Loading...
nl

Cherryblossem is niewschierig

Cherryblossem
Cherryblossem jul 3 '08

Ik ben heel benieuwt wat jullie uit mijn foto halen.

Alvast bedankt.
Delen:
Acheliah
Acheliah jul 3 '08
Je lijkt me een hele gezellige vrouw. Ik denk niet dat je veel meegemaakt hebt wat je getekend hebt tenminste je hebt het een plekkie kunnen geven je bent niet het type waar het lang bij blijft hangen. Je lijkt me een vrouw die van het leven houdt gezellig drankje, gezellig etentje toch ben je ook graag iemand die thuis zit. Ik denk dat je wel van een spelletje kaarten houdt of ander spelletje. Nee dat zit wel goed met jouw.

XXX
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 4 '08
Hallo Cherryblossem,

Ik wil ook graag je foto lezen. Ik heb nog niet je voorsteltopic gelezen, dus ik weet ook niet of daar dingen dubbel in staan. Ik hoor graag wat er wel / niet klopt.

Je bent iemand die graag dingen regelt, en ook graag de controle over zaken wilt houden. Het is voor jou heel erg moeilijk om dingen los te laten. Je neemt ze overal mee naar toe (in je gedachten).

Je hebt moeite als er teveel dingen tegelijkertijd op je af komen. Dan weet je niet meer zo goed hoe je daarmee om moet gaan, en je kunt dan zelfs een beetje in paniek raken.

Ik weet niet precies hoe het zit met de relatie met je moeder, maar ik krijg niet de indruk dat die heel erg goed zit. Zijn er dingen die je haar verwijt?

Je vindt uiterlijke verzorging niet super belangrijk. Het is natuurlijk niet zo dat je je niet verzorgd ofzo, maar bijvoorbeeld hele dure kleding kopen daar geef jij niet zoveel om. Je koopt echt iets omdat je het zelf mooi vindt en wat de rest ervan vindt boeit je weinig.

Je hebt een hele eigen visie en levenswijze waarin je weinig aantrekt wat anderen denken en vinden. Je gaat lekker je eigen gang en vind dat ook het lekkerste.

Ik zie ook creatieve hobby's zoals kaarten maken, borduren of schilderen. Jij vindt het lekker om te "prutsen" en te "priegelen".

Goed dit was mijn lezing. Ik hoor heel graag wat er wel / niet klopt.
Cherryblossem
Cherryblossem jul 4 '08
gezellig klopt wel maar ik ben ook graag op mezelf, niet veel meegemaakt? hmm vind ik niet kloppen, zit momenteel in een erg woelige periode. Hapje, drankje klopt niet helaas.
Ik vind het heerlijk om creatief bezig te zijn. Spelletjes: ja met woorden. :-)
Cherryblossem
Cherryblossem jul 4 '08
Vind het heerlijk om dingen te organiseren en daarna naar de achtergrond te verdwijnen. Dingen loslaten is inderdaad erg moeilijk maar ik moet.

Op dit moment komen er soms veel dingen op me af en dan is het opschrijven en welke vind ik de belangrijkste? Die eerst doen. Heb er niet echt moeite mee.

Mijn moeder verwijt ik niets, ze heeft altijd haar best gedaan voor ons kinderen.

Ik loop er inderdaad niet in super dure dingen, Ik koop wat ik leuk vind maar gooi het ook net zo makkelijk weer weg.

Creatief klopt. Op dit moment organiseer ik zelfs workshops om anderen wat te leren.
Ik heb encautic art ontdekt en wil dat graag doorgeven aan anderen. Verder maak ik wel eens zelf kleding, soms zonder een patroon te gebruiken. Handwerken en kaarten maken vind ik eveneens leuk.

Waar ik een grondige hekel aan heb is het huishouden, ik doe het omdat het moet. frown

Ik dank je voor jou lezing. Het merendeel klopt. Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
Lena
Lena jul 4 '08
wat is encautic art?
Cherryblossem
Cherryblossem jul 4 '08
encautic art is bijenwas tekeningen maken.
Lena
Lena jul 4 '08
kun je daar iets meer over vertellen,ben a-creatief
Cherryblossem
Cherryblossem jul 11 '08
Encautic-Art is bijenwas tekeningen maken. Met een strijkboute breng je gekleurde was aan op papier. Dit kan verrassende resultaten geven
admin
admin jul 11 '08
Zomaar even..vanwege je mooie naam smile

De Japanse kersenbloesem

Japan is een land dat leeft met de natuur. Al sinds eeuwen zijn bloemen sterk vertegenwoordigd in de Japanse cultuur en levenswijze. Denk aan de kimono’s, schilderijen, serviezen, de Japanse bloemschikkunst (ikebana). De kersenbloesem is echter de belangrijkste bloem waar het gaat om de symbolische waarde.

De kersenbloesem (prunus, sierkers) wordt door de Japanners zelf sakura genoemd. De bloei en het verval van de sakura is in Japan verbonden met het leven van de mens. De bloei zelf is in eerste instantie het teken dat de lente is begonnen, maar de diepere betekenis is dat dit uitbundige teken van leven net als mensen onderhevig is aan invloeden die we zelf niet in de hand hebben. Zon, regen en wind bepalen de duur van de bloei.

Het is belangrijk intens te genieten van de bloei van een leven, zegt de sakura. Daarna is het de kunst om te accepteren dat de bloei slechts van korte duur is. Net als de bloesem is ook de mens overgeleverd aan de grillen van de natuur. De één zal mooier en langer bloeien, de ander moet genoegen nemen met een onopvallende plek in de schaduw.

Jaarlijks wordt in maart op uitbundige wijze het kersenbloesemfeest (Hanami Matsuri) gevierd. Vanwege het speciale klimaat is er in de maanden maart, april en mei een zogeheten kersenbloesemfront (sakura zensen) door het gehele land te zien. Daarbij komt telkens in een ander deel van Japan de bloesem tot bloei, van zuidelijke naar noordelijke richting. Van dit front wordt zelfs per radio en T.V. verslag gedaan. De naam Hanami Matsuri betekent letterlijk, dat iedereen de bloemen gaat bekijken en feest viert. Hana betekent bloem, Mi betekent kijken, Matsuri betekent feest. Overal in het land worden dan feestjes, picknicks of ontmoetingen van geliefden gehouden in parken waar de bloesems bloeien.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 11 '08
Origineel bericht van: Cherryblossem
Encautic-Art is bijenwas tekeningen maken. Met een strijkboute breng je gekleurde was aan op papier. Dit kan verrassende resultaten geven

Oh dit ken ik. Zo heb ik ooit eens op een paranormale beurs met een vrouw gesproken die dit gebruikte voor een reading. Ze had allemaal verschillende kaarten op deze manier gemaakt, en de persoon mocht er dan eentje uit pakken. Afhankelijk van de kleuren en patronen die erop stonden, kon ze dan iets over je vertellen. Erg interessant, en ook erg bijzonder om te zien hoe deze kaarten gebruikt werden.
Paradijs
Paradijs jul 18 '08
Hallo..

Je bent goedlachs en positief...je ziet het positieve in de mens..en wimpelt het negatieve weg.

Je bent een doorzetter, en laat je niet gauw uit het veld slaan.
Je hebt jezelf aanvaard, en daardoor ben je een steunpilaar voor velen.
Je bent een rots waarop gebouwd kan worden.

Sterk en positief.

Groet.
Paradijs.
Cherryblossem
Cherryblossem jul 28 '08
Mooi deze betekenis en zo waar, voor mij betekend deze naam dat de boom grond heeft gevonden en nu in volle bloei mag staan.
Cherryblossem
Cherryblossem jul 28 '08
Klopt als een bus, dank je.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy