Loading...
nl

Checklijst voor Nep Goeroes

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 15 '08
Foute goeroes/leermeesters/channelaars maken zich schuldig aan minstens 10 van onderstaande kwalen:

1) Ze prediken De Enige, Echte Waarheid (‘Ik ben hier als enige afgezant van de Planeetraad van Zus of van de Opgestegen Meester Zo”);

2) Ze vleien je ten aanzien van jouw, toevallig door hen opgemerkte spirituele groei (“Wat heb jij al ontzèttend veel gewerkt aan je Bewustzijn”);

3) Ze maken je ongerust, gestresst en bang over je gezondheid of je karma (“Ik zie een gat in je aura”);

4) Ze prikkelen een gevoel dat je hun hulp nodig hebt (“Er zijn maar weinig mensen die jou op dit niveau kunnen begrijpen en helen”);

5) Ze werken met gedwongen winkelnering – dus dat jij hun producten moet kopen- (“Deze boeken/serie tapes/CD’s gaan je wereld veranderen”);

6) Ze doen je toekomstbeloften m.b.t. stijgen in de eigen clubhiërarchie (“Hoe zou het voor jou zijn als je mijn boekhouding mocht doen?”);

7) Ze speculeren op je hebzucht of prikkelen verlangen om zelf goeroe te worden (“Binnen tien jaar ben jij een Ster in Spiritueel Nederland”);

8 ) Ze willen je laten denken in spirituele rangen en standen, ze classificeren jouw groeiproces en verlenen daarop soms privileges (“Je zilt nu nog in de rode cirkel maar als je in de blauwe komt en je 9e chakra open gaat, dan kun je voortaan met mij ….”);

9) Ze jagen je angst aan over het wereldleed en internationale samenzweringen (“Dit is zó groot, zo veel omvattend, zo gevaarlijk”);

10) Ze poneren oncontroleerbaar gerommel met quasikosmische data en feiten (“Op 29 februari 2001 is er een zeventiende Hemelpoort geactiveerd in mijn tuin”);

11) Ze praten je schuldgevoel aan. (“Dat jij je verantwoordelijkheid voor het redden van deze verdoemde aarde niet neemt, terwijl iedereen nodig is bij dit proces en jij al helemaal. Je MAG nu gewoon niet uitstappen!”);

12) Ze presenteren manipulatieve provocaties van je natuurlijke weerstand (“Jij bent een demonische heks/gek geweest in een vorig leven in Irak/België!”) en

13) Ze werken met fysieke, gewelddadige of spirituele bedreigingen en of vervloekingen (“Binnen een week na jouw vertrek zal het noodlot je achterhalen!”).

bron: Nieuwsbrief Peter den Haring
Delen:
Lena
Lena apr 15 '08
8)mooie lijst Nims!
Kamizja
Kamizja apr 15 '08
en het ergste is nog... ze bestaan!
gast
gast apr 16 '08
Zegt het niet net zo veel over de volgelingen!
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 16 '08
Ligt eraan gast, onwetendheid is geen zonde.
gast
gast apr 16 '08
Die goeroes zijn net zo onwetend!
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 16 '08
Waarom zou je onwetendheid dan veroordelen?
gast
gast apr 16 '08
Waar veroordeel ik dan?
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 16 '08
-Zegt het niet net zo veel over de volgelingen!

en

-Die goeroes zijn net zo onwetend!
gast
gast apr 16 '08
Feitelijk constateringen zijn geen veroordelingen, of wel volgens jou!
gast
gast apr 16 '08
Deze lijst is trouwens wel erg, tja hoe moet ik het zeggen, overdreven. De meeste goeroes en dergelijke die andere mensen groeperen werken veelal veel subtieler en hebben de meeste van de volgelingen het niet eens door dat ze gemanipuleerd worden.
admin
admin apr 16 '08
Er zijn er veel meer dan je denkt en dat zijn echt geen kleintjes, neem Sai Baba maar bijvoorbeeld en zo zijn er nog legio.
gast
gast apr 16 '08
Alles gebeurd met een reden dus zal er ook aan deze groeperingen een reden zitten.
Lena
Lena apr 16 '08
 Origineel bericht van: gast
Deze lijst is trouwens wel erg, tja hoe moet ik het zeggen, overdreven. De meeste goeroes en dergelijke die andere mensen groeperen werken veelal veel subtieler en hebben de meeste van de volgelingen het niet eens door dat ze gemanipuleerd worden.


hoezo overdreven?
er kan niet genoeg gewaarschuwd worden,zeker mensen die kwetsbaar zijn zouden hier voor beschermd moeten worden natuurlijk zijn er veel groeperingen die subtieler werken,en daarom hoe meer er over bekend wordt hoe beter het is.
gast
gast apr 16 '08
Vergeet niet dat veel van die groepen algemeen geaccepteerd zijn. Ik weet niet in hoevere mensen er tegen in bescherming moeten worden genomen. Je kunt het ook zien als een leermoment voor de mensen die er aan meedoen (en zelfs voor de leiders ervan). Leren doe je door het zelf te ervaren en niet door te luisteren naar de argumenten van een ander.
Lena
Lena apr 16 '08
Origineel bericht van: gastDeze lijst is trouwens wel erg, tja hoe moet ik het zeggen, overdreven. De meeste goeroes en dergelijke die andere mensen groeperen werken veelal veel subtieleren hebben de meeste van de volgelingen het niet eens door dat ze gemanipuleerd worden.

Hier zouden ze dan toch in bescherming moeten worden genomen lijkt me.

Ervaren een leermoment ok,onderzoeken is dit iets voor mij ook ok.Voel je je er goed bij, helemaal zelf weten denk ik dan maar.Maar ik luister toch ook heel graag naar de argumenten van een ander.Zonder dat ik mezelf kwijtraak natuurlijk! :)
gast
gast apr 16 '08
Misschien ben je jezelf al kwijt maar heb je het niet door.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 16 '08
 Origineel bericht van: gast
Vergeet niet dat veel van die groepen algemeen geaccepteerd zijn.
Over welke algemeen geaccepteerde groepen heb je het nu?
Lena
Lena apr 16 '08
Ik leer nog steeds :P
Lena
Lena apr 16 '08
 Origineel bericht van: gast
Misschien ben je jezelf al kwijt maar heb je het niet door.


Ljkt mij als deze bewering voor mij geldt hij ook op jouw van toepassing is!
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki