Loading...
nl

Veemarkthallen Utrecht.

Anne
Anne jun 12 '08
Ik heb de veemarkthallen in utrecht altijd al als klein kinds af aan toen ik er kwam als bedreigend gevoelt.
Ik kwam daar vaak vroeger vooral toen ik klein was met mijn ouders naar rommelmarkten.
Er hing altijd een sfeer die niet prettig was, die heel sterk was en negatief.

Vorig weekend was ik er weer in de veemarkthallen ze hadden een paranormaalbeurs (die niet zo leuk was). Ik voelde gelijk toen ik binnen stapte die sfeer..die er al jaren hangt zolang ik me kan herhinneren. Die sfeer die zo sterk aanwezig is en negatieviteit uitstraalt. Ik voelde me bekeken en niet op me gemak. Me moeder met wie ik was voelde dat ook. Vooral in de kantine is die sfeer erg heftig.
Dit zetten me aan het denken.

Ik dacht aan de laatste keer dat ik in de veemarkthallen was geweest..dat was ongeveer een jaar geleden. Er was toen een rommelmarkt. Ik was jaren niet er geweest en vind rommelmarkten altijd erg leuk..de oude spulletjes enzo.
Ik was op een gegeven moment helemaal niet goed geworden. Ik was er net nog niet zolang..maar ik werd ineens overweldigd door iets, ik begon te zweten, te trillen en voelde me plotseling doodmoe. De sfeer die hing er ook zoals altijd.
Ik kwam thuis en ging op me bed liggen maar de moeheid waar ik plotseling door was getroffen ging niet weg. Ik was doodmoe.

Ik had gedacht dat het te maken had met de mensen de gevoelens van mensen en de oude spulletjes die ook energie uitstralen.
Maar nu denk ik er anders over. Ik denk dat er een sfeer hangt die erg negatief is, ik weet niet hoe die daar komt of wat het precies is.
Het lijkt net of een soort energie/entiteit probeert bezit van je te nemen. En dat ook die vorige keer was gebeurt.

Ik weet dat er in de veemarkthallen ook dieren werden verkocht..maar ze werden toch niet afgeslacht ofzo? Want zo gevoel kreeg ik bij die sfeer die ik er voelde.
Ik wil verder graag weten iets over de geschiedenis van de veemarkthallen en of er in het verleden iets is gebeurt enzo..maar op internet kan je er helaas weinig over vinden. Ik denk ook niet dat ze het bekend zouden maken.

Ik vroeg me af of jullie ook wel eens bij de veemarkthallen zijn geweest en die sfeer hebben ervaren??

Groetjes aNNe
Delen:
admin
admin jun 12 '08
Ik heb met je mee ge-googled maar kan ook niets vinden.
gast
gast jun 12 '08
Ik ben er wel eens geweest met een hengstenkeuring. Van die sfeer die jij beschrijft hebt heb ik geen ervaring mee.
Het is ook niet zo dat er dieren geslacht worden maar wel verhandeld en mishandeld. Dus misschien voel je dat als negatieve energie.
Zal eens gaan googlen of ik iets tegenkom.
Anne
Anne jun 12 '08
Hej dankje karin...maar is inderdaad niks over te vinden ofzo jammer
Anne
Anne jun 12 '08
Ja ik weet ook niet precies of het met dieren te maken heeft maar ik kreeg dat in me op toen ik die sfeer voelde..het moet zowiezo iets zijn uit het verleden wat er rond hangt maar wat..
Lena
Lena jun 12 '08
misschien een tijd uit de middel eeuwen,wat jammer dat er niets over te vinden is,misschien bij Utrecht in de vorige eeuwen??
of hoe het toen heette??
liesanne
liesanne jun 12 '08
Ik ben ook even aan het speuren geweest maar ik kom niet verder dan dit (had je zelf misschien ook al gevonden):

"In 1970 werden de Utrechtse veemarkten verplaatst naar de oostkant van de stad. In de Voorveldse polder werden de immense hallen gebouwd. Die hallen zijn nu heel gewoon, ze horen bij deze eeuw, maar het is wel eens anders geweest.

Op 9 januari 1970 werd het overdekte Veemarkt-complex in de Voorveldse Polder geopend."
Anne
Anne jun 14 '08
Ja zoiets had ik ook gelezen..maarja kom ik niet zo ver mee smile

Verder is er niemand hier ooit in veemarkthallen geweest die ook zo raare sfeer voelde?
Lena
Lena jun 14 '08
kwam ook nog niet ver,maar zou het toch de mishandelingen zijn van dieren!

http://www.eenvandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=30979
sarina
sarina jun 14 '08
Ik ben één keer in die hallen geweest, en dat was voor een concert van Queen. Jaren geleden dus. Heb niets gemerkt van een negatieve sfeer, maar wellicht heb je bij popconcerten veel positieve energie, waardoor het niet opvalt... Ik heb het altijd erg naar mijn zin bij concerten. Heel veel blije mensen bij elkaar, en natuurlijk genieten van goede muziek!
sarina
sarina jun 14 '08
Hoi Anne, ik heb dit wél gevonden. Wellicht een verklaring??? Lena dacht er ook al aan.

GroenLinks bezorgd over dierenmishandeling veemarkthallen

Schriftelijke vragen ingediend op 27 augustus door Peter van Corler namens GroenLinks Utrecht

Onderwerp: Misstanden op veemarkt in Utrecht

De afgelopen week hebben diverse media bericht over de misstanden op de veemarkten in Leeuwarden en Utrecht. De stichting Dierenrecht Nederland heeft laten zien dat er dieren tijdens de veemarkt in Utrecht worden mishandeld. Op landelijk niveau is er al politieke aandacht voor deze praktijken.

GroenLinks Utrecht vindt het echter ook belangrijk dat de gemeente Utrecht serieus werk maakt van dierenrechten, zeker omdat de misstanden plaatsvonden in de Veemarkthallen die eigendom zijn van en geëxploiteerd worden door de gemeente Utrecht.


Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki