Loading...
nl

Spreuk van Inayat

Thomas A
Thomas A apr 4 '08
"Als je in gebreke blijft tegenover jezelf, blijft iedereen in gebreke tegenover jou".

Inayat Khan
Delen:
Anne
Anne apr 4 '08
;)
Thomas A
Thomas A apr 5 '08
Klare taal Anne, vind je ook niet?
Lena
Lena apr 5 '08
:/heb er wat moeite mee, omdat je niet kunt stellen dat iedereen in gebreke blijft naar jou.
Ok, je blijft in gebreke naar jezelf en dat kan tot een reactie leiden, maar die kan zowel positief als negatief zijn.
Thomas A
Thomas A apr 5 '08
Zie het ook als zelfacceptatie. Je kunt een ander ook niet dichter laten naderen dan dat je jezelf accepteert. Dit werkt op heel veel vlakken.
inneke
inneke apr 5 '08
Dat is zooo waar. Ik herken het heel erg als de frustratie die ik voel wanneer mensenen mij 'precies niet begrijpen'. Meestal ligt dat aan het feit dat ik iets van mezelf verstop en enerzijds hoop dat iemand me 'ontmaskerd', maar tegelijk alles doe om mensen op een afstand te houden.
Anne
Anne apr 5 '08
Zeker klare taal thomas vandaar de knipoog ;)
Alles begint bij jezelf...zo ook wat je van een ander ''verwacht''
sarina
sarina apr 6 '08
Ik zeg altijd maar: Anderen zijn de spiegel van je ziel... Als iets je irriteert in de ander, wat zegt dat over jezelf? Kijk ernaar alsof je in een spiegel kijkt. (Als je durft...)
gast
gast apr 6 '08
Dat is een hele goeie Sarina.
Thomas A
Thomas A apr 6 '08
Ha ha Sarina, dit is niet voor iedereen duidelijk, maar waarheid als een koe. Vooral de confrontatie en de bewustwording hiervan - de ommekeer van de spiegel dus - is voor velen even schrikken. Tuurlijk kun je blind willen blijven en dit tegen spreken en zo de nieuwe stukken zelfkennis voor je uitschuiven..........

En zo gaat het ook met verliefdheid. De ander raakt iets in jou en en je hebt in eerste instantie de neiging dit bij de ander te willen leggen. Toch is het echt het eigen aspect wat die ander in ons raakt en waar wij zo door geraakt kunnen worden. Bijzonder eigenlijk...........

Mooi dat spiegelen en wijs zijn zij die de spiegel durven omdraaien of er zelfs dwars doorheen zien!

sarina
sarina apr 7 '08
 Origineel bericht van: Thomas A
zo gaat het ook met verliefdheid. De ander raakt iets in jou en en je hebt in eerste instantie de neiging dit bij de ander te willen leggen. Toch is het echt het eigen aspect wat die ander in ons raakt en waar wij zo door geraakt kunnen worden. Bijzonder eigenlijk...........


Zo had ik er nog nooit over nagedacht.... wat mooi gezegd...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki