Loading...
nl

Moderators, wat moet je ermee?

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 4 '08
Een beetje een zijdelings topic waar ik ondertussen eigen wel benieuwd ben naar jullie mening. Het gaat over moderators en wat jullie ervan vinden. Graag zou ik dat je de volgende vragen beantwoord, of gewoon je mening geeft.

-Zijn moderators nodig op Merudi? (waarom wel, of waarom niet?)
-Moeten moderators alle geplaatste berichten lezen?
-Wil ik meehelpen om de moderators te wijzen op berichten die niet kunnen?
-Moeten er duidelijke regels worden afgesproken zodat vast ligt wanneer er gemodereed wordt of vertrouw je op het gezonde verstand van de moderators?
-Wil ik moderator worden / zijn / blijven?
-Wie zouden voor jou de beste moderators zijn? (Mogen ook huidige moderators zijn).
Delen:
Acheliah
Acheliah jul 4 '08

*ja ik vindt van wel anders krijg je straks zo'n vijandig
sfeertje onder elkaar.

*nee wij kunnen erop wijzen wat wel geoorloofd is em wat niet en
dan kan de moderators beslissen of het kan ja of nee

*tuurlijk

-Moeten er duidelijke regels worden afgesproken zodat vast ligt wanneer er gemodereed wordt of vertrouw je op het gezonde verstand van de moderators?

*ik vertrouw op het goede verstand van de moderator

*ik denk niet dat ik daar een tijpe voor zou zijn omdat de dingen
waar andere zich druk over maken ik me totaal niet druk maak

-Wie zouden voor jou de beste moderators zijn? (Mogen ook huidige moderators zijn).

*ik vindt het best zoals het nu is

XXX
Claire
Claire jul 4 '08
Het opstellen van bepaalde regels schep duidelijkheid en daar kan ook naar verwezen worden, bij evt. geharrewar.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 4 '08
Hoi Claire, er zijn wel regels opgesteld en die staan hier http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/16135/De_huisregels_van_het_merudi_f.html#Post16135 Zijn ze voor jouw gevoel niet duidelijk genoeg?
Claire
Claire jul 4 '08
Origineel bericht van: NiMS
Hoi Claire, er zijn wel regels opgesteld en die staan hier http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/16135/De_huisregels_van_het_merudi_f.html#Post16135 Zijn ze voor jouw gevoel niet duidelijk genoeg?

Sorry Nims ....heb ze niet gelezen........ blush
Mijn visie is een ieder in zijn eigen-waarde te laten en respecteren, zoals iemand is (denk dat een ieder deze visie deelt).
Neem ook gewoon aan dat zoiets ook in de regels zal staan. (zal ze nu lezen)
Reageerde op de vraag, moeten er duidelijk regels worden afgesproken zodat vast ligt wanneer er gemodereerd word of........

Gezien het geharrewar, omtrend het voorgevallene, denk ik dat het handig is, om juist dit te voorkomen. Of voordat een bericht verwijderd wordt, er gecommuniceerd wordt met degene waarvan het bericht wordt verwijderd. (heb de indruk dat dit niet gebeurt is, omdat er met modder gegooid werd)

Ga nu eerst de regels lezen om antwoord te geven op jouw vraag of ze voor mij onduidelijk zijn.

Groetjes, Claire.
Claire
Claire jul 4 '08
Gelezen...... winkgrin

Als je een bepaalde toonzetting gebruik dan........
Is duidelijk maar misschien is het handig om afspraken te maken over de manier waarop dat gebeurt er bij te zetten tussen moderator en degene waarvan het bericht verwijderd moet worden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 4 '08
Origineel bericht van: Claire
Of voordat een bericht verwijderd wordt, er gecommuniceerd wordt met degene waarvan het bericht wordt verwijderd. (heb de indruk dat dit niet gebeurt is, omdat er met modder gegooid werd)

Dat is dus erg lastig omdat je de discussie wilt stoppen voordat hij uit de hand loopt. Je moet daarom ook de reactie verwijderen voordat de rest er weer op gaat reageren. Hoewel het dus beter zou zijn dat er van te voren over gecommuniceerd wordt, is het in de praktijk vaak niet haalbaar. Een beter oplossing hiervoor weet ik zo niet.

p.s. zou je ook het vragenlijstje willen invullen wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 4 '08
Origineel bericht van: Claire

Als je een bepaalde toonzetting gebruik dan........
Is duidelijk maar misschien is het handig om afspraken te maken over de manier waarop dat gebeurt er bij te zetten tussen moderator en degene waarvan het bericht verwijderd moet worden.

Doe een voorstel zou ik zeggen smile.
Claire
Claire jul 4 '08
Mijn voorstel in deze is:

De moderators hebben het recht een bericht te verwijderen. Dit gebeurt als volgt. Het bericht wordt verwijdert en de reden waarom wordt in een pb-tje bekend gemaakt. Over de redenen kan niet gecorrespondeerd worden.

Wat denk je hier van?

De rekening volgt cool(geintje)

Het vragenlijstje kom ik nog op terug omdat de plicht roept om mijn huishoudelijke taken te vervullen wil ik een beetje redelijk opruimd huis hebben het weekend. laugh

Lena
Lena jul 4 '08
ik hoop alleen dat een pittige discussie niet uit de weg wordt gegaan wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 4 '08
Zolang ze niet ontaarden in persoonlijke vetes, zullen we ze niet uit de weg gaan Lena wink
gast
gast jul 4 '08
Aanvalluhhhh wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 4 '08
Heb je ook een iets meer "ontopic" reactie gast? Zoals bijvoorbeeld het beantwoorden van de vragen wink?
gast
gast jul 4 '08
Ja Baas

Nee, laat het leven het leven en beheers het niet onnodig.
Tenzij je natuurlijk van mening bent dat wij mensen alles op aarde moeten beheersen en regelen, dan moet het wel.

Als ze er dan toch zijn;
ja, natuurlijk. Ze moeten nog beter weten wat er allemaal geschreven wordt als wie ook. Anders kun je geen goed oordeel vellen.

nee, dat is hun taak

Van mij hoeft er helemaal niets gemodereerd te worden dus nee.
nee
Tsja, feitelijk zou je hier een onafhankelijk persoon voor moeten hebben. Iemand die wel van alles op de hoogte is maar zich verder niet mengt met de inhoud. Onmogelijk dus om iemand aan te wijzen.
seppe
seppe jul 4 '08
Ik vind dat een persoon altijd het recht moet hebben om zich te kunnen verdedigen tegenover iemand/een moderator.
Correspondentie hierover moet dan ook kunnen.(wel via PB.)
Ik ga ervanuit dat niemand expres een persoon aanvalt maar als het toch zo overkomt kan het zijn dat de persoon die het bericht geschreven heeft zich er zelfs niet van bewust is.
En dan kan het een klap in het gezicht zijn van de persoon die het bericht geschreven heeft als die merkt dat zijn bericht verwijderd is.

* in een groep zijn altijd mensen nodig die een oogje in het zeil houden. Want als je 2 mensen bij elkaar zet heb je al 2 verschillende meningen, niet iedereen kan zich even goed als een ander uitdrukken en niet iedereen kan even goed tegen kritiek.
dat is nu eenmaal zo. Dus zijn er mensen nodig die hierover waken dat niets uit de hand loopt.
Maar de mensen die oordelen zijn ook maar mensen en kunnen dus ook fouten maken he.

* moderators zouden ook moeten kunnen rekennen op het eigen gevoel van leden hier van wat wel en niet kan. - Bij de ene kan misschien wat meer als bij een ander.
Het zou misschien handig zijn een soort taakverdeling uit te werken tussen de moderators. Zodat er geen teksten dubbel geconrolleerd moeten worden.

* ja

*/

* nee

* /

Sommige ideeën staan hier al vermeld maar gebruik ik ook omdat ik vind dat ze goed zijn he wink
Ayasha
Ayasha jul 5 '08
Van het moment dat je een groep mensen bij elkaar hebt met verschillende meningen zijn er mensen nodig die erop toezien dat het allemaal in goede banen geleid word. Dus ja, ik denk zeker dat er moderators nodig zijn. IMO is deze situatie ontstaan doordat wij, modjes, te weinig ons werk doen.

No offence, maar álle berichten lezen? Moderators hebben ook nog een leven. Het is nagenoeg onmogelijk om álle berichten te lezen van het hele forum. Dat gaat simpelweg niet. Er moet rekening mee gehouden worden dat mods dit allemaal vrijwillig doen. Om te helpen. Het is niet onze job en buiten dit "werk" (en er kruipt best veel tijd in modden.) heb je ook nog een gewoon leven met de nodige eisen.

Moet ik hier ook op antwoorden? laughTuurlijk vind ik dat gebruikers moeten meehelpen.

Ik denk dat het een combinatie van beide moet zijn. We moeten wel duidelijker ingelicht krijgen wanneer we waar mogen ingrijpen en wanneer niet. In hoeverre we strikt mogen zijn met de regels.

Ik wil gerust moderator blijven maar ik vind...En sorry dat ik nu een voorstel doe dat jou, NiMS, ook een hoop werk kan opleveren. Dat voor elk forum apart een klein "sticky" moet zijn waarin een aantal regels zijn waaraan ze zich bij het opstellen van elk topic moeten houden. Hierdoor hoeven de leden geen half woordenboek uit hun hoofd te leren en hebben ze duidelijke richtnlijnen. Dat is waarschijnlijk voor hen een stuk gemakkelijker. Want wees nu eerlijk, hoeveel mensen lezen die grote hoeveelheid regels? Maar het is slechts een voorstel! Je doet er uiteindelijk mee wat je wil!

Laat ik duidelijk zijn dat ik mezelf hier even niet bij reken. De huidige mods zijn zeker capabel genoeg maar ik denk dat ze gewoon niet weten wanneer ze mogen ingrijpen. LPchip, Wendy's en thomas a zijn stuk voor stuk verstandige mensen. Wie ik nog als goede mod zou zien?

Lena en inneke zouden volgens mij goede mods zijn. Ik heb vaak zat "verhitte" discussies met hen maar ze blijven steeds fatsoenlijk! smile
inneke
inneke jul 5 '08
Dankjewel voor de jobaanbeveling Kath, maar ik bedank voor de eer grin
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 6 '08
En inneke (en anderen wink) wat zouden jouw antwoorden op bovenstaande vragen zijn?
Lena
Lena jul 6 '08
[quote=Kath
Lena en inneke zouden volgens mij goede mods zijn. Ik heb vaak zat "verhitte" discussies met hen maar ze blijven steeds fatsoenlijk! smile[/quote]

zelfde opvoeding misschien? smile
Lena
Lena jul 6 '08
volgens mij loopt het allemaal prima hoor,
daar heb je mij niet voor nodig.
komt het zo vaak voor dan dat het niet goed loopt??
het enige en dit is persoonlijk dan heb ik de discussie van ik ben gelezen (wat ik heel boeiend vond overigens),toen is blijkbaar iemand behoorlijk gekwetst en is er ingegrepen,want dit kan nooit de bedoeling zijn van een forum
verder zie ik niet zoveel vervelende dingen of ik lees niet genoeg laugh

de site groeit blijkbaar nog steeds dus go with the flow
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy