Loading...
nl

poehe en zo begon het verhaal

myra
myra mei 14 '08
en sindsdien nog een boek gescheven!

Er waren eens 2 lieve wezens genaamd mensen. De een schrijft dit verhaal en de ander is op een andere manier bezig haar leven weer op te pakken. Ze waren allebei op hun eigen manier heel kwetsbaar en fragiel en net daardoor zo sterk als weinig anderen. Ze kwamen elkaar exact 2 maanden geleden pardoes op het internet tegen. Ze lachten en schreven elkaar toe zonder daar beiden veel van te verwachten en/of veel mee te bedoelen. Als snel kwam het na een aantal uren chatten tot een afspraak. Toen ze elkaar dan ook echt troffen waren ze verbaasd. De uiterlijke kenmerken voldeden voor beiden niet aan het aantrekkingskracht beeld dat ze dachten nodig te hebben.

Maar toch, de verteller (vanaf nu ik) was overdonderd. Zij was (vanaf nu jij); klein, lief en vol charme. Je raakte me al binnen een seconde. Je bleef die nacht en we deden allebei geen oog dicht. Niet uit hartstocht maar door de tocht die op ons beider hart stond te blazen en stond geschreven. In de ochtend wilde jij gelijk weg. Het voelde niet goed, je was immers met je gedachten en je hart bij een ander. Ik wilde je hier houden, je vasthouden, koesteren wat ik toen al wist dat ik voor je kon voelen, naar je luisteren en hopen dat je met een beter gevoel naar huis kon gaan dan dat je die nacht had opgedaan. Je huilde zo intens dat het me diep raakte. Je had pijn en was verward. Voor je gevoel was je vreemdgegaan en eigenlijk had ik je toen moeten laten gaan. Je bleef nog even en die avond ging je weg.

Stom genoeg, weet ik niet meer hoe ik toen voelde en wat de dagen erna hebben gebracht. Ik heb je nog gezien en gevoeld maar de details zijn uit mijn geheugen verdwenen. Ik zag alleen al je kwestbaarheid, je pijn om om die ander en de aandacht die je nodig had. De aandacht die ik je gaf, gaf ook mij een goed gevoel. Meer had ik niet nodig. Het was goed zo. Je draaide de rollen om en wilde mij ook de aandacht geven die je dacht dat ik nodig had. Nodig hebben om te geven en daardoor zelf te ontvangen. Eigenlijk ontvangen via die ander van onszelf. En hoe baatzuchtig dat mag lijken, ik zag het als de ontbaatzuchtigheid die het is. Ik liet me vasthouden en liet je lichamelijk tot me toe. Ik wilde je dicht bij me houden en jij vertrok een paar dagen met ezel en nicht.

We sms-ten elkaar, zorgen dat we in elkaars beeld bleven. We hadden elkaar nodig voor whatever reason. Ik verloor me in mijn gedachten voor jou, maar liet jouw gevoel in het luchtledige dansen. Ik wilde niet meer horen waarom je in eerste instantie tot me gekomen was. Ik wilde niet meer horen dat je zoveel van van die ander hield. Ik was om je gaan geven en wilde dat je mij zag. Het verschil tussen onze gevoelens en de ruzies waren geboren.

Ik trok mijn muur opnieuw op en wilde mezelf beschermen waardoor ik ons tekort heb gedaan. Ik heb zelf verknald dat je door lol en luchtigheid mij kon zien en daardoor ons en de liefde die er had kunnen zijn. We gingen vechten, vechten en vechten. Maar mijn liefde werd er niet minder door en het enige wat ik kon bedenken is; hoe kan ik haar dit nog duidelijk maken. Ik wilde veel in een kleine tijd en heb je waarschuwingen zeker gehoord. En dan kwamen de grote maren. Je miste me ook, wilde ook dat ik bij je was. Als ik er dan was kwamen je twijfels over je eigen gevoelens en over mijn defensief gedrag. Onze gesprekken over veiligheid waardoor muren weg konden vallen en het elkaar daarin niet geloven. De angst van mij dat als je weer thuis zou zijn je de rationaliteit weer terug vond en me weer ging afstoten. Stress en alles wat erbij hoort. Schoppen, slaan, zwijgen, huilen en dat hand in hand en gepaard aan mekaar.

We zijn mooi, ik weet het en zie het zelf maar ik kan het niet meer omdraaien. Je ziet het niet. Ik lees je brieven, hou je in gedachten vast, kus je, en streel je. Ik heb gisteren een van mijn de gelukzaligste momenten met je gehad.( vorige week in het poolcentrum, toen je bloosde en een kus van me nam was er ook zo eentje) Nee. Niet al liggend in het park. Je liep met me, klinkt dat stom... ja je liep met me! Ik was oprecht trots en was op dat moment overtuigd dat mijn verliefdheid geboren was. Die hand in mijn nek. Die vinger in mijn hand. De hand onder mijn shirt en een vinger in mijn achterzak. De hond, die ons beschermde.Als ik had gedurfd was ik met jodelen begonnen. Ik was, waar ik nog nooit geweest was. Op dat moment zo verliefd. Voor mij was dat gevoel een gevoel van 8,5 jaar geleden en dan anders. Omdat je zo anders bent. Ik wilde je optillen, je wiegen, je liefkozen.

En op hetzelfde moment kijk ik naar je. Ik zie dat je je terugtrekt, je hand wegneemt. In de auto nemen je twijfels toe. Je pakt mijn been nog 2 keer vast en daarna was het over. We zijn bijna in je hometown en hoop dat ik me mijn angst weer zelf heb wijsgemaakt. Ik wacht nog even met de hond uit de auto te halen want je wil in je cocon. Ik voel het. Je wil je katten en je eigen leven en ditmaals echt zonder mij. Ik ga op de bank zitten en hou mijn jas aan. Je vraagt waarom dat ik hem niet uit doe en ik zeg; mss ga ik nog wel naar huis. Jij zegt; ja, dat zou idd ook nog kunnen. Mijn gevoel is bevestigd.
Niet zoals vorige week, toen je nog alles had willen doen om me tot maandagochtend daar te houden. Nee, je wil me niet. Ik zou me bijna gaan wijsmaken dat je bang bent voor wat je voelt en wat het kan zijn. Ik maak me echter niet wijs wat anderen wel zien. Die anderen die me kennen en weten dat ik al in een kleine tijd zoveel verandert ben ten gunste van mezelf. De rust ( terwijl ik hem niet zo ervaar) die ik uitstraal. En het leuke wat we samen uitstralen. Iedereen die mij kent ziet het. Dit gaat me moeite kosten. Ik kan het me niet veroorloven om mijn gevoelens voor je te koesteren maar ze zullen niet zomaar verdwijnen. Onwerkelijk.

Een nachtmerrie waar ik zo dadelijk uit wakker word. Dat is mijn gevoel en mijn zijn. Bidden helpt niet want dan zou ik iets voor mezelf vragen. En toch heb ik het de afgelopen week zo vaak gedaan. Het liedje van Frank Boeijen blijft door mijn hoofd gaan. Het is winter in Hamburg en de zon die schijnt winter in Hamburg. Ook ik wil je van alles meegeven. Heb lief, neem rust en vecht voor wat je wilt hebben. Neem geen genoegen met minder. Je bent meer waard. Ik zou willen dat die ander dat voor je voelt wat ik voor je voel. Ik denk dat je het plaatje dan compleet zou hebben. En ik gun het je. Mocht je ook maar ergens denken dat ik in het plaatje pas en dat je me kunt geven wat wij nodig hebben kom dan naar me toe. Je hebt mijn sleutel en wees welkom. Het enige wat ik nodig heb is de rust om te weten dat ik je niet verlies.

Zodat we wel kunnen bouwen, metselen, stekken, poten, zaaien, uitpoepen en zien groeien. Je moet wel een mooi mens zijn, anders kon je dat niet in me teweeg brengen. Ja kortom, je hebt gelijk. Je zei het goed, ik verwacht meer van je. En eigenlijk is dat ook niet waar. Ik verwacht niet meer van dan je wie je bent. Leuk woord trouwens verwachting(en). Samen in verwachting, dat had het moeten zijn en dat is het niet. Jij en ik samen met kind, katten, hond, atelier, pooltafel, eenvoud en alle liefde van de Wereld. Gelukkig met elkaar en met onszelf. Zonder verdovingen en compleet open.

Tja, het klinkt heel veel en utopisch. Dat is wat ik zou willen en kunnen en dat weet ik nu ongeveer zo’n dikke week en sinds gisteren echt zeker. Maar ja, de duivel schijt altijd op de grootste hoop. En de klappen vallen in de hoeken waar ze niet moeten vallen. Ook ik neem de mooie dingen mee. En nu maar wachten dat het afzwakt. Van een acute miskraam naar een nieuwe zwangerschap en hopen dat de verliefdheid na de vierde keer ( die 2 anderen en jijem mss ooit iemadn anders) ooit weer gaat lukken of dat het blijft een kleine bloeding te zijn die te stelpen valt en met veel zorg en aandacht alsnog uit kan groeien tot een wonder.

Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 14 '08
Zo dat is een heel verhaal myra. Erg mooi opgeschreven. Heb je ooit gekeken naar vorige levens? Het lijkt wel alsof iets niet is afgemaakt toen, en het ziet er nu naar uit, dat het in dit leven niet meer de bedoeling is. Want als dat namelijk wel zo was, dan was het al gebeurd denk ik. En als het wel moet gebeuren, dan gebeurd het ook wink.
sarina
sarina mei 14 '08
Ha Myra, wat een verhaal! Ik begrijp eruit dat je verliefd bent op een jongen, die niet onvoorwaardelijk voor jou kiest, of kan kiezen. Klopt dat? En klopt het ook dat je hebt besloten afstand te nemen, maar wel met de hoop dat hij uiteindelijk voor jou zal kiezen? Wat een moeilijke situatie.... Heel goed dat je erover schrijft, en zo mooi verwoord...
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 14 '08
Volgens mij doelt ze hier op een meisje.
myra
myra mei 15 '08
Ja ik doel hier op een vrouw! Dit was 7 mannden geleden en we zijn nu al 3 keer in de soort van zelfde situatie geweest. Nooit gekeken naar vorige trouwens en ik hoop echt dat je ongelijk hebt mbt tot het niet meer de bedoeling is dat het gebeurd. Ik heb ondertussen zowat een boekwerk geschreven waar ik jullie liever niet mee verveel... och ja de hoop dat ze uiteindelijk wel voor me kiest is er wel. Maar zoals ze zelf aangeeft, zij irriteert zich mateloos aan mijn manier van dingen doen en ik irriteer me aan het feit dat ze zich zo irriteert. Uiteindelijk ga je op je tenen lopen. De altruist die ik voor 80% ben is dan ver te zoeken en dan komt de trots van dat andere mens omhoog...haha! Fijn om te schrijven hier.. voelt ok dat en in vertrouwde handen!
inneke
inneke mei 15 '08
He Myra, loslaten en erop durven vertrouwen dat alles precies gaat zoals het moet gaan is moeilijk...We hebben de neiging te blijven hopen, verlangen, analyseren, vastklampen aan...om de pijn niet onder ogen te zien, de onmacht omdat je niet krijgt waar je zo naar verlangt.
Wat Nims zegt over vorige levens is een mogelijkheid, maar is het belangrijk nu? Uiteindelijk is het weer niet meer dan een gedachtenconstructie waar je je aan vast kunt houden. Helpt het je om vrede te hebben met waar je je nu bevindt? Echte veranderingen in en buiten jezelf kunnen pas gebeuren wanneer je werkelijk accepteert dat het is zoals het is, niet door weerstand te hebben tegen wat je niet wil.

Het is heel simpel, maar ook moeilijk wanneer we dit niet gewend zijn? Zelf ben ik op het punt gekomen dat ik elk moment opnieuw voel dat laten zijn, accepteren van wat is het enige is wat ik te doen heb. Dat wil niet zeggen dat ik me neer leg bij dingen, maar dat ik me niet meer probeer te verzetten tegen het leven.
myra
myra mei 15 '08
poehe! ja thxs! ik worstel me een ongeluk! Word er helemaal gek van. Slaap niet, zenuwen overmannen me! ik wil me erbij neerleggen maar ik kan er niet aan. Mss heb ik te lang de martelaar uitgehangen om nu op te geven. Maar zij krijgt daardoor ook geen rust en heeft net dat nodig om dingen te zien. Ik voel me zo onrustig dat ik denk alleen rust te kunnen vinden bij haar! En dat nadat ik dat voor haar alleen kon vinden bij mezelf.
myra
myra mei 15 '08
is er trouwens een manier nims om mijn naam hier nog te veranderen!? Als ik mezelef google kan ik dit gewoon lezen, dat betekent dat een ander dat ook kan. Daar ben ik ansich niet zo blij mee!
inneke
inneke mei 15 '08
Ik ben ook ooit zo verward geweest na een situatie (ik ga het geen relatie noemen :))met een man dat ik echt dacht dat ik gek ging worden. Mijn geest klampte zich wanhopig vast aan het beeld dat ik van hem had. Ik zocht overal antwoorden, verklaringen, redenen...omdat ik bang was dat de pijn te groot was. De grond onder m'n voeten schoof weg. Uiteindelijk had het niks met hem te maken, maar met mijn eigen vastklampen aan wat ik had gewild, mijn projecties naar hem toe...

Je weet dat het geen zin heeft te denken dat je alleen maar rust kunt vinden bij haar. Jij hebt de rust in jezelf, maar je slachtoffer wil gevoed blijven worden. Probeer je niet te identificeren met wat je denkt en voelt. Laat het zijn. Het enige wat jij moet blijven doen is ademen...Misschien helpt het om te gaan wandelen of lopen in de natuur? Als je zo rusteloos en overspannen bent is het goed om de druk van de ketel (je lichaam) te halen en in beweging te komen zodat alles weer kan gaan stromen. Dan zul je vanzelf terug een beetje rust kunnen ervaren. Het is belangrijk want te lang in zo'n stresstoestand blijven is schadelijk voor je.

veel sterkte!
myra
myra mei 15 '08
dank je wel! Niets wat je schrijft is me vreemd! Zelf was ik ook tot deze conclusies gekomen maar kon ze niet op deze manier onder woorden brengen. Met name dat slachtoffer wil gevoed worden, zei ik gisteren letterlijk tegen iemand. Mss helpt het me om dit wat jij aangeeft en ik zelf ook, aan haar te vertellen. Misschien brengt dat wel de rust en de acceptatie met zich mee.

nogmaals dank je wel
inneke
inneke mei 15 '08
Graag geschreven smile

Zolang je het haar maar niet wil vertellen omdat je stiekem verwacht/hoopt dat dat iets gaat veranderen bij haar.

Kan't goed uitleggen he laugh
myra
myra mei 15 '08
ja ja! Nee , dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik zie haar graag gelukkig. En aan manipulatief gedrag heb ik een zusje dood. Nog iemand die onze foto wil analyseren? Staat bij foto lezen. Ben zeer benieuwd!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 15 '08
Origineel bericht van: myra
is er trouwens een manier nims om mijn naam hier nog te veranderen!? Als ik mezelef google kan ik dit gewoon lezen, dat betekent dat een ander dat ook kan. Daar ben ik ansich niet zo blij mee!


Je kan je display naam wijzigen door Mijn Instellingen uit het menu te kiezen, en te kiezen voor "Bewerk mijn profiel".

Ik weet niet welke andere naam je bedoeld dan behalve Myra.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki