu nog niet ( allemaal) bewust zijn van deze zeepbel. wink
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki