Loading...
nl

Wat is volgens jou (jullie) een nieuwetijdsmoeder

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 24 '08
Wat is volgens jou (jullie) een nieuwetijdsmoeder, hoe zou je een nieuwetijdsmoeder willen of kunnen omschrijven....?
Delen:
es
es apr 24 '08
Even snel, ik kom hier nog op terug.
Als je kind duidelijk anders is dan de anderen, en jij misschien zelf ook, dan ben je volgens mij een nieuwetijdsmoeder. Ik bedoelde het in Evelyn's andere thread echt als moeder van een nieuwetijdskind, niet over wat je zelf bent. Maar als je het herkent en erkent in je kind.

Maar dat is mijn bescheiden mening. ;)
es
es apr 24 '08
En als je iets als ADHD niet meteen de kop wil indrukken met medicijnen, haha!
sarina
sarina apr 24 '08
Een nieuwetijdsmoeder is volgens mij een moeder of vader (die zijn er ook hoor, hè Thomas) die zelf ook nieuwetijdskind zijn geweest. Wel in een tijd die nog minder open stond voor nieuwetijdskinderen, maar de 'oude' nieuwetijdskinderen waren nog beter in staat zich aan te passen aan de maatschappij. De nieuwetijdskinderen van tegenwoordig zijn vaak veel heftiger en kunnen zich minder aanpassen. Dat is nodig om de 'nieuwe tijd' ruimte te geven.

Omdat nieuwetijdskinderen en nieuwetijdsouders op een andere manier communiceren (ze 'voelen' de ander) kunnen deze ouders hun kinderen beter begrijpen. Ook zijn nieuwetijdsmensen eerlijker met elkaar, omdat ze het immers meteen 'weten' als er oneerlijkheid of onechtheid in het spel is. Ik ben zelf ook nieuwetijds, kind, moeder, juf.... en vergeet nog zo vaak dat niet iedereen 'voelend' is... (Daar hebben onze kinderen gelukkig later minder last van, nu is al bijna iedereen die geboren wordt nieuwetijds...)

Soms is het moeilijk anderen in hun belevingswereld aan te spreken. Omdat je maar niet kunt uitleggen dat je dingen gewoon wéét.... Daarom hebben nieuwetijdsouders de taak het voor hun kinderen op te nemen, binnen de grenzen van het 'mogelijke' in de maatschappij. De grenzen rekken langzaam maar zeker op, dus soms zijn dingen niet optimaal, maar wij zijn degenene die rekken en trekken, vergeet dat niet! Dus behalve goed voor onze kids te zorgen hebben we de moeilijke taak om onze niet-nieuwetijdse medemens aan het denken te zetten, en bovenal door onszelf te zijn de niet-nieuwetijdse medemens een spiegel voor te houden. Zó kan het ook... the times, they are a changing......
es
es apr 25 '08
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Ik ben ook zo'n voelend type, weet precies bij wie ik uit de buurt moet blijven, haha.
Maar dat is precies wat ik bij Menno ook moet doen, zorgen dat hij goed terechtkomt, zonder dat hij echt als 'probleemgeval' gezien wordt. Dit heb ik ook tegen zijn juffen gezegd, dat wij hem thuis niet als een probleemgeval ervaren, integendeel, maar op school hebben ze wel problemen met hem.
sarina
sarina apr 25 '08
Het is echt waar dat je op je gevoel moet afgaan en alle opties moet openlaten. Sommige kinderen zijn zo overprikkeld dat een klein klasje in het speciaal onderwijs perfect is... Andere kinderen kunnen met een beetje medewerking van school 'gewoon' meekomen. Soms wordt het ook duidelijker naarmate de kinderen ouder worden. Het kan ook per groep verschillen. De ene groep is vanaf groep 1 t/m 8 harmonieus, de andere groep heel problematisch. Gewoon de goede of minder goede combinaties van karakters en persoonlijkheden. Zit je kind in een harmonieuze groep, dan zijn de problemen ook minder heftig. Is de groepschemie echter turbulent, dan heeft een overgevoelig kind natuurlijk veel te veel prikkels. Het belangrijkste is je kind goed kennen, en vertrouwen op je kind. Kinderen kunnen zelf ook goed aangeven waar hun behoeftes en valkuilen liggen. Elke situatie is gewoon weer anders.... Gelukkig maar dat er (nieuwetijdse) moeders en vaders zijn die hun kinderen serieus nemen!
Thomas A
Thomas A apr 26 '08
Een nieuwetijd moeder.........

Een rechtvaardige moeder
Een moeder die naar haar kind luisterd
Een moeder die oog heeft voor de bijzonderheden van haar kind
Een moeder die haar kind kan uitleggen waardoor deze wereld is zoals deze is
Een moeder die warmte geeft en veiligheid biedt
Een moeder die kontakt houd met haar kind
Een openhartige moeder

Lena
Lena apr 26 '08
Volgens mij geldt dit voor iedere ouder die zijn kinderen liefheeft. Nieuwe tijd of oude tijd! ;)
Lena
Lena jun 10 '08
een site voor belangstellenden

http://nieuwetijdskinderen.startpagina.nl/
**Angela**
**Angela** jul 20 '08
Origineel bericht van: Thomas A
Een nieuwetijd moeder.........

Een rechtvaardige moeder
Een moeder die naar haar kind luisterd
Een moeder die oog heeft voor de bijzonderheden van haar kind
Een moeder die haar kind kan uitleggen waardoor deze wereld is zoals deze is
Een moeder die warmte geeft en veiligheid biedt
Een moeder die kontakt houd met haar kind
Een openhartige moeder



Tja, dat was ik ook allemaal...........
Ook kreeg ik op mijn 46ste nog de diagnose ADHD, maar Ritalin deed niks.........

Maar ik ga niet van mezelf zeggen dat IK een "nieuwetijdsmoeder" ben..........of was!
Want na een geweldsmisdrijf en de gevolgen ervan (PTSS) zijn er zoveel rotdingen gebeurd dat mijn kinderen geen contact meer met me willen.
Acheliah
Acheliah jul 21 '08
Een nieuwetijd moeder.........

Een rechtvaardige moeder
Een moeder die naar haar kind luisterd
Een moeder die oog heeft voor de bijzonderheden van haar kind
Een moeder die haar kind kan uitleggen waardoor deze wereld is zoals deze is
Een moeder die warmte geeft en veiligheid biedt
Een moeder die kontakt houd met haar kind
Een openhartige moeder

Ben ik nu dan ook een nieuwetijdsmoeder dan (ondanks dat ik ze kwijt ben)
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
Juist ja, dat klopt.
Helemaal goed.
Het is Moederliefde.....
Onvoorwaardelijke liefde.
De liefde van een Engelmens.
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
O, JAWEL NANN, DIE BESTAAT ZEKER WEL.
HET IS EEN OERMOEDER, HEB JIJ ZELF GEEN KINDEREN.

IEDERE MOEDER VECHT ALS EEN LEEUW VOOR HAAR KIND, HET IS EEN OERINSTICT.

DE PERFECTE MOEDER BESTAAT, ZIJ DIE HAAR KIND ONVOORWAARDELIJK
LIEFHEEFT, EN WELKE MOEDER HEEFT DAT NOU NIET.

IEDERE MOEDER TOCH.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '08
Tonny, wil je niet alleen maar in hoofdletters posten, ze zijn erg storend. Dus graag je bericht aanpassen.
sarina
sarina jul 21 '08
Origineel bericht van: n@nn!
nieuwetijdsmoeder met dat rijtje erbij klinkt gewoon als de perfecte moeder, en die bestaat dus niet.


Zo is het, perfecte mensen bestaan gelukkig niet. Nieuwetijds is alleen maar een duiding van de energie waarmee je bent geboren. Verder is er geen verschil tussen nieuwetijdse, oudetijdse en kristal mensen. Je bent gewoon mens, met alle positieve en negatieve aspecten die daarbij horen!
Lena
Lena jul 21 '08
amen smile
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
Nee, moederinstict is het allerbeste wat er is....

Het is een geestelijke band met je kind, je weet het wanneer er iets aan de hand is met je kind, het is bescherming van Moeder en kind.

Had je zelf misschien niet zo een goede band met je moeder..

De perfecte moeder is een moeder die van haar kind houdt , ongeacht wat het zegt of wat het doet..

Het is de band tussen moeder en kind, die nooit verdwijnt , ook niet door het doorknippen van de navelstreng..

Het is een geestelijke band, die van onvoorwaardelijke liefde.
Een kind is een deel van jezelf, het heeft negen maanden in jou geleefd, je was toen een éénheid, ook daarna blijft de eenheid onstaan, ook al zit je kind aan de andere kant van de wereld, de geestelijk band, de band van de liefde is niet te doorbreken.
Het redt levens.
Lena
Lena jul 21 '08
spreek je nu uit ervaring of uit een boekje
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
Ik spreek uit ervaring...boekjes zeggen mij niet zo heel veel.
Ik heb jullie gezegd ik heb een lange reis achter de rug, veel levenservaring.

Ik heb vele pijnen moeten doorstaan om hier te komen...

Ook ik ben een kwetsbaar iemand ook lijkt het niet zo...ik hou mij staande doordat ik de liefde kent.
Wie in de liefde blijft kan nooit vallen.

Ik heb veel verdriet gehad in mijn leven, en af gevraagd waarom,
overal is een reden voor.

Verdriet zuivert....en maakt je een nederig mens...

En dat is soms nodig om later hoog te leren vliegen.
Ja ik ben diep vernederd, maar ben vast besloten, om mij door niemand kapot te laten maken..

Daardoor word je van ijzer, en het is je goed recht.
Maar ik heb wel degelijk gevoel, ook al lijkt het soms niet zo.
Het is een overlevingskracht, houdt vast aan de liefde en niemand maakt je wat....
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
Moederinstinct is perfect Nann.
Kijk naar de natuur...

Tuurlijk mag je je kinderen een standje geven, maar dat hoort bij de opvoeding..ook dat is moederliefde, ook dat is perfectie.
Je wilt toch dat ze opgroeien als nette mensen met manieren..

OOk dat is moederliefde...
Het heet simpel opvoeden en in goede banen leiden..
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki