Dag 2: Steentjes zijn niet mijn ding
Hoi! Dag twee alweer, 4 down, 9 to go!
Gistere tot laat in de avond zitten leren (tot twaalf om precies te zijn) met natuurlijk wel wat pauzes enz. Maar het ging er níet in! Verrekte gebergtes en steentjes! Hoe dan ook. Om twaalf uur heb ik het opgegeven. (weer dank aan vriendje die tot twaalf uur bij me gezeten heeft...)
Slaapkes doen en 's morgens tijdens het aankleden en het aanbrengen van de nodige make-up even mijn engels leren. Huppa naar school en "goedemorgen" zeggen tegen mijn HP. Hij lachtte verlegen en zei zowaar goedemorgen terug. Dan lekker aan het examen beginnen. Engels ging super. Lekker vlotjes invullen! Wel een aantal woorden waarvan ik echt zo iets had van "huh..." maar dat heb je altijd wel op een examen. Was ruim optijd klaar en heb mijn tijd dan maar besteed aan het opruimen van mijn tafelplekje. (in tegenstelling tot de rest van de hal heb ik mijn balpennen, markeerstiften, typp-ex enz over de hele tafel verspreid liggen...Oeps!)
Daarna wat zitten rondkijken. Ik heb even mijn HP in me opgenomen, Vreemd, hoe hij zo jong kan tonen. Ik vraag me af of hij populair is in zijn klas...Hij is iig niet veel van zeggen...Misschien geloofd hij gewoon niet in woorden? Of misschien leren ze je op ASO geen sociale vaardigheden aan...Wie weet? Dus hij kan er waarschijnlijk gewoon helemaal niets aan doen dat hij nauwelijks praat...Overigens, die gast is echt slim! Jeetje. Of hij leert heel goed, dat kan ook, maar dat invullen gaat vlotjes! En van hem snap ik wel dat hij zo lang moet werken aan een examen, want als ik zo'n teksten zou opschrijven na elke vraag, zou ik er ook minimum twee uur zitten!
Mijnheer Geraerts komt ons melden dat we naar buiten mogen maar we moeten wel via de rechterdeur...Vriendin en ik "waarom dan?" en met dat we door de deur gaan zien we de bewuste meneer staan filmen :roll: "daarom dus..." we schieten in de lach en trekken richting tas om ons aarderijkskunde na te kijken.
Ik was gisteren avond al tot de conclusie gekomen dat het hopeloos was, maar nu begon ik toch stil aan wanhopig te worden. Als ik op alles 50% haal ben ik over naar het volgende jaar, ik hoef niet meer echt wat op te halen. Maar toch....
Toen ik binnen kwam had ik aan mijn rechterzijde ook een collega zitten. Iemand van zes hout die kennelijk niet bijzonder goed geleerd had

Aan de linkerkant was het wederom beeld zonder klank, en op mijn eigen papier stond nog niet veel te lezen...Rustig beginnen met invullen, ruuuustig nadenken, ik had het toch allemaal tig keer gelezen? Uiteindelijk heb ik het grootste deel van de vragen kunnen invullen en ik vermoed wel dat ik over ben. Ik hoop het vooral...
Langs me was er nog iemand klaar, de rechterbuur om precies te zijn. Hij legde heel demonstratief zijn horloge voor zich op tafel en ging daar vervolgens naar staren...Zou hij gedacht hebben dat het uur sneller ging als hij dat heel heel heel graag wilde? Ben in de lach geschoten...Kon het niet helpen. Kreeg een glimlachje terug en hij heeft zich maar op wat anders geconcentreerd. Vermoed dat hij besefte dat het er niet bepaalt intelligent uit zag zoals hij er naar zat te kijken
Heb een paar vragen meegevolgd van mijn HP'tje en vriendin en ik hebben nog wat sms'jes over en weer gestuurd...
Mijnheer Geraerts kwam binnen met een super grote camera! Ineens zie je zo die hele hal in elkaar krimpen

"ik wil niet op film!" *legt hoofd op arm en schrijft zo verder* Best leuk om te zien, vooral als je helemaal vanachter zit en meneer vanvoor staat te filmen!

Geen risico's!
Na tien minuten te filmen zei hij éindelijk dat we door mochten! We komen buiten en wat zien we? REGEN!
Bah, Het valt met bakken uit de lucht hier. Maar ik vermoed dat ik liever dit soort weer heb dan echt zon...Ik vraag me af waarom het nog steeds niet warm is, in juni hoort het toch warm te worden? Zouden we weer een echte regenzomer krijgen net zoals vorig jaar augustus? Laten we hopen van niet!
Morgen heb ik geschiedenis en Fysica, geschiedenis vind ik wel interessant maar fysica is niet mijn favoriete bezigheid...Ach...Daarna heb ik weer een heel weekend om op mijn positieven te komen en mag ik beginnen met MSV en Wiskunde...Die laatste moet ik nog voorzichtig mee zijn. Vanaf dan word de week pas wat relaxter voor mij tot donderdag...Frans! Pf...Deze examenperiode gaat nog heeeeel lang duren... :";"1213266229