Hoi Karin,
Bedankt voor het openen van dit onderwerp want ik vind het inderdaad eens tijd dat het nodig is dat er gesproken wordt over hoe er de laatste tijd gesproken wordt op Merudi. Dat toevallig jouw reactie degene is die ik heb moeten aanpassen is echt toevallig en ik hoop dat je het niet al te persoonlijk opvat. Jij was voor mij gewoon de spreekwoordelijke druppel en helaas kan dat er maar eentje zijn. Toch wil ik wel de gelegenheid aangrijpen om even wat dingen op te schrijven die mij al enige tijd storen.
Als eerste wil ik het even hebben over de "off-topic" regel die hier op Merudi nog steeds geldt. Ik weet dat hij de laatste tijd niet consequent is toegepast (ook niet door mezelf) en ik heb zodra ik het erg uit de hand zag lopen wel geprobeert deze onderwerpen aan te passen. Helaas komt het de laatste tijd steeds vaker voor en zijn wij ook niet meer zo scherp op elkaar. Speciaal voor dit soort zaken is er een knop "meld aan moderator" en die wordt helaas bijna niet door jullie gebruikt. Nou zijn er hier wel moderators, maar die kunnen echt niet alles in de gaten houden en met het groeiende aantal bezoekers zou het prettig zijn als we gewoon met zijn allen wat scherper zouden zijn.
Ten tweede vind ik het jammer dat het Merudi forum een beetje een koffie-hoekje aan het worden is waarbij de spirituele onderwerpen steeds minder vaak voorkomen. Ik ben hierdoor zelf de laatste tijd ook een stuk minder hier geweest omdat ik niet zoveel interesse had in de "klets"-topics. Nou is dat uiteraard wel mijn persoonlijke mening en wil ik het ook niet verbieden, maar in mijn ogen krijgt dit forum wel een bepaalde uitstraling. De druppel voor mij was hier het feit dat iemand alleen maar lid was geworden om de ogen van iemand te raden omdat die het wel een leuk spelletje vond. Hoewel ik het zelf ook een erg leuk spelletje en topic vind, ben ik wel gaan nadenken over dit soort topics en wat dit met dit forum doet. Ik zit namelijk niet te wachten op "opgeschoten" tieners die wel even lollig op dit forum spelletjes komen spelen.
Ten derde moeten we eens stoppen met het leggen van woorden in andermans monden. Als iets niet duidelijk voor je is, vraag het dan gewoon. Nu krijgen we iedere keer weer zo'n verwijtende sfeer en iritaties onder elkaar die echt de sfeer onderuit halen en de leuke topics dan direct stoppen. Af en toe lijkt het wel een publieke schandpaal waarop mensen elkaar nagelen.
Goed dit was wel mijn top 3 en ik ben erg benieuwd of ik de zaken op merudi echt zo verkeerd zie als dat ik het hier nu zeg. Laten we gewoon de dingen bij hun naam noemen en eens niet de gebeten hond gaan zitten spelen als we ons stoten. We zijn niet zielig en gewoon volwassen mensen (behalve kath
) die best in staat zijn hier uit te komen.
Ik zou het erg jammer vinden als er hierdoor mensen weg zouden gaan, maar ook die keuze respecteer ik. Helaas voor een aantal mensen kan je het gewoon niet iedereen naar de zin maken, maar "give us some slack" we doen ons best voor jullie allemaal.
Julien