Zoals een aantal van jullie kunnen zien heb ik mijn nick even op niets staan. Omdat ik me even wilde terugtrekken van het forum. Dit had een aantal redenen maar de voornaamste was toch wel de reden die ik hieronder wat ga uitzetten.
Ik lees hier de laatste tijd zoveel topics. Kinderen die het moeilijk hebben op school, psychische ziektes die gelinkt worden aan gaven enz enz.
Wat ik me dan af vraag is of jullie nog wel realistisch kunnen denken? Kan een psyschische ziekte niet gewoon een psychische ziekte zijn zonder meer? Zonder tal van paranormale gaven die daarin kunnen meespelen?
Kinderen die minder goed mee kunnen in lessen enz worden automatisch bestempelt als nieuwetijds kinderen met gaven waardoor ze zich niet kunnen concentreren en de wereld al willen veranderen enz. Kortom, grof gezegd, worden "minder slimme" kinderen de hemel in geprezen terwijl het zoveel beter zou zijn om hen op een daar voor ingestelde school of instelling te sturen waar zij hun eventuele achterstand nog kunnen bijbenen.
Maar neen, omdat ouders willen geloven dat hun kind perfect is en gewoon te slim is, moet het kind maar meer en meer achterstand op lopen. Lieve schatten jullie kinderen zijn onze toekomst...En die worden "verprutst" omdat ouders maar niet willen geloven dat zij wat trager zijn.
Ook merk ik hier nog weinig realisme. Alles wat fout gaat is de schuld van de huidige maatschappij, de wereld zit slecht in elkaar en noem maar op. Maar waarom kan de oorzaak van zo iets nooit bij jezelf liggen?
Kijk, die maatschappij is tóch zo. En je gaat die echt niet veranderen door te zeggen dat het allemaal k*t in elkaar zit en je geen kansen krijgt. Kansen maak je, die krijg je niet!
Dat is nog maar een ding...Maar dat realisme is ook ver weg op gebied van dingen die gebeuren. Een opgelicht stofje wordt een orb, een beetje rook wordt al snel een entiteit die contact met je wil enz enz. Asjeblieft mensen...Het paranormale is een prachtige wereld maar geen wereld waar je je door mag laten leiden.
Aan de andere kant merk ik dan weer mensen die er ronduit onverantwoordelijk mee om gaan...Mensen die contact willen met overleden personen enz. Ik snap verdriet, ik snap woede...Maar het dodenreik is een andere wereld, een wereld waar je je als levende niet zou mogen bemoeien...Tenzij zij contact zoeken met jou, blijf er dan ook weg...Ze verdienen hun rust na al hun jaren op deze wereld.
Jullie mogen best reageren van mij. Maar léés mijn bericht eerst. Reacties waarin ik dingen in de mond gelegd krijg of waar ze gewoon over me heen proberen te lopen verwijder ik desnoods simpelweg.