Loading...
nl

Verbijsterende berichten

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '08
Je leest wel eens van die nieuwsberichten waarvan je denkt. confusedik ben hier sprakeloos van. Dit topic is voor dat soort berichten waarvan je haren echt overeind gaan staan. Zo las ik net dit artikel. Echt verschrikkelijk:

Een Britse peuter van drie jaar oud is uitgedroogd en uitgehongerd gevonden in haar van insecten vergeven slaapkamertje.

Tiffany Hirst werd totaal genegeerd door haar moeder en stiefvader. Ze kreeg geen eten en drinken en stierf uiteindelijk, totaal verzwakt, aan een longontsteking. Momenteel loopt een rechtzaak tegen de ouders.

De ouders wonen boven een pub in Sheffield. Sommige kroegbezoekers zagen het meisje wel eens uit het raam kijken. Ze mocht niet naar de peuterspeelzaal en werd uit de buurt gehouden van andere kinderen. Toch stak niemand een hand uit om het kind te helpen.

Ambulancepersoneel vond Tiffany liggend in een smerig bed. Ze was twee dagen dood en zat vol met insectenbeten. Het meisje was zwaar ondervoed.

Moeder Sabrina (22) en stiefvader Robert (54) werden in eerste instantie aangeklaagd voor moord. Dat is omgezet in doodslag door de schuldbekentenis van de ouders dat ze 'nalatig' waren geweest.

Het stel heeft nog een kind van twaalf maanden, dat ze ook verwaarloosden, schrijft de Daily Mail.

Tiffany zou volgens speurders als baby nog goed behandeld zijn. Pas toen de stiefvader in beeld kwam is de ellende begonnen, zeggen ze in de rechtbank. Ze was ongeliefd, ongewild en stierf aan gebrek aan aandacht en ondervoeding. Ze zou bewust alleen in haar kamer zijn opgesloten om te sterven.

Toen de politie Tiffany in september dood aantrof was het huis in erbarmelijke conditie. Het was vies, electrische draden hingen door het hele huis en een kamer waar de honden in verbleven lag vol uitwerpselen en urine.

De rechtbank heeft geen bewijs dat de moeder het kind opzettelijk aan haar lot overliet. Stiefvader Robert was een week voor de dood van Tiffany begonnen met een nieuwe baan waarvoor hij 13 uur per dag werkte. Daarom werd hij alleen beschuldigd van verwaarlozing.
Delen:
Acheliah
Acheliah jun 12 '08
Vreselijk hier kijkt jeugdzorg niet naar walgelijk gewoon. dat zoiets ksn gebeuren. Ik ben compleet sprakeloos. Je hart moet ervan huilen.

Licht maar heel veel liefde voor dit kindje
admin
admin jun 13 '08

Arm kindje..
Claire
Claire jun 13 '08
Niet alleen de jeugdzorg maar kennelijk ook de naaste omgeving en familie.
liesanne
liesanne jun 13 '08
In Nederland worden per jaar ten minste 50.000 kinderen ernstig mishandeld. Elke week sterft in Nederland een kind aan de gevolgen van kindermishandeling. Het betreft hier alle vormen van lichamelijk of geestelijk geweld, dus inclusief misbruik, verwaarlozing en nalatige behandeling. En dit zijn alleen nog maar de cijfers op basis van het aantal meldingen.

Enorm veel kinderen leven dagelijks in grote angst; angst om sexueel misbruikt te worden, angst om emotioneel geterroriseerd te worden, angst om lichamelijk letsel op te lopen...

Kindermishandeling leidt niet alleen tot persoonlijke problemen, zoals angsten en depressies (vaak tot ver in de volwassenheid) maar ook tot maatschappelijke problemen, zoals pesten, diefstal en 'zinloos' geweld. Problemen waarmee onze samenleving voortdurend kampt.

En ieder jaar gaan er ten minste 50 kinderen dood als gevolg van mishandeling.

http://www.stopkindermishandeling.nl/

http://www.stopkindermishandeling.nl/raak/raak_downloads/NRC_091105.jpg
Acheliah
Acheliah jun 13 '08
Dat zijn er 50 teveel. Dit moet stoppen echt.

XXX
Acheliah
Acheliah jun 13 '08
En weet je wat ik het ergste vindt doe eens een melding van echte mishandeling jeugdzorg doet er niets aan is teveel werk alleen de zwakkere in onze samenleving pakken ze keihard aan. Alleen ze anders meer werk hebben.

XXX
admin
admin jun 14 '08
Dat is waar Dinie, ik heb ook ooit een poging gedaan een kind te helpen via de kinderbescherming.
Dit kleine kindje werd gewoon op de grond gesmeten, geslagen en dat terwijl hij nog niet eens kon lopen, zijn zusje werd geestelijk mishandeld en met de melding is nooit iets gedaan.
Ook niet toen ik het vertelde aan de mensen bij jeugdzorg, dus dat kan ik alleen maar beamen Dinie.
Er glippen veel te veel ernstige gevallen door de mazen van het net...
Acheliah
Acheliah jun 15 '08
gat bedoel ik em daar moet een eind aan komen

XXX
Debiorah
Debiorah jun 15 '08
1 zin was genoeg Nims, kippevel oevr mijn hele lichaam, ben gelijk overmand door nare gevoelens...
Acheliah
Acheliah jun 22 '08
Wel verdorie!
Via de site van Mirjam las ik dat Fleur Hobers was overleden. Nou wist ik helemaal niet wie dit was en besloot eens te gaan kijken op de weblog voor haar. Wat ik daar las heeft me diep geraakt. Het kleine meisje van twee jaar had kanker en is een paar dagen terug aan deze ziekte overleden.... Wat zijn kinderen sterk, echt om tegen op te kijken. Vechten voor hun leven en dan toch uiteindelijk de strijd op moeten geven. Vaak heb ik wel momenten dat ik de enige ben die zich zo voelt maar op zulke dagen dat zulke berichten mij ten gehore komen besef ik dat dat zeker niet het geval is. Hoeveel ouders hun eigen kind weg moeten dragen komt zo vaker voor dan menig mensen kunnen denken. Na het horen van deze berichten komen bij mij alle gevoelens omtrend het overlijden van Floor ook weer naar boven, dan ben ik weer zoveel met haar bezig. Ook denk ik veel aan Esmée en Fleur en hun ouders, maar ik kan verder niets doen dan meeleven en een kaarsje branden op mijn weblog voor hun. Ik weet wat voor periode deze ouders beleven en ik kan ze niets anders dan ontzettend veel sterkte wensen.

Liefs Dinie

http://floordouma.web-log.nl/floordouma/2006/07/index.html

http://www.humpeltje.nl/
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 24 '08
Een 82-jarige Doetinchemse is dinsdagmiddag 24 juni bij een ongeval op de Emmastraat in Dinxperlo om het leven gekomen. Zij werd aangereden door de auto bestuurd door haar 80-jarige echtgenoot. Dit maakte de politie dinsdagavond bekend.

Het ongeluk gebeurde omstreeks 15.10 uur. Uit een eerste onderzoek is gebleken dat de man de auto wilde parkeren in een parkeervak dat dwars op de rijbaan is gelegen. Zijn vrouw stapt uit om de man te helpen en ging achter de auto staan. De man reed met zijn voertuig achteruit en reed over zijn vrouw heen. De 82-jarige vrouw overleed ter plaatse aan haar verwonindingen.

Hierna botste de man tegen een geparkeerde auto en kwam tegen een gevel van een woning tot stilstand. De woning raakte hierdoor zwaar beschadigd.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 6 '08
Geen school, geen eten

Duizenden Hongaarse schoolkinderen slaan de zomervakantie liever over. Zij zullen bijna omkomen van de honger wegens hun afhankelijkheid van schoolmaaltijden, blijkt uit een Hongaars onderzoek. Hun ouders hebben geen geld om hen eten te geven.

“Eigenlijk zijn in zulke gevallen gemeenten wettelijk verplicht maaltijden te verstrekken, maar ongeveer vijfduizend kinderen worden niet bereikt door plaatselijke autoriteiten of organisaties”, aldus G(xa0)bor Kir(xa0)ly, hoofd van de Hongaarse Voedsel voor Kinderen Stichting.

Volgens de Verenigde Naties en Hongaarse hulporganisaties zijn er zeker 100.000 ondervoede kinderen in Hongarije. Onder hen veel zigeuners, ook bekend als Roma.

Bedrijven maken kennelijk misbruik van de armoede: In het zuidwesten van het land worden in de hitte kinderen ingezet voor het aanleggen van een autoweg, meldden Hongaarse media. Zij krijgen daarvoor maximaal 8 euro per dag.

Het verschil tussen arm en rijk is enorm toegenomen sinds de val van het communisme. Ook lijden steeds meer families onder bezuinigingsmaatregelen van de overheid. Het land ging vorig jaar gebukt onder het grootste begrotingstekort binnen de Europese Unie.
Acheliah
Acheliah jul 6 '08
Is idd sneu voor die kinderen. En wij maar klagen als we geen ijsje kunnen kopen. Of fles cola. Het leven is oneerlijk als ik veel geld zou hebben zou ik hun zeer zeker helpen

XXX
Lena
Lena jul 6 '08
en zo dichtbij,maar de armoede in ons land wordt ook groter hoewel wij gelukkig nog een voedselbank en het leger des heils hebben
de scheiding tussen arm en rijk frown
Thomas A
Thomas A jul 7 '08
En er is de stichting Leergeld..........

En dan te bedenken dat er zo'n 400.000 kinderen in Nederland beneden de armoedegrens leven.

www.leergeldtilburg.nl
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 8 '08
Een glas water op zijn tijd zou een reinigende werking hebben. Een 44-jarige Brit nam dat wel erg serieus. Hij dronk drie dagen lang tien liter ijskoud water per dag, en overleed aan de gevolgen van een overdosis...

De man uit Bradford was in therapie om pijn van zijn teruggetrokken tandvlees te verzachten. Andrew Thompson weigerde om medicijnen te nemen en volgde de therapeutische behandeling trouw op. Om een einde te maken aan de tandpijn schreef deze het dagelijks drinken van een grote hoeveelheid ijskoud water voor...

Andrew besloot iedere dag 10 liter water te gaan drinken. Dit hield hij enkele dagen vol: op de derde dag zakte de Brit ineen en moest hij worden overgebracht naar het ziekenhuis. Andrew had geen controle meer over zijn lichaam en kon zichzelf amper verstaanbaar maken.

Artsen dachten in eerste instantie dat Andrew te veel alchohol in zijn bloed had...Bij nader onderzoek bleek dat hij daadwerkelijk 'dronken' was van al het water. De man had een zwelling n zijn hersenen, veroorzaakt door de enorme waterconsumptie...

De spoedopname mocht niet meer baten: de man stierf een dag later aan de gevolgen van een herseninfarct.
gast
gast jul 9 '08
Jaja, watervergiftiging bestaat wel degelijk! Zelfs, of misschien nog wel eerder, met water waar niets in zit. (die je in je accu kunt gebruiken)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '08
Gedestileerd water bedoel je. Ik dacht altijd dat je doodging van 5 liter water, dus toch knap dat hij er 10 weet op te drinken.

Ik zelf drink altijd 1 liter water savond als ik achter de PC zit. Omdat ik dat lekker vind smile.
gast
gast jul 9 '08
Het water van 'Claro' wat je hier op Curacao kan kopen is water wat uit zeewater gedistileerd is ja maar als flessen water verkocht wordt. Dus niet als gedestileerd water. Aan het kraanwater, wat op de zelfde manier is gedestileerd is, zijn wel toevoegingen bij (o.a. chloor).
Ik denk dat het met water ook zo is dat je vooral naar de signalen van je eigen lichaam moet luisteren en a.d.v. de signalen die het afgeeft drinken wat nodig is.
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420