Loading...
nl

updated: Examenleven van Kath

Ayasha
Ayasha jun 6 '08
De laatste op deze school toch. Zoals een aantal al hebben kunnen lezen zit ik in mijn laatstejaar van de secundaire school. En mijn laatste examenperiode komt heel erg dichtbij! Voor mij is die eigenlijk vandaag al een beetje begonnen...Woensdag beginnen we met ons eerste vak en gezien daar een hoop werk in zal steken, ben ik daar dus ook al mee begonnen.

Aan de ene kant kijk ik uit naar de examens, want ondanks alles, kan ik wel genieten van die periode. Het is een echte studentenperiode! Tuurlijk, je moet leren, en veel. Maar aan de andere kant, het hoort er bij! En ik ben het wel gaan aprecieren. 's middags thuis, wat eten en lekker achter de boeken kruipen. Je hersentjes een beetje laten werken...Heeft iets rustgevends (vreemd genoeg). En iets vertrouwds! Vooral dat laatste.

Ons examenrooster is best okee! Er valt altijd wel wat te klagen natuurlijk, maar ach...Op zich is het niet zo'n ramp!

Beetje vreemd...Nog twee weken, volgende week vrijdag (dus niet de vrijdag die nu komt maar die erna) hebben we rond deze tijd ons GIP verdedigt en gaan we een ontzettend stressvol weekend tegemoet. Maandag komen we te weten of we geslaagd zijn of niet, en indien wel, heb ik dinsdag of woensdag roze plukjes in mijn haar! laugh(Dat is een "weddenschap" die ondertussen al dik twee jaar staat, als het geen drie is)

Ik begin alvast een topicje, kijken of er animo voor is als ik mijn stress en frustraties van me afschrijf op dit forum. De spanningen lopen overigens al hoog op! Vandaag is er een fikse discussie geweest tijdens de lunch pauze en die is enkel te wijten aan de stress om niet over te zijn dit jaar...Gut wat heb ik me boos gemaakt! Bozer dan ik gewend en van mezelf! Máár, ondanks dat het weinig sociaal klinkt, nog anderhalve dag school en ik hoef niet meer op hun koppen te kijken. Daar ben ik blij om. Dat ik op deze school geen vrienden meer zou bij maken was me al van vorig jaar duidelijk...Heb er de behoefte ook niet meer aan. Prille vriendschappen op een secundaire school, breken toch van het moment dat je elk je eigen weg kiest. Hogeschool vriendschappen zijn vaak zelfs te pril om de overgang school-werk te overleven...

Hiermee ga ik afsluiten...Ik zie wel of er mensen geinteresseerd zijn in mijn examenleven...Ben maar een gewone student met frustraties en grillen en een matige schrijfcapaciteit maar... laugh
Delen:
gast
gast jun 6 '08
Succes met de exames. Zo te lezen is het maar te hopen dat je slaagt dit jaar.
Enne.....jezelf naar beneden halen komt ook van de stress zeker wink(matige schrijfcapaciteit)
Ayasha
Ayasha jun 7 '08
Origineel bericht van: gast
Succes met de exames. Zo te lezen is het maar te hopen dat je slaagt dit jaar.
Enne.....jezelf naar beneden halen komt ook van de stress zeker wink(matige schrijfcapaciteit)

Nee door mijn eindwerk waardoor ik beseft heb dat er echt nog wel het e.e.a te verbeteren is aan mijn schrijven. laugh
Lena
Lena jun 7 '08
succes en leuk weer te lezen
Ayasha
Ayasha jun 7 '08
Avond! Weekendje voor de examens...

Om half acht begon mijn dagje vandaag alweer. Ik had om tien voor elf een clinic (ja, met mijn knappe madam) dus optijd op om diezelfde knappe madam nog knapper te maken dan ze al is! Met de examens van woensdag in mijn hoofd richting m&m, opzadelen en even alles vergeten. Leervol uurtje is het geweest! Vooral voor de ruiter dan. Ik moest ontspannen (minder controle freak zijn) en zelfzekerder zijn. Hij moest eens weten hoezeer hij de nagel op de kop sloeg...

Dus lekker naar huis nadat ik de kleine meid uitgebreid beloont heb en even heb nagedacht over mijn eigen fouten die ik bij haar maak door voorzichtigheid.

Daarna naar huis, douchen en dan begint de miserie...Leren!

Na zo'n 6-tal uurtjes zit mijn voeding er redelijk in. Nog een paar dingen nalezen maar we hebben nog vier dagen! Morgen nog voedingsmiddelentechnologie doen en dan kan ik dinsdag alles eens grondig nalezen en dan ben ik klaar voor mijn examen van woensdag! Alle dank naar vriendjelief die ruim 3 uur naast mij gezeten heeft om het boeltje te ondervragen!

Pfoeh...Wat zal ik blij zijn als dit examen achter de rug is! Ben er als de dood voor.
Lena
Lena jun 7 '08
Origineel bericht van: kath
Alle dank naar vriendjelief die ruim 3 uur naast mij gezeten heeft om het boeltje te ondervragen!

Pfoeh...Wat zal ik blij zijn als dit examen achter de rug is! Ben er als de dood voor.

ja en hij ook denk ik ;),maar gedeelde smart is halve smart nog even volhouden.......

even vooruitlopend dan ga je aan de slag???
gast
gast jun 8 '08
Hé wat leuk een clinic. Ooit maar één keertje zelf gereden met een drachtige merrie dus dat was niet zo heel erg intensief maar wel leerzaam ondanks dat.
Van wie kreeg je les?

Dus je weet nu al bijna alles over voeding en de technologie erachter. Nou dan moet jij wel heel gezond eten winkSucces er verder mee maar vergeet niet zo af en toe te relexen anders blijft het niet hangen. Na woensdag mag je alles weer vergeten smile
Ayasha
Ayasha jun 8 '08
Lena10 nee, dan ga ik niet aan de slag maar nog minimum drie jaar verder om uiteindelijk af te studeren als opvoeder. Als ik dat eenmaal behaald heb wil ik gaan werken met drugsverslaafden en/of probleemjongeren.

gast; Ik kreeg les van Van Daele Jacques. Een internationale dressuurjury. Het leuke was dat hij me meteen herkende. Ik kwam binnen met mijn ondanks haar bruine kleur toch iet wat aparte merrie en hij meteen "jou ken ik van ergens...Weet u misschien van waar?". Hij heeft me een paar maanden geleden gejureerd op een regionale wedstrijd! En daar was hij al erg positief over mijn dame. Hij sloot af door te zeggen dat ze goede kwaliteiten had en ik ook, maar dat we nog te onzeker waren laughHet is een hele fijne man om les van te krijgen, hij weet het serieuze af te wisselen met wat humor. Maar af en toe vroeg hij te veel...Zijn training was op een gegeven moment goed voor een paard wat hoger in de training staat wat sneller te maken op je been, maar Pret werd er alleen maar door in verwarring gebracht. Haar overgangen zijn goed, hij was bv heel erg te spreken over de eenvoudige wissels (zonder wissel :D) die ze toonde. Maar ze kan het nog niet zo snel achter elkaar...Dat was eigenlijk het enige minpuntje aan de hele clinic. Dat ging even te snel maar daar is hij ook niet lang mee bezig geweest en ondanks dat ik het een "minpuntje" vond, werd ze er wel aandachtiger van. Hij zei ook dat ik meer moest belonen maar ik beloon heel veel met mijn stem hulp. Zit constant op haar van "goeeedzo meisje, ja braaaf" en als ze iets fout toet "eh eh eh! Niet doen! Neen!" maar redelijk zacht, dus ik beloon idd niet echt zichtbaar maar wel met stem laugh
Heb er heel veel aan gehad maar het moest even bezinken en ik moest er een nachtje over slapen om te beslissen wat ik uiteindelijk zou gebruiken en wat ik langs me zou laten liggen. smile

"alles" is een groot woord, voeding gaat op dit moment over de ziektes die gepaard gaan met voeding, denk aan diabetes, gluttenintollerantie, hoge bloeddruk, hart en vaatziekten, diarree, lactose intollerantie, en de stofwisseling...Geen eenvoudige stof helaas..Moeilijker dan verwacht in ieder geval! Stukje per stukje is het niets op toetsen bv...Maar alles op elkaar is he't een hele hoop! Gezond eten...Laten we zeggen dat ik weet hoe het moet tongue"I'm old enough to know better...But too young to care!" laughDaar komt het wat betreft mijn voedingsgewoonten en mijn knowhow over gezonde voeding een beetje op neer laugh
gast
gast jun 8 '08
Hihi, wel leuk dat je een indruk bij hem achter gelaten had die keer met de wedstrijd! Heel leerzaam trouwens als je een keer bij iemand anders lest. Die letten toch weer net even ergens anders op en hebben andere foefjes om het voor elkaar te krijgen. En bij een jurylid is het ook nog eens zo dat die je tips kunt geven waar ze bij jureren vooral op letten. Ik heb veel geleerd om tijdens wedstrijden als schrijfster naast de jury te zitten. Dan kun je goed zien waarop ze letten en welke punten ze geven, dat is best interessant.

Met voeding is het lastige ook weer dat de geldende normen van vandaag niet persé ook die van morgen zijn. Ze ontdekken toch steeds weer nieuwe dingen qua diëten ed. Niet te veel aan vasthouden denk ik dan maar. Mijn vader kreeg bijv. een heel ander dieet voor zijn suikerziekte als ik geleerd had tijdens mijn opleiding.
Maar goed, jou examen gaat over de leerstof die nu gegeven wordt en alle veranderingen die daarna optreden zijn ws jou eigen verantwoordelijkheid om op de hoogte te blijven wink
Het zou ook wel te makkelijk zijn om iedereen te leren; eet dat waar je lichaam om vraagt.
Dan zou je maar weinig hoeven leren smile
Ayasha
Ayasha jun 8 '08
tuurlijk maar een aantal dingen blijven ook gewoon hetzelfde, verzadigde vetten blijven ongezonder dan enkelvoudig onverzadigde...

Ik heb er idd veel van geleerd, vooral haar laten ontspannen waar we wat probleempjes mee hadden...Schrijven heb ik nog nooit gedaan omdat ik meestal zelf moet rijden.
Ayasha
Ayasha jun 10 '08
Oh oh jongens wat komt het verschrikkelijk dichtbij...Vandaag onze laatste lesuren op de schoolbanken gespendeerd. Nu ja, les uurtjes kan je het niet noemen...Voornamelijk veel studie gehad.

Om tien over tien voor de laatste keer onze tien minuutjes pauze gespendeerd aan samen op een bankje zitten, commentaar gevend op de mensen die voorbij komen...Ons groepje splitst eigenlijk nogal fel op. Alleen mijn beste vriendin en ik gaan dezelfde kant uit, de rest van het groepje hun roepingen liggen allemaal elders. Vreemd hoe vrienden toch zo verschillend kunnen zijn.

Een vreemd moment na het maken van een "afscheids foto" was onze leerkracht nederlands waar we nogal nauw mee hebben samen gewerkt ivm ons eindwerk dat zij verbeterde en tips op gaf was dat ze zei van "Hierbij sluiten we onze samenwerking eigenlijk af he dames... *korte pauze* ik wens jullie ontzettend veel succes met jullie examens, en ik wil geen van jullie hier nog terug zien volgend jaar...Heel erg bedankt voor de aangename samenwerking en...Succes in jullie verdere leven"
Gut wat klinkt dát vreemd zeg...Zo officieel...Zo...Definitief...Aan de ene kant wil je éindelijk die sprong naar je "echte" leven maken. Aan de andere kant is het verschrikkelijk angstaanjagend...Je maakt eigenlijk een sprong in het duister. (en ik ben nachtblind...Dus dat gaat helemaal niet goed komen)

Nog een weekje examens, een dag GIP verdedigen en dan een weekend nerveus zijn..Maandag rond twaalf uur weten we het...Of we verder mogen, of dat we nog een jaartje mogen blijven...Maar zoooooo dubbel...Ons vertrouwde schooltje, met vertrouwde regels waar we op kunnen hakken, met vertrouwde leerkrachten die onze frustraties aan horen...Nu, in de nieuwe school zullen vast ook regels zijn waar we over kunnen zeuren, en daar zullen beslist ook leerkrachten zitten die naar dat gezeur "willen" luisteren...Maar dat zijn niet meer onze vertrouwde, traditionle "zeuronderwerpen"...Hihi. Ik zou eigenlijk eens een "mijn PSSD Cariere in een notendop" verhaal moeten schrijven...Ik wil toch weer beginnen schrijven laugh
Ayasha
Ayasha jun 11 '08
Dag 1: De kop is er af!

Eerste examens zijn altijd moeilijk, gisteren enorm lang zitten leren. Hoop frustraties die vriendje allemaal over zich heen kreeg (sorry daarvoor) maar we (vooral hij) bleven moedig verder doen! Uiteindelijk kende ik het ook wel knal van buiten dus deze morgen met een rustig gevoel richting school vertrokken! Als je uitstapt op een examendag, voel je het meteen...Die typische examen sfeer, mensen die nog koortsachtig nalezen en proberen dat laatste zinnetje, cijfertje, formulletje of whatever in hun hoofd te krijgen...

Ik wandel, zonder samenvattingen, langs ze op en droom een beetje. Zou het goed gaan? Zou mijn vriendin er al zijn? Zou zij het kennen? Paar loze vragen die er eigenlijk niet toe doen...In de hal is het weer gezellig druk. Net als altijd tijdens de examens! Ik voeg me bij mijn vriendinnen en begin rustig mijn pennen enz bij elkaar te rapen. Mijnheer gerearts staat, zoals gewoonlijk, te roepen dat naar binnen moeten gaan, dat er geen tijd meer is enz. Een van mijn klasgenoten zegt "mijnheer, hoe laat is het?" "23 over acht" antwoord hij. "Oh, nog zeven minuten!" grijnst ze naar ons en ze verlaagt haar tempo met bij elkaar nemen wat. Mijnheer Geraerts zucht eens. Zijn blik zegt zoveel als "verrekte laatstejaars". Ik besluit hem een hart onder de riem te steken, neem de toetsen die ik nog moet afgeven en trek richting de hal. Mijnheertje is happy. Ik leg ze op mijn bank en vertrek vervolgens, net als altijd, naar de voorkant van de hal om bij mijn vriendin en mijn pestkop te gaan zitten.

Als mijnheer dan éindelijk zegt of we stil kunnen zijn, rep ik me naar mijn plek. Ik val nog net op tijd op mijn plek om een heen en weer schuddend vingertje in mijn richting te zien.

Langs me zit mijn HP deskjet btw opnieuw. Herinneren jullie Harry Potter nog? Hij dus! smileHet is nog steeds beeld zonder klank helaas..

Al snel worden onze toetsen opgehaald en krijgen we een oningevuld exemplaar in de plaats. De examen vragen invullen gaat heerlijk. Ik wil mijn been verzetten en stoot tegen die verrekte tafel. (het is zo'n klap tafel met twee ijzeren staven die van de horizontale balk tussen de tafelpoten schuin naar het midden van het tafelblad gaat) Ik vloek even kort en als ik een blik op zij werp zie ik HP lachen...Emoties? Waaaw! Dat is een nieuwe...

Ongeveer tien minuten later stoot hij zijn knie tegen de tafel, hij vloekt even. Ik draai mijn hoofd en fluister "irritant he, tafels?" Hij mompelt iets wat niet geheel verstaanbaar is en werkt door. God straft meteen en het is weer mijn beurt... :roll: krijg, als vanzelfsprekend, meteen de reactie "irritant he, tafels?" zonder op of om te kijken. Verrekte 5de jaartjes... Ik zucht even en werk door.

Ik heb wederom anderhalf uur zitten niksen. Heb me zelfs verlaagt tot het op schrijven van teksten van disneyliedjes. (ik vraag me af wat erger is, dat ik ze opschrijf, of dat ik ze ken?) En nee, niet alleen engelse. (vriendin reageerde nl; "als het engelse zijn, dan valt het nog mee, maar als je ze in het nederlands gaat opschrijven, ben je hopeloos") Dus jongens...Ik ben hopeloos!

Om 18 voor twaalf komt mijnheer geraerts binnen! Jaaaa we mogen door! Een hele hoop mensen zitten in de startblokken en kijken hoopvol naar de mijnheer. Maar deze steekt, met een grijns die beslist voortkomt uit leedvermaak, twee vingers omhoog. Kom op zeg? Voor TWEE minuten?!!

Hij wacht nog even en werpt een blik op aaaaal die hoopvolle gezichten die wachten tot hij zijn mond open doet om er vandoor te sprinten. Mijn beste vriendin en ik wisselen een blik van verstandhouding en schieten beide in de lach. Als ik even richting pestkop krijg, mag ik een knipoogje in ontvangst nemen! Ook hij volgt mijn gedachten. "Iedereen die...." verder komt hij niet want inmiddels is iedereen die klaar was al de zaal uitgestormt. Ik hoor hem nog net "laat ook maar...Ze weten het wel ondertussen" mompelen terwijl hij zuchtend de kudde leerlingen na kijkt! laugh

two down, eleven to go! En dit zijn er al twee die zonder twijfel geslaagd zijn! laughMorgen aarderijkskunde en engels, en daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n bang voor! wink
inneke
inneke jun 11 '08
Ergens in een vorig verslag schreef je dat het ook iets vertrouwds heeft die examenkoorts. Vind ik ook. Bij alle stress, faalangst, slaaptekort....is er ook het weten dat je samen met duizenden anderen met hetzelfde bezig bent. Ik hoop dat je er een beetje van kunt genieten ook, je laatste als scholier.

Ik wens je een mooie afsluiting en een boeiend nieuw begin.

Succes!!!
Ayasha
Ayasha jan 1 '70
Dag 2: Steentjes zijn niet mijn ding

Hoi! Dag twee alweer, 4 down, 9 to go!

Gistere tot laat in de avond zitten leren (tot twaalf om precies te zijn) met natuurlijk wel wat pauzes enz. Maar het ging er níet in! Verrekte gebergtes en steentjes! Hoe dan ook. Om twaalf uur heb ik het opgegeven. (weer dank aan vriendje die tot twaalf uur bij me gezeten heeft...)

Slaapkes doen en 's morgens tijdens het aankleden en het aanbrengen van de nodige make-up even mijn engels leren. Huppa naar school en "goedemorgen" zeggen tegen mijn HP. Hij lachtte verlegen en zei zowaar goedemorgen terug. Dan lekker aan het examen beginnen. Engels ging super. Lekker vlotjes invullen! Wel een aantal woorden waarvan ik echt zo iets had van "huh..." maar dat heb je altijd wel op een examen. Was ruim optijd klaar en heb mijn tijd dan maar besteed aan het opruimen van mijn tafelplekje. (in tegenstelling tot de rest van de hal heb ik mijn balpennen, markeerstiften, typp-ex enz over de hele tafel verspreid liggen...Oeps!)

Daarna wat zitten rondkijken. Ik heb even mijn HP in me opgenomen, Vreemd, hoe hij zo jong kan tonen. Ik vraag me af of hij populair is in zijn klas...Hij is iig niet veel van zeggen...Misschien geloofd hij gewoon niet in woorden? Of misschien leren ze je op ASO geen sociale vaardigheden aan...Wie weet? Dus hij kan er waarschijnlijk gewoon helemaal niets aan doen dat hij nauwelijks praat...Overigens, die gast is echt slim! Jeetje. Of hij leert heel goed, dat kan ook, maar dat invullen gaat vlotjes! En van hem snap ik wel dat hij zo lang moet werken aan een examen, want als ik zo'n teksten zou opschrijven na elke vraag, zou ik er ook minimum twee uur zitten!

Mijnheer Geraerts komt ons melden dat we naar buiten mogen maar we moeten wel via de rechterdeur...Vriendin en ik "waarom dan?" en met dat we door de deur gaan zien we de bewuste meneer staan filmen :roll: "daarom dus..." we schieten in de lach en trekken richting tas om ons aarderijkskunde na te kijken.

Ik was gisteren avond al tot de conclusie gekomen dat het hopeloos was, maar nu begon ik toch stil aan wanhopig te worden. Als ik op alles 50% haal ben ik over naar het volgende jaar, ik hoef niet meer echt wat op te halen. Maar toch....

Toen ik binnen kwam had ik aan mijn rechterzijde ook een collega zitten. Iemand van zes hout die kennelijk niet bijzonder goed geleerd had tongueAan de linkerkant was het wederom beeld zonder klank, en op mijn eigen papier stond nog niet veel te lezen...Rustig beginnen met invullen, ruuuustig nadenken, ik had het toch allemaal tig keer gelezen? Uiteindelijk heb ik het grootste deel van de vragen kunnen invullen en ik vermoed wel dat ik over ben. Ik hoop het vooral...

Langs me was er nog iemand klaar, de rechterbuur om precies te zijn. Hij legde heel demonstratief zijn horloge voor zich op tafel en ging daar vervolgens naar staren...Zou hij gedacht hebben dat het uur sneller ging als hij dat heel heel heel graag wilde? Ben in de lach geschoten...Kon het niet helpen. Kreeg een glimlachje terug en hij heeft zich maar op wat anders geconcentreerd. Vermoed dat hij besefte dat het er niet bepaalt intelligent uit zag zoals hij er naar zat te kijken laugh

Heb een paar vragen meegevolgd van mijn HP'tje en vriendin en ik hebben nog wat sms'jes over en weer gestuurd...

Mijnheer Geraerts kwam binnen met een super grote camera! Ineens zie je zo die hele hal in elkaar krimpen laugh"ik wil niet op film!" *legt hoofd op arm en schrijft zo verder* Best leuk om te zien, vooral als je helemaal vanachter zit en meneer vanvoor staat te filmen! tongueGeen risico's!

Na tien minuten te filmen zei hij éindelijk dat we door mochten! We komen buiten en wat zien we? REGEN!
Bah, Het valt met bakken uit de lucht hier. Maar ik vermoed dat ik liever dit soort weer heb dan echt zon...Ik vraag me af waarom het nog steeds niet warm is, in juni hoort het toch warm te worden? Zouden we weer een echte regenzomer krijgen net zoals vorig jaar augustus? Laten we hopen van niet!

Morgen heb ik geschiedenis en Fysica, geschiedenis vind ik wel interessant maar fysica is niet mijn favoriete bezigheid...Ach...Daarna heb ik weer een heel weekend om op mijn positieven te komen en mag ik beginnen met MSV en Wiskunde...Die laatste moet ik nog voorzichtig mee zijn. Vanaf dan word de week pas wat relaxter voor mij tot donderdag...Frans! Pf...Deze examenperiode gaat nog heeeeel lang duren... :";"1213266229
Lena
Lena jun 15 '08
vind het ongelooflijk veel vakken of ligt dit aan mij crazy
Ayasha
Ayasha jun 15 '08
het zijn er 13 in het totaal. Was vrijdag stik op dus heb geen verslagje getypt toen.

Ik ben dus lekker op tijd naar school vertrokken. Ik heb nog niet zo lang geleden ruzie gehad met mijn klasje (ik had gelijk deze keer...) en ik kwam vrij vroeg aan dus dacht "word gezellig" maar ik kreeg een heel vriendelijke goedemorgen en ze kwamen een praatje maken, dat viel dus beter mee dan verwacht! Iedereen heeft nog weinig moed om te studeren. We hebben een heel druk jaar achter de rug en ik ben niet de enige wie het niet gaat om alles gestudeerd te krijgen. Maar vandaag ging mijn vak al vlot, dus misschien dat een weekendje me (hopelijk ons allemaal) goed heeft gedaan? Ben gisteren ook lekker naar de kermis geweest!

Ik kreeg overigens zowaar een goedemorgen van mijn buur! We hebben zelfs een klein praatje gemaakt over de komende examens en over mijnheer gerearts die ooit nog een hartaanval zou krijgen als hij zo bleef door doen! Ja, hij begint stilletjes aan te ontdooien. Heb overigens ook een nieuw voornemen: ipv how to loose a guy in ten days, maak ik er van: how to unfreeze a guy in 10 exams... laughBen er nl al een paar examens geleden mee begonnen. En dat gaat prima! Hij begint al te praten enz. Ik ben dus van gedachten veranderd, hij is niet associaal maar heel erg verlegen! En als je dan een halve goth langs je krijgt, tja, je zou voor minder stil worden als snob. laugh

Anyhow, geschiedenis ging beter dan verwacht, de vragen over het deel dat ik niet echt geleerd kreeg gisteren waren eenvoudig, en de moeilijke vragen gingen allemaal over rusische presidenten en WO II. Ik heb een onverklaarbare interesse in WO II waardoor ik het dus heel gemakkelijk onthoud. Kortom: volgens mij is het wel goed gegaan.

Fysica kan ik nooit op voorhand zeggen, mijn theorie is sowieso goed. Die kende ik vanbuiten. Maar van de oefeningen kan ik maar heel weinig zeggen. Ze kunnen juist zijn, ze kunnen ook onjuist zijn! Maar ik denk dat beide wel voldoende zijn...

Om twintig voor twaalf mochten we door! Heerlijk!
Ayasha
Ayasha jun 16 '08
Middag dames! (en heren)

Vandaag had ik MSV en Wiskunde. MSV is een van mijn favoriete vakken dus daar was ik op zich niet zo bang voor, maar wiskunde!

Kwam heerlijk vroeg aan in de sporthal, heb me nog lekker langs een klasgenoot genesteld en half pratend half nakijkend nog een tiental minuten zitten relaxen. Zeldzame gebeurtenis, tijdens examens! smile

Msv ging echt super, heb op twee vragen niet heel gedetailleerd kunnen antwoorden maar alle andere vragen wel! laugh
Zit je je daar te vervelen, ruzie makend met die verrekte tafel, uitgelachen wordend door je buurman...Komt mijnheer even langs me zitten (mijnheer van MSV) Hij pakt rustig mijn examen en leest het eens door en maakt een twijfelend gebaar! Meteen daarna ontvang ik een knipoogje. Kortom: het examen is goed! :j

"Meneer, heb jij een kladblaadje?"
"neen, maar er liggen er wel vanvoor" *grijnsje*
"meneeeeerrr...Magk een kladblaadje? grin"
"*rolleyes* *staat op en loopt naar voor *komt terug met kladblaadje*"
"Dankje meneer grin"

En tekenen maar! Kennelijk kan ik zowaar nog creatief zijn tijdens mijn examens!

Heb mijn kladpapiertje, dat ik normaal moet afgeven, weg gemoffeld laughMeneer kwam door en grijnsde eens toen hij het er niet bij zag liggen maar liet het zo. Niemand had immers een kladpapier dus...Op zich grinDie ene gaan ze niet missen!

Tijdens de pauzes overleggen met dinnetje...Die vond het ook heel makkelijk en ze legde nog vlug uit hoe ik een oefening
van wiskunde die ik even niet meer snapte moest doen! Mijnheer Gerearts riep zijn schaapjes weer naar binnen en voor we het wisten waren we ijverig aan het werk aan ons wiskunde examen!

Dat ging ook vrij vlot, heel op het einde kwam ik nog achter een fout die ik nog even verbeterd heb. Lekker om twintig voor twaalf naar huis! En nu zit ik dus hier zo...Klaar om aan mijn Nederlands te beginnen... smile
Lena
Lena jun 16 '08
succes kath,blijf het bijzonder vinden 13 vakken !

smile
inneke
inneke jun 16 '08
welkom in het Vlaamse onderwijssysteem wink
admin
admin jun 16 '08
13 vakken..waanzinnig gewoon!
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina