De laatste op deze school toch. Zoals een aantal al hebben kunnen lezen zit ik in mijn laatstejaar van de secundaire school. En mijn laatste examenperiode komt heel erg dichtbij! Voor mij is die eigenlijk vandaag al een beetje begonnen...Woensdag beginnen we met ons eerste vak en gezien daar een hoop werk in zal steken, ben ik daar dus ook al mee begonnen.
Aan de ene kant kijk ik uit naar de examens, want ondanks alles, kan ik wel genieten van die periode. Het is een echte studentenperiode! Tuurlijk, je moet leren, en veel. Maar aan de andere kant, het hoort er bij! En ik ben het wel gaan aprecieren. 's middags thuis, wat eten en lekker achter de boeken kruipen. Je hersentjes een beetje laten werken...Heeft iets rustgevends (vreemd genoeg). En iets vertrouwds! Vooral dat laatste.
Ons examenrooster is best okee! Er valt altijd wel wat te klagen natuurlijk, maar ach...Op zich is het niet zo'n ramp!
Beetje vreemd...Nog twee weken, volgende week vrijdag (dus niet de vrijdag die nu komt maar die erna) hebben we rond deze tijd ons GIP verdedigt en gaan we een ontzettend stressvol weekend tegemoet. Maandag komen we te weten of we geslaagd zijn of niet, en indien wel, heb ik dinsdag of woensdag roze plukjes in mijn haar! (Dat is een "weddenschap" die ondertussen al dik twee jaar staat, als het geen drie is)
Ik begin alvast een topicje, kijken of er animo voor is als ik mijn stress en frustraties van me afschrijf op dit forum. De spanningen lopen overigens al hoog op! Vandaag is er een fikse discussie geweest tijdens de lunch pauze en die is enkel te wijten aan de stress om niet over te zijn dit jaar...Gut wat heb ik me boos gemaakt! Bozer dan ik gewend en van mezelf! Máár, ondanks dat het weinig sociaal klinkt, nog anderhalve dag school en ik hoef niet meer op hun koppen te kijken. Daar ben ik blij om. Dat ik op deze school geen vrienden meer zou bij maken was me al van vorig jaar duidelijk...Heb er de behoefte ook niet meer aan. Prille vriendschappen op een secundaire school, breken toch van het moment dat je elk je eigen weg kiest. Hogeschool vriendschappen zijn vaak zelfs te pril om de overgang school-werk te overleven...
Hiermee ga ik afsluiten...Ik zie wel of er mensen geinteresseerd zijn in mijn examenleven...Ben maar een gewone student met frustraties en grillen en een matige schrijfcapaciteit maar...