Loading...
nl

Jesus is opgestaan?

Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 10 '08
De laatste tijd, lees en hoor ik steeds meer channels en berichten van mensen die zeggen dat ze contact met Jesus hebben of zelfs geloven Jesus zelf zijn.

Zelf heb ik iemand gekend die op een zeker moment ook zeer serieus meende Jesus te zijn. Hij droeg immers al zijn hele leven het kruis en dat was nodig om het lijden te ervaren, etc... Maar zich in de realiteit wél bezig houden met bezit, machtsmisbruik, manipulatie, ernstige problemen met zijn sexualiteit...en dat is dan allemaal het christus bewustzijn? Bullshit natuurlijk.

Tja, misschien reageer ik daar te aards op, want eerlijk gezegd had ik meer het gevoel, dat hij (en anderen) zich achter deze theorie verborg om maar vooral niet te hoeven kijken naar wie zichzelf.

Genoeg over hem, hij is een extreem voorbeeld, maar ook één van de velen die werkelijk gelooft Jesus te zijn. Ik schrik van de hoeveelheid mensen die ik tegenkom en op overtuigende wijze proberen te vertellen dat zij De Boodschapper en De Lichtbrenger of de zoon van God zijn. Sommigen beweren zelfs onder een iets andere naam te schrijven omdat de naam Jesus te confronterend zou zijn frown.

Ik denk eerlijk gezegd dat zij de boodschap en liefde van Jesus verwarren met Jesus te zijn. Zijn wederopstanding is niet stoffelijk, maar zijn energie spreid zich uit over ons. Hij heeft geen stoffelijk lichaam nodig om zijn boodschap over te brengen, hij kan ons direct bereiken als we dat willen.

In mijn visie kan dan ook niemand Jesus, dan Jesus zelf ´zijn´, we kunnen wel proberen zijn liefdevolle boodschap te verstaan en te ontvangen..

Ik ben erg benieuwd naar jullie visie op dit verschijnsel.

Liefs,

Pacho

Delen:
Thomas A
Thomas A jul 10 '08
Die verwarring is niet zo heel erg vreemd, maar alles behalve de bedoeling van Christus destijds. Jezus was overigens een van de vele verlichten van destijds. Neem Lao Tze (tsu als je wilt) die 600 jaar jaar voor Jezus vrijwel het zelfde sprak en leefde.
Niemand zal die Jezus van destijds kunnen zijn echter; het is een ieder mogelijk om zoals hij in de wereld stond, zelf in dit leven te staan. Zijn wijsheid - en die van vele andere verlichten van de aardse gehechtheid - is eenvoudig.........

De grote verwarring om Jezus is veroorzaakt door de kerkelijk leiders (lijders) van destijds die een verheerlijking van Jezus in gang hebben gezet en daarmee afstand schiepen van de berijkbaarheid van de christus in onszelf.

Paul Ferrini helpt je in no time van een aantal van die misverstanden af. o.a. in "Ik ben depoort", Het evangelie van de liefde" en "terugkeer naar onschuld"

uit "een hemel op aarde..........";

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.

Wat je verder nodig hebt voor de tocht:

* absolute eerlijkheid
* rechtvaardigheid
* durf
* doorzettingsvermogen
* zelfkritiek
* een rotsvast vertrouwen in jezelf

Wat je ervoor moet opgeven:

* al je overtuigingen
* al je schijnzekerheden
* al je eigenwijsheid
* al je gehechtheden
* al je macht
* je verleden en toekomst

Wat de beloning is:

* onkwetsbaarheid
* geluk
* gezondheid
* zekerheid
* zelfkennis
* een leven zonder pijn en verdriet
Lena
Lena jul 10 '08
het enige wat ik kan bedenken hoe kun je je maar willen meten aan????

wel geloof ik dat er onder de mensen , zich mensen begeven zoals de profeten van weleer.
maar in deze wereld zo moeilijk te herkennen zijn,omdat er teveel mensen met grootheidswaanzin begeven en wat geloof je dan nog???
Lena
Lena jul 10 '08
smilehad je antwoord nog niet gezien.
Thomas A
Thomas A jul 10 '08
Zo moeilijk zijn ze niet te herkennen lieve Lena

er is zelfzucht en onzelfzuchtigheid
er is liefde en er is angst.......
Thomas A
Thomas A jul 10 '08
Een van de eerste die mij 'wakker'schudde destijds, was de schrijver en mysticus Ishtair. zijn boeken zijn zijn tijd ver vooruit is mijn idee en in zijn boek "het proces voor en door'" beschrijft hij exact hoe wij door de eerste verspreiders van "het woord Gods" in de lure zijn gelegd. Dat deze 'omgekeerde' opvatting over Jezus Christus nog steeds zijn verderfelijke werking heeft, blijkt wel uit de opgepompte ego's die maar telkens weer opstaan overal. Christus zelf is juist de integriteit zelve.......

Zijn grootste boodschap, voor hen die ver-staan wille, is overigens 'ken u zelve', zoals al enige duizenden jaren ook boven de poort van Delphi geschreven staat. In het waarlijk kennen van het zelf, licht het alweten besloten. het mag voor iedereen duidelijk zijn dat zolang je aspecten van je zelf en anderen niet onder ogen wilt zien, dit onbereikbaar zal zijn..............
Lena
Lena jul 10 '08
vertrouwen en herkennen smile
2 sleutel woorden.
Thomas A
Thomas A jul 10 '08
mooi woord hé, her-kennen!
We weten het dus Al........
Lena
Lena jul 10 '08
ach soms voel ik me dan een beetje dom,omdat je vergeet!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 10 '08
Tja zo was er een tijdje geleden iemand op dit forum die beweerde God te zijn. Er zijn nog wel een aantal mensen die het nog weten wink. Dit soort mensen gooien gauw de deur dicht, op het moment dat je dichterbij komt en hun confronteert met hun eigen leugens en onjuistheden.
Ayasha
Ayasha jul 10 '08
Ik herinner me hem nog maar al te goed. Wat heb ik een boze pb's gekregen van hem zeg... Als ik wat schreef mocht ik er mijn hoofd op zetten dat een PB had van onze God. :=
Werd moe van hem eerlijk gezegd.

Ondanks dat ik absoluut niet in God of zijn zoon geloof. Vind ik het toch altijd zonde...Zulke mensen. Ik vind het zeer respectloos tov het geloof en de gelovigen.
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 10 '08
Origineel bericht van: Thomas A
Die verwarring is niet zo heel erg vreemd, maar alles behalve de bedoeling van Christus destijds. Jezus was overigens een van de vele verlichten van destijds. Neem Lao Tze (tsu als je wilt) die 600 jaar jaar voor Jezus vrijwel het zelfde sprak en leefde.
Niemand zal die Jezus van destijds kunnen zijn echter; het is een ieder mogelijk om zoals hij in de wereld stond, zelf in dit leven te staan. Zijn wijsheid - en die van vele andere verlichten van de aardse gehechtheid - is eenvoudig.........

De grote verwarring om Jezus is veroorzaakt door de kerkelijk leiders (lijders) van destijds die een verheerlijking van Jezus in gang hebben gezet en daarmee afstand schiepen van de berijkbaarheid van de christus in onszelf.

Ja daar zeg je wat, al begrijp ik nog niet helemaal wat mensen hier nú toe beweegt zich uit te geven voor Jesus. Slaat men nu een beetje door de andere kant op?

Paul Ferrini helpt je in no time van een aantal van die misverstanden af. o.a. in "Ik ben depoort", Het evangelie van de liefde" en "terugkeer naar onschuld"
uit "een hemel op aarde..........";

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.

Ja zo is dat! Alles wat we doen komt op een of andere manier (vroeger of later) ook weer bij ons terug. Ik weet niet precies hoe dat heet, daar schijnt een mooie theoretische naam voor te zijn. Ik ervaar het iig wel zo.

Wat je verder nodig hebt voor de tocht:

* absolute eerlijkheid
* rechtvaardigheid
* durf
* doorzettingsvermogen
* zelfkritiek
* een rotsvast vertrouwen in jezelf

Wat je ervoor moet opgeven:

* al je overtuigingen
* al je schijnzekerheden
* al je eigenwijsheid
* al je gehechtheden
* al je macht
* je verleden en toekomst

Wat de beloning is:

* onkwetsbaarheid
* geluk
* gezondheid
* zekerheid
* zelfkennis
* een leven zonder pijn en verdriet



Ik begrijp inderdaad wat je hier schrijft, maar bedoel je dan ook de reis naar binnen?

Liefs,

Pacho
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 10 '08
Origineel bericht van: Lena10
het enige wat ik kan bedenken hoe kun je je maar willen meten aan????

wel geloof ik dat er onder de mensen , zich mensen begeven zoals de profeten van weleer.
maar in deze wereld zo moeilijk te herkennen zijn,omdat er teveel mensen met grootheidswaanzin begeven en wat geloof je dan nog???


Ja dat was mijn eerste gevoel ook, wat beweegt iemand in hemelsnaam zich voor iemand anders uit te geven. Vinden we het dan zo moeilijk in liefde te respecteren en laten zijn wat is?

Tja, profeten, boodschappers, meesters, channels. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit in welke vorm een boodschap komt die belangrijk voor ons is. Ergens diep van binnen weten we wel of het voor ons de juiste boodschap is, als we maar goed naar ons innerlijk weten luisteren.

Liefs,

Pacho
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 10 '08
Origineel bericht van: Thomas A
Een van de eerste die mij 'wakker'schudde destijds, was de schrijver en mysticus Ishtair. zijn boeken zijn zijn tijd ver vooruit is mijn idee en in zijn boek "het proces voor en door'" beschrijft hij exact hoe wij door de eerste verspreiders van "het woord Gods" in de lure zijn gelegd. Dat deze 'omgekeerde' opvatting over Jezus Christus nog steeds zijn verderfelijke werking heeft, blijkt wel uit de opgepompte ego's die maar telkens weer opstaan overal. Christus zelf is juist de integriteit zelve.......

Zijn grootste boodschap, voor hen die ver-staan wille, is overigens 'ken u zelve', zoals al enige duizenden jaren ook boven de poort van Delphi geschreven staat. In het waarlijk kennen van het zelf, licht het alweten besloten. het mag voor iedereen duidelijk zijn dat zolang je aspecten van je zelf en anderen niet onder ogen wilt zien, dit onbereikbaar zal zijn..............


Hier kan ik me voor de volle 100% in vinden, heel mooi weergegeven!
gast
gast jul 10 '08
De gedachte manifesteert zich in het woord,
het woord manifesteert zich in de daad,
de daad ontwikkelt zich tot een gewoonte,
en de gewoonte verhardt zich tot een karakter.

Sla dus acht op de gedachte en waar ze u brengt,
en laat haar voortkomen uit liefde
ontstaan uit begaanheid met alle wezens.
Zoals de schaduw het lichaam volgt,
zo worden wij wat we denken.

Boeddha wijsheid
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 10 '08
Origineel bericht van: NiMS
Tja zo was er een tijdje geleden iemand op dit forum die beweerde God te zijn. Er zijn nog wel een aantal mensen die het nog weten wink. Dit soort mensen gooien gauw de deur dicht, op het moment dat je dichterbij komt en hun confronteert met hun eigen leugens en onjuistheden.


Ja iemands handelen is dan niet in overeenstemming met de uitgesproken woorden.

Ik zie jou daar al mee aan de gang Nims, heb al wel een idee over welke vragen jij dan gaat stellen wink
Doe je goed hoor smile

Liefs,

Pacho
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 10 '08
Origineel bericht van: Kath
Ik herinner me hem nog maar al te goed. Wat heb ik een boze pb's gekregen van hem zeg... Als ik wat schreef mocht ik er mijn hoofd op zetten dat een PB had van onze God. :=
Werd moe van hem eerlijk gezegd.

smileDat kan ik me voorstellen, zeker als hij erg zijn best deed jou te overtuigen van zijn waarheid. Gelukkig wist je wel beter.

Ondanks dat ik absoluut niet in God of zijn zoon geloof. Vind ik het toch altijd zonde...Zulke mensen. Ik vind het zeer respectloos tov het geloof en de gelovigen.


Wat mooi dat je er zo tegenaan kijkt!

Liefs,

Pacho
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 10 '08
Origineel bericht van: gast
De gedachte manifesteert zich in het woord,
het woord manifesteert zich in de daad,
de daad ontwikkelt zich tot een gewoonte,
en de gewoonte verhardt zich tot een karakter.

Sla dus acht op de gedachte en waar ze u brengt,
en laat haar voortkomen uit liefde
ontstaan uit begaanheid met alle wezens.
Zoals de schaduw het lichaam volgt,
zo worden wij wat we denken.

Boeddha wijsheid


De kracht van woorden en gedachten.
een wijze wijsheid smile

Dank je gast.

Liefs,

Pacho
admin
admin jul 10 '08
Interessante discussie!
Inderdaad er zijn mensen die denken dat ze de incarnatie zijn van Jezus, Cleopatra, Jeanne d'arc, noem maar op.
Wellicht hebben deze mensen inderdaad moeite met het naar binnen kijken en proberen ze daarom de indentiteit van iemand anders aan te nemen.
Of je met je eigen intuitie aan zou kunnen voelen of zo'n verhaal waar of niet waar is vraag ik me af.
Als zo iemand echt overtuigd is zal het moeilijk zijn om daar doorheen te kunnen prikken.
Dat het wel kan daar geloof ik absoluut in, neemt dan nog niet weg dat die persoon dan toch in een andere verpakking naar beneden gekomen is en niet in de genoemde verpakking dus met andere lessen en leringen.

God is trouwens altijd dichtbij, dat vonkje in je hart..
Kijk maar naar binnen smile
Grunie
Grunie jul 11 '08
Op het moment dat iemand zoiets over zichzelf roept, is hij het per definitie niet.

Alleen anderen kunnen ware autoriteit aan iemand geven. Maar allen vanuit oprechtheid, niet uit angst, onzekerheid, door manipulatie etc.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki