Loading...
nl

verschil

admin
admin jul 1 '08
Vandaag had ik een reactie gegeven op een bericht van Kath wat naderhand door Nims is verwijderd.
Mijn reactie was dat ik vond dat de laatste twee, drie zinnen mij niet uitnodigden tot een reactie, en dat ik vond dat de pot de ketel hier toch wel wat verwijt.
Schijnbaar mag ik hier mijn mening niet meer geven, het off-topic verhaal kan ik niets mee want dat gebeurd hier zo vaak.
Kortom mijn mond is gesnoerd, prima jullie forum, jullie regels, maar ik heb hier geen zin in.
Dit slaat echt nergens op, ik ga niet via pm vertellen wat ik wel en wat ik niet leuk vind, anderen mogen dat hier toch ook?
Ik heb hier een vieze smaak van in mijn mond en ik wil erg graag dat mijn account verwijderd word.
Jammer dat het zo moet gaan, maar dit is schijnbaar wat Nims wil en ik ga echt niet tegenstribbelen.

Toedels aan iedereen hier, dank voor alle wijze woorden en knuffels.

Karin.
Delen:
Ayasha
Ayasha jul 1 '08
Karin er stond dat ik ontopic reacties wilde voor een boeiende
discussie en geen persoonlijk gedoe wat hier inderdaad te vaak gebeurd. Ik kan me niet voorstellen dat jij graag een discussie wil vol persoonlijke aanvallen. Dat probeer ik te voorkomen.

Ik snap ook niet wat je wil bereiken met NiMS zo persoonlijk aan te vallen. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 1 '08
Hoi Karin,

Bedankt voor het openen van dit onderwerp want ik vind het inderdaad eens tijd dat het nodig is dat er gesproken wordt over hoe er de laatste tijd gesproken wordt op Merudi. Dat toevallig jouw reactie degene is die ik heb moeten aanpassen is echt toevallig en ik hoop dat je het niet al te persoonlijk opvat. Jij was voor mij gewoon de spreekwoordelijke druppel en helaas kan dat er maar eentje zijn. Toch wil ik wel de gelegenheid aangrijpen om even wat dingen op te schrijven die mij al enige tijd storen.

Als eerste wil ik het even hebben over de "off-topic" regel die hier op Merudi nog steeds geldt. Ik weet dat hij de laatste tijd niet consequent is toegepast (ook niet door mezelf) en ik heb zodra ik het erg uit de hand zag lopen wel geprobeert deze onderwerpen aan te passen. Helaas komt het de laatste tijd steeds vaker voor en zijn wij ook niet meer zo scherp op elkaar. Speciaal voor dit soort zaken is er een knop "meld aan moderator" en die wordt helaas bijna niet door jullie gebruikt. Nou zijn er hier wel moderators, maar die kunnen echt niet alles in de gaten houden en met het groeiende aantal bezoekers zou het prettig zijn als we gewoon met zijn allen wat scherper zouden zijn.

Ten tweede vind ik het jammer dat het Merudi forum een beetje een koffie-hoekje aan het worden is waarbij de spirituele onderwerpen steeds minder vaak voorkomen. Ik ben hierdoor zelf de laatste tijd ook een stuk minder hier geweest omdat ik niet zoveel interesse had in de "klets"-topics. Nou is dat uiteraard wel mijn persoonlijke mening en wil ik het ook niet verbieden, maar in mijn ogen krijgt dit forum wel een bepaalde uitstraling. De druppel voor mij was hier het feit dat iemand alleen maar lid was geworden om de ogen van iemand te raden omdat die het wel een leuk spelletje vond. Hoewel ik het zelf ook een erg leuk spelletje en topic vind, ben ik wel gaan nadenken over dit soort topics en wat dit met dit forum doet. Ik zit namelijk niet te wachten op "opgeschoten" tieners die wel even lollig op dit forum spelletjes komen spelen.

Ten derde moeten we eens stoppen met het leggen van woorden in andermans monden. Als iets niet duidelijk voor je is, vraag het dan gewoon. Nu krijgen we iedere keer weer zo'n verwijtende sfeer en iritaties onder elkaar die echt de sfeer onderuit halen en de leuke topics dan direct stoppen. Af en toe lijkt het wel een publieke schandpaal waarop mensen elkaar nagelen.

Goed dit was wel mijn top 3 en ik ben erg benieuwd of ik de zaken op merudi echt zo verkeerd zie als dat ik het hier nu zeg. Laten we gewoon de dingen bij hun naam noemen en eens niet de gebeten hond gaan zitten spelen als we ons stoten. We zijn niet zielig en gewoon volwassen mensen (behalve kath wink) die best in staat zijn hier uit te komen.

Ik zou het erg jammer vinden als er hierdoor mensen weg zouden gaan, maar ook die keuze respecteer ik. Helaas voor een aantal mensen kan je het gewoon niet iedereen naar de zin maken, maar "give us some slack" we doen ons best voor jullie allemaal.

Julien
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 1 '08
p.s. ook voor jou Kath (lees net je reactie) laten we dit topic nou een keertje geen topic maken van de persoonlijke verwijten.

Aan allen: Iedereen heeft wel dingen gedaan waar de ander niet tegen kan. Door ze echter in dit topic steeds maar te benoemen gaan we er gewoon niet uitkomen. Het is niet belangrijk dat Karin mij persoonlijk aanspreekt en ik vind het juist heel goed dat het gebeurd. Neem eens afstand van de personen, en kijk naar de acties en handelingen die je storen. Pas als we dat doen, komen we eruit. Anders verzanden we weer in ego-trippers topic.
Ayasha
Ayasha jul 1 '08
NiMS was absoluut neit bedoelt om haar persoonlijk aan te vallen. Ik leg enkel mijn standpunt uit. smileExcuus als het zo over komt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 1 '08
Geen probleem, ik probeer echter dit onderwerp wat meer te modereren zodat ook iedereen de mogelijkheid krijgt om zijn mening te geven zonder daar persoonlijk op te worden aangevallen.
Lena
Lena jul 2 '08
beste karin,
weet dat niemand zich hier graag mee bemoeit,vindt het nogal beladen allemaal.
maar zou het onwijs jammer vinden als je weggaat hier.
een forum is nu eenmaal toegankelijk en mensen komen hier om een reden(welke dat ook mag zijn)
een mening hebben over wat dan ook, zou wel gerespecteerd moeten worden(behalve als deze beledigend is) en de ander niet in zijn waarde wordt gelaten.(maar goed dat is mijn mening)
maar een kritsche noot vind ik alleen maar verhelderend bij sommige antwoorden, en ja je hoeft ook het niet eens te zijn met een ander.
vind ook dat je dit moet kunnen zeggen hier.
maar begrijp dat dit gevoel op dit moment niet zomaar verdwijnt,maar ik hoop oprecht dat je blijft.
heb zelf het topic: Waarom komen en gaan bepaalde mensen in je leven? er nog maar eens op na gelezen. smirk
en vrijheid van meningsuiting vind ik een heel groot recht!

smirk
seppe
seppe jul 2 '08
Ik wil niemand aanvallen, kan wel voorstellen dat een forum in het oog houden niet het gemakkelijkste is.
Maar als je naar het onderwerp kijkt waarop dit als reactie gekomen is dat gaat niet meer over Kath die problemen heeft maar over (al dan niet probleem)kinderen en opvoeding.
Maar aan de andere kant moet iedereen die een reactie geeft die (in dit geval) niet bij Kath en haar problemen thuishoord dan een ander onderwerp creëren?
Het zal hier wel direct volstaan denk ik.
Dit is mijn bedenking die ik hieromtrent maak.
Hoop dat niemand zich aangevallen voelt want dat is mijn bedoeling zeker niet.
Zoals ik al eerder zij; daar is een discussie voor uitgevonden he.
Maar wat dan als in die discussie ook al geweld gebruikt wordt (al dan niet gewild).
- Woorden zijn soms scherper dan een zwaard.
Ayasha
Ayasha jul 2 '08
seppe zou jij je bericht een beetje anders kunnen formuleren voor mij? blushIk heb het een paar keer gelezen maar snap niet goed wat je bedoelt...
gast
gast jul 2 '08
Wat is on-topic? Het onderwerp uitdiepen of de persoon en het onderwerp dat diegene op tafel gooit centraal houden?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 2 '08
Topic is het engelse woord voor onderwerp. Als de persoon in kwestie dus het onderwerp is, dan kan je uiteraad de persooon zelf centraal houden, maar gaat het over xyz, dan is het de bedoeling om het over xyz te blijven gaan.

Graag verwijs ik naar het regelement waarmee je akkoord bent gegaan toen je lid werd, voor meer informatie (zie punt 6):
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/16135/De_huisregels_van_het_merudi_f.html#Post16135
Acheliah
Acheliah jul 2 '08
Laten we lief zijn voor elkaar en elkaar lief hebben daar ging het in deze wereld toch om. Vrijheid van meningsuiting moet kunnen Ik weet nog goed hoe ikben (god) over mij praatte hahaha smileZou hij trouwens nog meelezen vraag ik mij af. (bij deze het gaat beter met mij ikben)

XXX
inneke
inneke jul 2 '08
Weet je wat ik denk? We zitten hier op een forum en de meeste mensen kennen elkaar niet persoonlijk, maar we doen vaak wel heel persoonlijk. We lezen de woorden die iemand neerschrijft en vormen zo een beeld van iemand. We voelen verwantschap, vriendschap of net niet. En dat allemaal owv dat de stukjes die we te lezen krijgen. Het is moeilijk om zuiver te discussieren over onderwerpen omdat veel mensen nu eenmaal de neiging hebben dingen persoonlijk te nemen (ik ook). ALs een onderwerp je nauw aan het hart ligt en iemand anders heeft er een andere mening over, dan kan dat hard aankomen. We zijn allemaal mensen en krijgen continu spiegels voorgehouden...
gast
gast jul 2 '08
Quote:
Het kan wel eens voorkomen dat een onderwerp een relevante zijtak ingaat. Dit is geen enkel probleem en hierbij zullen we ook niets aanpassen.

wie bepaald dan dat deze zijtak relevant is?
Voor mij is het misschien wel duidelijk dat het relevante zijtak is maar voor iemand die er op dat moment pas inkomt misschien niet. Dus zou je als moderator alles moeten bijhouden om een goed oordel te kunnen vellen. (blij dat ik geen moderator ben wink)
Ayasha
Ayasha jul 2 '08
Ik vraag me af NiMS, en het is maar een hersenspinsel. Of het verstandig zou zijn om elke mod een of meerdere forums toe te wijzen die zij dagelijks moeten bijhouden... Ik denk dat je dan meer kans hebt dat er terug meer gemoddereerd word.
Ayasha
Ayasha jul 2 '08
Inderdaad n@nnn!
Als mod is het hier soms ook moeilijk. Je kan moeilijk het hele forum dagelijks gaan lezen waardoor je een hele hoop mist, heb je maar 1 of 2 delen die je in het oog moet houden denk ik dat het eenvoudiger zou zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 2 '08
Origineel bericht van: Kath
Ik vraag me af NiMS, en het is maar een hersenspinsel. Of het verstandig zou zijn om elke mod een of meerdere forums toe te wijzen die zij dagelijks moeten bijhouden... Ik denk dat je dan meer kans hebt dat er terug meer gemoddereerd word.
Dat vind ik ook een heel goed idee. Misschien is het zowiezo wel handiger om eens de huidige mod lijst door te kijken om te zien wie er nog actief is, wie er nog mod wil zijn, en of er misschien nieuwe kandidaten zijn.
gast
gast jul 3 '08
Nims, je had het over dat er iemand alleen maar geregistreerd had om met het spelletje mee te doen. Er zijn hier ook heel veel mensen alleen maar gekomen om hun foto te laten lezen. Of een account aanmaken en net doen alsof ze iemand anders zijn zodat ze de foto van een ander kunnen laten lezen (omdat de regels zo zijn dat je alleen je eigen foto kan laten lezen).
En er zijn ook nog mensen bij die je vraagt een foto te lezen maar dit dan niet doen omdat ze er eigenlijk geld voor willen hebben (maar dat zeggen ze dan niet)
Dus er zijn wel wat meer "misstanden" dan alleen off-topic posts die geplaatst worden.
Helaas, maar is dat ook niet een beetje het beeld van de hedendaagse maatschappij!? Wat dat betreft is dit forum een goed aftreksel van die maatschappij waar we nu in zitten;
Beheersing met regels en wetten, wetshandhavers in de vorm van modereters, mensen die de boel oplichten uit eigenbelang, egotjes die hun wil opleggen. Maar ook zeker de keerzijde ervan; meelevende mensen, mensen die sociaal betrokken zijn, een zekere mate van vrijheid van meningsuiting, tolerantie, liefde en noem maar op.

Ik weet niet of je er nu wel iets aan zou moeten veranderen. Ik denk dat het het beste werkt als je het zelf zijn gang laat gaan. Want wat maakt het uit als een leuk gesprek/discussie nu wel of niet on-topic is. Of dat mensen de regels creatief gebruiken en zich even als iemand anders voor doen dan ze werkelijk zijn. Zolang we met zijn allen nog hier in deze wereld ronddwalen zal het toch wel zo blijven. En 9 van de 10 keer lossen dingen vanzelf op als je er geen aandacht meer aan besteed.

Maar goed het zal wel aan mij liggen maar ik vind het jammer als Karin of wie dan ook om dit soort redenen weg gaan. Ik heb het zelf ook gedaan een aantal maanden geleden, omdat ik bepaalde dingen gewoon zat was zoals het ging maar ik ben er in die tijd wel achter gekomen dat het aan mij zelf ligt hoe ik er over denk en wat ik erbij voel. Ik heb geleerd dat het mijn eigen keus is om me ergens wel of niet druk om te maken. En de ene keer zal ik dit wel doen en de andere keer niet, hangt helemaal van de situatie af op dat moment en of het nut heeft voor mij of voor de ander.
We zitten hier met z'n allen in een ontwikkeling en ik vind persoonlijk dat je die niet nog eens aan banden moet gaan leggen.
Het is in het verleden ook al gebeurd dat posts aangepast werden of gewoon helemaal verwijderd werden en dit werd niet door de schrijver zelf gedaan. Dit soort censuur hoop ik toch niet meer tegen te komen hier, dat zou alleen maar heel veel afbraak doen aan dit forum.

En Julien ik weet niet wat al jou intensies zijn (een klein beetje wel) maar wil er nog steeds in geloven dat dit wel de goede zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 3 '08
Sylvia,

Je hebt gelijk dat er inderdaad mensen zich registreren om alleen maar hun foto gelezen te krijgen. En dat vind ik helemaal niet erg omdat ze dan wel degelijk iets over zichzelf kunnen leren en in staat zijn ook te veranderen. Het geven van inzicht is volgens mij iets wat thuis hoort op een spirituele website, en dat is volgens mij ook precies wat een fotolezing doet. Helaas kan je inderdaad niet goed controleren of iemand anders zijn / haar foto wordt geplaats, dus dat kunnen wij alleen maar met ons gevoel beoordelen.

Ik heb nog nooit gemerkt dat mensen geld willen ontvangen voor een fotolezing op Merudi, dus ik weet ook niet of dit wel zo is. Weinig aan veranderen kun je ook niet echt, dus jammer dan.

Mijn intenties zijn erop gericht om ervoor te zorgen dat het levensforum weer wat meer gaat over de spirituele kant van het leven omdat ik van een aantal mede-leden al een paar keer gehoord heb dat het forum niet meer is wat het geweest is. En omdat ik die mening met ze deel is het nu gewoon tijd voor actie. Ik kan wel toekijken en niets doen, maar de wereld kun je pas veranderen als je actie onderneemt. Merudi is altijd de plek geweest waarin dit soort dingen besproken kunnen worden, dus juist daarom dit onderwerp.

Wat ik wel erg tekend vindt is dat een aantal mensen geen reactie hebben gegeven op dit onderwerp terwijl ze het wel gelezen hebben.
seppe
seppe jul 3 '08
Hier bedoel ik mee dat jij volgens mij problemen hebt met dingen die hier op het forum gezegd worden en misschien wel de maatschappij in zijn geheel.
En dat je dit even wil luchten en jouw standpunt hierover hebt gegeven.
En dan zeg ik dat het onderwerp dat jij begonnen bent om jouw verhaal te doen nu niet meer gaat over jouw verhaal maar over opvoeding van kinderen.
Het klopt dat je gezegd hebt dat je niet zo van kinderen houd maar dan is het volgens mij relevanter als er toch dieper op ingegaan word om te vragen waarom niet en dat ieder zijn mening daarover geeft.
En niet direct begint over andere kinderen en eigen kinderen, dat heeft niets meer met jouw verhaal te maken he.
Dat vind ik toch.
Dus daarom zeg ik dat "waarom niet willen aanpassen" niet meer over de problemen van Kath gaat maar over (al dan niet) probleemkinderen en opvoeding.
Al iets duidelijker hoop ik wink
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske