De laatste tijd, lees en hoor ik steeds meer channels en berichten van mensen die zeggen dat ze contact met Jesus hebben of zelfs geloven Jesus zelf zijn.
Zelf heb ik iemand gekend die op een zeker moment ook zeer serieus meende Jesus te zijn. Hij droeg immers al zijn hele leven het kruis en dat was nodig om het lijden te ervaren, etc... Maar zich in de realiteit wél bezig houden met bezit, machtsmisbruik, manipulatie, ernstige problemen met zijn sexualiteit...en dat is dan allemaal het christus bewustzijn? Bullshit natuurlijk.
Tja, misschien reageer ik daar te aards op, want eerlijk gezegd had ik meer het gevoel, dat hij (en anderen) zich achter deze theorie verborg om maar vooral niet te hoeven kijken naar wie zichzelf.
Genoeg over hem, hij is een extreem voorbeeld, maar ook één van de velen die werkelijk gelooft Jesus te zijn. Ik schrik van de hoeveelheid mensen die ik tegenkom en op overtuigende wijze proberen te vertellen dat zij De Boodschapper en De Lichtbrenger of de zoon van God zijn. Sommigen beweren zelfs onder een iets andere naam te schrijven omdat de naam Jesus te confronterend zou zijn .
Ik denk eerlijk gezegd dat zij de boodschap en liefde van Jesus verwarren met Jesus te zijn. Zijn wederopstanding is niet stoffelijk, maar zijn energie spreid zich uit over ons. Hij heeft geen stoffelijk lichaam nodig om zijn boodschap over te brengen, hij kan ons direct bereiken als we dat willen.
In mijn visie kan dan ook niemand Jesus, dan Jesus zelf ´zijn´, we kunnen wel proberen zijn liefdevolle boodschap te verstaan en te ontvangen..
Ik ben erg benieuwd naar jullie visie op dit verschijnsel.
Liefs,
Pacho