Loading...
nl

nieuwe vraag: Bestaat er een goede uitweg uit dit leven?

Incripted
Incripted nov 24 '06
volgens mij is de enige goeie uitweg, de uitweg waar je zelf het meeste vrede mee hebt, de enige zekerheid in het leven is dat we sterven.

wat wil zeggen dat we er zowiezo mee geconfronteerd worden vroeg of laat, de manier waarop je sterft heb je in principe niet te kiezen, maar als je voor jezelf uitmaakt vrede te nemen met elke manier waarop u verder gaat (hetzij ziekte,ongeval ...) dan denk ik dat voor u persoonlijk de ''goede'' uitweg is gevonden.

dit als mijn mening.

graag had ik die van jullie gelezen over dit aldanniet bizzare onderwerp.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 25 '06
Ik denk dat je niet echt kan spreken van het feit dat er een goede manier is om dood te gaan of een slechte manier is om dood te gaan. Ik denk dat het veel belangrijker is, of dat het leven dat je geleefd hebt, goed was of slecht was. Uiteindelijk is de dood niets anders dan de overgang van een materiele toestand, naar een geestelijke toestand.
Charlie
Charlie nov 27 '06
Ik persoonlijk, denk dat het niet DE manier is om zelfmoord te plegen. Ik denk dat het dan nog niet je tijd is en dat je dan ook weer incarneerd totdat je je lessen geleerd hebt. En ja, ik heb ook (te vaak) geprobeerd mezelf van kant te maken, maar dat was ook een totaal verotte tijd dat ik echt niets positiefs meer voor ogen had. Je merkt dan ook dat de tijd later wel vliegt. Op mijn 15de dacht ik was ik maar 18 dan kwam ik vrij. En nu ben ik gewoon al weer 19. Goh, wat ben ik dan nu toch wel blij dat ik er geen eind aan heb gemaakt. (al heb ik soms nog wel eens last van depris)
Ayasha
Ayasha nov 27 '06
Wat zelfmoord betreft ben ik het niet mee eens. Slechts een aantal mensen hebben de moed (of de zwakte, hoe je het wil bekijken) om het te plegen. Ook in dit geval zal het 'voorbestemt' zijn. Misschien zijn zij er wel om de mensen rondom hun te leren te accepteren. Ook al kunnen ze het niet begrijpen.

Er is geen goede manier om dood te gaan. Hoe je ook gaat, je doet de mensen rondom je altijd verdriet. Je kan het echter ook zo bekijken dat het altijd een goede manier is, want de mensen die van je hielden leren los te laten (de meeste toch, andere hebben daar hulp bij nodig) en verder te gaan. Dus aan de andere kant leer je hen wat.

En hoe je gaat...Tja, sommige gaan met pijn en verdriet, en leren hun geliefde dat ondanks de zwarte spiraal waarin ze zich bevinden, ze toch altijd een lichtpuntje vinden. Zij die vreedzaam gaan maken dan weer duidelijk dat de dood eigeniljk niets is om bang voor te zijn...

Ik denk dat vrijwel iedereen het erover eens is, dat de dood altijd een dubbel gevoel met zich mee neemt.
En daardoor is het dus ook (voor mij) vrijwel onmogelijk om je met zekerheid antwoord te geven op je vraag, zelfs een duidelijke mening is moeilijk... :)
Incripted
Incripted nov 27 '06
en weer denkt u meer aan de anderen dan aan uzelf, verbazend, wonderswaar verbazend.

het zijn dan ook ''levensvragen'' die zijn nooit simpel te beantwoorden.
Zowel dan was het een vraag zoals in ''de drie zeven'' ik weet niet of het verhaal u bekend is?!

bedankt voor de reactie,iedereen.
Ayasha
Ayasha nov 27 '06
Incripted: ik ga zo meteen bijna denken dat je het erom doet ;)
En de titel van het verhaal komt me in elk geval niet bekent voor :)Misschien dat ik het verhaal zelf wel ken als ik het lees.
Incripted
Incripted nov 27 '06
 Quote:
Origineel van kath:
Incripted: ik ga zo meteen bijna denken dat je het erom doet ;)
En de titel van het verhaal komt me in elk geval niet bekent voor :)Misschien dat ik het verhaal zelf wel ken als ik het lees.
wat doe ik dan?

zal ik het u dan vertellen,ik denk dat uw nieuwsgierigheid wel weer geprikkeld wordt, niet?
Ayasha
Ayasha nov 27 '06
Incripted: in verhalen ben ik altijd geinteresseerd ;)
Incripted
Incripted nov 27 '06
 Quote:
Origineel van kath:
Incripted: in verhalen ben ik altijd geinteresseerd ;)
ik heb hem u in een PB gezonden.

voor anderen die benieuwd zijn naar dit verhaal zal ik hem posten op het forum ''creatieve uitingen''
Ayasha
Ayasha nov 27 '06
Bedankt Incripted. :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 28 '06
Kath en incripted zijn geintrigeerd in elkaar :). Zouden ze elkaar al eens hebben ontmoet?
Ayasha
Ayasha nov 28 '06
Ik zou er niet op rekenen NiMS ;)
Incripted
Incripted nov 28 '06
nims is blijkbaar erg nieuwsgierig naar mijn persoon.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 29 '06
Niet in het bijzonder

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki