Loading...
nl

Even voorstellen; dit is Donna

gast
gast apr 8 '08
Sinds afgelopen zaterdag is ons gezin uitgebreidt met een hele lieve pup genaamd Donna. We hebben haar geadopteerd uit het asiel en volgens de mensen daar is ze ongeveer 7 weken. Echt een kleine hummel dus. De katten moeten nog niet zo veel van haar hebben, veel te eng zo'n kleine, en Dai was niet echt heel vriendelijk tegen haar in het begin. gelukkig heeft Dai haar nu wel geaccepteerd en is ze heel voorzichtig met de kleine.
Donna heeft al wel kennis emaakt met de dierenarts zondag omdat ze heel erg aan de diarree was. Van alle stress en ander eten waren haar darmpjes erg van slag. Nu is ze heel mager geworden maar dit zit er als het goed is ook weer snel aan. Ze weegt momenteel maar 1.8 kilo. Ik hoop dat ze een gelukkig leven krijgt bij ons in huis.
Hier een foto'tje die ik in het asiel van haar gemaakt had. Andere komen nog een keer.

Delen:
Anne
Anne apr 8 '08
Lief beestje :Dwel erg gevoelig.... voel ik en zie ik aan haar ogen... Het lijkt er ook op dat ze al wat dingen heeft meegemaakt die ze niet zo leuk vond...daardoor kan ze nu niet tegen veel veranderingen..grote veranderingen..ze moet even wennen..maar als ze jou helemaal vertrouwt is het een heel lief beestje ;)

Ik wist trouwens niet dat ik dierenfotos kon lezen..maar bij deze kwamen de woorden uit me mond :)

Veel plezier met haar ;)
Lena
Lena apr 8 '08
Wat een lieverd :)
:Dde eigenaar zou op de hond lijken wordt wel gezegd!
es
es apr 8 '08
Wat een lieverdje! Ik hoop dat jullie heel gelukkig worden samen! ;)
inneke
inneke apr 8 '08
Oooohhhhhhh, wat een moppie :)Ik zit haar al te knuffelen in gedachten ;).

Doet me eraan denken dat ik mijn nieuwe huisgenootjes nog niet heb voorgesteld...
gast
gast apr 8 '08
Hi Anne, ik zou er maar mee door gaan als ik jou was want je hebt het helemaal goed. De pups zijn vorige week van moeders afgehaald en naar het asiel gebracht (6 weken oud!) En afgelopen zaterdag dus weer naar een vreemd huis met vreemde beesten die helemaal niet zo aardig doen tegen je. Ze is daardoor dus ook van slag geraakt en nu nog steeds niet helemaal top. Ze eet slecht maar drinkt nog wel wat (ze krijgt wel wat astronautenvoer). Vandaag heeft ze nog geen ontlasting gehad en heeft sinds gisteren wat pijnlijke achterpootjes. Ze is van de bank gerold op de plavuizen maar niets gebroken maar ws toch pijnlijk.
Ze is heel lief en onderdanig naar de andere hond. Dat is ook wel een beetje de reden dat ik haar geadopteerd heb. Ik was ook wel direct verkocht ;)Maar goed, ik hoop dat ze dit alles gaat overleven.
Mijn timing was trouwens alles behalve goed want mijn moeder is er op dit moment en ik kan nu niet veel van huis i.v.m. de pup. Als ze helemaal beter is kan het wel maar nu even niet dus daar baalt mijn moeder wel van. (hoe had ik dit kunnen doen, weer dat impulsieve add gedrag, haha)
Anne
Anne apr 8 '08
Hej gast :)
Het komt wel goed met haar hoor, geef haar veel liefde en rust...en heb geduld ;)dan gaat ze jou vertrouwen en komt het helemaal goed.
liesanne
liesanne apr 8 '08
wat een schatje.....veel plezier en goeds samen!!

Quote:
de eigenaar zou op de hond lijken wordt wel gezegd!

ik heb ook wel eens gelezen dat het andersom is.... ;)
gast
gast apr 8 '08
Ik hoop dat je gelijk krijgt Anne.
Hier een nog wat resentere foto. Ze slaapt nu echt heel veel en wil nog steeds niet eten, drinken gaat moeizaam, moet haar echt aansporen.

gast
gast apr 8 '08
We zullen zien wie op wie lijkt, haha. (zo lief als zij is zie ik er niet uit hoor ;))
admin
admin apr 9 '08
Wat een snoepie Gast, ze ziet er inderdaad een beetje dunnetjes uit op de laatste foto. Ze zal het zeker niet makkelijk hebben gehad, dat laat zich wel raden, met zes weken naar het asiel en bij je moeder weg gaat geen een puppie in de koude kleren zitten, daar hoef je geen helderziende voor te zijn :)
Soms halen mensen pups en kittens zo vroeg bij de moeder weg, ik heb een collegaatje en die vond dat ik mijn kittens beter met vijf weken kon weg doen, dan hechten ze zich beter....
Ooit zo´n onzin gehoord? Een pup of kitten heeft zeker 8-10 weken bij de moeder nodig, en ook na die tijd hechten ze zich prima hoor, je haalt toch ook geen baby bij zijn moeder weg?
Dat wordt veel tuttelen Sylvia, ik hoop dat ze gauw gaat eten en drinken!
gast
gast apr 9 '08
Ja Karin, sommige mensen hebben wel heel rare ideeën. Ze kunnen wat dat betreft beter als dure raskat of hond geboren worden dan als vuilnisbakkie. Zodra mensen er geld aan kunnen verdienen zijn ze er ineens veel voorzichtiger mee. Erg eigenlijk hè!
Maar goed, het slapen heeft Donna heel goed gedaan. Vanmorgen at ze gelijk heel goed en moest ik de kattenbrokken steeds in veiligheid brengen want die vond ze ook wel heel erg lekker. Maar die mag ze nog niet. Deze week krijgt ze alleen rijst met gekookte kip met straks misschien een paar puppy brokjes erdoor. Ze heeft nog geen ontlasting gehad, maar dus ook geen dunne dus dat is wel goed. Al hoop ik wel dat wat er in is gegaan de afgelopen dagen er wel weer uitkomt ;)
Vandaag is Stef thuis om op de kleine te passen zodat mijn moeder en ik op stap kunnen. Het is ook haar vakantie natuurlijk en alleen op stap wil ze niet.
Donna is nu met een lege fles aan het spelen en ziet er heel grappig uit zo. Ze is trouwens erg slim, heeft alles zo door. Dat wordt nog een dikke kluif om haar een beetje in goede banen te leiden. Maar ook zij moet vooral zichzelf blijven. Ik houd niet zo van die gedrilde honden.
admin
admin apr 9 '08
Gelukkig...als zo´n kleintje stopt met drinken en eten word ik daar erg stuiterig van, vooral als ze niet drinken, zo´n kleintje is erg snel uitgedroogd. Ik zit nu ook te flessen met 1 van de kittens, ze heeft een longontsteking waarschijnlijk en is de helft kleiner dan de anderen. Gisteravond werd ze helemaal blauw (neusje en lipjes) en ik dacht echt dat haar laatste uurtje had geslagen.
Tegen mijn oudste had ik gezegd,: als ze de ochtend haalt dan neem ik haar mee naar de dierenarts, en ja vanmorgen leefde ze nog.
Lapjes zijn schijnbaar erg sterk dus ik vertrouw erop dat haar wilskracht haar er doorheen sleept.
Nou zitten we samen te tuttelen :)jij met je puppie en ik met een ieniemienie poesje.
gast
gast apr 10 '08
Ik hoop maar dat het net zo snel weer goed gaat als nu met Donna. Ze is echt weer op de goede weg en is super speels en eet als een dijkwerker. (krijgt nu om de twee uur zo'n beetje een eetlepel rijst met kip maar heeft ook al weer wat puppie brokjes gehad.)
gast
gast apr 13 '08
Donna is aardig opgeknapt deze week. Hier even een foto'tje van hoe ze nu is:

Lena
Lena apr 13 '08
Zo te zien heeft ze het al aardig naar haar zin, en kijkt lekker nieuwsgierig rond! :)
es
es apr 13 '08
Oh, wow, wat een verbetering! Ben blij te zien dat het zo goed met haar gaat en dat ze zo'n zelfverzekerdheid uitstraalt! :)
gast
gast apr 14 '08
Ik weet het, ik kan er geen genoeg van krijgen maar hier nog eens Donna maar dan in bewegende beelden:

http://www.youtube.com/watch?v=xvsqXLhc2gU
http://www.youtube.com/watch?v=fuV0qWZU3bY&feature=related
gast
gast mei 8 '08
Beschermengel
Beschermengel mei 13 '08

Wat een lieverd!!
en wat is tie mooi geworden!!
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk