Ja Kath, je hebt helemaal gelijk. En dan vooral in dit zinnetje:
Dat is voor weinige echt helemaal duidelijk maar toch voeren we het allemaal correct uit.
Ik weet dat iedereen een opdracht/taak heeft in dit leven maar dat is mi niet door ons (= het ik) te kennen omdat het uit de oorsprong van ons zijn komt. We (= het ik) kunnen alleen terug kijken naar wat er is geweest in ons leven en daar onze conclusies uit trekken.
Mijn vraag aan Nims was daarom ook eigenlijk een beetje uit nieuwsgierigheid ontstaan want ik zou wel eens willen weten hoe iemand zijn taak omschrijft die denkt te weten wat die taak is.
Ik kan het je niet vertellen want dan zou het alleen een heleboel giswerk/verzinsels worden.
Het ware leven is mi niet in woorden te vangen en door niemand te bepalen omdat het met alles samen hangt. Ik kan alleen maar meegaan op de stroom van het bestaan en af en toe mijn hand uit steken om iets van richting te veranderen maar uiteindelijk komen we allen op hetzelfde punt uit.
Maar misschien zijn er toch mensen die wel weten wat hun taak is en daarom ben ik heel benieuwd hoe ze die omschrijven.