Loading...
nl

Waarom komen en gaan bepaalde mensen in je leven?

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 27 '08
Mensen komen in je leven om een bepaalde reden,

Een seizoen of een heel leven.

Als je weet om welke reden het is, weet je wat je voor die persoon kunt doen.

Als iemand in je leven is om een reden, is het gewoonlijk omdat je een behoefte hebt geuit.

Ze zijn gekomen om je te helpen door een moeilijkheid heen, je te begeleiden met ondersteuning en je fysiek, emotioneel of spiritueel te helpen.

Ze lijken door IETS gestuurd en dat zijn ze ook.

Ze zijn er om een reden waarvan IETS het nodig vindt dat ze er zijn.

Dan, zonder dat jij iets verkeerd doet, of op zomaar een moment, zegt of doet deze persoon iets om de relatie te beëindigen.

Soms gaan ze dood, soms lopen ze weg.

Soms keren ze zich tegen jou en dwingen je tot een standpunt.

Wat we ons dan moeten realiseren, is dat aan onze behoefte is voldaan, onze wens is vervuld, hun werk is gedaan. Het gebed dat je opzond is beantwoord en nu is het tijd om verder te gaan.

Sommige mensen komen in je leven voor een seizoen, omdat het jouw beurt is om te delen, te groeien of te leren.

Zij brengen je een ervaring van vrede of ze brengen je aan het lachen. Ze kunnen je iets leren dat je nog nooit gedaan hebt.

Ze geven je gewoonlijk een ongelooflijke hoeveelheid vreugde.

Geloof het, het is echt, maar slechts voor een seizoen.

Relaties voor de duur van je leven, leren je levenslessen, dingen waar je op kunt bouwen om zo een solide emotionele fundering te hebben.

Het is jouw taak de lessen te accepteren.

Hou van die persoon en stop wat je hebt geleerd in alle relaties en situaties van je leven.

Men zegt: 'Liefde is blind maar vriendschap is helderziend'.

Dank je dat je een deel van mijn leven bent, of het nu is om een reden, voor een seizoen of voor het hele leven is.
Delen:
Lena
Lena jun 27 '08
vind het een onwijs mooi geschreven stuk

het is jou taak de lessen te accepteren
Dank je dat je een deel van mijn leven bent, of het nu is om een reden, voor een seizoen of voor het hele leven is.

deze regels spreken voor zich smile
Maryssa
Maryssa jun 27 '08
Deze tekst komt voor mij op een passend moment.
Woorden om over na te denken.Het geeft troost. Dank je wel, Nims.
JulienMoorrees
Oh voordat ik alle credit krijg, dit heb ik gekregen van een goede vriendin van mij en is een kettingbrief. Ik heb geen idee wie het origineel heeft opgeschreven, maar het is absoluut waard om te delen.
Lena
Lena jun 27 '08
je krijgt wel de credits,want je deelt het met ons.
en zo kan een ander er weer iets mee
JulienMoorrees
En dat was ook wat ik wilde en waarom ik het gedeeld heb smile.
liesanne
liesanne jun 28 '08
Ik ben blij met jullie "Merudimensen", nu al een paar seizoenen lang! (Ik kwam hier in de herfst...) Dank jullie wel voor jullie mooie "helderziendheid"....
Lena
Lena jun 29 '08
vergeet jezelf niet,

stomp niet af, blijf slijpen...... wink

nou helderzienheid??? grapje
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 30 '08
Inderdaad liesanne, jij ook bedankt!

De rest ook trouwens smile
admin
admin jun 30 '08
Mooi stukje Nims, en o zo waar in mijn ogen.
liesanne
liesanne nov 21 '08
Gisteren stuurde iemand mij deze tekst. Ik voeg die ook nog even toe hier .....
(al zie ik nu dat de tekst toch helemaal hetzelfde is als de door NiMs geplaatste tekst)

Waarom komen en gaan bepaalde mensen in je leven?

Jouw reactie zal interessant zijn.
Let goed op wat je leest.
Nadat je het gelezen hebt zul je de reden weten
waarom het naar je toe gestuurd was.

Hier gaat het om;

Mensen komen in je leven om een bepaalde reden,

Een seizoen of een heel leven.

Als je weet om welke reden het is, weet je wat je voor die persoon kunt doen.

Als iemand in je leven is om een reden, is het gewoonlijk omdat je een behoefte hebt geuit.

Ze zijn gekomen om je te helpen door een moeilijkheid heen, je te begeleiden met ondersteuning en je fysiek, emotioneel of spiritueel te helpen.

Ze lijken door IETS gestuurd en dat zijn ze ook.

Ze zijn er om een reden waarvan IETS het nodig vindt dat ze er zijn.

Dan, zonder dat jij iets verkeerd doet, of op zomaar een moment, zegt of doet deze persoon iets om de relatie te beëindigen.

Soms gaan ze dood, soms lopen ze weg.

Soms keren ze zich tegen jou en dwingen je tot een standpunt.

Wat we ons dan moeten realiseren, is dat aan onze behoefte is voldaan, onze wens is vervuld, hun werk is gedaan. Het gebed dat je opzond is beantwoord en nu is het tijd om verder te gaan.

Sommige mensen komen in je leven voor een seizoen, omdat het jouw beurt is om te delen, te groeien of te leren.

Zij brengen je een ervaring van vrede of ze brengen je aan het lachen. Ze kunnen je iets leren dat je nog nooit gedaan hebt.

Ze geven je gewoonlijk een ongelooflijke hoeveelheid vreugde.

Geloof het, het is echt, maar slechts voor een seizoen.

Relaties voor de duur van je leven, leren je levenslessen, dingen waar je op kunt bouwen om zo een solide emotionele fundering te hebben.

Het is jouw taak de lessen te accepteren.

Hou van die persoon en stop wat je hebt geleerd in alle relaties en situaties van je leven.

Men zegt: 'Liefde is blind maar vriendschap is helderziend'.

Helma
Helma nov 21 '08
.........Als het slechts voor een seizoen is, weet ik niet of ik daar nog aan deel wil nemen......

Hoe waar het stuk ook is, het maakt me op dit moment enorm gedeprimeerd. Sorry hoor.
gast
gast nov 21 '08
Al is het voor een seconde! Iedereen is het waard om lief te hebben en dat te delen met elkaar. Of je elkaar "kent" of niet.
Ik denk dat je eerst voor jezelf duidelijk moet hebben wat Liefde eigenlijk is. Misschien is je idee erover iets dat vasthoud en niet laat stromen. Liefde is voor mij de energie die in alles is en door alles heen stroomt. Het kan niet in een batterij gevangen worden om later nog eens te gebruiken of om het te "verkopen" aan iemand anders. Dat is nu juist het mooie van Liefde; het is er altijd en in overvloed laughAan ons om het te laten stromen en het niet tegen te houden. Wij zijn het zelf die blokkades opwerpen zodat die energie niet meer kan stromen. Ons daarvan bewust worden is de eerste stap om het weer te herstellen en het weer te laten stromen. Angst is de grootste blokkade de wij opwerpen maar eigenbelang is er eentje die daar ook bij hoort en steeds groter wordt in deze wereld van ikjes bij elkaar. Dat kleine ikje zal zich moeten gaan beseffen dat er een alles omvattend Ik bestaat waar al die kleine ikjes in zijn verenigd. Je afstemmen op dat grote Ik zal ervoor zorgen dat het eigen belang van het kleine ikje omgezet wordt (getransformeerd) naar het alles omvattende belang van het grote Ik waarin alles is vertegenwoordigd. Dan maakt het dus niet meer uit aan wie je je liefde geeft want dat is in het belang van alles en iedereen. Dan wordt het dus ook veel makkelijker om het te laten stromen wnat jou belang is dan ook die van alles.
Leven vanuit je zuivere gevoel/emotie zonder er eerst bij na te denken of iets of iemand er wel "geschikt voor is" zal je weer zonder blokkades aansluiten op de eeuwig stromende energie die Liefde is.
Helma
Helma nov 22 '08
Wel heel mooi omschreven. Maar als ik op die manier in het leven wil staan heb ik nog een lange weg te gaan...
seppe
seppe nov 22 '08
Maakt het uit hoe lang de weg is? Hij is misschien korter dan je denkt.

Als je enkel kijkt naar het einde van de weg ,het doel, (het einde bestaat eigenlijk niet) zie je misschien de mooie taferelen voor je voeten niet.
Lena
Lena nov 22 '08
leven in het Nu smile
Maris1976
Maris1976 nov 23 '08
Nu bestaat niet.
Nu is alweer voorbij en hoort bij het verleden.
Maris1976
Maris1976 nov 23 '08
Daar kwam ik voor mezelf dus achter over dat nu voor mij niet bestaat.
gast
gast nov 23 '08
dan wil je het moment, of te wel nu, vasthouden. En dat gaat dus niet. Nu is nu en blijft altijd nu. net als dat verledentijd verledentijd blijft, of wel geschiedenis of toen, en de toekomst altijd de toekomst, ofwel morgen of straks.
Lena
Lena nov 23 '08
maris dit vond ik nog over het Nu
http://www.thebecompany.nl/leven_in_het_nu.htm
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies