Loading...
nl

raad nodig

Ashley
Ashley apr 19 '08
Ik heb een vraag... Het is misschien een rare vraag, maar ik zit er al best lang mee. Is het erg slecht als je lang niet je haar laat knippen? Ik had gelezen dat het niet zoveel uitmaakt, want als je je haar laat knippen groeit je haar er niet sneller door en het wordt er ook niet gezonder van. Het enige wat wel zo is dat je haar er mooier uitziet. Klopt dit of weten jullie dit niet? Ik ben namelijk al best wel een tijdje niet geweest en ik ben best bang dat de kapper er opeens een groot stuk vanaf knipt, wat niet echt nodig is. Nu heb ik er een soort angst voor ontwikkelt om naar de kapper te gaan. Je kapper zou toch naar je moeten luisteren als je zegt een heel klein stukje eraf? Het is toch je eigen haar of zie ik het verkeerd? Hebben jullie dit ook? of weleens gehad? Het is voor mij best een probleem... Wat denken jullie zou ik het ook niet aan een familielid of een kennis kunnen vragen of een stukje van mijn haar af zouden kunnen knippen? Geen van die mensen hebben een opleiding ervoor gevolgd, maar hun vertrouw ik wel meer. Hebben jullie weleens iemand geknipt, of door iemand die geen kapper is je haar hebben laten knippen? Nou ik hoop dat jullie hier een beetje antwoord op zouden kunnen geven.
Ik ook altijd met mijn rare problemen en vragen ook :Psorry hoor daarvoor
Delen:
es
es apr 19 '08
Lieve schat, er gebeurt niets met je haar als je het niet knipt.
Je krijgt alleen wat rafelige puntjes, meer niet. Af en toe bij laten punten is inderdaad mooier.
Als jij zegt dat de kapper er alleen maar een klein stukje af moet knippen doet hij dat hoor! Misschien kan je overleggen met hem of haar, dat het maar een klein stukje moet zijn, en hij of zij overlegt met jou wat het beste is, in verband met eventuele beschadigingen die er dan afgeknipt kunnen worden.
Echt, je hoeft je geen zorgen te maken. Vraag anders of er iemand meegaat, als dat helpt.
gast
gast apr 20 '08
Je hoeft je er geen zorgen over te maken hoor als je niet naar de kapper gaat. En als je na een tijd toch een keer gaat kun je gerust zeggen dat je er maar een klein stukje af wilt hebben. Ikzelf ben ook niet zo'n kapper loper. Nu mijn haar lang is ga ik meestal maar één keer per jaar. Meestal verontschuldig ik me tegenover de kapper dat ik al een jaar niet meer geweest ben. En ja, het is wel zo dat er dan een iets groter stukje af moet om het er weer fris uit te laten zien. Dit jaar heb ik het wat rigoreuzer gedaan en er een flink stuk af laten halen. Er zaten zoveel gespleten punten in en het was helemaal droog geworden aan de onderkant. Ik heb nooit last van klitten maar de laatste tijd wel gewoon door die dode punten. Mijn haar groeid vrij snel dus zit het er zo weer aan. Ik loop wel in dubio of ik het er helemaal af laat halen maar twijfel nog een beetje. (ben al jaren een jojo wat dat betreft)
Ik heb een hele tijd mijn man en mijn broer geknipt en heb er ook geen opleiding voor gehad. Als je een beetje kijk erop hebt en een beetje recht of in iedergeval gelijk kan knippen hoeft het geen probleem te zijn hoor als iemand die geen kapper is van beroep om je haar te knippen. En als de kapper daar iets van zegt; lekker laten l.llen.
Ashley
Ashley apr 20 '08
Nou dankjewel voor jullie reacties :)
Ik heb er echt wat aan!!
xxx
Maryssa
Maryssa apr 20 '08
Hallo Ashley,

Als je de drempel om naar de kapper te gaan te hoog vindt, dan kun je er ook voor kiezen om een kapster bij jou thuis langs te laten komen. Er bestaan kappers die aan huis komen. Zou je eens op kunnen google-en. Misschien is het in je eigen omgeving makkelijker om je grens aan te geven in hoeveel er af mag. Ik heb een tijdje zelf mijn lange haar geknipt. De vorige kapper had er ook teveel afgehaald. Maar het zelf knippen was een hele toer en op een gegeven moment durfde ik ook niet meer naar de kapper omdat ik bang was dat ze zouden zien dat ik het zelf had geknipt. Ben gewoon gegaan heb duidelijk aangegeven hoeveel er vanaf mocht en is helemaal goed gekomen. Gewoon gaan Ashley, of anders een kapper vinden die je thuis kan knippen.
Succes!

Groetjes Maryssa
Ashley
Ashley apr 20 '08
Mijn angst komt ook doordat mijn kapster opeens een te groot stuk er vanaf had gehaald. Ze was al bezig en zei er moet nu wel meer af. Dat vond ik echt niet leuk dat had ze moeten overleggen. Nu vertrouw ik dr echt niet meer zo. Daardoor ben ik nu al best wel een lange tijd niet geweest. Gelukkig valt het wel mee met me puntjes ze zien er niet echt slecht uit. Ik gebruik ook wel verschillende verzorgende middelen. Maar ik moet natuurlijk toch een keer gaan.
Lena
Lena apr 20 '08
 Origineel bericht van: Ashley
. Maar ik moet natuurlijk toch een keer gaan.

zo is dat!
Ashley
Ashley mei 3 '08
Maar toch zit ik er nog erg mee...
Ik weet echt niet hoe ik dit op moet lossen.
Ik denk soms aan best erge dingen en dat maakt het voor
mij alleen nog maar moeilijker.
Wat denken jullie wat ik het beste kan doen?
es
es mei 4 '08
Ik denk dat je hulp moet gaan zoeken, als je altijd voor de kleinste dingen zo bang bent heb je een zwaar leven. Dat moet toch anders kunnen!
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen mei 4 '08
Bij mij werkt dit erg goed:

stap 1:
waar ben ik bang voor?
* ik ben bang om naar de kapper te gaan omdat....*

stap 2:
zijn mijn angsten reël?
* wat kan er echt gebeuren als ik naar de kapper ga? *

stap 3:
Wat kan IK doen om mijn angsten te voorkomen?
* maak een wensenlijstje*
ik wil het niet korter dan...
De kapper mag niet ....

Stap 4:
Ga met je lijstje naar de kapper en bespreek dit.
Maar heb je in je kennissenkring niet iemand die kan knippen?

Ik heb er een hekel aan als mijn haar word geknipt.
Zo gauw de kapper met z'n handen aan m'n hoofd zit gaan er tintelingen door m'n hoofd en schouders.
Ik ga dus al een tijd niet meer naar de kapper, maar laat me knippen door mijn schoonmams óf m'n mannetje
inneke
inneke mei 4 '08
Lieve Ashley,

Ik denk dat je angst voor de kapper een symptoom is. Het gaat over meer dan de kapper hé. Ik denk dat die 4 stappen van Evelyn heel nuttig zijn, maar dat het ook belangrijk is dat je gaat kijken wat die angsten je te vertellen hebben. Als je hier niet mee aan de slag gaat bestaat de kans dat ze alleen nog maar extremer worden als je ouder wordt. Ik snap echt heel goed dat het heel erg schrikken is wanneer je bij een slechte kapper terecht bent gekomen. Ik heb dat ook al een paar keer meegemaakt hoor en het is dan precies of er wordt een stuk van je identiteit weggeknipt/verminkt. Maar er zijn ook gewoon goede kappers die luisteren naar wat je wilt. Je leven lang wegblijven van de kapper is zonde lijkt me.
Ashley
Ashley mei 4 '08
Die 4 stappen vind ik echt goed dankjewel daarvoor. Ik hoop echt dat iemand in me familie of in me naaste omgeving die ik vertrouw ook een beetje kan knippen. Dat lijkt mij nu een fijner idee. Ik stel het ook maar keer op keer uit dat is niet goed maar ik ben echt bang. Toen ik een tijdje geleden op het punt stond om te gaan begon me hart sneller te kloppen het zweet brak me uit ik durfde echt niet. Soms krijg ik ook wel nachtmerries het is niet normaal. Ik heb wel vaker last van nachtmerries dan zie ik echt enge dingen ik word zelf weleens gillend wakker... Ik vind het allemaal niet leuk want naar de kapper gaan hoort een gewone zaak te zijn maar bij mij niet. Ik moet het wel aan iemand vertellen en vragen of diegene me kan helpen. Maar ik schaam me er ook wel een beetje voor dat ik dit heb...
inneke
inneke mei 5 '08
Er zijn veel mensen hoor die paniekaanvallen hebben. Het is niets om je voor te schamen maar als je er mee blijft zitten dan kan het steeds erger worden totdat het jouw leven in beslag neemt, dan gaat het niet enkel meer om de kapper. En Ashley het zou zo jammer zijn als je je leven zou laten beheersen door je angst.
En het is echt heel goed mogelijk om jezelf vrij te voelen, maar dan moet jij wel de stap zetten om hulp te zoeken. Nu lijkt dat misschien onoverkomelijk en eng, maar als je het gedaan hebt zul je je afvragen waar je zo bang voor was en jezelf veel sterker voelen!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 5 '08
Hoi Ashley,

Een tijd geleden was er een groot topic over angstaanvallen. Het lijkt erop dat jij hier ook last van hebt. In dit topic zijn heel veel tips en ervaringen. Ik raad je dan ook aan om het eens door te lezen:

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/11239/fpart/1

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420