Loading...
nl

Merudi recepten,spiritueel eten?

Lena
Lena apr 18 '08
Eigenlijk door Thomas zijn pindasoep, ben ik wel benieuwd naar leuke recepten,aangezien ik het een hele klus vindt om steeds wat anders op tafel te zettten, en lekker eten doe ik graag!
Delen:
inneke
inneke apr 18 '08
Oh jee, het internet staat vol met lekkere recepten!
Op de site van EVA vind je lekkere vegetarische recepten:
http://www.vegetarisme.be/php/recepten.html?menu=new&s=5&ss=1&sss=0
Anne
Anne apr 19 '08
Hej leuk idee :)
Ik zal eens bij mijn recepten kijken en er wat plaatsen :)
Lena
Lena apr 20 '08
Ik ben benieuwd Anne,

een lievelings recept?(voor mij is dat lekker en gauw klaar) :D
gast
gast apr 20 '08
kan iemand mijn uitleggen wat 'spiritueel eten' inhoud.
inneke
inneke apr 20 '08
haha, eten als hoger doel of manieren van eten die helpen bij het ascentieproces ofzo...:-)
gast
gast apr 20 '08
Spiritueel eten zie ik zelf meer als geestelijk voedsel. Dat wat we letterlijk eten zie ik niet als spiritueel maar gewoon broodnodig voedsel om het lichaam in 'leven' te houden. Maar zo zie ik het, misschien is dit wel "verkeerd". (heb nog niet jou link gelezen Lena, ga ik nu doen)
Lena
Lena apr 20 '08
;)
Lena
Lena jun 15 '08
Origineel bericht van: Anne

Ik zal eens bij mijn recepten kijken en er wat plaatsen smile


anne als je tijd hebt natuurlijk, maar zou er blij mee zijn!
alleen hou ik niet van vis crazy!
soms heb ik weinig tijd,of na een lange dag geen zin,maar toch iets goeds willen eten.dus gauw klaar recepten,soms is het eten een herhaling van de vorige week. frown
een goede site is ook welkom !van inneke heb ik er al 1!
gast
gast okt 7 '08
Witloftaart (2 personen of 4 wanneer het een voorafje is)

6 plakken bladerdeeg
2 stronkjes witlof
1 bolletje mozarella
geraspte pittige kaas
6 ansjovis filetjes
125ml creme fraiche
Balsamico azijn


Maak van de bladerdeeg een rechthoek van 3 bij 3 plakjes. Vouw de randen ongeveer 1 cm om. Smeer het bladerdeeg in met creme faiche, verdeel de ansjovisfiletjes over het bladerdeeg. Was de witlof en snijd die overlangs in vieren. Leg de witlof op de bladerdeeg. Snijd de mozerella in dunne plakjes en verdeel die over de witlof. Geraspte kaas eroverheen strooien en eventueel peper naar smaak.
Bak het geheel in de oven op 225 graden voor ongeveer 25 minuten. Af en toe even kijken hoe het eruit ziet en de tijd bijstellen als nodig.
Vlak voor het eind van de baktijd de balsamico azijn inkoken tot het stroperig is. Verdeel de balsamico over de taart als die klaar is.
Lena
Lena okt 7 '08
dat lijkt me lekker gast,alleen de vis vervang ik maar door ham frownkan je dan wel nog de balsamico azijn gebruiken of is dat alleen lekker vanwege de vis?
gast
gast okt 7 '08
Dan zou ik het zelf vervangen door salami, dat is ook pittig net als die ansjovis. Maar van die ansjovis merk je niet zo veel hoor, is maar heel weinig en het gaat het meest om het zoute smaakje ervan. Ik had in eerste instantie ook zo iets van, jakkie ansjovis! Maar na dit een keer gemaakt te hebben heb ik de smaak te pakken van die ansjovis en doe het nu ook nog wel eens door een salade. Puur voor het aparte zoute smaakje.

Maar laat het me weten hoe het was met ham als je het een keer gaat maken.
Lena
Lena okt 7 '08
ik lust geen vis crazy,salami klinkt ook goed.
balsamico azijn past dat er dan ook bij?
Lena
Lena okt 8 '08
tagiatelle,met gerookte ham,creme fraiche, uien knoflook,eventueel nog champions, heel erg lekker smile
niet zo moeilijk ook
gast
gast okt 8 '08
Origineel bericht van: Lena10
ik lust geen vis crazy,salami klinkt ook goed.
balsamico azijn past dat er dan ook bij?


Ik denk het wel. Is ook Italiaans wink
Ik moet zeggen dat ik de eerste paar keer de taart zonder de balsamico gegeten heb en dat is ook lekker. Het voegt alleen een fris tintje eraan toe. Dus het kan ook zonder.
gast
gast okt 8 '08
Origineel bericht van: Lena10
tagiatelle,met gerookte ham,creme fraiche, uien knoflook,eventueel nog champions, heel erg lekker smile
niet zo moeilijk ook


Klinkt ook lekker en simpel en snel laugh
Lena
Lena okt 8 '08
[quote=gast
simpel en snel laugh[/quote]

ik hou ervan smile
gast
gast okt 8 '08
Haha, ik ook!
nikskeuh
nikskeuh okt 8 '08
Zijn er hier eigenlijk vegetariërs?

Zelf heb ik niet echt graag vlees, sommige nog wel zoals kip en varkensvlees.
Vis eigenlijk zalm/tonijn, maarja ik heb dan ook eigenlijk nog niet veel vissoorten geproefd. smile
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki