Wouw, ik weet even niet wat ik moet schrijven...
Ik begin maar even bij nims:
Ik vindt zelf dat ik inderdaad niet erg veel eisend ben voor mijn omgeving, maar wel voor mijn moeder, die ken je waarschijnlijk wel, dat is Sarina. Daarintegen werwacht ik juist wel veel van mensen, ik verwacht dat ze dingen zeggen, voelen en doen die ze eigenlijk niet kunnen. In de realiteit kan wat ik me heb voorgesteld dus mooi tegenvallen. Ik bemoei me voor mijn gevoel veel te veel met andere personen, ik probeer ze te veranderen, iets wat ik eigenlijk niet moet doen, maar toch doe omdat ik ook zo graag begrepen wil worden. Ik heb wel respect voor andere en vooral oudere mensen, mischien dat dat wel klopt bij het 'in hun waarden laten'. Ik ben op school inderdaad erg gesloten, ik durf nooit contact te maken, omdat ik dingen zeg waar anderen altijd raar op reageren. Ik ben mezelf niet op school. Grappig is dat ik mezelf inderdaad veel te weinig uitdaag, maar daar ben ik me ook van bewust. Dat van de jaloezie is gewoon eng, daar herken ik mezelf zó in, ik moet niet na een keer zeggen dat ik het niet kan, maar het is zo'n makkelijk excuus om jezelf zielig te vinden. Ik ben inderdaad ontzettend bang voor het onbekende, ik lig er 's avonds wel eens over na te denken en dan word ik echt bang dat er iets in mijn kamer zit, ofdat ik iets zie of voel. Overdag heb ik er geen last van, maar zo gouw het nacht is word ik al bang om de trap op te lopen, ik krijg dan een onbehagelijk gevoel, alsof ik moet vluchten en iemand (iets) mij zo kan grijpen en dood maken, aleen in mijn bed en bij andere mensen voel ik me dan veilig. Ik ben ook erg bang voor entiteiten. Ik heb ze gehad. Ze vertelden me dat ik dingen moest doen en als ik dat niet deed zou er iets gebeuren, mijn moeder zij dat ik het moest negeren en dat deed ik ook, maar ze werden boos en ze zijden dat mijn cavia dood ging als ik niet deed wat ze zeggen, ik negeerde het nog steeds. Toen ging mijn Cavia dood.
En nu Anne:
Lieve help, je hebt mij zojuist helemaal neergezet zoals ik ben. Ik sta echt versteld. Ik ga zeker wat doen met het stukje over de haat. Het gekke is, dat ik een paar dagen geleden tegen mijn moeder zij dat ik haat voelde, ze vroeg waarom, ik zij dat ik het niet kon benoemen, toen werd ze geïriteerd, ze vond dat ik raar deed en dat ik moest ophouden. Ik voel die haat echt, het is echt een rot gevoel. Ik zou het bijna Lusteloosheid noemen. Bijna nergens zin meer in hebben, en als ik ergens wél zin in hebt, wordt ik misselijk als ik denk dat ik eraan vast zit en dan doe ik het dus maar niet. Ik voel me de laatste tijd ook heel 'vol'. Ik heb geen trek meer, wel honger maar geen trek, na elke hap die ik eet heb ik het gevoel dat ik vol zit, alsof het er allemaal weer uit moet. En 's avonds, als ik aleen in bed lig, dan ga ik eten, allemaal zoet, zoet en nog eens zoet. Dan zit ik zo vol, dat ik de volgende morgen geen trek meer in mijn ontbijt heb. Ik eet het dan wel op hoor. Verder praatte ik veel met mijn moeder, maar omdat ze het nu erg druk heeft met haar werk, en ik ook eerder weg ga en later thuiskom, is dat een stuk minder geworden.
Allebij echt heel erg bedankt voor julie treffende lezing,
Groetjes en veel geluk, Sarah