Loading...
nl

Chakra therapie

Maryssa
Maryssa apr 27 '08

Ik heb via een paragnost begrepen dat mijn keelchakra en zonnevlecht uit balans zijn en niet helemaal geopend zijn.Hij adviseerde om hier mee aan de slag te gaan omdat het mijn spirituele ontwikkeling stagneert. Nu heb ik een afspraak gepland voor chakratherapie bij een goede therapeute maar vroeg me af of jullie weten wat ik zelf kan doen om te zorgen dat alles weer beter stroomt.
Bedankt alvast!
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 27 '08
Wat ik merk is dat een steen in de juiste kleur vaak al de doorstroming enorm bevorderd.
Als we kijken naar de juiste chakra's en kleuren:

Dan hoort bij de zonnevlecht en keel de kleuren geel en blauw. Zoek dus een gele en blauwe steen, en draag deze bij je. Je zal direct effect voelen!
Debiorah
Debiorah apr 28 '08
Kenmerken van de navel chakra of solar plexus

Plaats: plexus solaris (boven de navel)
Kleur: geel
Emotie: schaamte
Zintuig: zien
Staat voor: Wilskracht en macht. Je gedrag in de groep. Is je chakra open dan heb je genoeg zelfwaardering, kun je spontaan reageren en voel je dat je jezelf onder controle hebt.
Te weinig actief: passief, besluiteloos, verlegen, weinig zelfvertrouwen
Overactief: dominant, agressief, overactief
Kruid/geur: gardenia
Edelstenen: amber, topaas, citrien, tijgeroog
Element: vuur
Lichaamsdelen: spierenstelstel, spijsvertering
Actie: ik kan, wil

Kenmerken van de keelchakra

Plaats: keel
Kleur: blauw
Emotie: leugens
Zintuig: horen
Staat voor: Je zelf uiten, kunnen zeggen wat er in je omgaat. Je kunt jezelf uitdrukken, letterlijk of op artistiek gebied. Liegen kan dit chakra afsluiten.
Te weinig actief: angst om te spreken.
Overactief: je praat teveel, kan niet luisteren
Edelstenen: lapis lazuli, turquoise, groene aventurijn
Element: geluid
Lichaamsdelen: keel, oren, armen, handen, mond
Actie: ik spreek en word gehoord

Bron: http://www.freewebs.com/paranormaal-web/dechakras.htm#88061651
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen apr 28 '08
Op http://www.starmanpruductions.nl staat een nederlandse chakra-test.

mijn chakras waren eerst gesloten niet allemaal gelukkig maar sommige wel.

Daarna begonnen met edelstenen te dragen.
Ik heb oa amethist, lapiz lazuli, en bergkristal gebruikt.
En op dit moment draag ik een rozenkwarts.

Mijn chakras staan nu niet meer op gesloten of onderontwikkeld.

Ik raad je een lapiz lazuli aan voor je keelchakra.
Die werkt voor mij goed, wil niet zeggen dat ie voor jou ook werkt.

Maar de test is een mooi middel om tussendoor te kijken of je vooruitgang boekt of niet!
Maryssa
Maryssa apr 29 '08
Bedankt voor jullie tips! Ik ga eens kijken wat er goed voelt qua steen en ga die dragen. Eens kijken of ik dat gelijk kan voelen en wat de test binnen dat proces laat zien. Eigenlijk ook niet zo raar dat juist de keel- en zonnevlecht niet echt goed in balans zijn. Er speelt nogal veel op dit moment in mijn leven. Relatie uitgemaakt, ben bezig nu meer voor mezelf op te komen op mijn werk en het besef dat ik wat anders wil dan hoe het tot nu toe is gegaan. Pittig periode maar ook goed.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 29 '08
Goed dat je dat zegt en verbanden legt tussen de gebeurtenissen in je leven. Je zult ook merken zodra je die gebeurtenissen een wat beter plek in je leven hebt gegeven, deze chakra's ook helemaal niet meer een groot probleem zullen vormen ;).

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki