Loading...
nl

Mijn Dagboek

Psijkik
Psijkik mei 19 '08
Dit onderwerp is voor mensen die een dagboek willen bijhouden om elke dag (of wanneer je dat wilt) iets te typen wat je op dat moment bezighoud. Om het even wat, gewoon om het even eruit te laten.

Vandaag 15:22

Mensen doen echt zieke dingen met mij. Ze zeggen tegen helderzienden: ik bepaal zelf hoe ik mijn leven indeel. Hoe blind ben je dan? Wat voor verwrongen beeld heb je dan van iemand die helderziend is, en wat moeten we met deze mensen doen.

Zelfkennis, ik denk dat 99% procent van de mensen minder dan 10% zelfkennis heeft.

Onwetendheid, een nog hoger percentage weet het simpelweg allemaal gewoon niet. Door lak aan kennis kunnen hun hersens bepaalde informatie niet verwerken en word het van hersenkamer naar hersenkamer verplaatst totdat het ze gek maakt. Boiling point.
Delen:
Psijkik
Psijkik mei 19 '08
Vandaag 20:28

ik voel me onbegrepen. zou ik ooit iemand spreken die mij begrijpt zonder woorden?
Ayasha
Ayasha mei 19 '08
wie ben jij om te denken dat hun beeld verwrongen is? Wie zegt dat jouw beeld niet verdrongen is?

Pas als je andere probeert te begrijpen kan je zelf rekenen op begrip.
Psijkik
Psijkik mei 19 '08
omdat ik mezelf eerst ook niet geloofde en ik hield mezelf voor de gek al die tijd dat het allemaal toeval was. totdat ik erachter kwam dat ik STPS had, en helderziendheid een symptoom hiervan is.

maar, ik zit ermee wat ik ermee moet. moet ik dat laten ontwikkelen? ik zie het als een gave en het helpt me ook vaak met dingen ook om andere mensen te helpen. maar als het slechts een symptoom is van mijn stoornis is het ook niet de moeite en energie waard als het helemaal niets blijkt te zijn...
sarina
sarina mei 19 '08
Lieve Psijkik, ik heb nog steeds het gevoel dat je erg bezig bent met de wereld om je heen. Er is echter maar één mogelijkheid om iets te veranderen, en dat is er zelf anders mee omgaan. Omstandigheden, slimme mensen, domme mensen, slechte maatschappij, ze zijn er altijd, en ze veranderen echt niet, wat jij er ook van vindt of zegt.

Stop je energie in jezelf, en probeer niet te begrijpen waarom anderen dingen doen of laten..... Het is verloren energie.... Blijf mooie teksten zingen, daar help je jezelf en anderen mee, maar probeer niet te oordelen over de manier waarop anderen met jou, je liedjes en de wereld omgaan. Dat is hún ding.

Als je dat kunt bereiken heb je de anderen niet meer nodig om je goed te voelen, dat maakt het leven echt een stuk gemakkelijker!
Ayasha
Ayasha mei 19 '08
Wat is STPS precies?
Psijkik
Psijkik mei 19 '08
schizotypische persoonlijkheidsstoornis
gast
gast mei 19 '08
Dat woordje 'stoornis' moeten ze m.i. schrappen want wie bepaald dat het een stoornis is. Het is m.i. een ontwikkeling die met de evolutie te maken heeft.
Je staat als het ware met je ene been in de oude en met je andere been in de nieuwe wereld.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 19 '08
Origineel bericht van: Psijkik
Vandaag 20:28

ik voel me onbegrepen. zou ik ooit iemand spreken die mij begrijpt zonder woorden?

Pas wanneer jij jezelf volledig begrijpt, kan iemand anders jouw volledig begrijpen. Stop met zoeken, begin met vinden.....
Thomas A
Thomas A mei 20 '08
" ik voel me onbegrepen. zou ik ooit iemand spreken die mij begrijpt zonder woorden?"

Geweldig!!! Die ga je ook wel tegenkomen!!!

Wees niezoongeduldig...
Psijkik
Psijkik mei 20 '08
Vandaag 08:13

Ik begrijp mezelf inderdaad niet altijd even goed, toch lijkt het voor mij persoonlijk meestal wel begrepen. Ik bedoel ik zit niet echt met raadsels, het is alleen vaak moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel. Ik kan vaak ook niet de juiste woorden vinden, ook is mijn zinsopbouw vaak rommelig en als ik praat struikel ik over woorden. ook als ik iets aan het typen ben en iets onderbreekt mij dan weet ik gelijk niet meer wat ik wou typen enzo. best vervelend.

ik ben toch wel het liefste alleen, gezelschap op zijn tijd kan ik goed gebruiken maar vaak vind ik het al snel genoeg geweest en wil ik weer alleen zijn. ik word elke ochtend voor de wekker gaat wakker, ik hoef niet uit bed maar me vriendin wel. ik kan dan niet verder slapen omdat mijn vriendin bezig is met inpakken en aankleden enz. dan word het al te druk voor mij. en als ik dan uit bed ga en achter de pc of kopje koffie drinken dan voel ik die drukte gewoon alsof ik zelf druk ben. mijn vriendin kan nog wel is stressig of onrustig zijn. daar word ik helemaal opgefokt van, veel empathie is niet altijd leuk... vooral niet als het gewoon gebeurd zonder dat je er iets aan kan doen.

maar ok ik moet dus meer naar mezelf gaan kijken dan naar de mensen om me heen... wat ben ik toch een vreemde snuiter eigenlijk. soms geloof ik mezelf niet meer omdat andere mensen zeggen dat iets niet zo is, maar kmag niet meer naar die mensen luisteren en moet gewoon in mezelf geloven, wat ik ook geloof. toch? ik voel me best wel thuis op dit forum, ik heb andere forums geprobeerd maar daar werden sommige dingen van mij niet geaccepteerd. hier kan ik gewoon open zijn maak ni uit hoe gek het klinkt. en ik heb hier minder temporale pijn, wat betekend dat ik het allemaal redelijk kan verwerken.

@ thomas A

hoezo vind je dat zo geweldig en hoe weet je dat ik diegene ga tegenkomen? (ben nieuwsgierig)

@ sarina

thanks.. ik ga het proberen.
Thomas A
Thomas A mei 20 '08
Je bent een waarheidzoeker Psi, dus zul je die tegenkomen; in jezelf maar ook in anderen. Het feest der herkenning. lezen over 2lingzielen en de definities zullen je hierin ook inzichten geven. Lees ook eens wat over Karma. Jouw heftige vertrekpunt in dit leven is de bakermat van jouw levens inzichten. Je kunt het ook je vertrekpunt noemen.

Niet alles is in woorden te vangen en dat is voor velen zo. Jij lijkt mij ook een typische beelddenker. Onderschat je eigen-wijsheid niet Psi en wees kritisch naar een ieder die jouw verhouden (naar de wereld) in een hypothetisch kader wil plaatsen Kazimir (schrijf in verkeerd) schreef het je ook al...........

Begrepen kunnen worden door anderen is ook een kwestie van jezelf heel goed kennen. Bewustwording zal je helpen!!!
Kamizja
Kamizja mei 20 '08
Tuur niet naar de horizon terwijl het antwoord aan je voeten ligt...

Je hoeft het allemaal helemaal niet zo ver te zoeken als je oog hebt voor de kleine details dus van het alledaagse leven. En iemand begrijpen... begrip is niet eenvoudig omdat ieder zijn eigen belevingswereld heeft en zijn eigen realiteit ervaart. Toch is het ook makkelijk omdat er allemaal parallelen zijn tussen mensen onderling... De ene begrijpt je smaak, de ander je zoeken, de volgende je verwardheid, iedereen kent het gevoel van slaap en honger, enzovoort. Om alles in 1 persoon te willen vinden wordt wat ingewikkelder. Behalve begrip zoek je ook bevestiging en erkenning en die kan je beter jezelf geven dan dat je het van de anderen verwacht...
Genoeg stof tot nadenken zo....
Liefs, Kamizja
gast
gast mei 20 '08
Wijze woorden Kamizja.
dragon
dragon mei 20 '08
Psijkik,

ik zwijg nu heel hard... als je begrijpt wat ik bedoel wink
Psijkik
Psijkik mei 20 '08
nee, wat bedoel je?
dragon
dragon mei 21 '08
Origineel bericht van: Psijkik
Vandaag 20:28

ik voel me onbegrepen. zou ik ooit iemand spreken die mij begrijpt zonder woorden?


het was in reactie hierop...
Ik snap heel goed wat je bedoelt, herken het volkomen!
Psijkik
Psijkik mei 25 '08
Voor degenen die frans kunnen:

Serpent
Que fais-tu? A quelle place? j‘pense a toi quoi que je fasse
Rampe vers moi en silence, je veux que des pieds jusqu'à la tête tu m’enlace
Ouh j’ai peur qu’un jour mon cœur me lâche, doux mélange d’amour et de menaces

Si tu savais l’effet que tu me fais quand tu m’embrasse, je ne comprends plus ce qui m’arrive
Et c’est pire quand tu te tais, l’extase ya pas un mot je suis déjà ivre,
Dans ton regard moi je m’égard je ne sais dire que « oui oui » oh oh
J’ai beau me mettre sur mes gardes, sa ne sert a rien tes yeux de serpent me parle
Dans ton regard moi je m’égard je ne sais dire que « oui oui » oh oh
J’ai beau me mettre sur mes gardes, sa ne sert a rien tes yeux de serpent me parle

Comme si j’étais sous hypnose, je vois la vie en rose
Est-ce mal ? Est ce mal ?, est ce normal ? que tu réveil mon instinct animal
Je sens mes paupières lourdes, quand t’es là je deviens sourde
Je ne réponds plus de moi, je n’entends plus que toi, parle moi

J’ai beau m’acharner essayer de te charmer eh , je suis à l’armer désarmer
Quand tes yeux de serpent me parle, j’ai beaucoup de mal à te cerner
T’a fais de moi cette maitresse, qui ne peut pas te tenir en laisse,
Tu veux savoir ce qui me stresse, C’est qu’un tu partes est me laisse
J’ai beau m’acharner essayer de te charmer eh , je suis à l’armer
Désarmer. You shoot on me, with the snake eyes. Why homie?


Voor degenen die geen frans kunnen, heb ik me best gedaan:

Slang
A fain? Ik geloof dat je iets te doen hebt…
Er komt een stilte in mij, ik wil dat benen mijn hoofd ineenstrengelen.
Ik vrees dat op een dag mijn hart bezwijkt, door een milde mengeling van liefde en gevaar

Als jij het gevolg wist van een omhelzing, zou ik niet weten wat me overkomt.
En het zou nog slechter zijn als je het verzweeg, de climax. Geen woord, ik ben reeds dronken.
Als ik die blik in jou ogen zie durf ik niet te zeggen: ja ik wil!
Ik heb me schat waarop ik altijd wacht, maar die is niets waard als de slangenogen spreken.
Als ik die blik in jou ogen zie durf ik niet te zeggen: ja ik wil!
Ik heb me schat waarop ik altijd wacht, maar die is niets waard als de slangenogen spreken.

Alsof ik onder hypnose was, zag ik het leven te rooskleurig in?
Is dit slecht? Kan dit kwaad? Is dit normaal? Het heeft in elk geval mijn instinct wakker gemaakt.
Ik voel het aan mijn zware oogleden, wanneer het daar is word ik doof.
Ik reageer niet meer op mezelf, ik hoor alleen nog jou. spreek ik.

Ik hou me schat hardnekkig vast. Ik blijf volhouden je proberen te betoveren.
ik ben gewapend om je te ontwapenen
Wanneer jou slangenogen met mij spreken, krijg ik veel slechte dingen in me hoofd waarvan ik wil dat het jou omringt.
Je hebt een onderwijzer van mij gemaakt, die je niet eens in lijn kan houden
Je wil weten wat in mij zit en mij in een stress situatie brengen, laat me nou is met rust
Ik hou me schat hardnekkig vast. Ik blijf volhouden je proberen te betoveren.
ik ben gewapend om je te ontwapenen. Je schiet op mij met de slangenogen, waarom, mitti?
Psijkik
Psijkik mei 26 '08
ik ga dit forum verlaten.

t beste
Acheliah
Acheliah mei 26 '08
FF terug te komen op STPS iedereen moet in een hokje geplaatst worden liefst nog met een stempel op je kont erbij. Ik zou van alles mankeren persoonlijkheid stornissen hebben, adhd, zwakzinnig flikker op nee ik mankeer niks ik heb last en problemen met zulke mensen niet met mijzelf. En waarom ga je merudi verlaten.

XXX Dinie
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki