Loading...
nl

buiten het grijze kader

dragon
dragon mei 20 '08
vind jij dat je de grenzen van de geeikte paden ontstijgt, of vertoef je toch best wel in het grijze hokje?

Zo ja, hoe doe je dat dan, noem eens een voorbeeld!

Ben gewoon reuze benieuwd wat jullie waarheid hierin is.

Groetjes van Dragon
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 21 '08
Ik vind niet dat ik de grenzen ontsteig vanuit mijn oogpunt. Want tenslotte zijn er geen grenzen, maar uitdagingen wink. Maar vanuit mijn omgeving ontstijg ik juist weer erg de grenzen die zij gesteld hebben.
Het grootste voorbeeld is Merudi. Wat ik hierin doe, hoef ik volgens mij niet uit te leggen wink.

Hoe zit het met jou, Dragon?
sarina
sarina mei 21 '08
Als de kinderen zeggen 'mam, doe normaal....' omdat ik wel eens een dansje van geluk maak? (in de supermarkt of zo, ha ha) is dat buiten het grijs?
JulienMoorrees
Ook hier lijkt het er weer op dat het oordeel van anderen bepaalt wat het grijze gebied is. Ben toch benieuwd of jullie dat ook zo vinden.
admin
admin mei 21 '08
Ik houd mijn eigen grenzen aan niet de grenzen van de maatschappij.
Dus vertoef in mijn eigen grijze gebiedje smile
JulienMoorrees
Karin,

Wat is precies jouw grijze gebiedje, en wanneer kom je buiten je eigen grijze gebiedje?
Anne
Anne mei 21 '08
Het is zowiezo goed om voor jezelf je grenzen op te stellen en die niet van de buitenwereld aan te nemen.

Iedereen heeft echter wel een schaduwkant en dit kan worden gezien door de mensen om je heen als iets grijs...

Ik ben ervan overtuigt dat je van je schaduwkant kan leren, het is er per slot van rekening niet zomaar. Je moet het alleen wel willen en kunnen. Veel mensen stoppen hun schaduwkant ver weg, om zo er niet te hoeven over na te denken er erbij stil te staan, meestal gaat dat onder het zinnentje van ''niemand is perfect'' dit klopt natuurlijk ook in zekere mate.
Ik ben er alleen van overtuigt als je je schaduwkant onder ogen wilt zien en hem ''verwelkomt'' als het ware je leven een stuk makkelijker is.
En dan ben je veel sterker.
gast
gast mei 21 '08
Voor mij is grijs heilig.
Lena
Lena mei 21 '08
Voor mij ook!! Ik leef grijs!
Lena
Lena mei 21 '08
Dragon, want wat is de ultieme waarheid van het bestaan??
dragon
dragon mei 21 '08
geen idee wat ultieme waarheid is, ik vroeg naar die van jullie en was benieuwd naar de reacties.

ik vind ze tot nu toe zeer interessant... en dat is dan vanuit mijn waarheid smile
dragon
dragon mei 21 '08
oh, en ik vind het leuk om te zien hoe eenieder vanuit zijn eigen waarheid op mijn vragen reageert en de vragen dus vanuit zijn eigen waarheid invult/opvat

SMAK lekkere schatten!!
admin
admin mei 22 '08
Heb je ook een makkelijkere vraag Nims? smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 22 '08
Niet in relatie tot dit onderwerp wink
Lena
Lena mei 22 '08
Wat zou er mis zijn met het verblijven in het grijze crazygebied!
admin
admin mei 22 '08
Ik heb geen idee hoe ik dat beter kan uitleggen, dan ik al heb gedaan Nims.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 22 '08
Nou ik doelde dus eigenlijk wat meer specifieks. Maar ik zal de vraag anders stellen zodat hij mss wel makkelijker om te antwoorden is.

Kan jij een grens van jezelf noemen die anders is dan de maatschappij gewoonlijk uitdraagt? Dus iets waarvan jij zelf helemaal niet vind dat dit binnen je grijze gebied valt, maar waarvan de rest dat niet vind.
sarina
sarina mei 23 '08
Mijn ervaring is, als je gewoon jezelf bent is er geen grijs gebied.

Ik denk er nooit over na hoe anderen over mij denken.... Laat staan hoe de maatschappij over mij zou denken... Ik ben gewoon mezelf, en als anderen me niet leuk vinden in mijn 'zelf' zijn, is dat hun 'probleem', niet het mijne.
gast
gast mei 23 '08
Ben je dan helemaal zwart/wit, Sarina?
admin
admin mei 23 '08
Hmm, zo snap ik hem beter ja.
Twee katten word geaccepteerd, met 7 ben je raar.
Christen en heks zijn, een combinatie die volgens velen niet kan.
Als iedereen een witte bloes draagt zal ik een blauwe dragen zal ik maar zeggen.
Niet om op te vallen of de aandacht op mij te vestigen, maar om mijn eigen "zijn" uit te dragen.
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420